FlyTraveler Публикувано: 31 август, 2014 Сподели Публикувано: 31 август, 2014 Имам някакви спомени за връщане от Лондон със 154 за 2.30 часа. Възможно ли е или бъркам? Може би е възможно. А320 го взема за малко над 3 часа, идва там някъде. Аз съм сравнявал 737 и 154 на отсечката Мадрид - София и 154-ката спести половин час, вече съм забравил точната продължителност на полетите. Колко гориво гълта вече е отделен въпрос... 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 31 август, 2014 Сподели Публикувано: 31 август, 2014 (редактирано) Може би е възможно. А320 го взема за малко над 3 часа, идва там някъде. Аз съм сравнявал 737 и 154 на отсечката Мадрид - София и 154-ката спести половин час, вече съм забравил точната продължителност на полетите. Колко гориво гълта вече е отделен въпрос... Един 154 онзи ден на Бургас. Нямат ли забрана до ЕС? ? Редактирано 31 август, 2014 от Hollywood Връзка към коментар
randi Публикувано: 31 август, 2014 Сподели Публикувано: 31 август, 2014 Имат забрана за редовни полети, но за чартър може . 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 4 септември, 2014 Сподели Публикувано: 4 септември, 2014 Приятели, темата за приватизацията е дъвкана много и според мен, ако се развие в тая посока е много по-вероятно темата да отиде към ключ, от колкото да извлечем някаква полезна информация от дискусията. На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. По спомени повечето далечни полети бяха веднъж до 2 пъти седмично, съдя по това, че се говореше, че екипажите стоят по една седмица 'ваканцийка' като се доредят за такава дестинация, което е било супер трудно. Имаше едни книжки с разписанието, но не успявам да открия такава. За обслужването, то по това време ни бяха малко изкривени представите за любезно и нелюбезно. Аз помня добро обслужване, пиене на малки шишенца уиски, такива глезотии. Не съм пътувал до Африка, само до Берлин и по-късно до Ню Йорк. 4 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 5 септември, 2014 Сподели Публикувано: 5 септември, 2014 На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. А за Йоханесбург не може ли? Летях с Балкан като турист да посрещна с приятели там новата 1998-ма. Имаха полет веднъж седмично с 767. И в двете посоки беше претъпкан, но на връщане - малко повече. Тоест - на отиване стюардесата успя да намери място на сина си тийнейджър, когото беше вкарала без редовен билет (може да и се е полагало по някаква ведомствена политика), На връщане следващата седмица със същия екипаж място нямаше и тя го държа "скрит" без седалка в кухнята през цялото време, включително при излитане и кацане. Това не съм го виждал в друга авиокомпания. Сред пътниците на отиване имаше стабилно руско моряческо присъствие, което след вечерята мирно се нареди на дълга опашка за доливане на чашките. На връщане един южноафриканец ми дуднеше през цялото време, че бил избрал Балкан, че било по-евтино, но пък обслужването не му отговаряло на стандартите. Аз тогава нямах база за сравнение. Бяха ми първите трансконтинентални полети в живота. Дадоха ядене и пиене, пуснаха някакъв филм на общите монитори. Единствено се учудих, че никой не ни поздрави с прекосяването на екватора. Впоследствие, прелитайки трицифрен брой пъти през екватора, ми стана ясно, че би било пълна глупост някой изобщо да го спомене. На връщане имаше известни премеждия. Бях забравил да се обадя да препотвърдя 72 часа по-рано и на обаждането ми 24 по-рано ми заявиха, че резервацията ми е анулирана. Да съм пробвал на стенд-бай на летището. Ако не се явели достатъчно пътници с потвърдени резервации, щели да ме качат. Ако не - следващата седмица, евентуално. Точно, колкото да си просроча визата. Залогът беше $1000, които седяха на трупчета в консулството в София. Гаранция. Плюс глобата за на изходното КПП. На летището пред гишетата за регистрация заварих тълпа, поне колкото за два самолета. Коледното прибиране от отпуски! За тяхна чест заради overbooking-а Балкан наистина бяха пратили два самолета. Но вторият беше Ту-154. Който не може да вземе цялото разстояние наведнъж. Тълпата освен масова беше и нервна, защото гишетата не отваряха вече поне