Прескочи до съдържание

Време за прекачване между полети


Препоръчани мнения

Магеланци, замислил съм една дестинация, за която няма директен полет, който да ме устройва и ще трябва да правя прекачване между два полета с НТА в рамките на ЕС. Досега не ми се е налагало да правя такова упражнение (нито с НТА, нито с традиционни), така че ако може да споделите малко опит.

 

Когато прекачването е в рамките на едно и също летище в ЕС колко време да си заделя, за да съм спокоен, че ще кацна спокойно и ще се кача на следващия? Отбелязвам, че съм антишопинг маниак и от магазините по летища и гари ми се повдига, така че време за парфюмчета няма да губя. И двата полета са с НТА. Летището не ми е познато и е възможно да има лутане. За 1 бр. куфар се колебая дали да платя или да бъдем само със салонен багаж. Предполагам, че само заради куфара трябва да пиша +1 час за чакане на лентата.

 

На скрийншота на Георги за Azuon е посочил 45 мин., но на следващата не е писал куфар, което предполагам, че става, но е с форсиране.

3.png

Или пък просто си е играл с настройките.  :)

Връзка към коментар

Летището нали не е Франкфурт за прекачване между двата полета?  :rolleyes:

Мисля си, че между 2-4ч са ок, но всичко зависи колко е голямо летището - терминали, прекачвания, ако трябва да ползваш рейс итн..

Връзка към коментар

Абе с НТА си е проблем това, т.е. колкото повече време, толкова по-добре. Ако ти закъснее входния полет, дори по вина на авиокомпанията, нямаш никакви права за по-нататък и ще си плащаш за смяна или губиш билета. Не знам има ли някъде статистика за редовността полетите по дадено направление за НТА да погледнеш там.

Аз лично нарочно бих оставил много време, за да си направя кратка екскурзия в междинната спирка (може и да нямаш излишно време де). Зависи колко обичаш риска  :)

Нормално оставям по 3 часа в Сао Пауло между вътрешен и междуконтинентален полет с различни билети без да ми мигне окото (ама превозвачите не са НТА). Случвало ми се е да изпускам полет от Сао Пауло до Амстердам заради стачка, а билета ми беше без право на промяна, ама това е друга история.

Георги е оставил 45 мин. защото само си е разцъквал програмата.  :)

Редактирано от neuromancer
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На Дортмунд съм прекачвал с НТА за 35 мин., но само с ръчен багаж. И първият полет беше и първи за деня на авиокомпанията, т.е. липсваше фактора "поради закъснял преден полет, се налага закъснение и на следващия".

Много зависи от инфраструктурата на летището, на което ще става прекачването. На Барахас или Гатуик ще е малко трудно за по-кратко от час и половина, и то ако си само с ръчен багаж.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За всяко летище си има Minimum Connection Time, което важи когато купуваш един билет с прекачване. Билети с по-малко време между полетите не се продават и ще трябва да избираш други полети.

Ако си купуваш билети поотделно, е добре да оставиш време, доста по-голямо от МСТ. 

(Такова време има дефинирано и за трансфер между терминали и летища, примерно Хийтроу - Гатуик)

 

Да доуточня поста си горе, дали пътуваш с НТА е важно, защото те не правят трансфер на багаж. С нормална компания можеш да си чекнеш багажа направо до крайната точка, дори и да си с различни билети (ако е с различни авиокомпании зависи дали има споразумение между тях, както и от кадърността на персонала :))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Я дай направо летищата и полетите, ако не е някаква крайна тайна, щото от много фактори зависи. Най-вече дали първият полет е в началото на деня (по-рядко има закъснения) и дали ще правиш преход шенген/извън шенген (допълнителен паспортен контрол). 

 

45-те минути са колкото си беше по подразбиране в програмката, никога не бих направил такъв преход аз. Каквото спомена neuromancer, кратка разходка в междинната дестинация е най-добрият вариант. Както и да имаш не много скъп бекъп вариант, ако нещо се обърка. 

Връзка към коментар

С куфар не бих рискувал за толкова кратко време. Трабва да го чакаш  да излезне този куфар, после пак да го чекираш/регистираш, което отнема време. Все пак изпревари хората на слизане за проверка на документите, за да си първи, но зависи и кога ще ти излезне този куфар.

 

Терминал 1 на летище София от няколко месеца изглежда са сменили персонала и се работи много бавно, това поражда закъснение до 30 мин. Започва някакво викане "вие за кой полет сте" и още повече се нежежава обстановката на проверката за сигурността. Тази ситуация е  за полетите в 6:45 часа, когато имаме 3 полета на Уиз, сега май се разредиха като махнаха Тревизо.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За всяко летище си има Minimum Connection Time, което важи когато купуваш един билет с прекачване. Билети с по-малко време между полетите не се продават и ще трябва да избираш други полети.

Ако си купуваш билети поотделно, е добре да оставиш време, доста по-голямо от МСТ. 

(Такова време има дефинирано и за трансфер между терминали и летища, примерно Хийтроу - Гатуик)

 

Да доуточня поста си горе, дали пътуваш с НТА е важно, защото те не правят трансфер на багаж. С нормална компания можеш да си чекнеш багажа направо до крайната точка, дори и да си с различни билети (ако е с различни авиокомпании зависи дали има споразумение между тях, както и от кадърността на персонала :))

С това последното съм съгласна. Преди месец пътувах до Маями, но си бях купила билетите отделно: BG air София-Мадрид-София и после MAD-MIA с АА, operated by Iberia. Правила съм го и преди и с 2 часа между полета и вземането на багажа беше леко казано stressful. Този път си бях оставила 6 часа за Barajas, но 2 седмици преди полета Iberia излезе в стачка и ми канселира полета от Мадрид с опция да rebook-на, което и направих оставяйки си 3 часа и малко за трансфера. В крайна сметка полета на BG air от София за Мадрид закъсня 3 часа, питах ги дали могат да ми прехвърлят багажа на Мадри

Връзка към коментар

....и да си продължа поста, че май е малко дългичък

В крайна сметка полета на BG air от София за Мадрид закъсня 3 часа, питах ги дали могат да ми прехвърлят багажа на Мадрид ако успея евентуално да стигна за следващия си полет, съответно никой от тях не знае, не иска да помогне, т.н. Слизам на Barajas, terminal 4, голям терминал, но го познавам добре, оказа се че gate-a на пристигане и на следващото заминаване за MIA бяха супер близо, хвърча директно към gate-a и там за мое голямо учудване 5 служителки на Iberia/AA ми издават моментално бордна карта, правят ми един документ за багажа, който ще се търси някъде долу и ми казват като стигнеш в MIA си попълни документ за изгубен багаж и ще ти го донесат след няколко дни. Бях супер очарована от отношението им, за разлика от това на BG Air. Питах ги още на летището в София докато чакаме да "оправят" самолета какво биха ме компенсирали за закъснението и съответно губенето ми на следващия полет, а те ми казват като стигнеш в Мадрид отиди на гишето на BG Air и там си питай. Това е BG Air v България!!!!! Съжалявам, но това са незаинтересовани служители, които са и некомпетентни. Така, че с тия прекачвания, особено за USA или на по-големи летища, най-малко 4-5 часа.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, и аз с по-малко от 3-4 часа не бих рискувал, а най-добре 5! В крайна сметка по-добре да висиш малко повече на летището, отколкото да изпуснеш връзката. Пък и мен лично ме кефи да се шматкам по летищата, винаги има нещо интересно, дори и само да зяпам самолетите :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

На мен рекорда ми е 25 мин. на Виена преди ремонта (с Austrian при заложени по план 45), пак там само че между полети на различни авиокомпании - Austrian и Niki - 40 мин., и този горе за който писах - на Дортмунд (с НТА) - 35 мин. Но за последните два яко пилене на нерви беше през цялото време на пъвите полети., едва ли не седях в стойка "летящ старт" по време  на полета. :)

Определено не е за хора с нестабилни сърдечни показатели. Но пък остава дълъго в спомените. ;)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Преди две години на Фиумичино. Полета от Барселона закъсня около 45 минути/ а може би и повече, забравил съм/  и разстоянието между гейта на който кацна полета от Барселона и този до София / най-краен разбира се/ го взехме на бегом. Никакви служители не спомагаха за по-бързото ни предвижване, а и защо ли. Качихме се буквално в последния момент. За наша изненада багажа ни беше прехвърлен и го получихме в София. Проблема беше, че и двамата си бяхме оставили ключовете в куфара и не знаехме как ще влезем в жилището :( , От тогава ключовете в джоба или в ръчния багаж.

Връзка към коментар

Някой във форума по-рано беше казал, че ровичкането тук води до пристрастяване и до изтъняване на портфейла. Та аз от пътеписите тук да взема да се зарибя за Лисабон. И гледам за възможни НТА прикачвания - Мадрид Барахас, Айндховен.

 

Мислех си темата да бъде по-обща относно времената за прикачване, но всяко летище си е специфично. И например Мадрид си е голямо и за незапознат с него 4 часа явно е минимумът за прекачване. Спокойствие и добра храна за душевно здраве.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Именно. За това и настоях да напишеш летищата, защото когато човек има опит с конкретното летище е много по-лесно. 

 

Както например аз мога да ти кажа за Айндховен. Малко летище, добре организирано, колкото пъти съм летял няма чувствителни забавяния на проверката за сигурност. Ще трябва да минеш задължително през нея, има летища при които кацащия и излитащия трафик са смесени, Айндховен не е от тях. Но целия терминал е сигурно не повече от 100 метра дължина, така че няма препускания из ескалатори, етажи и т.н.

 

Като чисто време един час ще ти стигне, ако нямаш куфар. За всеки случай гледаш да си от първите слезли от самолета, за да изпревариш останалите преди паспортния контрол. 

 

Още един час добавяш за евентуално закъснение на полета (първият полет на машината на Уиз за деня е до Айндховен, така че непредвидени закъснения са с намалена вероятност) и 2 часа буфер мисля, че е нормален за Айндховен.

 

Това като долен минимум. Едва ли има летище в света, на което бих си позволил под 2 часа буфер, при каквито и да е обстоятелства. 

Връзка към коментар

 И гледам за възможни НТА прикачвания - Мадрид Барахас, Айндховен.

 

С Transavia ли ще хвърчиш до Лисбоа?

 

 

Както например аз мога да ти кажа за Айндховен. Малко летище, добре организирано, колкото пъти съм летял няма чувствителни забавяния на проверката за сигурност. Ще трябва да минеш задължително през нея, има летища при които кацащия и излитащия трафик са смесени, Айндховен не е от тях. Но целия терминал е сигурно не повече от 100 метра дължина, така че няма препускания из ескалатори, етажи и т.н.

 

Айдховен е с много бързо слизане, няма ръкави и автобуси, направо си на пешеходна пътека и бегом за бординг. :)

Връзка към коментар

На Балахас нискотарифните  кацат на Терминал 1, в смисъл, ако ползваш само нискотарифни не е нужно чак 4 часа. Последно като пътувах с прекачване от там си бях оставила 3 часа между полетите, първият ми полет взе, че закъсня с около 50 минути и дефакто разполагах с два часа - достатъчни и за малко освежаване с по едно кафе. Но да отбележа, че бяхме само с ръчен багаж!

Връзка към коментар

Аз пък, когато има рейсче на летището, гледам да слизам с последните от самолета, така съм последен в рейсчето и съответно първи при слизане от него :P

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Някой във форума по-рано беше казал, че ровичкането тук води до пристрастяване и до изтъняване на портфейла. Та аз от пътеписите тук да взема да се зарибя за Лисабон. И гледам за възможни НТА прикачвания - Мадрид Барахас, Айндховен.

 

Ох, как ме зарадва това мнение, само ако знаеш...

 

В момента от Мадрид до Лисабон easyjet летят за 50 Е двупосочно без вкл. багаж. По принцип имай предвид, че билетите до Лисабон са си скъпички, а откакто ги няма ЕрФранс със сутрешния и вечерния си полет, австрийците, и Луфтито дерят по 3 кожи. Тази година, най-ниската цена, на която успах да си купя билети Лисабон - София са в порядъка на 490 лв комбина между австрийци и ТАР.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Едва ли има летище в света, на което бих си позволил под 2 часа буфер, при каквито и да е обстоятелства. 

