Прескочи до съдържание

Дневник за пътешествие в ЮАР, Замбия, Зимбабве и Ботсуана


FlyTraveler

Препоръчани мнения

04 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Последно (за цялото пътуване) сутрешно сафари в концесията Куай.

 

Настъпи неизбежният последен ден в Африка за това пътуване. Полетът ни от пистата Куай до Маун беше някъде към 11:00 ч. преди обяд, а на спътниците ни по джип до следващият им лагер към 12:00 ч. Планът беше ДиТи да ни натовари на Ланд Ровър-а с багажите, да тръгнем на гейм драйв към 07:30,  а към 10:30 да се прехвърлим в джипа на другият гид, който да ни закара до пистата.

 

Настроението ми не беше чак толкова лошо за последен драйв, може би защото още преди да заминем на това пътуване вече бях уредил и платил самолетните билети за следващото сафари в Африка след по-малко от 4 месеца.

 

Група импали до голям термитник:

 

post-794-0-27911400-1409688753_thumb.jpg

 

 

След това видяхме няколко джипа спрели точно на мястото, където предният ден гледахме дивите кучета. Спряхме до тях и стана ясно, че има мъжки леопард из високата трева. Всички чакаха да се размърда и/или да излезе на открито, зачакахме и ние. В непосредственна близост имаше и стадо red lechwe антилопи и тайно се надявах леопарда да е гладен и да си пробва късмета.

 

 

post-794-0-36858000-1409689043_thumb.jpg

 

 

По някое време леопарда явно се размърда, защото останалите джипове влязоха в тревата. ДиТи както обикновенно дреме и започна да ми обяснява, че нямало нужда да влиза в тревата, защото гостите от другите джипове не изглеждало да правят снимки т. е. да имат добър поглед в-у леопарда. Можело само да го изплашим и да избяга. Добре, че го натиснах с аргумента, че другите така или иначе ще го изплашат. Хеле влезе и той и наистина започнахме да го мяркаме измежду високата трева.

 

 

post-794-0-13595600-1409689400_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-06112300-1409689470_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-94099600-1409689493_thumb.jpg

 

 

 

После леопарда се показа изцяло за много кратко време - великолепен екземпляр - мъжкар:


 

post-794-0-69887300-1409689555_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-83962800-1409689598_thumb.jpg

 

 

След това изчезна отново и всички гидове се разбраха да се изтеглят и да го изчакат евентуално да излезе на открито. В този момент ДиТи направи сериозна грешка - обърна се към нас и пита дали да чакаме и ние или да караме някъде другаде. Италианката веднага гракна да сме ходили някъде другаде, не и се чакало, не била дошла в Африка да гледа други джипове и пр.

 

Това все едно да си спечелил от лотарията, да си върнеш обратно билета и да искаш да ти го сменят с друг. Казах му на ДиТи, че е най-разумно да изчакаме, но той се измъкна с репликата да сме се разбрали помежду си. Последни часове преди края на сафаритата ни с него и гледаше да угоди на всички заради бакшиша. Това го разбирам, но ако не беше попитал какво искаме да правим на първо място, на онази изобщо нямаше да и дойде на акъла да иска нещо друго. Единственното, за което все още ме е яд е, че тогава не предложих да хвърлим монета, така ако изгубех щях да знам поне, че такъв ми бил късмета. В крайна сметка отстъпих пред крясъците на италианката и единственни от всички джипове напуснахме мястото.

По-късно другият гид от лагера Санго (Four - Four) като ни взе за да ни закара на пистата за полета ни каза, че са чакали около 15 минути, след което леопарда излязъл на открито и стоял така още 20 минути... Мисля, че няма нужда да потретвам мнението си относно ползата от private game drives (частни драйвс - само ние и гида). Да имаш кофти гид е лошо, да имаш кофти спътници не е добре, но при добър гид не е особено голям проблем, но да ти се случат слаб гид + кофти спътници си е много лош късмет.

 

Единственното, което можех да направя беше тайничко да бръкна в джоба, в който бях приготвил отделно парите за бакшиша на ДиТи, да извадя една 50 доларова банкнота и да си я сложа при другите пари (а може би трябваше да го направя явно, та белким го коменсират другарите по возило).

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

04 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Последно (за цялото пътуване) сутрешно сафари в концесията Куай.

 

 

След като напуснахме мястото с леопарда, карахме едно 45 минути без да видим нито едно животно, та не се сдържах да не отбележа на глас колко интересен драйв имаме.

 

После попаднахме на две влюбени брадавичести прасета, които консумираха любовта си до една зяпаща ги зебра. Няма я красотата на двойка леопарди, правещи още леопарди (каквито имахме късмета да видим в Саби Санд, РЮА), но поне видяхме нещо, да не сме съвсем капо:


post-794-0-85392800-1409733311_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-92200300-1409733347_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-56915400-1409733431_thumb.jpg

 

 

После имаше бягане от радост след добре свършената работа:


post-794-0-98469200-1409733477_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-53420500-1409733515_thumb.jpg

 

 

Зебрата продължаваше да гледа в недоумение:


post-794-0-00512700-1409733683_thumb.jpg

 

 

Бягаща мъжка импала на фона на стадо зебри:

 

post-794-0-61401900-1409733842_thumb.jpg

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Вторият кадър с прасетата и зебрата е много готин. Флай, хубав пътепис се получи, съжалявам че свърши.  :) Дай на финала и общия бюджет на пътуването.

Връзка към коментар

Вторият кадър с прасетата и зебрата е много готин. Флай, хубав пътепис се получи, съжалявам че свърши.  :) Дай на финала и общия бюджет на пътуването.

 

А, има още малко... Още един полет над делтата и интересни снимки на Лондон от въздуха.

 

Общия бюджет не съм го смятал даже и за себе си поради страх от угризения на съвестта :) Накрая по-скоро бих написал от какво бих спестил ако трябваше пак да правя този маршрут.

 

 

П. П. Пътепис свършва тъкмо навреме преди следващото пътуване, че отдавна не съм ходил на сафари :lol:

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Мисля, че ако сметнеш бюджета ще е полезно. Прочетох цялата тема и ми се иска да знам колко излиза подобно приключение и дали ми е по джоба въобще да се захващам. Ти пък, угризения, то ясно че всичките ни пари отиват за екскурзии.  :) Хората купуват апартаменти и вили, а ние се морим по чужбината.  :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Общия бюджет не съм го смятал даже и за себе си поради страх от угризения на съвестта :) Накрая по-скоро бих написал от какво бих спестил ако трябваше пак да правя този маршрут.

И аз никога не си правя крайната сметка по същите причини :)

Напиши какво би спестил, ще е доста полезно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мисля, че ако сметнеш бюджета ще е полезно. Прочетох цялата тема и ми се иска да знам колко излиза подобно приключение и дали ми е по джоба въобще да се захващам. Ти пък, угризения, то ясно че всичките ни пари отиват за екскурзии.  :) Хората купуват апартаменти и вили, а ние се морим по чужбината.  :lol:

 

Много грубо го сметнах (включително експедицията за акули, хеликоптерните полети, частните турове с про фотограф, нормални 6 вътрешни полета + 3 полета на малки самолети в делтата) - около 14,000 долара за двама човека за 20 дни + билетите София - Кейп Таун и Джобърг - София. Аз лично бих махнал хеликоптерният полет над делтата, както и евентуално бих се разделил с последните 3 дни в лагера Санго, което би свалило цената на около 11,000 долара за двама човека. Ако за вътрешната делта вземете екскурзия с лодка с преспиване на бивак вместо престой в лагер, може да падне и до 9,500 - 10,000 долара цената за двама. Съответно ако вземеш да махаш екстри, може да падне и още... Може да ти се струва скъпо, но имай предвид, че цените съм ги пилил доста и съм вземал "най-сиромашките" опции (без сериозен компромис с качеството на сафари и локацията). По-евтино може само ако си наемете коли и карате сами.

 

А мен ако питаш, за първо сафари бих ти препоръчал маршрута ни в Кения от миналата година, там направих компилация с три различни местни сафари оператора (на две от тези фирми собственниците са англичани, живеещи в Кения):

 

Езерата Богория, Накуру, Наиваша - 2 пълни дни от Найроби с едно преспиване в Накуру - 700 долара за двама. (Това направо безплатно)

 

===================================================

 

+

Частната концесия Селенкей 3 вечери, от които 1 пълен ден в парка Амбозели

 

Частната концесия Ол Кинией - 4 вечери, от които 2 пълни дни в Масай Мара, както и драйвс в частната концесия Набойшо.

 

4,710 долара за двама, като влизат 4 полета с малки самолети: Найроби - Селенкей; Селенкей - Найроби; Найроби - Набойшо; Масай Мара - Найроби, както и 4 трансфера летища - хотел - летища в Найроби (международното и вътрешното летище са различни). Само входа за Масай Мара е 80 долара на ден на човек.

 

Това беше гръбнака на пътуването с много престижната компания Gamewatchers (само, че спахме в малки палатки на земята - adventure camps). Преди и след това бях добавил езерата и парка в Масай Мара с други сафари компании. Пакета по принцип беше малко по-евтин, но ние взехме допълнителна вечер в Ол Кинией.

 

=========================================================================================

 

+

 

3 вечери в хубав лагер с топ локация в централна Масай Мара, целодневни сафарита с джип специално модифициран за фотография само за двамата ни (без други гости) - 2,400 долара за двама.

 

3 технически преспивания в B&B в Найроби.

 

 

============================================================================

 

Общо Кения - около 7,660 долара за двама + билети до Найроби при изключително красиви места, 3 частни концесии, 5 национални парка и резервата, топ гидове, голямата миграция на гнутата и зебрите в Масай Мара с няколко пресичания на реката. Това при условие, че почти всеки ден сме на сафари (12 дни, от които 3 по цял ден сами в джип) във възможно най-високият сезон - разгара на миграцията.

 

Ако трябва да ходя на първо сафари сега и евентуално да е единственно, изобщо не бих се колебал да взема това в Кения. Естественно зависи и от времето на годината. За да се види миграцията топ сезон е Август - средата на Септември.

 

Ако ми остане време, ще опиша и това пътуване, имам снимки и пътепис на английски тук. Снимките отдавна са сортирани и редактирани, та би станало много по-бързо от това описание, което завършвам в момента.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря, че отделяш време да синтезираш в цифри и локации. Колкото до бюджета скъпо/евтино е доста относително, все пак е важно и КАКВО се включва в тази цена. На мен ми изглежда ок предвид обясненията, които даваш. Ако приема съветът ти явно трябва година по-рано да започна с подготовката и най-рано да мисля за август 2016г, защото за другата година изчаквам друга дестинация.

Връзка към коментар

А мен ако питаш, за първо сафари бих ти препоръчал маршрута ни в Кения от миналата година, там направих компилация с три различни местни сафари оператора (на две от тези фирми собственниците са англичани, живеещи в Кения):

 

Езерата Богория, Накуру, Наиваша - 2 пълни дни от Найроби с едно преспиване в Накуру - 700 долара за двама. (Това направо безплатно)

 

===================================================

 

+

Частната концесия Селенкей 3 вечери, от които 1 пълен ден в парка Амбозели

 

Частната концесия Ол Кинией - 4 вечери, от които 2 пълни дни в Масай Мара, както и драйвс в частната концесия Набойшо.

 

4,710 долара за двама, като влизат 4 полета с малки самолети: Найроби - Селенкей; Селенкей - Найроби; Найроби - Набойшо; Масай Мара - Найроби, както и 4 трансфера летища - хотел - летища в Найроби (международното и вътрешното летище са различни). Само входа за Масай Мара е 80 долара на ден на човек.

 

Това беше гръбнака на пътуването с много престижната компания Gamewatchers (само, че спахме в малки палатки на земята - adventure camps). Преди и след това бях добавил езерата и парка в Масай Мара с други сафари компании. Пакета по принцип беше малко по-евтин, но ние взехме допълнителна вечер в Ол Кинией.

 

=========================================================================================

 

+

 

3 вечери в хубав лагер с топ локация в централна Масай Мара, целодневни сафарита с джип специално модифициран за фотография само за двамата ни (без други гости) - 2,400 долара за двама.

 

3 технически преспивания в B&B в Найроби.

 

 

============================================================================

 

Общо Кения - около 7,660 долара за двама + билети до Найроби при изключително красиви места, 3 частни концесии, 5 национални парка и резервата, топ гидове, голямата миграция на гнутата и зебрите в Масай Мара с няколко пресичания на реката. Това при условие, че почти всеки ден сме на сафари (12 дни, от които 3 по цял ден сами в джип) във възможно най-високият сезон - разгара на миграцията.

 

Ако трябва да ходя на първо сафари сега и евентуално да е единственно, изобщо не бих се колебал да взема това в Кения. Естественно зависи и от времето на годината. За да се види миграцията топ сезон е Август - средата на Септември.

 

Ако ми остане време, ще опиша и това пътуване, имам снимки и пътепис на английски тук. Снимките отдавна са сортирани и редактирани, та би станало много по-бързо от това описание, което завършвам в момента.

 

 

!!!!! -> август 2016г

:rolleyes:  :) 

- само живи и здрави! и работливи

:)

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Абе, Гале, ти сега да не хукнеш само по сафарита.  :P

 

Хахаххаа... Тцъ. Ще гледам да набарбальокам и други континенти ;)
Просто Флай ме омагьосва с неговите маршрути, а и тези дестинации са ми стара мечта. 
Само здраве - и пари - да има :)
Връзка към коментар

04 Юни, 2014. Лагера Санго, концесията Куай, Ботсуана. Последно (за цялото пътуване) сутрешно сафари в концесията Куай.

 

 

След леопарда и преждевременното ни напускане на мястото, освен влюбените прасета имаше няколко добри "виждания" на зебри, както и на двойка мъжки импали, които си го мериха.

Зебра с поотраснало малко:

 

 

post-794-0-40576300-1409752848_thumb.jpg

 

 

 

Мъжките импали:


post-794-0-30764600-1409752914_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-76816900-1409752965_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-50965700-1409752994_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-45369800-1409753054_thumb.jpg

 

 

С това наблюдението на животни за това пътуване приключи (ако не броя стадото антилопи red lechwe, които видяхме от самолета веднага след излитането. Предстоеше ни "частен" полет над периферията на делтата на Окаванто до Маун с още един модел самолет, на който се качвах за пръв път, последван от серия от полети до Йоханесбург, Лондон, София и Варна.
 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

04 Юни, 2014. Полет над периферията на делтата на Окаванго от пистата Куай до Маун.

 

 

При пристигането ни на пистата се оказа, че самолета и пилота вече ни чакат. На Cessna 172 беше не бях летял до момента, това е най-малкият самолет на който съм се качвал, ако не броим микролайт.

 

 

post-794-0-20037500-1409954282_thumb.jpg

 

 

 

Покрай нас мина и един Gippsland GA8 Airvan (астралийско производство):


post-794-0-28863900-1409954377_thumb.jpg

 

 

 

Бяхме отново единствените пътници и пилота ни (Хосе от Барселона) ме покани да седна до него на мястото на вторият пилот (не, че на тези самолети слагат по двама пилоти).

 

Хосе при излитането от пистата Куай:

 

 

post-794-0-33201800-1409954616_thumb.jpg

 

 

Веднага след излитането мернах стадо red lechwe антилопи в резервата Мореми (последни животни за това пътуване):


post-794-0-10923100-1409954700_thumb.jpg

 

Последна възможност да се насладим на делтата на Окаванго (третият ни полет със самолет над делтата + един с хеликоптер):


 

post-794-0-74356800-1409955173_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-88681700-1409955250_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-54196200-1409955343_thumb.jpg

 

 

Контролното табло и инструментите на Cessna 172:
 

 

post-794-0-70508900-1409955529_thumb.jpg
 

 

 

Кацане на летището в Маун:

 

 

post-794-0-07622400-1409955553_thumb.jpg


* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

04 Юни, 2014. Полет с SA Airlink от Маун, Ботсуана до Йоханесбург, РЮА

 

 

На сафари форума фото доклада ми ще завърши на това място, но понеже тук е форум за пътешествия (а не специфично за сафарита), все още имам какво да кажа или по-скоро да покажа.

 

Добре свикнахме на "въздушните таксита", но от Маун до Йоханесбург отново на "автобуса" - нормален граждански полет на SA Airlink с Avro RJ85. След толкова много абсолютно-невероятно-изключителни полети с топ гледки над топ световни забележителности по време на това пътуване (центъра на Лондон, пустинята Намиб, Кейп Таун, каньона Блайд Ривър, въздушни сафарита, водопада Виктория и делтата на Окаванго), този полет ни се видя много обикновен. Така или иначе има скромен снимков мат'риал.

 

 

SA Airlink Avro RJ85 на летището в Маун:

 

 

post-794-0-57193800-1410007143_thumb.jpg


post-794-0-89204600-1410007162_thumb.jpg

 

 

Някъде над Южна Африка, ако някой познае мястото, ще бъда благодарен ако пише къде точно е:


post-794-0-23946500-1410007376_thumb.jpg

 

 

 

Снижаване към Джобърг:


post-794-0-59760200-1410007448_thumb.jpg

 

 

Предградията на Джобърг:


post-794-0-15231200-1410007510_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-59092000-1410007533_thumb.jpg

 

 

 

Embraer ERG 135LR на SA Airlink на летището О. Р. Тамбо в Йоханесбург. Не съм летял никога на този самолет и горещо се надявам това да се случи на отсечката Кейп Таун - Виндхук в края на Април 2015.

 

post-794-0-70664700-1410007684_thumb.jpg


Полета от Джобърг до Лондон (БА 747-400) беше нощен и проспахме поне 80% от него. Бяхме най-отзад на пред-предпоследните седалки до прозореца (само двойка), оказа се, че и двойката зад нас е свободна. Аз се преместих отзад и дет' се вика си отспахме.

На сутринта бяхме наградени с изключителни гледки от въздуха към централен Лондон, на които ще посветя следващият и последен за този фото доклад пост.

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Някъде над Южна Африка, ако някой познае мястото, ще бъда благодарен ако пише къде точно е:

 

Съмняваш ли се, че ще познае  :)

 

Язовирът Хартбийспуърт край Претория

 

Фиг. 45-60 от този албум от едно мартенско пътешествие с приятели предлагат алтернативни гледни точки към същото място.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Съмняваш ли се, че ще познае  :)

 

Язовирът Хартбийспуърт край Претория

 

Фиг. 45-60 от този албум от едно мартенско пътешествие с приятели предлагат алтернативни гледни точки към същото място.

 

В началото бях написал, че този "някой" във фофума до този момент може да е само един, но после реших, че леко бие на "култ към личността" и го махнах :)

 

Благодаря, значи!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

04 - 05 Юни, 2014. Полет с Бритиш Еъруейс 747-400 от Йоханесбург до Лондон Хийтроу.

 

Забравих да спомена, че като пристигнахме на летището в Йоханесбург (имахме към 5 часа престой до следващият полет), офицера на паспортен контрол се обърка и каза, че визата на жена ми била изтекла. Той погледна колко дни са минали от първото и влизане в страната, но не сметна, че последните 9 дни не сме били в РЮА. Започна се една разправия, заведе ни при някакъв шеф, чакахме пред кабинета на едни столове, докато двамата си говориха вътре, после шефа излезе и започна авторитетно на мен да ми обяснява защо се бил объркал другият, на което аз му отговорих, че едно кратко извинение би ни свършило по-добра работа и да си обяснява колкото си иска на служителя след като си тръгнем. В посолството на РЮА в София им бях изпратил пълната програма по дати, както и обясних, че на връщане пак минаваме през Йоханесбург, не вярвах да бяха сбъркали нещо там.

 

Както писах и в горният пост, на дългият полет и двама спахме през повечето време, всеки на отделна двойка седалки (най-отзад последният и предпоследният ред до прозореца). Обожавам 747 на БА, имат някаква класическа красота, макар и леко поостарели. Предполагам, че има и сантиментален елемент в това ми пристрастие - за пръв път се бях качил на 747 (тогава модела 200) точно с БА през далечната вече 1994 година на полет от Монреал до Лондон.

 

На сутринта бяхме наградени с прекрасни гледки към Лондон от въздуха.

 

 

Темза и The O2 Arena:
 

 

post-794-0-93077000-1410094656_thumb.jpg

 

 

 

Тук от двете страни на Темза се виждат ясно небостъргачите The Shard и The Gherkin.


post-794-0-11835900-1410094763_thumb.jpg

 

 

Тук отляво на снимката се вижда и катедралата St. Paul:


post-794-0-62187200-1410095025_thumb.jpg

 

 

На снимката отдолу забележителностите са прекалено много за да ги изреждам, но да споменa на пръв поглед London Eye с аквариума до него, Big Ben, Westminster Abbey с началото на парка Сейнт Джеймс, Trafalgar Square с Националната Галерия, Националната портретна галерия, църквата St. Martin-in-the-fields и др.
 

