Kaloyan89 Публикувано: 11 август, 2014 Сподели Публикувано: 11 август, 2014 (редактирано) Оф топик: Сега виждам че в началото на 90-те сме имали директни полети до САЩ с Балкан, както и други интересни директни извън европейски дестинации, особено преди промените. Жалко че са я приватизирали и погребали по този начин. Но кой ли е летял до там, интересно, или до дестинации като Хараре, Адис Абеба, Лусака и Луанда, че да поддържат редовни линии по оня години? Редактирано 11 август, 2014 от Kaloyan89 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 август, 2014 Сподели Публикувано: 11 август, 2014 Mного от нашенците в САЩ още въздишат по директните полети на "Балкан" . Аз също ги помня. Ако не я бяха приватизирали със сигурност щеше да последва съдбата на куп национални превозвачи , но държавата щеше да е наляла стотици милиони ако не и милиарди грешни пари да я крепи над водата. Погледни какво стана с Malev ... "Балкан" не е Alitalia та да има частен инвеститор да я спасява. Щеше да стане същото като с "Кремиковци" и много други държавни начинания. Навреме се отървахме от това бреме. 3 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 11 август, 2014 Сподели Публикувано: 11 август, 2014 Но кой ли е летял до там, интересно, или до дестинации като Хараре, Адис Абеба, Лусака и Луанда, че да поддържат редовни линии по оня години? Аз съм летял няколко пъти Торонто - София и обратно (директен полет с Балкан - 767), преди това съм летял директно Отава - София и обратно с Jes Air (българска а/к с А310). Всеки път самолетите бяха претъпкани и то не само с българи. И двете а/к поддържаха и Ню Йорк, като Джес имаше редовни линии и до Австралия, а Балкан до Банкгкок след като Джес фалираха. Това през първата половина на 90-те. Полетите до африканските дестинации май бяха по-рано - още по бай Тошово време със 154-ки. 3 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 11 август, 2014 Сподели Публикувано: 11 август, 2014 Досега четох историята на "Балкан" и чак ми стана малко тъжно. Доста солидна авиокомпания си е била с много интересни дестинации.На който му е интересно: http://en.wikipedia.org/wiki/Balkan_Bulgarian_Airlines Сори за офтопика 3 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 И БДЖ беше солидна компания, но и тя не можа да се приспособи към променената икономическа обстановка. За съжаление все още е бездънна каца за държавни пари. 6 Връзка към коментар
Valle Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Хараре, Адис Абеба, Лусака и Луанда - братски африкански режими със социалистическа ориентация, където сме помагали за някакво икономическо развитие и политически престиж в борбата срещу империализма. Извън сарказма по икономическата логика, подкрепата срещу апартейда в ЮАР и тяхното вмешателство във вътрешните работи на новоосвободените африкански страни все пак си е било прогресивна и хуманна кауза като цяло, но пак с условностите наложени от позицията ни по време на студената война. Износ на стоки, внос на студенти, обмяна на опит. Когато политическите проекти са се сгромолясали, е лъснала икономическата нецелесъобразност на такива полети. Прочетете "Империята на задграничните фирми" на Христо Христов - там има интересни факти, базирани на документи. А иначе днес - до Адис Абаба и Хараре съм стигал с Египетските аеролинии от Истанбул. От София може и с катарците. Аз по - скоро бих модифицирал заглавието от Далечните в... Директните полети на Балкан. Пестяло се е време. 4 Връзка към коментар
NikolaiRG Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Досега четох историята на "Балкан" и чак ми стана малко тъжно. Доста солидна авиокомпания си е била с много интересни дестинации. На който му е интересно: http://en.wikipedia.org/wiki/Balkan_Bulgarian_Airlines Сори за офтопика В тази статия имаше странни имена - Русчук, Филипополис, Гор Орякховица... Наложи се да я коригирам. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Хараре, Адис Абеба, Лусака и Луанда - братски африкански режими със социалистическа ориентация, където сме помагали за някакво икономическо развитие и политически престиж в борбата срещу империализма. Да не забравяме и Алжир. Полетите бяха веднъж или два пъти седмично с Ту-154. Самолетът винаги беше пълен и това при положение, че алжирците също обслужваха линията, но с В-727. Беше хубав полет, два пъти храна и напитки плюс опцията пушене в салона. Не помня точно кой, май нашите, но отсечката Алже - София се взимаше с междинно кацане в Атина. Тогава имаше възможност да се слезе на летището и това се използваше за пазаруване в тамошния фришоп. Спомени... 2 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 (редактирано) ...... Ако не я бяха приватизирали със сигурност щеше да последва съдбата на куп национални превозвачи , но държавата щеше да е наляла стотици милиони ако не и милиарди грешни пари да я крепи над водата. .... Щеше да стане същото като с "Кремиковци" и много други държавни начинания. Навреме се отървахме от това бреме. Така е, това си беше бездънна каца, в която ежегодно потъват милиони държавна пара .... Погледни какво стана с Malev ... "Балкан" не е Alitalia та да има частен инвеститор да я спасява. А и не само Malev, горе-долу по същото време, когато фалира Балкан, фалира не коя да е авиокомпания, а националният превозвач на Швейцария - Swissair като при това завлече и белгийския национален превозвач - Sabena А ето и една статия за Балкан, малко преди приватизацията ѝ : Редактирано 12 август, 2014 от Фичо 5 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Политика или не... но хич нямаше да е лошо ако от София все още имаше директни полети до Abu Dhabi, Accra, Addis Ababa, Algiers, Bahrain, Bangkok, Cairo, Casablanca, Chisinau, Colombo, Copenhagen, Helsinki, Kuwait, Lagos, Luanda, Male, Stockholm, Tehran, Tripoli. Веднага бих се метнал на някой полет до Казабланка, Мале или Коломбо, например, и окото не би ми мигнало Подсмрък (в минало време) 3 Връзка към коментар
vesi Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Аз съм летяла и до Хараре, през Лагос, а също и до Коломбо Вече съм писала, че бях "балканско чадо", та се възползвахме Полетите бяха пълни, а темата за съсипията в Балкан ми е доста болна, още повече, че съм била малко или много навътре в темата... А още повече, че в последствие, ние данакоплатците плащаме немалко на Гад, за това, че наш "политик" му подари уникална авиокомпания, със страхотни слотове, с активи за милиони... за жълти стотинки. 1 Връзка към коментар
Valle Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 То именно политиката се взимала предвид тогава, въпреки икономическата логика. Много са факторите, които следва да се преценяват, включително и политиката на политиците дали е зад компанията... а при такива държавни компании и теглото на данъкоплатците. Ето, тези месеци Уиз летят пълни до Малта. За Кипър, Дубай и Малмьо не знам, не съм свидетел... Ако са си напрвили добре сметката с цените и клиентите, ще продължат да летят и без политика. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 (редактирано) А още повече, че в последствие, ние данакоплатците плащаме немалко на Гад, за това а преди приватизацията, ние данъкоплатците плащахме още повече за това, че авиокомпанията генерираше милиони загуби, покривани от държавата. уникална авиокомпания, със страхотни слотове, с активи за милиони Само че предприятията/компаниите освен активи, имат и пасиви. А слотове ..., предполагам Swissair е имала още по-страхотни слотове Редактирано 12 август, 2014 от Фичо 6 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 И данъкоплатците плащаха за да може определни хора да летят директно до Лагос , Адис Абеба и прочие ... не, мерси ! И сега всеки може да стигне докъдето си поиска па макар и с леки неудобства. Никой не ми субсидира полетите с Qatar , Air Farnce или Iberia например. 9 Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 12 август, 2014 Автор Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Да не се забравя обезценения лев. През кризите в 90-те преди да го фиксират за дойче марката явно доста е бутнал икономическите показатели на Балкан. 1 Връзка към коментар
Djgeorgie Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 То се вижда колко са били рентабилни Африканските полети на Балкан в днешно време. Преди е имало и директен полет до Мозамбик, но май е бил прекратен още през 90-те, когато спират и повечето Африкански линии. Интересно ми е друго. По Африканските линии малко или много е имало смисъл да се лети, тъй-като е имало доста гастарбайтери в Африка и доста Африкански студенти в България, обаче не ми е ясно защо изобщо е имало линии като Manchester Ringway, Copenhagen, Stockholm, и въобще сума Европейски полети. Едва ли пък е имало чак толкова привилегировани, та да запълват самолетите до такива упадъчни, империалистически, анти-хуманни и анти-човешки дестинации. Явно са ги пускали само за престиж. 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 По Бай Тошово време е имало икономическа логика , защото имахме хиляди работници , лекари , инжинери из тия държави , ако щете евтин керосин , самолети и подръжка срещу консерви и политическо подчинение След това обаче беше безмислено да се събсидират подобни дестинации. 3 Връзка към коментар
