Прескочи до съдържание

Дневник за пътешествие в ЮАР, Замбия, Зимбабве и Ботсуана


FlyTraveler

Препоръчани мнения

Еххх... Бръкна ми в сърцето. Дано охкането не се брои като офтопик ;)

 

 

Вместо да охкаш, ето ти сайта на The Old Bridge Backpackers в Маун.

 

Single en-suite tent - 36 евро на вечер, палатка  с ползване на общи тоалетни и душове за един човек - 19 евро на вечер.

 

Екскурзии с моторна лодка до върешната делта на Окаванго с преспиване на бивак - трябва да ги питаш дали могат да те комбинират с други хора и за кога имат готови такива. Най-достъпният начин да се отиде до "истинската" делта. Екскурзиите с мокоро (кану еднодръвка), които предлагат са още по-евтини, но мястото, където се ходи не е толкова добро (комунална концесия NG 32).

 

Предлагат и различни опции за сафари с джипове, бих те посъветвал да не е еднодневно, добре е пак да те комбинират с някого, за да излезе по-евтино.

 

Комбинация от река Чобе (The Old House, виж постовете ми от преди това) + престой тук + активности, които предлагат двете места е възможно най-ниско бюджетният начин да се види делтата, резервата Мореми (сафарито с джип) и река Чобе. Може да се лети от Йоханесбург до Касане, после до Маун и от там обратно до Йоханесбург с регулярни граждански полети (от Касане еднодневна екскурзия до водопада Виктория) или пък както ние направихме: Йоханесбург - Ливингстън, Замбия (за водопада), после трансфер до Касане (сафари с лодка по река Чобе и с джип в парка), полет с Air Botswana до Маун (екскурзия с моторна лодка с преспиване във вътрешността на делта (бивак на Chief's Island) + сафари с джип в парка Мореми) и от Маун полет обратно до Йоханесбург (SAA Airlink са обикновенно по-точни от Air Botswana).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много. много. МНОГО сериозно го искам и обмислям - за следващия Великден. Само където се лашкам от посока в посока. Припаднах по ония лоджи в началото. Обаче общият буджет ме врещи. Следя ти темата като кoтка тлъст плъх - Божей, отде ми хрумна сравнението, не знаммм, ама не се сърдиш нaдявам се! :) Гледах триповете на онази агенция, обаче парите... Ще направя разни опции дето евентуално да си ги позволя финансово и ще отворя тема. И много ще разчитам и на твоите съвети...

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

 Обаче общият буджет ме врещи. Гледах триповете на онази агенция, обаче парите...

 

 

Ще ме амбицираш да ти направя примерен маршрут и цени, за да видиш, че не е толкова скъпо, е може да се наложи да се лишиш от едно-две други пътувания, но зависи какви са ти приоритетите.

 

Приемаме, че за 650 евро може да се намери билет до Йоханесбург от Лондон в двете посоки (предполагам, че може и за по-малко).

 

От Йоханесбург има микробус шатъл до частните резервати около Крюгер - 132 щ. долара в двете посоки.

 

От входа на Тимбавати (където спира шатъла) до лоджа Гомо Гомо в Класери (Oshko е бил там, ще ти разкаже)  да ти вземат най-много 100 щ. д. за трансфер отиване и връщане.

 

Да стоиш 3 вечери в Гомо Гомо (спане, 2 драйв-а на ден, храна) е 743 щ. д. от началото на Май до средата на Юли (това за сама в стая, ако делиш с някого е по-евтино).

 

Ако ти се наложи някоя транзитна нощувка в Йоханесбург, примерно още 150 щ. д. за 2 нощувки.

 

До тук 1,125 щ. д.

 

Еднопосочен билет Йоханесбург - Ливингстън, Замбия с БА - 197 щ. д.

 

Maramba River Lodge палатка за сам човек (делиш душове и тоалетна) - 60 щ. д. Душ и тоалетна в по-голяма палатка - 105 щ. д. - http://www.maramba-zambia.com/rates.php

 

Трансфер до Касане да го сложим някъде 100 щ. д. за сам човек (може и по-малко да е).

 

The Old House - Касане 2 вечери Х 64 щ. д. = 128 щ. д.

 

 

Круиз с лодка по реката - 38 щ. д. Х 2 пъти = 76 щ. д.

 

Сафари с джип в парка - 38 щ. д. Х 2 пъти = 76 щ. д.

 

Паркови такси май бяха по около 15 щ. д. на ден Х 2 = 30 щ. д.

 

До тук имаш 1,732 щатски долара + обратен билет до Йоханесбург от Касане (238 щ. д.) = 1, 970 щ. д., което е 1, 164 паунда + самолетен билет до Йоханесбург, примерно 500 паунда.

 

Общо 1,700 паунда с билета за дългият полет, 2 вечери Йоханесбург, 3 вечери на ол инклузив (6 сафари драйвс, храна, спане, само без напитки) в премиерен частен резерват до Крюгер, 1 вечер (1 следобед и един 1 предиобед за водопада Виктория) в Замбия, 2 сафарита с лодка по река Чобе и 2 гейм драйвс с джип в парка, 2 вечери преспиване в Касане, Ботсуана. Самолетни билети от Йоханесбург до Ливингстън и от Касане до Йоханесбург.

 

Това при положение, че плащаш малко по-скъпо защото не делиш с някого (single supplement).

 

Ако искаш да продължиш към Маун, да спиш в горепоказаният лагер, да отидеш с лодка до делтата и/или с джип из парка Мореми, гледаш горните линкове и прибавяш. Можеш пък да не правиш частният резерват до Крюгер, ами водопада Виктория, река Чобе и делтата на Окаванго (Замбия, Ботсуана).

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ще ме амбицираш да ти направя примерен маршрут и цени, за да видиш, че не е толкова скъпо, е може да се наложи да се лишиш от едно-две други пътувания, но зависи какви са ти приоритетите.

 

Приемаме, че за 650 евро може да се намери билет до Йоханесбург от Лондон в двете посоки (предполагам, че може и за по-малко).

 

От Йоханесбург има микробус шатъл до частните резервати около Крюгер - 132 щ. долара в двете посоки.

 

От входа на Тимбавати (където спира шатъла) до лоджа Гомо Гомо в Класери (Oshko е бил там, ще ти разкаже)  да ти вземат най-много 100 щ. д. за трансфер отиване и връщане.

 

Да стоиш 3 вечери в Гомо Гомо (спане, 2 драйв-а на ден, храна) е 743 щ. д. от началото на Май до средата на Юли (това за сама в стая, ако делиш с някого е по-евтино).

 

Ако ти се наложи някоя транзитна нощувка в Йоханесбург, примерно още 150 щ. д. за 2 нощувки.

 

До тук 1,125 щ. д.

 

Еднопосочен билет Йоханесбург - Ливингстън, Замбия с БА - 197 щ. д.

 

Maramba River Lodge палатка за сам човек (делиш душове и тоалетна) - 60 щ. д. Душ и тоалетна в по-голяма палатка - 105 щ. д. - http://www.maramba-zambia.com/rates.php

 

Трансфер до Касане да го сложим някъде 100 щ. д. за сам човек (може и по-малко да е).

 

The Old House - Касане 2 вечери Х 64 щ. д. = 128 щ. д.

 

 

Круиз с лодка по реката - 38 щ. д. Х 2 пъти = 76 щ. д.

 

Сафари с джип в парка - 38 щ. д. Х 2 пъти = 76 щ. д.

 

Паркови такси май бяха по около 15 щ. д. на ден Х 2 = 30 щ. д.

 

До тук имаш 1,732 щатски долара + обратен билет до Йоханесбург от Касане (238 щ. д.) = 1, 970 щ. д., което е 1, 164 паунда + самолетен билет до Йоханесбург, примерно 500 паунда.

 

Общо 1,700 паунда с билета за дългият полет, 2 вечери Йоханесбург, 3 вечери на ол инклузив (6 сафари драйвс, храна, спане, само без напитки) в премиерен частен резерват до Крюгер, 1 вечер (1 следобед и един 1 предиобед за водопада Виктория) в Замбия, 2 сафарита с лодка по река Чобе и 2 гейм драйвс с джип в парка, 2 вечери преспиване в Касане, Ботсуана. Самолетни билети от Йоханесбург до Ливингстън и от Касане до Йоханесбург.

 

Това при положение, че плащаш малко по-скъпо защото не делиш с някого (single supplement).

 

Ако искаш да продължиш към Маун, да спиш в горепоказаният лагер, да отидеш с лодка до делтата и/или с джип из парка Мореми, гледаш горните линкове и прибавяш. Можеш пък да не правиш частният резерват до Крюгер, ами водопада Виктория, река Чобе и делтата на Окаванго (Замбия, Ботсуана).

 

Сега ми е пламнала главата от работа, ще чета довечера. Много благодаря ей! За едно грешиш - полетите ми са над 1000 паунда. Ще пусна разпечатка, само да открадна минутка... агрххххх

Връзка към коментар
 

Сега ми е пламнала главата от работа, ще чета довечера. Много благодаря ей! За едно грешиш - полетите ми са над 1000 паунда. Ще пусна разпечатка, само да открадна минутка... агрххххх

 

П.С. Леко съм преувеличила - около 900 паунда бяха директните с BA и SAA. Абе имаше и £ 560, прав си... Но нещо изобщо не ми бяха на сърце - Етиопски авиолинии с прекачvane. Ще ровя. Сполай за подкрепата!

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

 

 
 

 

П.С. Леко съм преувеличила - около 900 паунда бяха директните с BA и SAA. Абе имаше и £ 560, прав си... Но нещо изобщо не ми бяха на сърце - Етиопски авиолинии с прекачvane. Ще ровя. Сполай за подкрепата!

 

Те Етиопските авиолинии би трябвало да са много добри, летят и с новите 787. Сигурен съм, че спецовете от форума по търсене на изгодни билети ще ти намерят много по-добра цена от Лондон до Йоханесбург.

Връзка към коментар

Чувал съм много добри отзиви за Ethiopian. Ако не е много дълъг престоя в Боле, според мен си струва да спестиш 300 паунда от път и да ги дадеш в ЮАР/Замбия/Ботсуана по избор. Летището в Адис Абеба е модерно и сигурно. Аз дори бих опитал да остана и ден-два в Етиопия, толкова уникална страна, една от малкото православни в Африка, люлката на човечеството.. Размечтах се пак, но идеята е че няма от какво да се притесняваш с етиопците.

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Май 29 / 30, 2014. The Old Bridge Backpackers, Maun, Botswana.

 

 

Продължавам със снимки от "общите части"  на The Old Bridge Backpackers в Маун:


post-794-0-92796100-1406874756_thumb.jpg

 

 

 

Мъжът със синята тениска до билярдната маса е собственика Дейвид, момичетата на бара не разбрах дали са от бранша или просто така се обличат (посред бял ден в лагер в околностите на Маун):

 

 

post-794-0-11690400-1406874779_thumb.jpg

 

 

 

До реката има пейки с маси и хамаци:


 

post-794-0-25499900-1406874965_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-11699500-1406874982_thumb.jpg

 

 

 

Имат и няколко лодки за екскурзии:


post-794-0-60209400-1406875007_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Май 29 / 30, 2014. The Old Bridge Backpackers, Maun, Botswana.

 

 

Обратно към нашата палатка, тъй като изгледа от нея е много по-добър от този, който се открива от бара:


post-794-0-15519900-1406875302_thumb.jpg

 

 

 

Прекарах поне два часа на верандата в опити (повечето от тях с ограничен успех) да снимам различните птици над река Тамалакане. Едни от най-интересните, но и изключително трудни за снимане са kingfisher-ите (не знам името на този вид на български, ако някой го знае да го напише). Това са може би най-маневрените птици - умеят да правят много резки завои с висока скорост, висене почти на едно място, общуване и боеве тип изтребители във въздуха. Да не говорим за пикирането, влизането под вода, хващане на риба и излитане изпод водата.

 

Pied Kingfisher с риба в човката:


post-794-0-56444000-1406875699_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-06205700-1406875749_thumb.jpg

 

 

 

В полет, малко преди кацане на клон:


post-794-0-01215200-1406875827_thumb.jpg

 

 

 

Разминаващи се във въздуха Pied Kingfisher и African Jacana:
 

 

post-794-0-53961200-1406875882_thumb.jpg

 

 

 

Dogfights (бой от близко разстояние на изтребители) на kingfisher-и:


post-794-0-51118600-1406876121_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-72997900-1406876147_thumb.jpg
 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Май 29 / 30, 2014. The Old Bridge Backpackers, Maun, Botswana.

 

 

Още няколко снимки на птици, направени от верандата пред палатката:


Reed cormorant (тръстиков корморан - свободен превод):


post-794-0-03109300-1406974254_thumb.jpg

 

 

 

Ято малки егрети (small egrets) в полет:


post-794-0-09008900-1406974373_thumb.jpg

 

 

 

Висш пилотаж на kingfisher-и:


post-794-0-99275100-1406974463_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-74415900-1406974482_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-56874800-1406974536_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-77756800-1406974569_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-89576800-1406974602_thumb.jpg

 

 

Kingfisher с риба в човката:


post-794-0-86683000-1406974660_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-54450300-1406974674_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-54989800-1406974688_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Полет над делтата на Окаванго с Wilderness Air от Маун до концесията Джао (Jao) с междинни кацания на пистите до  лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

 

Времето м-у събуждането и полета ни го прекарах на верандата пред палатката, снимкайки различни птици над и около реката. След това шофьорът ни за Маун със странното име Service ни закара до летището с раздрънканата Корола.

 

Лагерът до който щяхме да летим (Pelo Camp) e собственност на топ сафари оператор (Wilderness Safaris), който оператор си притежава и авиокомпанията, с която транспортират гостите си до и от лагерите (Wilderness Air). За делтата бях решил да отидем на един "мокър" лагер (само с водни активности - моторна лодка и кану еднондръвка) и един "сух" лагер (само сафарита с джипове) за да можем да видим различни типове места. Пило беше "мокър" лагер - малък остров в концесията Джао в сърцето на делтата на Окаванго.

 

Имах известни притеснения за багажа, няколко дни преди заминаването на това пътешествие случайно реших да прочета внимателно изискванията за багажа на тази авиокомпания на сайта им. Написах "случайно", защото по принцип си знам правилата за този тип малки едномоторни самолети (летял съм с такива и преди) - меки чанти до 15 кг. Тук обаче имаше две допълнителни изисквания - да няма нито една твърда страна на чантата и да няма колела (нашите бяха с по една твърда страна и с колела). Реших в последният момент да не търся нови сакове и ако случайно на място много се заядат, щяхме да си напъхаме багажа в големи найлонови чували, които носехме за тази цел. Слава Богу, никой не ни каза нищо.

 

До самолета ни закараха с нещо като количка за голф. Модела се оказа добре познатият ни Чесна Гранд Караван, който въпреки, че е едномоторен, не е чак толкова малък - 12 пътници и двама пилоти, а и двигателя е турбовитлов, а не бутален. Тук пилота беше само един, много приятен южноафриканец, за първата отсечка до лагера Xigera бяхме не повече от 7-8 пътника. Аз бях сам на първият ред (1 единична седалка отляво и двойка седалки отдясно). Даже и да не летяхме над супер специално място, полетите с такъв тип самолети за мен са много по-интересни от редовните граждански полети, да не говорим, че щяхме да летим над делтата на Окаванго.

 

 

Чесна Гранд Караван на Wilderness Air:


post-794-0-45099200-1407017535_thumb.jpg

 

 

 

Минаваме покрай два други Гранд Караван-а:
 

 

post-794-0-26789700-1407017648_thumb.jpg

 

 

 

Рулиране към пистата за излитане:

 

 

post-794-0-91990800-1407017669_thumb.jpg

 

 

 

Излитане от Маун:

 

post-794-0-86570500-1407017740_thumb.jpg

 

 

 

Първоначално набиране на височина (initial climb):


 

post-794-0-59609600-1407017816_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-91876900-1407017834_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-28752800-1407017978_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-57695000-1407017999_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Ще ме амбицираш да ти направя примерен маршрут и цени, за да видиш, че не е толкова скъпо, е може да се наложи да се лишиш от едно-две други пътувания, но зависи какви са ти приоритетите.

 

 

Благодаря и аз за ориентацията.никога не съм гледал подробности и една такъв план ми идва дюшеш. Както се видя от БГ се намират и полети  за малко над 500 евро с Qatar или Air France  , та изваждам от сумата ... или ги включвам към перото визи , храна и напитки :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Задължително в моя план обаче добавям Кейп Таун.

С какво се лети от Касане до Йоханесбург и има ли полети до Кейп Таун ,  или се налага смяна ?

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Задължително в моя план обаче добавям Кейп Таун.

С какво се лети от Касане до Йоханесбург и има ли полети до Кейп Таун ,  или се налага смяна ?

 

 

От Касане до Йоханесбург летят Air Botswana (не съм сигурен за SAA). Но SAA Airlink летят до Маун, а Air Botswana от Маун до Касане. Още по-добре би било да летиш с SAA от Йоханесбург до Ливингстън, Замбия (водопада Виктория), после трансфер с кола до Касане, полет до Маун с Air Botswana и от там полет до Джобург с SAA Airlink. Така правиш кръг без да се връщаш.

 

До Кейп Таун ще си отидеш от Йоханесбург или пък ако намериш изгоден билет от Европа директно до Кейп Таун с връщане от Йоханесбург (както аз направих) или пък обратно - до Йоханесбург с връщане от Кейп Таун.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Полет над делтата на Окаванго с Wilderness Air от Маун до концесията Джао (Jao) с междинни кацания на пистите до  лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

 

Продължавам с полета на Чесна Гранд Караван над делтата на път за Pelo Camp в концесията Jao. Както бях споменал в предишен пост, бях седнал зад пилота, като за отсечката Маун - Киджера нямаше други пътници на реда (единична седалка от едната страна и двойна от другата), което ми даваше свободата да прескачам от левият до десният прозорец и обратно по време на полета, както и да гледам / снимам през предният прозорец общо взето каквото виждаше и пилота.

 

 

post-794-0-35440100-1407070818_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-86997200-1407070848_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-02836300-1407070866_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-54567600-1407070906_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-27858400-1407070950_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-01363000-1407070926_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-59241200-1407071258_thumb.jpg


* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!
 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Но нещо изобщо не ми бяха на сърце - Етиопски авиолинии

 

Защо? При 300 лири разлика в тяхна полза, разбира се, че пътуваш с етиопските. Най-много да си изпуснеш връзката, но тогава те настаняват в хубав хотел в Адис Абеба и те гледат като писано яйце.

 има ли полети до Кейп Таун ,  или се налага смяна ?

 

Кейптаун е лесен  :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Защо? При 300 лири разлика в тяхна полза, разбира се, че пътуваш с етиопските. Най-много да си изпуснеш връзката, но тогава те настаняват в хубав хотел в Адис Абеба и те гледат като писано яйце.

 

Щото съм консервативна патка навъпреки изключителната ми широкоскроеност и ми липсват маса знания... Но поне съм се научила да се уча.
Благодаря ви, момчета! Довечера ще мечтая, сега тичам да вадя пари за мечтите ;) гррррхх...
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Полет над делтата на Окаванго с Wilderness Air от Маун до концесията Джао (Jao) с междинни кацания на пистите до  лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

Нещо съм си надминал лимита за постване на снимки, Георги току-що го вдигна. Ще гладам да слагам по-малко (по моите стандарти) за да не товаря много сървъра и да мога да завърша този пътефотопис.

Продължавам с полета от Маун до пистата на лагера Джао, в момента сме още на отсечката Маун - Киджера. Колкото повече навлизаме навътре в делтата, толкова по-красиви стават пейзажите.
 

 

Снижаване към първата писта от този полет - Xigera Camp:


 

post-794-0-19381900-1407237703_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-47614100-1407237726_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-93353200-1407237748_thumb.jpg

 

 

 

Секунди преди кацането забелязах слон да гази във водата. Най-интересните снимки в делтата стават на бозайници газещи (още по-добре бягащи) във водата, за съжаление не успях да направя много такива. Виждат се ясно "каналите", които оставя слона след себе си (такива "канали" проправени в тръстиката и тревата от слонове и хипопотами се виждат на повечето снимки на делтата от въздуха).  В началото си вървеше спокойно, но когат самолета прелетя над него започна да се върти и да пръска вода с хобота, сигурно и е "тромптетирал", но това нямаше как да го чуя заради шума от двигателя:

 

 

post-794-0-24623700-1407238072_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-35341800-1407237988_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-31089600-1407238154_thumb.jpg

 

 

 

Кацане на пистата на лагера Киджера (Xigera):

 

 

 

post-794-0-07604400-1407238197_thumb.jpg


* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Полет над делтата на Окаванго с Wilderness Air от Маун до концесията Джао (Jao) с междинни кацания на пистите до лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

 

От самото кацане, престой и излитане от Киджера нямам снимки, тъй като правих видео по това време. Едни от най-красивите снимки от въздуха на делтата станаха по време на следващата отсечка от полета - между лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

 

post-794-0-61280300-1407337205_thumb.jpg

 

 

Трудно човек може да си представи, че това отдолу е всъщност пустинята Калахари, просто сезонно залята от разлива на река Окаванго:

 

 

post-794-0-67412600-1407337305_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-37437000-1407337488_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-64408800-1407337561_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-57805000-1407337581_thumb.jpg

 

 

Южноафриканският пилот по време на полета:


post-794-0-40684100-1407337665_thumb.jpg

 

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Полет над делтата на Окаванго с Wilderness Air от Маун до концесията Джао (Jao) с междинни кацания на пистите до лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

 

Започнахме снижаване (не, че летяхме много високо де) към втората спирка от полета - пистата на лагера Tubu Tree.

 

 

post-794-0-74866900-1407403248_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-12600400-1407403292_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-37487500-1407403343_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-30452400-1407403380_thumb.jpg

 

 

 

Кацане на пистата на лагера Tubu Tree:

 

 

post-794-0-52054000-1407403415_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-51364800-1407403430_thumb.jpg

 

 

 

Гидове, носещи багаж от джиповете до самолета:


 

post-794-0-93962100-1407403487_thumb.jpg

 

 

 

Гостите на Tubu Tree заемат местата си в джипа за трансфер до лагера:


 

post-794-0-90786000-1407403545_thumb.jpg

 

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Полет над делтата на Окаванго с Wilderness Air от Маун до концесията Джао (Jao) с междинни кацания на пистите до лагерите Xigera и Tubu Tree.

