Прескочи до съдържание

Далечните полети на Балкан


Kaloyan89

Препоръчани мнения

Дани Магелани
преди 8 часа, Венелин каза:

Когато летяхте, рискът от катастрофи беше ли нещо осъзнато като проблем сред пътниците?

Пътувала съм в края на 80-те и началото на 90-те 3 години регулярно София-Москва-София с БГА "Балкан". Пилотите ни бяха много добри, самолетите май не толкова. Веднъж бях принудена да пътувам с Айрофлот и не повторих. Студентският еднопосочен билет беше около 80 лв. Цени почти като на нискотарифните, но имаше храна. Вземахме билетите с отворено връщане и един ден преди полета си фиксираш датата в бюрото на БГА до московския ЦУМ.

Спомени, спомени...😂

  • Харесвам 7
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Аз също помня един такъв полет на БГА Балкан от София за Москва в началото на деветдесетте. Всъщност първият ми полет със самолет с баща ми. Тогава бизнес класата беше с едни големи широки кожени седалки и стюардесите бяха много много любезни. Сервираха топла храна и уиски в стъклени чаши. Няма да забравя залеза който тогава БГА Балкан ми подари. От София до Москва едно красиво червено, жълто небе, бели облаци и син хоризонт...След това съм виждала безброй залези и изгреви на различни места по земята. И в пустинята, и на Санторини, различни пирамиди на маите, Баган в Мианмар, но този залез никога няма да го забравя...;-) 

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
7 hours ago, Дани Магелани said:

Веднъж бях принудена да пътувам с Айрофлот и не повторих.

"Граждани, летете на самолетите на Аерофлот, че не останаха"

  • Смея се 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Сега ще ви изненадам, като ви разкажа един филм в тая тема, вместо в темата за филмите. Не е грешка!

Филмът се казва Сезон на бяло сухо и е сниман в края на 1980-те по едноименния роман (’n Droë wit seisoen) на южноафриканския писател Андре Бринк от края на 1970-те. Темата е за несправидливостта на режима на разделение (апартейд), достигаща нива на с нищо не оправдано насилие. Събитията се развиват около окървавените от полицията ученически протести срещу обучение на африканз през юни 1976 в Совето и последвалите полицейски репресии. Главен герой (Доналд Съдърленд) е един най-обикновен бял учител по история в бяло училище, който покрай изчезването на сина на училищния градинар, започва да се интересува какво става отвъд оградата на собствения му задоволен и привидно добронамерен свят. И постепенно стига до прозрението, че свободата за само някои не е свобода. Което го вкарва в драматичен конфликт със собственото му племе, чиито традиции и страхове си позволява да засегне. Марлон Брандо и Сюзан Сарандън се мяркат с поддържащи роли. Както кингата, така и филмът са били забранени за четене и гледане в Южна Африка, камо ли за снимане.  

Куиз: Къде е сниман филмът?

Жокер: Минута 55:58 от записа:

 

 

 

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 20 минути , домосед каза:

Сезон на бяло сухо

Какво подвеждащо заглавие - прочетох целия пост до края, като очаквах да прочета за някое вино, а то... 🤔

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Явно е сниман в София. Видях автобуса на "Балкан", но не успях да разпозная сградата. Част от стълбището напомня стария терминал на летището, може да е добавен декор:mda:

Редактирано от Цвете
  • Шок 1
Връзка към мнение
преди 30 минути , bulpa каза:

Какво подвеждащо заглавие

Наистина е подвеждащо, защото действието се развива през юни и юли, което в Южна Африка е сезонът на червеното 😂

 

преди 26 минути , Цвете каза:

Явно е сниман в София

В София ?? При това явно ???

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Не мисля, че е сниман в България, още повече ако филмът, както казва Домосед, е от края на 80-те - в България чуждите продукции започнаха да идват за снимки много по-късно. Струва ми се, че преди 89-та тук почти не се снимаха чужди филми, особено пък западни, пък били те и за апартейда...
А как се е появил в кадър тоя автобус с надпис BALKAN  не знам, може би е бил бракуван и закупен от някоя компания...
 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 минути , Фил каза:

може би е бил бракуван

Не е бракуван.

Ако в София мине трамвай с надпис Ryanair (примерно), ще си помислиш ли, че е бракуван?

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 1 час, домосед каза:

В София ?? При това явно ???

Не съм знаела, че освен полети до африкански страни е имало и автобуси на Балкан.  Никак не ми се вярваше, че е възможно да ги  е имало извън България. 

Редактирано от Цвете
Връзка към мнение
преди 3 минути , akair каза:

Нещо такова?

Тоя е в тон със старата ливерия. Рейсът във филма е с "новата", осемдесеттарската

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Just now, домосед said:

Тоя е в тон със старата ливерия. Рейсът във филма е с "новата", осемдесеттарската

Ясно. MGM са въвели ограничения и видеото не се вижда от всички страни по света 🙂

Последната ливерия е класика - някъде четох, че е правена от британска фирма и платена с долари....

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
На 12.08.2014 г. в 13:51, Георги каза:

Приятели, темата за приватизацията е дъвкана много и според мен, ако се развие в тая посока е много по-вероятно темата да отиде към ключ, от колкото да извлечем някаква полезна информация от дискусията. 

 

На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. 

Аз мога да кажа от първо лице за полета от София към Банкгкок, с БГА Балкан, в началото на 90-те.

Боинг 767, понякога абсолютно пълен /без нито едно свободо място/, единият от трите салона- за пушачи, няколко хранения, горещи хавлии с билки сутринта- за измиване, алкохол на борда, безплатен /не помня какво количество беше безплатен, мисля че 1-2 концентрат и малка бутилка вино/. Пълен беше с трансферни пътници от Европа. Не мисля, че тази линия е била не рентабилна.

 

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

През 1947 няма „Балкан“. Има ТАБСО (Транспортно-авиационно българо-съветско общество :bad:), от 1949.

А гражданско въздухоплаване в България си има още от края на 20-те години на миналия век. Така че не разбирам какви са тия хвалби с бегеа-то?

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
On 12/9/2018 at 11:25 AM, gini said:

Аз мога да кажа от първо лице за полета от София към Банкгкок, с БГА Балкан, в началото на 90-те.

Боинг 767, понякога абсолютно пълен /без нито едно свободо място/, единият от трите салона- за пушачи, няколко хранения, горещи хавлии с билки сутринта- за измиване, алкохол на борда, безплатен /не помня какво количество беше безплатен, мисля че 1-2 концентрат и малка бутилка вино/. Пълен беше с трансферни пътници от Европа. Не мисля, че тази линия е била не рентабилна.

 

Това че самолетът е бил пълен не е никаква гаранция за рентабилност. Ако някой през 90-те години е избрал Балкан вместо някоя реномирана западна авиокомпания, това в повечето случаи е ставало поради значително по ниски цени.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Goal & Boss каза:

През 1947 няма „Балкан“. Има ТАБСО (Транспортно-авиационно българо-съветско общество :bad:), от 1949.

А гражданско въздухоплаване в България си има още от края на 20-те години на миналия век. Така че не разбирам какви са тия хвалби с бегеа-то?

Правилно, просто грешно се изразих. В самия репортаж го описват като 70 години от първия вътрешен полет София-Бургас 

 

50924289_603968980043426_8192920648520040448_n.png?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fsof2-1.fna&oh=dc87847c7ccd3c444f8d6e48f2b6ee9a&oe=5CEE8B02

 

София не е по- на юг от Бургас, но ... подробности от пейзажа 😄

Редактирано от montepinar
Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...

Номер 4 в Топ5 в лайнърса в момента е тази снимка:

image.thumb.png.8b7596720afb561b3ad383a8e444225c.png

 

https://www.airliners.net/photo/Balkan-Bulgarian-Airlines/Tupolev-Tu-154B/5646763/L

 

Франкфурт в този му вид сигурно и @домосед не го помни

image.png.cfb35e8171890c47af860ab0466a0413.png

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 3 часа, akair каза:

 

Франкфурт в този му вид сигурно и @домосед не го помни

image.png.cfb35e8171890c47af860ab0466a0413.png

Ти го изкара едва ли не столетник @домосед... 🙂 🙂 🙂  Има вероятност бай ти Флай да е кацал/ излитал на летище Франкфурт (на Майн) и преди него (първият ми път беше в началото на март, 1990 г.) Летището не беше във вида от снимката, поне не основната сграда. Иначе точно с такава 154-ка на Балкан летях от София, а излитането беше за Люксембург с Fokker F-50, като този на снимката по-горе от летището в Найроби, само че на LuxAir. Тогава ми се видя по-модерен от побратима си Антонов-24, защото имаше по шест лопати на витло, вместо четирите на Антоновката. Стори ми се и по-безшумен, но това може да е било от нагласата, че всичко на Запад е по-добро. 🙂 

Три години по-късно летях и на втория самолет от топ 5 снимките от поста ти - L-1011, беше на Air Transat по маршрут Барселона, Венецуела - остров Маргарита (за да вземе още пътници) - Монреал. Публикувал съм снимки тук, май беше в носталгичната тема. 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
1 hour ago, FlyTraveler said:

Ти го изкара едва ли не столетник @домосед..

Не, не - и дума да не става! Снимката е от 3 август 1988г - не е чак толкова отдавна (май)

 

A този немец е снимал и други туполевци - интересни са ливериите:

image.thumb.png.df8f4d58b85bf127a3a84d1dc668c68e.png

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.