vesi Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 И данъкоплатците плащаха за да може определни хора да летят директно до Лагос , Адис Абеба и прочие ... не, мерси ! И сега всеки може да стигне докъдето си поиска па макар и с леки неудобства. Никой не ми субсидира полетите с Qatar , Air Farnce или Iberia например. Никой не коментира дали или не трябва да се плаща за директни полети на "определени хора", въпреки че това са нормални стимули, които ги е имало и ЩЕ ги има във всеки бизнес (и ако за семейството на майка ми са били самолетни билети, то за друг са били безплатни карти за почивка...) При всички положения, ако работеше за Qatar, Air France или Iberia, например, полетите ти с тези компании щяха да са ти субсидирани Става въпрос, за това, че се продаде на безценица, нещо което струваше милиони, а и на всичкото отгоре- се продаде нескопосано, така че И ни осъдиха. Между другото- без да съм експерт, но мисля че Qatar, Emirates, Aeroflot.... са компании, (поне частично) финансирани от правителствата на съответните държави. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Когато едно нещо има активи примерно за 100 млн. и дългове за 120 млн. според теб 100 млн. ли ще струва , или кой колкото даде при положение , че се съгласи да поеме и дълговете ? Гледай какво се случва с една Алиталия вече толкова години ,но за италианците е въпрос на национална чест. Раздут персонал , безумни разходи , мощни профсъюзи... Ние не може да си позволим да сме чак толкова честолюбиви. Вземи пример с една БНТ ако искаш която има пет пъти повече персонал от БТВ и виждаш в действие какво означава държавна собственост 8 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 Приятели, темата за приватизацията е дъвкана много и според мен, ако се развие в тая посока е много по-вероятно темата да отиде към ключ, от колкото да извлечем някаква полезна информация от дискусията. На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. Връзка към коментар
Djgeorgie Публикувано: 12 август, 2014 Сподели Публикувано: 12 август, 2014 На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. На мен също ми е интересно, ще разпитам. До колкото помня от моят приятел, май са летели със съветски TU154, но полетите са спрели някъде в средата на 90-те защото след това, са летели най-вече през ЮАР и от там или през Цюрих, или през Виена. До Мозамбик в момента има директни полети от Европа само на TAP от Лисабон. Връзка към коментар
Mitko Публикувано: 14 август, 2014 Сподели Публикувано: 14 август, 2014 На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. Ако някой от някъде извади и някоя снимка ще е страхотно Връзка към коментар
akair Публикувано: 31 август, 2014 Сподели Публикувано: 31 август, 2014 Балкан според мен имаха една от най-хубавите ливерии, която изглежда актуална дори и днес... Стои еднакво добре на всичко - от Ту-154, през А320, 737 та дори 767: А в това видео 767 каца на летището в София с футболистите от САЩ'94: http://youtu.be/I6vrEiDXWd0?t=50m23s 10 2 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 31 август, 2014 Сподели Публикувано: 31 август, 2014 (редактирано) Ееех спомени, спомени... На всичките самолети на Балкан (модели) показани на снимките горе съм летял (без Ан-12 и А 320), но + Ан-24 и Ил-18. На 767 200 ER и на двата, които имаха... 154-ката ми беше любим, само 747 е бърз като нея (ако не смятаме Конкорд и Ту-144). При полет до/от Мадрид спестяваше половин час спрямо 737.Мерси за постването на снимките. Редактирано 31 август, 2014 от FlyTraveler 1 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 31 август, 2014 Сподели Публикувано: 31 август, 2014 ... 154-ката ми беше любим, само 747 е бърз като нея (ако не смятаме Конкорд и Ту-144). При полет до/от Мадрид спестяваше половин час спрямо 737. Имам някакви спомени за връщане от Лондон със 154 за 2.30 часа. Възможно ли е или бъркам? Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега