Прескочи до съдържание

Дневник за пътешествие в ЮАР, Замбия, Зимбабве и Ботсуана


FlyTraveler

Препоръчани мнения

02 Юни, 2014. Лагера Санго. Сутрешно сафари с джип в резервата Мореми.

 

 

Продължавам със сутрешното сафари в Мореми. Имаше доста вода в резервата, но ДиТи каза, че това е от дъждовете, а не, че разлива на Окаванго е стигнал до тук. Водата предполагаше птици и крокодили.

 

 

post-794-0-81038000-1408553956_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-19160000-1408553982_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-39807000-1408554048_thumb.jpg

 

 

 

Африкански орел-рибар:

 

 

 

post-794-0-17473200-1408554080_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-45619600-1408554107_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-52350600-1408554128_thumb.jpg

 

 

Този драйв беше може би най-добрият, който имахме в лагера Санго - сами с гида, 3 лъвици, после друга лъвица с малко, 2 мъжки лъва номади, много добри наблюдения на антилопи - red lechwe и импали, крокодили и африкански орел-рибар.

 

В следващият пост ще опиша и покажа самият лагер.

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!
 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

02 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията на общността Куай.

 

 

Както обещах в предният пост, тук ще направя кратко описание на лагера Санго, придружено с малко снимки.

 

Локацията е много стратегическа - на брега на река Куай, която разделя държавният резерват Мореми с частната концесия Куай. Гейм драйвс могат да се правят и на двете места. Не е като да няма трафик, наоколо има доста други лагери / къмпинги, а и основната "пътека" на мобилните сафарита и на self-drivers от Маун за Касане и обратно минава от там. На пистата кацат също сравнително голям брой самолети и бръмченето им се чува в определени часове на деня. Пейзажите са много красиви и както концесията, така и резервата могат да бъдат много продуктивни откъм наблюдение на диви животни (по-късно през сухият сезон би било много по-добре, примерно Август).

 

Самият лагер предлага всичко необходимо (по моите стандарти) - палатките са големи с нормални легла, мивка, душ и тоалетна със сифон (като в хотел). Общата палатка, където се сервира храната е просторна, удобна и изцяло отворена откъм страната на реката (един път от там директно видяхме лъвица да гони импала). Има и бар, който си работи и на самообслужване - отваряш си хладилника, правиш си коктейли или си вземаш бира. Храната е ОК, без да е на нивото на останалите лагери и лоджи от това пътуване, но за мен храната е последна грижа. Както вече отбелязах, напитките, включително и алкохолните влизат в цената.

 

Лагера не е ограден, вечер от общите части до палатката се ходи само с ескорт.

 

Като стана дума за цена, това е най-нискобюджетният лагер в района, аз поне не намерих по-евтин. По-бюджетно единственно може да се посети мястото при self-drive и спане на къмпинг (въпрки, че имаше и self-drivers, които бях отседнали в лагера за по една вечер и правеха гейм драйвс с нас). Мобилните сафарита също са опция, но ще обясня защо не ги предпочетох по-нататък, когато поствам снимки на техен джип (за по-нагледно).

 

Единственният кусур, който аз намерих на лагера е, че палатките са много близо една до друга, а нашата беше съвсем близо и до общата палатка, което означава тотално споделена "звукова картина", като се започне от действия в тоалетната и се стигне до силно говорене или "нощни упражнения" Всичко от акустична гледна точка е споделено измежду по-голямата част от гостите и персонала (персонала не го чувахме изобщо, определено са наясно и пазят тишина, това, не значи, че не чуват гостите какво правят или какво си говорят). Лагера има план да раздалечат палатките, нищо чудно да го направят до догодина.

 

Нашата палатка отвън (всички палатки са с веранда с изглед към река Куай):



post-794-0-05686100-1408620827_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-60137500-1408620951_thumb.jpg

 

 

 

Интериор на палатката:


post-794-0-90258300-1408620893_thumb.jpg

 

 

Мивката и тоалатната (душа е в отделно "помещение" без таван):

 

 

post-794-0-01983500-1408621190_thumb.jpg

 

 

 

Общата палатка с бара и местата за хранене (масата понякога се слага навън, понякога вътре), навън се пали и огън:


 

post-794-0-17787000-1408621094_thumb.jpg

 

 

От тук видяхме лъв да гони импала от другата страна на реката в резервата Мореми:

 

 

post-794-0-41708000-1408621126_thumb.jpg

 

 

Като цяло, моето мнение е, че за района няма по-добър за цената си лагер (около 750-800 долара на вечер за двама за ол инклузив), всичко останало започва от 1,000 нагоре за хора, които желаят повече удобства. Местата за сафари са същите, гидовете едва ли са по-добри, на нас просто ни се падна по-слабият гид в лагера Санго, другият (Four-Four) беше изключителен.

 

Ако обаче трябва да правя сравнение с лождите в частните резервати до Крюгер в Ю. Африка, бих избрал тях, където посредствен гид просто няма, винаги има тракър освен гид в джипа, нощното сафари е истинско нощно сафари и цената беше почти наполовина на лагера Санго (на местата, където ние бяхме). Минуса на частните резервати около Крюгер би могъл да бъде, че понякога се виждат дървени стълбове с единична или двойна ел. жица докато са кара на сафари (понякога само).

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Off-topic: Флай, получих предложение за този лагер. Можеш ли да му направиш оценка, моля те? Благодаря!

 

Odd Balls Camp http://www.oddballscamp.com/Oddballs/Default.htm 

 

<QUOTE>(from the e-mail):

Oddballs Camp is not a luxurious camp. It is one of the first camps to be built in the delta and take pride in offering authentic safari experiences even now when most establishments are more about luxury. It is also one of the most affordable camps in the delta.

<UNQUOTE>

Връзка към коментар

Off-topic: Флай, получих предложение за този лагер. Можеш ли да му направиш оценка, моля те? Благодаря!

 

Odd Balls Camp http://www.oddballscamp.com/Oddballs/Default.htm

 

<QUOTE>(from the e-mail):

Oddballs Camp is not a luxurious camp. It is one of the first camps to be built in the delta and take pride in offering authentic safari experiences even now when most establishments are more about luxury. It is also one of the most affordable camps in the delta.

<UNQUOTE>

 

Много ми е трудно да му направя оценка, защото не съм ходил там. Аз също го гледах доста като правех програмата и в крайна сметка предпочетхо Пило (и двата лагера са "мокри" т. е. няма сафарита с джипове). Oddballs е един от най-икономичните варианти за лагер вътре в делтата, това, което не ми стана много ясно е, че пише, че имало хищници  - лъвове, леопарди и пр. но как се виждат не знам, доколкото разбрах активностите са мокоро (традиционно кану), не дават и моторна лодка да се предлага, което означава, че не очакват среща с такива. Имаш (почти) персонален гид - един на двама човека. Най-добре си питай да не те объркам нещо. Питай ги директно какви аткивности се предлагат - мокоро, моторна лодка, пеша и пр. и какви животни можеш да очакваш да видиш по време на престоя си.

 

Грубо и на пръв поглед - за тази цена няма как да сбъркаш за лагер във вътрешността на делтата. Ще е много красиво при всички положения, ще имаш и полети до / от там и ще видиш делтата и отгоре. Иди, тъкмо ще разправяш как е :)

 

П. П. Не го сравнявай много със Санго, който е "сух" лагер - сафаритата са с джипове (предлага се и мокоро, но не е основно).

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Точно така е. 

 

<QUOTE> from the e-mail. 

Activities. Guided walking and Mokoro excursions

Includes flights from Maun – Oddballs Camp – Maun

<UNQUOTE>

 


Ще ги питам за животните, да. Оф, голяма дилема. Много скъпо, ама така ми се иска. Пък и уникално...

Много ти благодаря! :)

Връзка към коментар

 

Точно така е. 
 
<QUOTE> from the e-mail. 
Activities. Guided walking and Mokoro excursions
Includes flights from Maun – Oddballs Camp – Maun
<UNQUOTE>
 
Ще ги питам за животните, да. Оф, голяма дилема. Много скъпо, ама така ми се иска. Пък и уникално...
Много ти благодаря! :)

 

 

Ами налагаш си приоритети, примерно се отказваш от някое  друго пътешествие (или няколко такива) и виждаш вътрешната делта на Окаванго или не се отказваш и не я виждаш... Мен питаш ли ме какви дилеми имам измежду 6 резервата и няколко държави за догодина :) При ограничение и на време и на финанси, а има и разни други взаимно-свързани фактори като родители и деца....

Връзка към коментар

02 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Следобедно сафари с джип в резервата Мореми.

 

 

Първоначалният план беше след обяда да се прави сафари в концесията Куай, но лъвовете, които видяхме сутринта в Мореми ни накараха да отидем отново там (видяхме даже как лъв гони импала докато обядвахме в лагера).

 

 

Местни хора от близкото село:


post-794-0-00964000-1408691626_thumb.jpg

 

 

 

Кибиците пред "хоремага":


post-794-0-48080300-1408691668_thumb.jpg

 

 

 

Северната порта на резервата Мореми:


 

post-794-0-00606000-1408691786_thumb.jpg

 

 

Гида Four-four "натоварен" с немски гости (не случайно при него винаги слагаха повече хора в джипа, нещо, което по принцип не ми харесва, но ако можех да избирам м-у пълен джип и не-добър гид, бих избрал първото).

 

 

 

post-794-0-33797100-1408692127_thumb.jpg

 

 

 

След като влязохме другият гид от лагера намери болната лъвица от сутринта оставена да пази едно лъвче докато останалите възрастни от прайда ловуват. Лъвовете са социални животни, ако беше гепард или леопард, отдавна щеше да е умряла.

 

Лъвчето според нашият гид било на 3-4 месеца... Алоууу, все една да кажа, че дъщеря ми е на 12 години (а тя е на 5)...

 

 

post-794-0-59284600-1408692521_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-88452500-1408692556_thumb.jpg

 

 

Системата, която се ползваше през повечето време при намиране на животни беше следната - другият гид от нашият лагер (Four-four) ги намираше при 90% от случаите и се обаждаше на нашият (ДиТи) да сподели какво и къде е видял, даже ни изчакваше да отидем там, за да е сигурен, че нашият ще намери показаното. Двамата не споделяха и не приемаха информация от други джипове, само помежду си. ДиТи обаче при всеки по-интересен sighting вдигаше мобилният телефон и се обаждаше на приятелите си от оператора на мобилни сафарита Bushways с извинението пред нас, че "било добре да си помагаме". Разбира се, особено като е работил при тях преди и се връща отново там след 4 месеца. Това на мен не ми пречеше особено, освен, но не е добра работна етика.

 

Няколко думи за мобилните сафарита, понеже доста си мислех за тях като планирах и ги проучвах основно. Това е една по принцип добра система за сафари - не се спи в определен постоянен лагер, ами се пътува, като джипа влачи ремарке с палатки, спира се на къмпинг, опъват се палатките, на сутринта се прибират и се продължава нататък. Цените варират в зависимост от степента на самоучастие и броя на хората. Най-евтино е при примерно 12 човека, които сами си вдигат и раздигат лагера и се редуват да мият чинии. Какво обаче е усещането да пътуваш с още двама човека на реда от място на място и пак така и на гейм драйвс...

 

Другият проблем с тези мобилни сафарита (специално на Bushways) e размера на возилото - както е уджължено, става с голям радиус на завой и по-трудно маневрено.

 

Добро решение е private mobile safari - там сафарито е само за групата пътуващи (в случаят за мен и жена ми), пътуват гид и готвач и в повечето случаи няма никакво участие от страна на гостите при разпъване на палатки, готвене и миене на чинии. Ако се отсяда в private вместо на общественни къмпинги, преживяването се подобрява още, но съответно цената се вдига.

 

Има и едно друго нещо, което трябва да се има предвид за мобилните сафарита -цената винаги се дава НА ДЕН, вместо на вечер, както е по постоянните лагери т. е. винаги се плаща един ден повече (последният ден може само да е предвижване до някъде за 1-2 часа сутринта, но се таксува като пълен ден). Един ме беше зарибил с добра цена за частно мобилно сафари от Касане до Маун. После се оказа, че било тази цена само за някои от дните, а освен това поиска да му платя и един ден преди да се видим, защото трябвало да се предвижва от Маун до Касане. Всичко това ме накара да се насоча отново към постоянните лагери.

 

Возилото на оператора на мобилни сафарита Bushways извикано от нашият гид да покаже болната лъвица и лъвчето на техните гости (те поне не качват повече от двама гости на ред):


post-794-0-85656100-1408694163_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

02 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Следобедно сафари с джип в резервата Мореми.

 

 

В края на този драйв имахме няколко много красиви гледки.

 

 

Младо женско Greater kudu и Southern red-billed hornbill (на втората снимка):

 

 

 

post-794-0-85119700-1408794825_thumb.jpg

 



post-794-0-87297300-1408794649_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-94043200-1408794697_thumb.jpg

 

 

 

Залез в резервата Мореми:


post-794-0-54761700-1408794922_thumb.jpg

 

 

 

Greater kudu на фона на залеза в Мореми:

 

 

 

post-794-0-78944000-1408794975_thumb.jpg


* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Хубав е , но ще плаши хората ;)

От лъвицата лъха спокойствие и позитивизъм ...

 

То защото малко лъвче (на 10-12 месеца), всъщност не му разбрах пола.

Връзка към коментар

Чудех се дали е лъвица или лъвче , но кадъра е много успокояващ :)

Лъвът много нервен ми се вижда ...

 

Не беше нервен изобщо, запечатал съм просто част от прозявка, снимката е заблуждаваща. Не е здравословно да се стои до нервен лъв на 3 метра разстояние в напълно открит джип :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

На тоз лъФ много му хубави зъбите, равни,подредени!

Абе може да му плеснат едни брекети за изправяне на долната редица ... ако има кой да плаща разбира се , че и доста контролни прегледи трябват до постигане на оптимален резултат:)

 

Красиво животно !!!

 

П.С. Извинявам се за офтопика в последните постинги и с интерес чакам последните дни от африканската одисея.

Всъщност огромният брой от снимките са достойни за wallpaper :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Сутрешно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

След цял ден в резервата Мореми предният ден, беше време да разнообразим. Днес и двата драйв-а щяха да бъдат в концесията Куай. Както вече споменах няколко пъти река Куай разделя резервата и концесията, а лагера Санго е точно на брега на реката и "тъче на два стана". Голямото предимство на концесията пред държавният резерват е възможността да се излиза извън пътя с джипа, но тази сутрин по ирония на съдбата нямаше да можем да използваме това точно когато най-много ни трябваше.

 

В началото забелязахме стадо red lechwe антилопи точно на границата с Мореми, дърветата зад антилопите са всъщност в резервата:


post-794-0-72458000-1408833692_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-33744200-1408833717_thumb.jpg

 

 

После се вгледахме малко по-добре и какво да видим - животните, които исках най-много да видя на това пътуване и все не ми се отдаваше - африканските диви кучета. Изключително редки за намиране, на път да изчезнат като вид, това е най-успешният хищник в Африка. Никое друго животно няма толкова висок процент на успеваемост при лов, както африканските диви кучета - работят в отбор, изключително издържливи при преследване, разкъсват и изяждат жертвите си живи, без да ги душат както лъвовете, леопардите или гепардите. Много социално развити животни - всеки член на пак-а (стадото) си има ясно определна функция, като има даже и детегледачи, които остават при малките докато другите ловуват. При връщане в дупката, ловците повръщат част от храната за да могат малките и детегледачите да ядат.

 

Кучетата бяха доста далеч от нас и нямаше как да ги доближим, защото земята беше заблатена:


post-794-0-63268000-1408834251_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-37615200-1408834309_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-81916300-1408834376_thumb.jpg

 

 

Кучетата и антилопите се наблюдаваха едни други, но до лов не се стигна. След известно време кучетата изчезнаха в Мореми, което означаваше, че нямаме шанс да ги видим отново този ден. Поне мога да казвам, че съм видял африкански диви кучета, макар и отдалеч. :)


Докато наблюдавахме дивите кучета близо до нас прелетя ято от някакъв тип гъски, към които изпрасках един не съвсем безуспешен "откос" с фотоапарата. Ще ги постна малко по-късно обаче, защото първо искам във форума на "сафаристите" да ми помогнат да ги идентифицирам (а още не съм ги постнал там).

 

 

За сега малко зебри и едно мъжко Greater kudu.


post-794-0-02695400-1408834852_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-84367700-1408834893_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-24288800-1408834922_thumb.jpg

 

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Сутрешно сафари с джип в концесията Куай.

 

В предният пост написах, че пропускам да сложа снимки на едно ято птици, което успях да хвана в полет (ударих на късмет един откос с фотоапарата, а те взеха, че почти излязоха), защото не им знаех името. Сега си намерих едни мои бележки, които съм писал докато сме били на сафарито и видях, че са били Spur-winged geese (Шпоресто-крили гъски - свободен превод):


post-794-0-84614200-1408912551_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-01279100-1408912579_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-20170600-1408912606_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-34126900-1408912635_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-66022000-1408912691_thumb.jpg

 

 

По време на гейм драйва минахме и покрай пистата, на която в момента имаше два самолета - Gippsland GA8 Airvan и Cessna 206 Stationair. Чак после на снимката забелязах двете кофи, които бяха закачени да висят на крилата на Gippsland-а и се чудя от какъв ли зор са ги сложили там...

 

 

post-794-0-10388800-1408912943_thumb.jpg

 

 

Със същият модел като Сесна-та (не съм съвсем сигурен дали не се и казва Чесна на български или пък само аз така казвам) долетяхме до тази писта. Работниците от "летището" и пилота нещо го избутваха на заден ход (зер няма трактори-влекачи като на истинските летища). Пилота само от време на време с крака си нагласяше предният колесник, когато се наложеше да се прави завой.

 

 

post-794-0-33766100-1408913167_thumb.jpg

 

 

 

След това успях да направя едни от най-добрите си снимки на Waterbuck антилопи - животните направо позираха, а и фона беше много красив с минаващи отзад импали:


post-794-0-65873900-1408913300_thumb.jpg



post-794-0-17857700-1408913374_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Сутрешно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

Бях забравил да спомена в предният пост, че се беше появил проблем с джипа, нещо не искаше да пали всеки път (което е потенциално голяма опасност на сафари). В резултата на това ДиТи започна да не изключва двигателя докато спирахме да наблюдаваме животни, което пък беше проблем за снимането - вибрациите на дизелов двигател при спряно возило са сериозни. В момента нищо не можеше да се направи  освен да вдигна сериозно скоростта на затвора на фотоапарата, при завръщане в лагера щях да говоря с менажера за компенсация - допълнителни часове на следобедният драйв.

 

 

Waterbuck антилопите продължаваха да позират чудесно за снимки, много ми харесва белият кръг около дупетата им - "отпечатъка от тоалетната седалка" :)

 

 

post-794-0-59635000-1408979459_thumb.jpg

 

 

 

 

post-794-0-33687100-1408979484_thumb.jpg

 

 

 

Обща снимка на Waterbuck антилопи и импали:


post-794-0-48963600-1408979586_thumb.jpg

 

 

 

После Waterbuck-ците хукнаха през блатата, тип снимки, каквито се надявах да мога да направя във върешната делта:



post-794-0-71601400-1408979668_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-92248600-1408979700_thumb.jpg

 

 

Red lechwe антилопа и сива чапла (тук останахме да поснимаме повече време, защото самият пейзаж беше много красив, както и можеха да се вкарат в един кадър антилопата и различни видове птици):


 

post-794-0-97636700-1408979884_thumb.jpg

 

 

 

Два жълтоклюни щъркела и един африкански "лъжицо-клюн" (свободен превод от African spoonbill, човката е като лъжица, но тук е във водата):

 

post-794-0-33742800-1408980017_thumb.jpg

 

 

Двойка египетски гъски (винаги са само една двойка в определен воден басейн, бил той гьол или нещо по-голямо, ако се случат повече започва бой за територия, като остават по-силните):


post-794-0-21540200-1408980150_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Сутрешно сафари с джип в концесията Куай.

Red lechwe антилопа със Сива чапла и Африкански лъжицо-клюн (свободен превод от African spoonbill):


post-794-0-27028000-1409047391_thumb.jpg
 

 

 

post-794-0-13926900-1409047444_thumb.jpg

 

 

 

След това видяхме самотен мъжки слон, който си копаеше дупка за вода в земята (не знам от какъв зор, при условие, че имаше вода наблизо в изобилие).
 

 

 

post-794-0-28940300-1409047749_thumb.jpg

 

 

 

ДиТи спря и по навик изключи двигателя (забрави, че имаше проблем със запалването). В същото време слона нещо стана неспокоен.

 

 

post-794-0-59256200-1409047830_thumb.jpg

 

 

Не си спомням друг път да съм бил толкова изплашен на сафари. Слона "изтромпетира" и тръгна към нас, като ту си разтваряше, ту прибираше ушите, та не знаех наистина ли напада или е фалшива атака. В същото време ДиТи правеше опити да запали.

 

 

 

post-794-0-83114100-1409047983_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-50234200-1409048005_thumb.jpg

 

 

Слава Богу, успя да запали и в този момент и слона се върна назад. Един път в Тимбавати женски африкански бивол ни нападана, но тогава някак си стана много бързо, гида запали от раз и поне за момента на мен по някаква причина ми беше смешно, вместо страшно. Този път с нападащият слон и проблема със запалването на двигателя, сърцето ми направо падна в гащите.

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Сутрешно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

След случката със слона, се опитах да хвана две птици в полет.

 

African darter (snakebird - птица змия):


post-794-0-01666000-1409120224_thumb.jpg

 

 

Жълтоклюн щъркел:


post-794-0-93468200-1409120330_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-65220000-1409120397_thumb.jpg

 

 

Бягаща мъжка импала:


post-794-0-98687200-1409120478_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-14848700-1409120496_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Сутрешно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

Още малко птици.

 

Great egret:


post-794-0-18549000-1409300710_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-72692900-1409300764_thumb.jpg

 

 

Great egret на фона на слон:


post-794-0-41825300-1409300880_thumb.jpg

 

 

Southern yellow-billed hornbill:


post-794-0-93234900-1409300812_thumb.jpg

 

 

И още импали в движение:


post-794-0-04045200-1409300975_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-82184100-1409301008_thumb.jpg

 

 

И не в движение:


post-794-0-52121200-1409301078_thumb.jpg

 

 

С това сутрешният ни драйв завърши. Навръщане към лагера, както обикновенно минахме през махалите от общността Куай:

 

post-794-0-92822900-1409301183_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Следобедно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

След завръщането ни в лагера след сутрешното сафари, говорих с менажера Фейс и поисках допълнително време на следобедното сафари като компенсация за факта, че сутринта джипа имаше проблеми със запалването и оставяше двигателя да работи докато спирахме да наблюдаваме животни (дизелов двигател на място създава доста вибрации и пречи на фотографията). Успях да изкрънкам два допълнителни часа - тръгнахме в 14:00 след обяд вместо в 16:00. Не е нито най-доброто време за наблюдение на животни, нито най-добрата светлина за фотография, но както казват турците - берекет версин - два допълнителни часа и то аз и жена ми отново сами с гида.

 

Два дни по-рано гида ни ДиТи се беше поизложил с много кофти заставане до леговището на петнистите хиени (почти не можах да снимам нищо от другите джипове), та сега го помолих да отидем директно там. Възрастните ги нямаше, но малките бяха там и останахме около 30 минути да ги наблюдаваме, като бяхме единственият джип през цялото време.

 

 

Колкото и грозни животни за мен да са хиените, малките им са сладки като всички малки животинчета.

 

 

post-794-0-61331800-1409342798_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-24835900-1409342932_thumb.jpg



post-794-0-39620200-1409342994_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-21422300-1409343118_thumb.jpg

 

 

 

После видяхме семейство Южни жирафи:


 

post-794-0-95861700-1409343493_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-36894500-1409343548_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-81148200-1409343614_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-47545300-1409343754_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Следобедно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

Продължавам с допълнителните два часа, прибавени към следобедното сафари като компенсация за проблема със запалването на двигателя на джипа сутринта. Даже и нещата, които видяхме само до момента си струваха допълнителните часове, а имаше и други, включително един вид орел, който видяхме за пръв и до момента за единствен път.

 

 

Мъжка импала с харема си:


post-794-0-70000800-1409386624_thumb.jpg

 

 

 

Мъжки слон с една бивна, така и не разбрах дали другата е счупена или просто генетически така се е получило (в Саби Санд видяхме слон изобщо без бивни, така се е родил). ДиТи до момента се беше компрометирал с доста неточности в знанията си, та даже и да кажеше нещо, което да е вярно, вече му нямах особено доверие и често предпочитах изобщо да не задавам въпроси.


post-794-0-93942300-1409386955_thumb.jpg

 

 

Женско Greater kudu:


post-794-0-14204300-1409387112_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-43601500-1409387134_thumb.jpg

 

 

 

Орела, за който бях споменал по-горе - млад Bateleur eagle (от френски - "уличен артист / изпълнител). При възрастните екземпляри клюнът става червен, а те самите черни на цвят.

 

 

post-794-0-77589900-1409387442_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-00798400-1409387495_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-87007100-1409387523_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

03 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Следобедно сафари с джип в концесията Куай.

 

 

Няколко дни нямах време да се занимавам с този фото-пътепис и сега гледам да понаваксам, то почти не остана до края.

 

 

Все още сами с гида (ДиТи), видяхме още някои животни преди менажера да докара спътниците ни по возило.

 

 

Яка снимка на млад Bateleur орел с изваден език (възрастните стават черни с червен клюн):

 

 

 

post-794-0-84459000-1409581986_thumb.jpg

 

 

 

Мъжко Greater kudu:


post-794-0-01821200-1409581806_thumb.jpg

 

 

 

Птица, на която не знам името:


 

post-794-0-27129500-1409582014_thumb.jpg

 

 

 

Slender mongoose (стройна мангуста - св. превод) - изключително бързи рефлекси имат, гледах на едно видео как такова убива черна мамба:


post-794-0-69031100-1409582132_thumb.jpg

 

 

 

После менажера Фейс докара спътниците ни - двойка италианка и германец, италианката ще я спомена (за съжаление не с добро) при описанието на последният ни драйв на следващата сутрин.

 

Тя носеше един безогледален Олимпус, не запомних модела, но излгеждаше да е доста нов с обектив до 140 мм май. Нали тук във форума доста спорихме за тези системи с-у DSLR, та реших да поснимам малко с него да го пробвам как се усеща. Доста сигурно се е учудила, че бях супер услужлив да им правя постоянно снимки на двамата. Явно кропинг фактора е голям, тъй като доста приближаваше този зум обектив. Качеството на снимките не мога да обсъждам супер обективно, защото после имах възможност да ги видя само на 10 инча нетбук, но при усещането при снимане разбрах, че някой ден като се развие още тази система може и да си купя такъв апарат, но не и в момента.

 

Като дойдоха спътниците ни, ДиТи реши да го играе на сигурно, та ни върна до бърлогата на хиените. Вече обаче бяхме получили двата допълнителни часа към следобедният драйв, та не вървеше някак си да протестирам. Все още нямаше други джипове наоколо и направих още няколко добри снимки на малките хиенчета:

 

 

post-794-0-41148900-1409582912_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-23039600-1409582936_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-72799800-1409582970_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-12376500-1409583003_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-58962900-1409583045_thumb.jpg

 

 

С това завърши и последният ни следобеден драйв не само за този лагер, но и за цялото ни пътуване. Имахме останал един прощален сутринта преди да ни закарат до пистата за обратният ни полет до Маун.

 

Опитах се да хвана залеза със силует на един слон, но просто не са се получили добре снимките.

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.