Прескочи до съдържание

Далечните полети на Балкан


Kaloyan89

Препоръчани мнения

Преди 1 час, akair каза:

 

A този немец е снимал и други туполевци - интересни са ливериите:

image.thumb.png.df8f4d58b85bf127a3a84d1dc668c68e.png

Ами по онези времена за един западно-германец са си били екзотика, както за нас са сега.  Както и за мен беше екзотика като бях ученик да видя 737-200 на Луфтханза на летище София (което би било екзотика и сега, но не и по онези времена на западни летища), докато на 154-ки се летеше понякога от София до Варна и беше най-често виждания самолет в България през 80-те, все едно сега да видиш 319/320/321. А Балкан имам чувството, че имаше повече 154-ки, отколкото сега България Ер има общо самолети + 134-ки, Як-40, Ил-18, Ан-24 и товарни Ан-12 (не, че съм правил справка).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 hours ago, FlyTraveler said:

А Балкан имам чувството, че имаше повече 154-ки, отколкото сега България Ер има общо самолети + 134-ки, Як-40, Ил-18, Ан-24 и товарни Ан-12 (не, че съм правил справка).

Не си съвсем далечe от истината:

image.png.2e07527214825f40351db2c6a91de20a.png

 

image.png.14f6b262445f1007645f25a5bb1630b2.png

https://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1995/1995 - 0859.html

 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, akair каза:

Не си съвсем далечe от истината:

image.png.2e07527214825f40351db2c6a91de20a.png

 

image.png.14f6b262445f1007645f25a5bb1630b2.png

https://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1995/1995 - 0859.html

 

Доколкото видях, справката е от 1995 г. По това време Балкан имаше директни полети също до Ню Йорк и Торонто (аз лично през тази година съм летял от Торонто до София и обратно), които не са отразени в обслужваните дестинации в тази статистика... Малко оспамихме темата, то си има такава май специално за Балкан, но информацията ти е интересна.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 25.08.2019 г. в 0:06, FlyTraveler каза:

Има вероятност бай ти Флай да е кацал/ излитал на летище Франкфурт (на Майн) и преди него (първият ми път беше в началото на март, 1990 г

Още преди бай ти Флай да е говорил на немски само с фокерите си във Франкфурт, бай Домосед е писал на кирилица с Як-40 в Горна Оряховица

 

(извинявам се към ходилите на училище след 1989, ако не хванат препратките) 

  • Смея се 11
Връзка към коментар
преди 2 минути , домосед каза:

Още преди бай ти Флай да е говорил на немски само с фокерите си във Франкфурт, бай Домосед е писал на кирилица с Як-40 до Горна Оряховица

Този полет съм го правила преди половин век.😋

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, домосед каза:

Още преди бай ти Флай да е говорил на немски само с фокерите си във Франкфурт, бай Домосед е писал на кирилица с Як-40 в Горна Оряховица

 

(извинявам се към ходилите на училище след 1989, ако не хванат препратките) 

Е, тук ме затапи (както и на повечето други места)... Як-40 го пробвах в по-напреднала младост, когато вече Балкан май го нямаха в парка си - през зимата на 2001 г. летях с такъв на Hemus Air от Варна до София, а летището в Горна Оряховица изобщо го нямам в колекцията от излитания и кацания. 😞  

Иначе бай ти Флай наистина поговорваше не особено зле немски през 1990 г., което му свърши добра работа при Фокерите във Франкфурт и Люксембург, но не знаеше изобщо английски, което го постави в положение на само гледащ (като) кон при следващите две спирки от маршрута - Шанон в Ирландия (техническо кацане за зареждане с гориво) и Гандер, Нюфаундленд, Канада (пак техническо кацане за зареждане, което обаче се превърна в крайна дестинация за доста години)... 🙂 

  • Харесвам 4
  • Браво 3
Връзка към коментар
21 hours ago, Дани Магелани said:

Този полет съм го правила преди половин век.😋

Полети на безмоторни, персонални и екологични въздухоплавателни средства с възможна двойна употреба не се броят

  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 1 минута , akair каза:

Полети на безмоторни, персонални и екологични въздухоплавателни средства с възможна двойна употреба не се броят

Била съм в ранна ученическа възраст, когато пътувахме с редовен ! полет София-Горна Оряховица.

И да не са 50, поне 40-45 години има от тогава. А бе в миналия век. Но не преди двете световни войни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

E така де - вземайки под внимание, че Бритиш и КЛМ отбелязват едва век съществуване, както и годините на създаване на компании като Боинг и ТАБСО, преди войните по-скоро не можем да говорим за масови редовни пътнически полети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Интересна тема, малко спам- летях от Варна до София около 1982г., но тогава изобщо не се интересувах от самолети, а беще толкова отдавна...:) Какви модели са летели по тази дестинация по онова време?

Връзка към коментар
преди 1 час, Ilian359 каза:

АН-12, АН-24, ТУ134... Абе, каквото е имало - такова.

Ан-12 на Балкан бяха стриктно товарни или смесени, но ги нямаше по редовните пътнически линии. Ан-24, Ту-134 и Ту-154 летяха по маршрута София - Варна през 80-те. Много рядко пускаха Як-40. Нали стана една много лоша катастрофа с такъв с група деца. Ил-18 вече не го пускаха по този маршрут по това време. Летял съм и на него като ученик през 1985 г. но бяха чартърни полети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
На 7.11.2018 г. в 22:11, akair каза:

"Граждани, летете на самолетите на Аерофлот, че не останаха"

Сетих се за твоят пост като купувах билета до Токио. На отиване оцеляхме, дано няма проблеми с връщането!

На Нарита 777 кацна много меко. А ТУ 154 го стоварваха  на пистата като каруца. Може да не е било до уменията на пилотите.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Дани Магелани каза:

А ТУ 154 го стоварваха  на пистата като каруца. Може да не е било до уменията на пилотите.

Факторите са много - пилоти, метео-условия и най-вече посока и сила на вятъра, модел самолет ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 31.12.2019 г. в 16:26, Фичо каза:
На 31.12.2019 г. в 16:26, Фичо каза:

Факторите са много - пилоти, метео-условия и най-вече посока и сила на вятъра, модел самолет

 

Няма фактор типа самолет за кацане с нормално претоварване, т.н. от пътниците "меко кацане". Всичко се свежда до умението на пилотиращия пилот да си построи  и изпълни правилен разчет за кацане в зависимост от МТО на летището, състоянието на полосата и теглото на самолета. Машина с тегло за кацане 60т. можеш да я сложиш на пистата, така че пътниците да не разберат, че са кацнали и да нямат шанса да ръкопляскат ( което за мен е много смешно и наивно и не го приемам като оценка на моя труд ). И машина 250кг. можеш да я пльоснеш на асфалта, така че стойките на колесника да се покажат над крилото. Всичко е въпрос на умение, което се гради с много тренировки и натрупване на рутина. Но в основата на всичко е т.н. умение на пилота да "вижда" земята с една специфична част от тялото си отзад. Не случайно по мое време като курсант във ВНВВУ най-много отпадаха курсанти във втори курс, когато започваше обучението ни с излитане и кацане. За съжаление много хубави момчета и приятели отпаднаха и не можаха да станат летци просто защото не виждаха земята.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

Сега не знам покакъв начин успях да намеря това видео в YouTube, но рекламата за новооткритата линия на БГА Балкан до Коломбо, Шри Ланка, която е на  цена 1694 лв плюс, забележете, 70 долара лични пари, е брутална. Представям си какъв наплив е настанал.

 

 

  • Харесвам 5
  • Шок 3
  • Благодаря 1
  • Браво 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.