 

+1

 

Преди две години букнах през австрийците билети за Лисабон с прекачване във Виена. Предложиха ми опция от 45 мин. за трансфер във Виена. Предварително бях абсолютно сигурен, че това е невъзможно, но тъй като резервирах от официалния им сайт и цената беше изключително привлекателна, просто продължих напред и завърших процедурата. Два месеца преди полетите започнаха да хвърчат мейли от австрийските авиолинии с предложения за промени на часовете за полета на TAP от Виена до Лисабон. Ясно ми беше, че рано или късно ще се усетят, дори смятах да ги изръчкам за по-дълъг престой във Виена, за да отскочим до Коледния базар пред Кметството, но се отказахме с оглед метеорологичната обстановка през този период и евентуален риск от изпускане на полета до Лисабон. В крайна сметка за собствен кеф засякох времето за трансфер и то беше в порядъка на около 90 мин. чисто време, без багаж, който бях чекирал до Лисабон още в София. Австрийците предвидливо ми бяха оставили 150 мин., което естествено ме вкара в сериозен разход на едно от заведенията на ""ViE", които се славят с една от най-скъпите бири в света, но няма пълно щастие... :P

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В твоя случай поне си бил на един билет, с традиционна авиокомпания. Ако изпуснеш връзката поне ще се погрижат за теб да хванеш следващия възможен полет, а ако си с лоу костове и това ти се случи ще пиеш някоя студена вода, в някое от заведенията на VIE  :)

 

Между другото аз много съм прекачвал там, често точно с тези 40-минутни трансфери и никога не съм имал проблеми. Но това на стария терминал, сега с новия е страшно препускане по ескалатори и коридори...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В твоя случай поне си бил на един билет, с традиционна авиокомпания. Ако изпуснеш връзката поне ще се погрижат за теб да хванеш следващия възможен полет, а ако си с лоу костове и това ти се случи ще пиеш някоя студена вода, в някое от заведенията на VIE   :)

 

Между другото аз много съм прекачвал там, често точно с тези 40-минутни трансфери и никога не съм имал проблеми. Но това на стария терминал, сега с новия е страшно препускане по ескалатори и коридори...

Така е, и аз миналата година имах едно кошмарно прекачване във Виена за Хановер, 35 мин. имаше, ама успях. И двата полета бяха с Еър Берлин/Ники, така че принципно бях спокоен, ама следващият полет беше чак сутринта на другия ден и не ми се губеше време. Впрочем багажът не дойде с мен, нямали време да го прекачат, но още на летището в Хановер ме "успокоиха", че багажът ще дойде на другия ден по обяд, както и стана, даже ми го докараха направо в хотела.

Връзка към коментар

Между другото аз много съм прекачвал там, често точно с тези 40-минутни трансфери и никога не съм имал проблеми. Но това на стария терминал, сега с новия е страшно препускане по ескалатори и коридори...

Същата работа и с мен, повечето ми прекачвания на Виена са били от тези между 40 и 60 минутните. Всичките до един без засечка. Но на стария терминал, който беше уникален в това отношение. :)

Затова и рискувах с прекачване от OS на Niki пак там, за по-малко от 1 час, въпреки че никой не дава гаранция ако закъснее първия полет, и се оправям сам нататък.

Редактирано от wilks
Връзка към коментар

Нещо за директни полети София - Лисабон дали се чува? Едно време Балкан летяха до там май.

Или с тая криза, никакъв шанс?

Няма, за съжаление. Последната дир.линия е от 2007 година.

Миналата година на концерта на Мариза в София имаше рекламни плакати на ТАР и тя каза по време на концерта, че ще се радва на директни полети, т.к. се оказа че нейният мъж има някаква българска жилка и тя останала в Сф по-дълго, за да се види с роднини, така и не проучих за какво иде реч...но за момента ТАР са само код-шеърни опции.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.