час след редовното време. Оказа се, че сървърът в Израел (!) бил down и системата не работела. Точно каквото ми трябваше! Накрая не им издържаха нервите и почнаха да дават бордните карти само срещу билет (добрите стари хартиени билети). Та анулираната ми резервация не пролича. А понеже по метода "със нахалство към прогрес" бях предредил половината тълпа намерих нясто в боинга, който пристигна толкова навреме на другата сутрин в София, че се явих на работа без шефа и да разбере, че изобщо съм отсъствал. Имаше някакъв проблем в това отношение. Ту-154-то кацало в Лагос и в Кайро и пристигна ден по-късно 27 2 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 5 септември, 2014 Сподели Публикувано: 5 септември, 2014 (редактирано) че екипажите стоят по една седмица 'ваканцийка' Абсолютно. В Хараре братовчедите ми разправяха как цяла седмица балканджиите купонясвали във фирмената квартира, след което ги сменял следващият екипаж и купоните продължавали в непрекъснат технологичен процес. За ужас на съседите. Съседката зимбабвийка, като звъняла да им се кара нощем за надутата музика, почвала разговора не с "Hallo" ами с "Don't tell me ebby si maikata!" Редактирано 5 септември, 2014 от домосед 21 11 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 5 септември, 2014 Сподели Публикувано: 5 септември, 2014 Имайте предвид, че пионерите на далечните презокеански линии в България не са Балкан, ами Jes Air. Те летяха редовно до Канада, САЩ и Австралия в началото на 90-те и бяха първата българска а/к с модерни за времето си широкофюзелажни самолети (А310). Фалираха май през 1993, по принцип компанията си беше пералня за пари. Екипажите оставаха в Отава по 4-5 дни и правехме луди купони в къщи, още си поддържам връзка с един от пилотите, който сега е капитан на А380 на Emirates (единственният българин на такава позиция до момента). Само един път летях с тях от Отава до София и обратно без междинни кацания през 1992 г. и си спомням, че не беше лошо, не че съм имал много база за сравнение и аз по това време. Със 767 на Балкан съм летял два пъти - 1996 и 1997 от Торонто до София и обратно. Не бяха по-зле от презокеанските полети на Иберия примерно. Малко дръпнати и прекалено гримирани стюардесите, но в момента, в който се раздадеше Загорка това спираше да ми прави впечатление. Излишно е да споменавам, че и в двете авиокомпании се пушеше (салона за пушачи беше в задната част на самолета и беше отделен от другият салон с перденца). Не е имало случай да не срещна поне трима - четирима познати при тези полети, а в някои случаи и по 7-8 и 10-11 часа минаваха неусетно в сладки приказки, бира и цигари, с други думи българският купон започваше още в самолета. Малко атмосфера ала селският автобус, но беше забавно, като си спомня никога не съм опирал до гледане на филми от скука. 16 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 5 септември, 2014 Сподели Публикувано: 5 септември, 2014 "Don't tell me ebby si maikata!" Смях се с глас :) Връзка към коментар
Alchicalabras Публикувано: 4 май, 2015 Сподели Публикувано: 4 май, 2015 Много ми е любипитно кога са провеждан полети до Бангкок и Джакарта и с какъв самолет. В кой период и за колко време? Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 4 май, 2015 Сподели Публикувано: 4 май, 2015 Много ми е любипитно кога са провеждан полети до Бангкок и Джакарта и с какъв самолет. В кой период и за колко време? Тук пише нещо по въпроса: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1995/02/06/1180251_aviokompaniia_balkan_iska_67_mln_dolara_kredit_ot_dfrr/ 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 5 май, 2015 Сподели Публикувано: 5 май, 2015 Никой не ми субсидира полетите с Qatar , Air Farnce или Iberia например. За Qatar, Emirates и т.н. ЕС и САЩ не са на същото мнение Според тях въпросните авиокомпании са яко субсидирани. 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 5 май, 2015 Сподели Публикувано: 5 май, 2015 Много ми е любипитно кога са провеждан полети до Бангкок и Джакарта и с какъв самолет. В кой период и за колко време? 1998, когато летях до Ню Йорк с тях, едни познати бяха летяли до Бангкок миналата или по-миналата година, значи 1996-1997. Връзка към коментар
shots Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 На мен например би ми било интересно да чуя повече детайли за обслужването например в полет към Мозамбик. Малко подробности за графика, колко често до кое летище се е летяло, с какъв самолет, каква храна са сервирали. Нещо такова. Ровейки из вехториите за нещо забравено в една семейна къща, подготвена за събаряне, открих интересна брошурка Не е "Балкан", но пак е нещо родно и с любопитни дестинации - веднага си харесах Джеда за излежаване по безкрайните плажове, ако на това точно там изобщо се гледа с добро око брошура Булеър.PDF 13 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 Ровейки из вехториите за нещо забравено в една семейна къща, подготвена за събаряне, открих интересна брошурка Не е "Балкан", но пак е нещо родно и с любопитни дестинации - веднага си харесах Джеда за излежаване по безкрайните плажове, ако на това точно там изобщо се гледа с добро око брошура Булеър.PDF Страхотно попадение Аз си харесах Сантяго! Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 18 ноември, 2015 Единствено се учудих, че никой не ни поздрави с прекосяването на екватора. Впоследствие, прелитайки трицифрен брой пъти през екватора, ми стана ясно, че би било пълна глупост някой изобщо да го спомене. Защо да е глупост? Като малък много обичах да слушам как пилота обясняваше над кой град ще минем или в момента къде прелитаме, но за съжаление в последно време все по рядко го правят Вярно е, че при трансконтиненталните полети, когато всеки си има монитор, може да гледаш постоянно къде се намираш, но и тогава има възможност да ти обърне внимание към интересен обект, който се вижда. и т.н. Веднъж когато летяхме близо до Хималаите пилотът специално ни обърна внимание, че на ляво от самолета се вижда Еверест. Бях му изключително благодарен! Той сигурно минава често по този маршрут, но за мен си беше емоция да снимам Еверест. 7 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 2 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 2 ноември, 2018 В един романтичен период Балкан са лийзнали 2 броя А320 - LZ-ABA и LZ-ABB, носещи гордо имената "Плиска" и "Преслав". Та към не толкова славния край на Балкан явно са трябвали $$$, защото архивите пазят снимка на един от тези А320 с надписи ПЕГАСУС, изпълнявайки чартърни полети за тогава младата турска а/к: Източник: http://www.airliners.net/photo/Pegasus-Airlines-Balkan-Bulgarian-Airlines/Airbus-A320-231/2711701/L Днес Балкан е само мил спомен, а Пегасус - солидна а/к с 80-ина самолета... 5 Връзка към коментар
carpe_diem Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 "Плиска" и "Преслав" не бяха ли 767-ците? 4 Връзка към коментар
mitkobiker Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 (редактирано) Балкан първи вкарват модел А320 в България: LZ-ABA Vitosha LZ-ABB Rila LZ-ABC Rhodope LZ-ABD Pirin А320 през последните двйсетина години А320 в България имаха/имат Air VIA, VIA Airways, Bulgaria Air, Bulgarian Air Charter, BH Air, Electra Airways. Легендарните Боинги 767-200ER бяха наети от Ер Франс и за това през цялото време носеха френски регистрации: F-GHGD Pliska, със сив, металик корем F-GHGE Preslav, в стандартната цветова схема на Балкан- с бял корем Редактирано 6 ноември, 2018 от mitkobiker 5 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 3 hours ago, carpe_diem said: "Плиска" и "Преслав" не бяха ли 767-ците? My bad! Така е. @mitkobiker ги е описал поименно. Връзка към коментар
mitkobiker Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 (редактирано) Малко късно намерих тази тема, но се надявам да ви е интересен моя input 🙂 През 80те далечните полети на Балкан обхващат основно Африка и Близкия Изток. По причини, които са ясни се лети до Хараре през Триполи и Лагос, до Хартум през Кайро и Атина. Има редовни полети до Алжир, Тунис, Багдад, Бейрут, Дамаск, Ларнака, Анкара, Кувейт. Покрай вноса на виетнамски работници се извършват продължителни чартърни вериги до Виетнам. Лети се с Ту-154 до Куба и Луанда с български специалисти. В началото на 90те Балкан започва да търси нови пазари и да обновява самолетния парк със западни самолети- първо идват три Боинг 737-500, след това и Ербъс А320. В същото време започва разпада на Югославия, икономически трудности и санкции, които водят почти до прекратяване на дейността на югославската авиокомпания JAT. Остава празна много сериозна пазарна ниша за трансфериране на пътници от Европа към Близкия Изток, Азия, Австралия, Африка и от Балканите към Америка. Балкан взима първите и единствените в историята си широкофюзелажни машини- Боинг 767-200 и започва ударно откриване на линии: Найроби, Йоханесбург, Акра, Казабланка, Бахрейн, Абу Даби, Дубай, Мускат, Коломбо, Мале, Карачи, Калкута, Банкок, Сингапур, Куала Лумпур, Джакарта, Тайпе. Откриват се редовни полети към Ню Йорк, Торонто и Детройт. Някои от тези линии се обслужват само за по няколко месеца, други по "стратегически" съображения се крепят с години, въпреки че носят сериозни загуби. Например за "запълването" на полетите до Ню Йорк се правят трансфери от Тирана, Солун, Охрид, Скопие. Сключени са договори с други авиокомпании, които возят пътници от Ереван, Кишинев, Киев. Дори няколко години имаше договор с Ер Малта и по тази причина в някои дни машината правеше междинно кацане в Малта на път към Щатите. Цялата тази трескава дейност се крепи на персонал и ръководни кадри, школувани през социализма и заемащи съответните длъжности по силата на връзки, а не на умения. Как завърши всичко това... спомняте си 🙂 Редактирано 6 ноември, 2018 от mitkobiker 15 1 Връзка към коментар
so'90 Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 плюс бобетата: LZ-BOA- Sofia LZ-BOB- Plovdiv LZ-BOC - Varna после ерата на Гад: LZ-BOD - Burgas LZ-BOE- Rouse LZ-BOF - Vidin АТR -имаха ли имена? 3 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 Аз съм пътувал с Балкан на редовен полет София-Ню Йорк през 1997 януари. В София имаше мъгла и ни превозиха с автобус от гейта директно до стълбичката на самолета на летище Пловдив. В целия самолет бяхме 6 (шест) човека 🙂 А пък моя билет беше “студентски” с 50% намаление (както при БДЖ) 4 3 1 Връзка към коментар
mitkobiker Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 (редактирано) преди 9 минути , so'90 каза: плюс бобетата: LZ-BOA- Sofia LZ-BOB- Plovdiv LZ-BOC - Varna после ерата на Гад: LZ-BOD - Burgas LZ-BOE- Rouse LZ-BOF - Vidin АТR -имаха ли имена? ATR-ите май бяха Кирил и Методий 👬 При Зееви за кратко имаше редовни полети до Одеса и Аман. Редактирано 6 ноември, 2018 от mitkobiker 1 Връзка към коментар
so'90 Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 В нета има само снимка на LZ-ATB с цветовете на ГАД и там бледо отпред май се вижда да е St. Metodi 😉 1 Връзка към коментар
Венелин Публикувано: 6 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2018 Аз съм доста млад, за да имам преки спомени от международните линии на Балкан (пътувал съм само веднъж от родния Видин до София и май ми е най-яркият спомен от двегодишна възраст заедно с катастрофа с автомобил). Но това което съм чел е, че международните линии са излизали много изгодни за чужденците, които са пътували на далечно разстояние с неудобна рискова смяна или престой в София. Все пак... полети изпълнявани 1-2 пъти в седмицата могат да се възприемат като древния вариант на прекачването от Уизеър на Райънеър в Бергамо 🙂 Същевременно са били заплащани в твърда валута, а не в измислени цени в левове. Отделно... през комунизма официалният обмен на долари в левове е бил чиста печалба за държавата и престояващите пътници са си "доплащали" тарифата. Всъщност някой има ли информация какъв е бил визовият режим за тези транзитни пътници и дали са влизали в града или са киснели по половин-един ден на летището? Също така... според Уикипедия Балкан и предшественикът му ТАБСО имат над 10 катастрофи с 540 загинали. Нямам добра база за сравнение, но май е сериозно число, може би доста голямо за обема на дейността на компанията (в цели страни като Германия и Италия загиналите след войната, изглежда, се въртят около 1000). Когато летяхте, рискът от катастрофи беше ли нещо осъзнато като проблем сред пътниците? 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега