Прескочи до съдържание

Въпрос за booking.com


tonik

Препоръчани мнения

преди 1 час, Eva eva каза:

Здравейте! 

 

Имам едно питане във връзка с резервация чрез booking, надявам се тук да е правилното място. С приятелки букнахме 1 нощувка в български хотел за уикенда. Няколко дни преди нощувката от хотела ни се обадиха и ни съобщиха, че поради авария в хотела няма да може да ни настанят. Пратиха и мейл. Приятелката ми отмени резервацията в букинг.

После се зачудихме дали е коректно така да постъпват? В случая ставаше въпрос за една нощувка в България и не беше изобщо фатално дали ще спим в този хотел или не. Но, ако това се случи в друга страна и не успеят да се свържат с теб, какво правим, ако на място, в деня на нощувката разбереш, че не могат да те настанят, поради една или друга причина. 

 

Благодаря предварително.

Какво значи "коректно"? Ако няма авария - не е коректно, ама ако има, те просто не могат да ви настанят и толкова. И да не си прочетеш мейла, на място като отидете ще разберете.

По принцип в такива случаи пишете на букинг, при което те ви намират подобен хотел и поемат разликата в известни граници, ако е по-скъп. В големите вериги самия хотел ви намира друг от същата верига, но тук в общия случай са независими и минава през централата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Два  пъти ни се е случвало подобно нещо,един път в Будапеща, за което разбрахме на място и хотелът който ни предложиха беше на 5 мин пеш от избраният и по-луксозен.Вторият път в Баден Баден се свързаха с нас по телефона седмица по-рано и ни изпратиха алтернативният варият за одобрение.Също беше в по-висок клас от избраният.Всяко зло за добро,като се казва .

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Интересен казус - моля за мненията ви и коментари.

 

Имам резервация в български хотел за след три седмици с безплатна анулация преди 27 август и без предплащане.

1. От хотела са си дръпнали парите в събота. След обаждане ми обясниха, че не можело да не ми вземат парите, защото така си гарантирали ... нещо си... Обясних, че това е в нарушения на договора ми с тях и т.н. и т.н. - обратна реакция никаква. Това като цяло не е проблем, защото ще ползвам резервацията и не ми се занимава с хотела, но ...

2. Парите са изтеглени от сметка, по която Букинг са ми превеждали бонуси, обаче картата, респ. сметката са заличени от профила ми преди месеци и имам нова карта, от друга банка с друга сметка в профила и тя е единствената според правилата им и единствената видима в профила ми. Как така се случи, че хотела изтегли пари от моя сметка, до която по никакъв начин не би трябвало да има достъп, кой му даде достъп до нея и на какво основание?!

 

От вчера ми се върти в главата идея свързана с преглед и проверка на начина на прилагане на GDPR  от Букинг и как биха се приложили цитираните глоби до 4% от годишния им глобален оборот, или до 20 млн. евро, в зависимост коя от двете суми е по-висока според правилата на Регламента.

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 2
  • Замислям се 3
Връзка към коментар
преди 9 минути , Таньо каза:

Интересен казус - моля за мненията ви и коментари.

 

Имам резервация в български хотел за след три седмици с безплатна анулация преди 27 август и без предплащане.

1. От хотела са си дръпнали парите в събота. След обаждане ми обясниха, че не можело да не ми вземат парите, защото така си гарантирали ... нещо си... Обясних, че това е в нарушения на договора ми с тях и т.н. и т.н. - обратна реакция никаква. Това като цяло не е проблем, защото ще ползвам резервацията и не ми се занимава с хотела, но ...

2. Парите са ми изтеглени от сметка, по която Букинг са ми превеждали бонуси, обаче картата, респ. сметката са заличени от профила ми преди месеци и имам нова карта, от друга банка с друга сметка в профила и тя е единствената според правилата им и единствената видима в профила ми. Как така се случи, че хотела изтегли пари от моя сметка, до която по никакъв начин не би трябвало да има достъп, кой му даде достъп до нея и на какво основание?!

 

От вчера ми се върти в главата идея свързана с преглед и проверка на начина на прилагане на GDPR  от Букинг и как биха се приложили цитираните глоби до 4% от годишния им глобален оборот, или до 20 млн. евро, в зависимост коя от двете суми е по-висока според правилата на Регламента.

Правилно си се насочил към GDPR.

Пиши на booking и им кажи, че ще фиксираш органа в Холандия, отговорен за прилагане на GDPR (може и през европейските центрове за потребители - ECC )

Със сигурност ще се ……….. от страх. GDPR истерията е придобила огромни размери в Холандия. Знам го от синовете ми. Всяка по-голяма фирма беше сформирала специални екипи за анализ и промени в бизнес процесите си и , наистина, реално доста неща са се променили и в ING, bol.com, abn amro bank, tele2, ...  Няма как booking да са извън общия поток.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, Таньо каза:

Имам резервация в български хотел за след три седмици с безплатна анулация преди 27 август и без предплащане.

1. От хотела са си дръпнали парите в събота. След обаждане ми обясниха, че не можело да не ми вземат парите, защото така си гарантирали ... нещо си... Обясних, че това е в нарушения на договора ми с тях и т.н. и т.н. - обратна реакция никаква. Това като цяло не е проблем, защото ще ползвам резервацията и не ми се занимава с хотела, но ...

И ние имахме такъв случай, теглят си парите точно както е при теб кой когато му скимне си прави каквото си иска. Звънях им на booking и те ми казаха, че ако я отменим резервацията ще ни върнат парите. След този разговор се обадихме в хотела, който беше в Гърция само, че там говори майка ми, след което на нея са й казали, че няма получени пари при тях. Все си мисле, че това е врътка на booking. Така и стана не отидохме на тази резервация и след 30/40 дни ни върнаха парите. Дано и при теб да е така, ако не отидеш... Ама не мога да разбера какви са тези игри от страна на booking..... Това е против договора им!

@Таньо а ти сигурен ли си, че парите са дръпнати от хотела? 

@ven62 И да им пише едва ли ще му отоговорят толкова бързо. Аз им писах юли и все още нямам отговор. 

Редактирано от Иван Попов
грешка и допъление
Връзка към коментар
преди 1 минута , Иван Попов каза:

 

@Таньо а ти сигурен ли си, че парите са дръпнати от хотела? 

Да, от хотела отговориха се че са авторизирали картата, но опита и знанията на персонала по този процес не са ми известни.

Прав си, че може да не точно така, а просто Букинг са блокирали пари от сметка, която имат, въпреки че тя не е в профила ми? ...

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Таньо каза:

Да, от хотела отговориха се че са авторизирали картата, но опита и знанията на персонала по този процес не са ми известни.

Прав си, че може да не точно така, а просто Букинг са блокирали пари от сметка, която имат, въпреки че тя не е в профила ми? ...

То не е само в този хотел, а в повечето хотели персоналът нищо не знае.

Хем картата ти не е в профила ти, хем теглят пари оттам. 😓

Хубаво си се насочил към Холандия директно.

 

Връзка към коментар

Аз също бях бясна, че Booking споделят информацията за картата ми с хотелите, при положение, че аз съм я дала на тях и само на тях! Да, тя е с цел гарантиране на резервацията, но Booking, като посредник на сделката са тези, които имат право на достъп до картата и да я задължат при неявяване от моя страна, а не да дават данните от картата ми на всякакви измамници - така, както е с ММТ, Еxpedia, Hotels, AirBNB и т.н.

 

Моля дръж ни в течение на случая с Booking и евентуалното сезиране на органа за прилагане на GDPR. Крайно време е да спрат с порочната си практика само да го играят "свръзка" и да си прибират парите, без да защитават по никакъв начин личните данни, които сме им предоставили!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Според мен най-притеснителен е фактът, че са дръпнали/блокирали пари от карта, която не е посочена към резервацията. Бих сезирала освен органа по GDPR и ЕПЦ. На практика това е неоторизирано от картодържателя плащане, така че би било интерес и на някои други органи.

Следващото притеснително е, че при резервация с безплатно анулиране и без предплащане са изтеглили пари, ако са изтеглени, а не само блокирани. Сигурен ли си, че не го е пишело някъде в политиките на хотела? Иначе и мен силно започва да ме изнервя факта, че за резервации с безплатна канселация си дърпат парите точно 2 дни преди това (имам сега 2 такива за Гърция, като е отбелязано, че плащането се обработва от букинг). Логиката (за мен) е картата да се задължи в часа на изтичане на безплатното анулиране, а не преди това. Кога ще се изтеглят парите си пише, но чак след като направя резервацията. Вероятно биха ми върнали парите, ако откажа в тези 2 дни, като почти винаги е в мой ущърб поради превалутирането на виза/мастъркард. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
В момента, chandni каза:

Аз също бях бясна, че Booking споделят информацията за картата ми с хотелите, при положение, че аз съм я дала на тях и само на тях! Да, тя е с цел гарантиране на резервацията, но Booking, като посредник на сделката са тези, които имат право на достъп до картата и да я задължат при неявяване от моя страна, а не да дават данните от картата ми на всякакви измамници - така, както е с ММТ, Еxpedia, Hotels, AirBNB и т.н.

 

Моля дръж ни в течение на случая с Booking и евентуалното сезиране на органа за прилагане на GDPR. Крайно време е да спрат с порочната си практика само да го играят "свръзка" и да си прибират парите, без да защитават по никакъв начин личните данни, които сме им предоставили!

Според мен имат някъде нещо написано с мно-о-го ситни букви. Не ми се вярва да са такива аматьори и да предоставят толкова чувствителна информация като КК на трети лица без да са се подсигурили. Баш па те - холандците от booking.

Но знае ли човек.

Може @Таньо да е късметлия и да им дръпне някоя част от 4%. Ако стане така - Да не ни забрави. Тука, всички, стискаме палци.

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , chandni каза:

Аз също бях бясна, че Booking споделят информацията за картата ми с хотелите, при положение, че аз съм я дала на тях и само на тях! Да, тя е с цел гарантиране на резервацията, но Booking, като посредник на сделката са тези, които имат право на достъп до картата и да я задължат при неявяване от моя страна, а не да дават данните от картата ми на всякакви измамници - така, както е с ММТ, Еxpedia, Hotels, AirBNB и т.н.

 

Моля дръж ни в течение на случая с Booking и евентуалното сезиране на органа за прилагане на GDPR. Крайно време е да спрат с порочната си практика само да го играят "свръзка" и да си прибират парите, без да защитават по никакъв начин личните данни, които сме им предоставили!

Аз ползвам при резервации карти, които замразявам - ако има нещо нека да звънят или пишат. Този път не са звънили, а просто са изтеглили от неблокирана сметка. В момента ми е неясно  кой е блокирал/изтеглил парите - хотела е получил данни на карта, която не е в профила, или Букинг са изтеглили сума от сметка, която официално нямат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Добре де, банката какво казват? Поне ще разбереш кой ти е дръпнал/блокирал парите, ако нямаш смс известяване. На мен тази нощ в 00.02 минути са ми дръпнали пари, като пише - покупка ..... евро booking.com.

Връзка към коментар
преди 40 минути , jul каза:

Добре де, банката какво казват? Поне ще разбереш кой ти е дръпнал/блокирал парите, ако нямаш смс известяване. На мен тази нощ в 00.02 минути са ми дръпнали пари, като пише - покупка ..... евро booking.com.

"Отсрещна страна" е хотела, операцията е "авторизация плащане на ПОС", дата 11 август, вальор 13 август.

 

преди 30 минути , ven62 каза:

@Таньо, сега пак препрочетох написаното. Не става ясно резервацията с коя карта си я правил. … Но отговора едва ли е толкова елементарен.:wink:

Резервацията е правена с неясно каква карта преди месеци, но тази от която са дръпнати парите е заличена в профила.

Редактирано от Таньо
Връзка към коментар
преди 3 минути , Цвете каза:

Според мен са ти дръпнали пари от картата, с която си резервирал. Тази в профилът ти е за получаване на кешбек. Това ми се струва реалната ситуация.

Най-логичното обяснение е това, но тази карта не се вижда никъде в профила ми, още повече към датата на авторизация тя е била заличена от него и по подразбиране не би трябвало да се ползва.

Връзка към коментар
преди 8 минути , Цвете каза:

Според мен са ти дръпнали пари от картата, с която си резервирал. Тази в профилът ти е за получаване на кешбек. Това ми се струва реалната ситуация.

И аз си го помислих, но още по-притеснителното е, че Booking са споделили данните на картата му далеч преди сумата да стане изискуема. В крайна сметка може той изцяло да откаже резервацията, Booking и хотелът да прекратят отношенията си (неведнъж сме ставали свидетели на подобни неща) и накрая хотел (и още по-лошото - служител, който може и да е недобросъвестен, а може и да напусне хотела), който няма отношения нито с Booking, нито с клиента, да има достъп до картата и да я използва недобросъвестно! А после клиентът да си чупи главата, да се обяснява с български банки, че не е постъпил беотговорно към картата си и не я е предоставил неправомерно на някого!

преди 2 минути , Таньо каза:

Най-логичното обяснение е това, но тази карта не се вижда никъде в профила ми, още повече към датата на авторизация тя е била заличена от него и по подразбиране не би трябвало да се ползва.

Което означава, че е била споделена веднага след резервацията ти, а от там пък хотелът как и по какъв начин съхранява тези данни... Божа работа!

Редактирано от chandni
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , chandni каза:

И аз си го помислих, но още по-притеснителното е, че Booking са споделили данните на картата му далеч преди сумата да стане изискуема. В крайна сметка може той изцяло да откаже резервацията, Booking и хотела да прекратят отношенията си (неведнъж сме ставали свидетели на подобни неща) и накрая хотел (и още по-лошото - служител, който може и да е недобросъвестен, а може и да напусне хотела), който няма отношения нито с Booking, нито с клиента, да има достъп до картата и да я използва недобросъвестно! А после клиентът да си чупи главата, да се обяснява с български банки, че не е постъпил беотговорно към картата си и не я е предоставил неправомерно на някого!

Ако позволиш да продължа мисълта ти в друга посока - в тази логика е напълно възможно служители на Букинг да теглят суми от сметки, които потребители са заличили в системата им, но с които по някаква причина разполагат и още повече - имат възможност да ползват.

Връзка към коментар

Резервацията се гарантира с кредитна карта, като тя не е задължително да се запаметява в профила. Притеснително е, че се споделят данните за картата с хотела, а плащането не минава през букинг. 

Проверих сега имам резервация, която трябваше да се плати до полунощ снощи - пише платено. Още не е осчетоводена транзакцията. Ще проверя утре какво пише. На тази резервация не съм запаметила карта. Ще го направя след престоя от лични съображения.

Редактирано от Цвете
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 минути , chandni каза:

Което означава, че е била споделена веднага след резервацията ти, а от там пък хотелът как и по какъв начин съхранява тези данни... Божа работа!

Съгласно GDPR ако хотела няма внедрени  и изпълнявани правила в отговор на Регламента, то Букинг не трябва да сключва договор с него и/или трябва да актулизира/анексира договорните си отношения с него в частта свързана с тях докато те бъдат изпълнени, а ако не го е направил то е нарушил общите изисквания на Регламента в частта им споделяне на лични данни с трети лица.

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Таньо каза:

Съгласно GDPR ако хотела няма внедрени  и изпълнявани правила в отговор на Регламента, то Букинг не трябва да сключва договор с него и/или трябва да коригира договорните си отношения с него в частта им докато те бъдат изпълнени, а ако не го е направил то е нарушил общите изисквания на Регламента

Не знам кога си правил резервацията... Възможно е да е било преди влизането в сила на GDPR. По спомен беше 25-ти май, но не всички бяха готови до тази дата. Доста фирми продължаваха изпълнението на изискванията на регламента до по-късни дати.

Връзка към коментар
преди 5 минути , chandni каза:

Не знам кога си правил резервацията... Възможно е да е било преди влизането в сила на GDPR. По спомен беше 25-ти май, но не всички бяха готови до тази дата. Доста фирми продължаваха изпълнението на изискванията на регламента до по-късни дати.

Резервацията е преди, но правилата влизат и важат от 25 май, така че отговорността за разпространяването на данни от картата е на Букинг още повече ако нямат договор, който прехвърля отговорността към техния поддоставчик на услуга - в случая хотела.

Редактирано от Таньо
Връзка към коментар

аз това откривам по въпроса - https://www.booking.com/content/privacy.en-gb.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNYBGgXiAEBmAEuwgEDYWJuyAEP2AEB6AEB-AELkgIBeagCBA;sid=41c8e4690a504fa20fdd0f54ad3af04f

 

In certain circumstances, we’ll share your personal data with third parties.

  1. The Trip Provider you booked: This one’s pretty crucial for what we do! In order to complete your Trip Reservation, we transfer relevant reservation details to the Trip Provider you have booked. Depending on the Trip Reservation and the Trip Provider, this can include your name, contact details, payment details, the names of the guests travelling with you and any preferences or other information you specified when you made your Trip Reservation. If you have a query about your Trip, we may contact the Trip Provider and ask them to handle your request. Unless payment is made during the book process via the Booking.com website, we will forward your credit card details to the booked Trip Provider for further handling (assuming you’ve provided us with those details during your booking process). In cases of reservation-related disputes, we may provide the Trip Provider with information about the reservation process as needed to handle the dispute. This may include a copy of your reservation confirmation as proof that a Trip Reservation was actually made.

 

което звучи точно като твоя случай - понеже не си платил в момента на букването, предали са данните на картата ти, която си използвал при резервацията, към хотела

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Точно по тази причина на букинг никога не давам карта, в която има пари. Ако междувременно стане драма с хотела (много рядко) отменям букинг резервацията и си буквам от друг сайт със 100% предплащане. Просто за мен не съществува вариант, в който до хотела реално да стига моя карта, с която може да се злоупотреби.

 

Практиките на букинг относно споделяне на карти често са странни и ми смърдят. Никога няма да забравя когато преди 3 години случайно на рецепция видях факс от букинг до хотела, в който в прав текст пишеше ВСИЧКИ данни на картата ми и всеки от персонала можеше да ги види.

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , antea каза:

аз това откривам по въпроса - https://www.booking.com/content/privacy.en-gb.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNYBGgXiAEBmAEuwgEDYWJuyAEP2AEB6AEB-AELkgIBeagCBA;sid=41c8e4690a504fa20fdd0f54ad3af04f

 

In certain circumstances, we’ll share your personal data with third parties.

  1. The Trip Provider you booked: This one’s pretty crucial for what we do! In order to complete your Trip Reservation, we transfer relevant reservation details to the Trip Provider you have booked. Depending on the Trip Reservation and the Trip Provider, this can include your name, contact details, payment details, the names of the guests travelling with you and any preferences or other information you specified when you made your Trip Reservation. If you have a query about your Trip, we may contact the Trip Provider and ask them to handle your request. Unless payment is made during the book process via the Booking.com website, we will forward your credit card details to the booked Trip Provider for further handling (assuming you’ve provided us with those details during your booking process). In cases of reservation-related disputes, we may provide the Trip Provider with information about the reservation process as needed to handle the dispute. This may include a copy of your reservation confirmation as proof that a Trip Reservation was actually made.

 

което звучи точно като твоя случай - понеже не си платил в момента на букването, предали са данните на картата ти, която си използвал при резервацията, към хотела

Да, това е най-логичното и се връщам към поста на @chandni :

Отказвам се от резервацията към хотела, но там са останали данните на картата ми, които се съхраняват по незнайно какъв начин от незнайно кого ...

Това, че за мене е незнайно - добре, но ако и Букинг не знае и не отговаря за предоставянето на банкови данни по такъв начин  ... за какво говорим?!

 

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.