Прескочи до съдържание

Гърция : трябва ли да се носи част I на талона за автомобила


Препоръчани мнения

Знаеш чудесно, че твърденията са едно, а доказването е нещо съвсем друго, така че моля да не ги смесваш.

 

Именно това правя. Правя го от почти двадесет години. Този, който твърди, че големия талон се е намирал в откраднатото МПС, следва да докаже този факт. Моят талон липсва, само това твърдя аз... ;)

Връзка към коментар

Именно това правя. Правя го от почти двадесет години. Този, който твърди, че големия талон се е намирал в откраднатото МПС, следва да докаже този факт. Моят талон липсва, само това твърдя аз... ;)

Предполагам, че темата не е "Как да прецакаме застрахователя, въпреки че сме нарушили договора си и  сме оставили в автомобила талоните за регистрация?." ;)

Разяснението, което дадох беше с цел да спестя на хората излишни проблеми, а не да ги вкарвам в дела със застрахователя.  Знам, че това ти е работа, знам че в повечето случаи в съда това не може да бъде доказано, знам дори и за кошаревските свидетели около съдебната палата, които срещу заплащане ще потвърдят каквото се иска от тях.

Просто твърдя, че при едни честни отношения между страните кражбата на колата заедно с оставения в нея талон е основание за отказ от страна на застрахователя. От тук нататък всеки си преценява, кое му е по-изгодно - разправията със застрахователя, която така или иначе струва нерви, дори и накрая да си победител или спазването на правилата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Предполагам, че темата не е "Как да прецакаме застрахователя, въпреки че сме нарушили договора си и  сме оставили в автомобила талоните за регистрация?." ;)

 

Не, аз нямам подобна тема. Моите разсъждения са по темата "Как да се предпазим от умишлено заложени капани на застрахователя в общите условия, които са несъвместими с предмета на договора."

 

В практически план ти какво точно предлагаш? Да пътуваме с големия талон в Гърция и при всяко напускане на МПС-то да го взимаме със себе си? Звучи ми интересно като предложение, представих си как отивам на плаж с големия талон под мишница...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всяка застрахователна компания има утвърден механизъм на работа, който включва и алгоритъм на изплащане на обезщетения. Целта е когато накрая се тегли чертата, компанията да бъде на печалба, а не на загуба. В този смисъл се приема за нещо нормално при завеждане на застрахователна щета, която не може да бъде класифицирана като безспорна по смисъла на общите условия на компанията, да следват опити за отлагане на плащането и/или пълен или частичен отказ от покриване на възникнали щети. Това е световен проблем, не можем да говорим за типично български "мутренски" патент в областта...

 

Съгласен съм, че застрахователната компания няма за цел благотоврителност, а е създадена все пак с цел печалба. В единия от случаите за които знам, имаме оспорване на местоположението на колата (по GPS информация в нея и в ключа), което продължи доста дълго, и е разбираемо, и според мен е в съответствие с политиката на компанията да изчисти спорните моменти в щетата. Но във втория случай, за който чух (малко от приятел на приятел де, но все пак е от хора, на които съм склонен да имам доверие) човекът е получил писмо за оспорване дори преди да бъде прочетена въпросната GPS информация. Може и това да е стандартна политика, но на мен ми направи неприятно впечатление и ми прилича повече на оня ред в сметката от сервитьора "ако мине" ...

Връзка към коментар

човекът е получил писмо за оспорване дори преди да бъде прочетена въпросната GPS информация. Може и това да е стандартна политика, но на мен ми направи неприятно впечатление и ми прилича повече на оня ред в сметката от сервитьора "ако мине" ...

 

Гледал ли си "Ударът" по Гришам? Стандартна практика на повечето застрахователни компании е, когато една щета по техните критерии не се счита за безспорна, първоначално да бъде отхвърлена за одобрение. Любими са ми застрахователите в това отношение, шапка им свалям на изобретателността в усилието си да откажат свой клиент да търси правата си по полица за която е платил...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В практически план ти какво точно предлагаш? Да пътуваме с големия талон в Гърция и при всяко напускане на МПС-то да го взимаме със себе си? Звучи ми интересно като предложение, представих си как отивам на плаж с големия талон под мишница...

 Предлагам да се грижим добре за имуществото си и да не улесняваме тези, които ни го отнемат. Предлагам и да се развиваме в посока, че да четем всичко, което ни се предлата за подпис, а не след това да твърдим, че са налице умишлени капани. Предлагам и да не преценяваме нещата от собствената ни камбанария и с оглед на това дали ни е изгодно или не, а да спазваме поетите ангажименти.

Вероятно съм голям идеалист, но все ми се ще да се спазват правилата на "играта" по принцип, а не само, когато ни е удобно. Но целият ни спор няма нищо общо с темата "Гърция : трябва ли да се носи част I на талона за автомобила", така че аз спирам до тук :) .

Връзка към коментар

Просто твърдя, че при едни честни отношения между страните кражбата на колата заедно с оставения в нея талон е основание за отказ от страна на застрахователя.

 

Сигурно си права, само че ако влезем в полето на честно/нечестно, то тогава честно би било застрахователите да не поставят такива нечестни условия като това за големия талон в общите условия.

Ако ще е честност, нека да е взаимна!

 

Вероятно има някакво обяснение, но аз не мога да схвана с какво наличието или не на някакъв талон променя факта на настъпване на застрахователното събитие кражба на автомобила,  за което в крайна сметка клиентът си плаща, когато се застрахова...

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вероятно съм голям идеалист, но все ми се ще да се спазват правилата на "играта" по принцип, а не само, когато ни е удобно. Но целият ни спор няма нищо общо с темата "Гърция : трябва ли да се носи част I на талона за автомобила", така че аз спирам до тук :) .

Ми аз пък не съм никакъв идеалист, защото животът е кратък, а когато правилата се налагат само от едната страна, това хич не ми харесва!

В случая това е поредната недомислица на някоя закръглена административна лелка, заради която страдат всички, барабар с гръцкия туристически сезон!

 

А по темата: талона ще го влачим на плажа под мишница, ама сега ми възниква друг въпрос: пълномощното, с което шофирам, трябва ли да е преведено и легализирано на английски, или да си карам с българското такова?

Връзка към коментар

Със сигурност е добре да бъде преведено и легализирано на гръцки, а не на английски език, защото нямам идея дали гръцкото законодателство изисква задължително владеене на английски език от пътните полицаи в страната... ;)

Връзка към коментар

Сигурно си права, само че ако влезем в полето на честно/нечестно, то тогава честно би било застрахователите да не поставят такива нечестни условия като това за големия талон в общите условия.

Ако ще е честност, нека да е взаимна!

 

Вероятно има някакво обяснение, но аз не мога да схвана с какво наличието или не на някакъв талон променя факта на настъпване на застрахователното събитие кражба на автомобила,  за което в крайна сметка клиентът си плаща, когато се застрахова?

Фичо, почти няма случай, в който да го улеснява или поне и аз не мога да се сетя за много такива възможности. По-скоро затруднява намирането на автомобила. Ако се остави малкия талон в автомобила, то същия може да се управлява спокойно известно време, защото при една проверка няма как веднага да се установи, че автомобила е отнет. При оставянето на големия талон се улеснява неговото прехвърляне, а от там пак издирването му.

Без да защитавам застрахователите искам да кажа, че такова изискване имат и лизингодателите, но всички атакуват само застрахователите за това.

Разбира се всяко действие има и противодействие. Това изискване би могло да отпадне, но пък вероятно ще доведе до по висок размер на премията. Та в тази връзка не знам дали не си заслужава неудобството да се ходи с талон под мишница на плажа вместо да се плащат значително по-високи премии.

Връзка към коментар

Разбира се всяко действие има и противодействие. Това изискване би могло да отпадне, но пък вероятно ще доведе до по висок размер на премията. Та в тази връзка не знам дали не си заслужава неудобството да се ходи с талон под мишница на плажа вместо да се плащат значително по-високи премии.

 

Ще се радвам ако можеш с две думи да обясниш това в червеното...

Връзка към коментар

При оставянето на големия талон се улеснява неговото прехвърляне, а от там пак издирването му.

Ама на талона нали пише името на собственика?!?

Т.е. - даже и крадецът да притежава талона, при прехвърлянето трябва да се извърши измама, престъпление ...

То ако е въпросът да се извършва прехвърляне с измама, измамата може да стане и с и без талон.

 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Със сигурност е добре да бъде преведено и легализирано на гръцки, а не на английски език, защото нямам идея дали гръцкото законодателство изисква задължително владеене на английски език от пътните полицаи в страната... ;)

Е, няма сега да превеждам пълномощно на всички съществуващи езици!

Утре, ако ми се ходи в Македония, на македонски ли да го превеждам? :P

Връзка към коментар

Ще се радвам ако можеш с две думи да обясниш това в червеното...

Дюк не съм специалист в тази област, така че ще кажа това което знам в качеството ми на лаик.

Когато се определя размерът на дадена застрахователна премия това става не само с оглед на характеристиките на самия автомобил (стойност, марка, модел и т.н.), но и въз основа на статистически данни относно вероятността от настъпването на даден риск. Не знам колко от застрахователите на нашия пазар го правят така, но по света това си е цяла наука. Та в тази връзка е прието, че оставянето на талона в колата увеличава риска при кражба, същата да не бъде открита. И така при увеличен риск се увеличава и премията, която следва да се заплати, за да може застрахователят да поеме този риск.

Не знам дали успях да обясня разбираемо.

Връзка към коментар

Та в тази връзка е прието, че оставянето на талона в колата увеличава риска при кражба, същата да не бъде открита. И така при увеличен риск се увеличава и премията, която следва да се заплати, за да може застрахователят да поеме този риск.

Не знам дали успях да обясня разбираемо.

Как наличието на талона в колата затруднява намирането й?

Връзка към коментар

Ама на талона нали пише името на собственика?!?

Т.е. - даже и крадецът да притежава талона, при прехвърлянето трябва да се извърши измама, престъпление ...

То ако е въпросът да се извършва прехвърляне с измама, измамата може да стане и с и без талон.

 

Далеч съм от мисълта, че прехвърлянето на откраднат автомобил не е вид престъпление. И да на талона пише името на собственика, но за престъпността не е почти никакъв проблем да си извади пълномощно. Не е проблем и талона да се подправи, но пък изисква повече средства, а не всеки крадец разполага с необходимата техника.

Установяването на тези престъпления обаче изисква време, което е ценно при издирването на даден автомобил. Ама взехме да навлизаме в материя дето не ми е много ясна та не искам да казвам неща, с които не съм наясно много, много.

Връзка към коментар

Логиката на застрахователите малко куца, но все пак има нещо, човек да се хване.

Логиката на гърците липсва тотално.

 

Предлагам да командироваме няколко застрахователя за Гърция и да им друснат по една глоба, да видим кой крив кой прав. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е, няма сега да превеждам пълномощно на всички съществуващи езици!

Утре, ако ми се ходи в Македония, на македонски ли да го превеждам? :P

 

Тогава се моли да попаднеш на пътен полицай-лингвист, защото надали в чуждото (както впрочем и в нашето) специално законодателство е залегнало изискване за владеене на английски език... :P

Връзка към коментар

Още малко информация, изглежда според повечето хора е само слух, няма документирам случай на глобена лека коле и се отнася наистина само за товарните автомобили: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/06/13/2322387_niama_dokazatelstva_za_globi_v_gurciia_zaradi_lipsa_na/

 

Но пък това, че глобявали за теглич също е интересно, май доста джипове си ги имат по подразбиране и може би трябва да внимават...

Връзка към коментар

Ето едно мнение от някакъв форум - обсъждаха трябва ли Зелена карта за Гърция:

 

Публикувано 10 септември 2013 - 17:21

 

Днес се върнах от поредното ми пътуване в Гърция.
За пръв път от толкова години ме спря пътна полиция - на излизане от Неа Потидеа в посока Солун.

Ха познайте кой документ ми поиска първо полицаят? ЗЕЛЕНА КАРТА, после голям и малък талон, книжка.
Мисля си, че всички писания по-горе много силно увисват, защото гръцкия полицай много не го е еня, пък и български полици и правилници не може да прочете.
Така че носете си документите - има ползаcool.gif/>
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.