 

 

Последната отсечка от полета  (между пистите на лагерите Tubu Tree и Jao) предложи още умопомрачаващи пейзажи на делтата от въздуха:


post-794-0-67032300-1407428375_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-14392600-1407428404_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-46358700-1407428433_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-08197900-1407428483_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-80820900-1407428503_thumb.jpg

 

 

Кацане на пистата на лагера Jao:


post-794-0-71297700-1407428560_thumb.jpg

 

 

Wilderness Air Чесна Гран Караван на пистата на лагера Jao:

 

 

 

post-794-0-79716100-1407428752_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-63760500-1407428788_thumb.jpg

 

 

 

Този път вече беше време да слизаме и след двукратно наблюдение на делтата на Окаванго от въздуха (от хеликоптер и от самолет) най-после да усетим близък контакт с тази супер уникална и изключително запазена от човешка намеса и присъствие екосистема. Всичко това се постига със забранителни цени, например нощувка за двама в лагера на чиято писта кацнахме (естественно не останахме да спим там) струва 3,800 щатски долара на вечер (полета до там и обратно не е включен в цената). :) :)

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!
 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Май 30, 2014. Трансфер с моторна лодка от концесията Джао (Jao) до лагера Пило (Pelo) през делтата на Окаванго.

 

 

Както вече бях споменал по-рано, бях решил да разгледаме делтата по няколко начина:

1. От въздуха - с хеликоптер със свалени врати + 3 прехода с малки едномоторни самолети от/до/между лагерите.

 

2. "Мокър" лагер - престой в лагер в сърцето на делтата, където водата е достигнала или е близо до лимита си, Окаванго се е разляла и са останали само отделни островчета. Сафаритата са само с моторна лодка и мокоро (традиционно кану еднодръвка).

 

3. "Сух" лагер - лагер в периферията на делтата, където сафаритата са предимно с джипове (които сериозно си газят във вода), по желание може да се вземе и екскурзия с мокоро.

 

Пило (Pelo) беше изборът ни за "мокър" лагер. Причините да избера този лагер бяха няколко:

 

1. Изключителна локация в концесията Джао в сърцето на делтата, разположен на малък остров.

 

2. Само пет палатки и максимум 10 гости. За двете вечери, които прекарахме там бяхме само ние и една двойка от Perth, Австралия при едно 10-12 човека персонал. Да кажа, че няма навалица е все едно да кажа, че на Рамбла в Барселона има хора в 23 часа през лятото.

 

3. Топ сафари оператор (Wilderness Safaris) - оператор с изключително високи стандарти във всяко едно отношение.

 

4. Цената беше сравнително приемлива, имайки предвид мястото и това, което се получава насреща.

 

Тъй като лагера Pelo е разположен на малък остров в делтата, се лети до пистата на лагера Джао, от там кратък тансфер до станцията с лодките и после трансфер с моторна лодка до Пило, който сам по себе си е сафари.

 

Гида, който имахме (със звучното локално име Джон, слагат си западни имена за да ги запомнят лесно клиентите) беше изключително добър - енциклопедични познания по всички видове животни наоколо (бозайници, птици, влечуги). Много добър оператор на моторна лодка (това никак не е просто в делтата, където на някои места става плитко за извънбордовия двигател, освен това разни корени на водни лилии се намотават около витлото. Знаеше много добре, къде и как да спре, как да застане, че слъцето да е във възможно най-добро положение за правене на снимки. Човек, който наблюдава внимателно гостите, разбира бързо кой от какво и до каква степен се интересува и после вече може да предугажда какво би поискал всеки, преди още клиента даже и да си го е помислил. Както се казва на агнлийски - top dog.

 

 

post-794-0-23163300-1407487460_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-78238200-1407487519_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-64562000-1407487573_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-74221200-1407487628_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-89668200-1407487662_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-50973700-1407487685_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-64393600-1407487743_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

След последната ти серия ми потекоха лигите, буквално.  :lol:

 

 

Ами делтата на Окаванго наистина е уникален природен феномен, никъде няма нищо подобно по света - 5,000+ км2 пустиня да се залива с вода сезонно.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.