 

post-794-0-29296600-1410095436_thumb.jpg

 

 

Тук е почти същото, но се вижда целият St. James Park, с монумента на кралица Виктория и Бъкингамският дворец:


post-794-0-04547300-1410095720_thumb.jpg


На снимката долу се виждат Хайд Парк с The Albert Memorial, концертната зала The Royal Albert Hall (кръглата сграда), The Royal College of Art, The Royal College of Music, The Science Museum, The Natural History Museum и много други неща:


post-794-0-78228300-1410095996_thumb.jpg

 

 

Не особено познати на мен, но красиви части на Лондон по пътя за Хийтроу:


post-794-0-98249200-1410096068_thumb.jpg

 

 

 

post-794-0-61982400-1410096113_thumb.jpg

 

 

Полета от Лондон до София беше доста неприятен поради група шумни английски футболни запалянковци около нас, наистина много прости момчета. Едвам ги изтърпях цели 3 часа, като през акъла ми минаваха мисли от рода на какви ли биха били последствията за физическа саморазправа по време на полет, но здравият разум надделя, имайки предвид, че можеха и сериозно да ме понабият, бяха 7-8 човека :) :)

 

 

* All photos in this thread (except the ones that are not under my posts) are copyrighted and can not be published without a written permission!

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Кратка рекапитулация на пътешествието:

- най-скъпото за такъв период от време (20 дни), което съм правил през живота си.

 

- 9 африкански парка / резервата - Cape Point Nature Reserve, Timbavati Private Game Reserve, Sabi Sand Game Reserve в Ю. Африка; Mosi-oa-Tunya в Замбия, Viktoria Falls в Зимбабве (и двата са покрай водопада Виктория); Chobe National Park, Jao Flats Private Concession, Khwai Community Concession и Moremi Game Reserve в Ботсуана.

 

- 4 от 7-те държави в Африка, които са основни за сафарита (въпреки, че в Зимбабве и Замбия не правихме сафари, поне не на това пътуване).

 

- 11 полета със стандартни пътнически самолета + 3 полета с малки едномоторни самолети м-у сафари лагерите в Ботсуана (над делтата на Окаванго), както и 2 полета с хеликоптер (един над водопада Виктория и един над делтата) + 1 полет с микролайт над каньона на река Блайд в Ю. Африка. Общо 17 полета за 20 дни.

- 6 нови за мен авиокомпании - South African Airways, SA Express, Airlink, Air Botswana, Wilderness Air и Mack Air (ако борим SA Express и Airlink за отделни от SAA)

 

- 3 модела на самолети, на които не се бях качвал (Cessna 206 Stationair, Cessna 172 и Bantam B 22)

 

- 8 вида животни, които не бях виждал преди - Grey Duiker, Steenbok, Red Lechwe, Nyala, Reedbuck, Greater kudu, Monitor lizard, Banded mongoose, Slender Mongoose, както и доста видове птици, включително и 3 вида бухали, африкански пингвини. За пръв път видях на живо и големите бели акули.

 

- 4 топ природни забележителности от световен мащаб - района м-у Кейп Таун и нос Добра Надежда (Cape Peninsula), Blyde River Canyon (третият по големина в света и най-големият зелен каньон), водопада Виктория (попълних колекцията на 3-те големи - Ниагара, Игуасу и Виктория), делтата на Окаванго (най-невероятната природна красота, която аз съм виждал до момента през живота си).

 

- за пръв път летях с хеликоптер със свалени врати, усещането е много яко, както и е супер за фотография

 

- за пръв път летях на микролайт и изобщо на летателен апарат с открита кабина - супер усещане.

 

Какво евентуално бих си спестил, ако сега трябваше да правя програмата?

Нямаше нищо, което да не ни беше интересно, но бих пропуснал може би полета с хеликоптер над делтата, при условие, че имахме след това 3 полета с едномоторни самолети там.

 

Може би бих отказал последните 3 дни в лагера Санго, не, че не ни харесаха, но вече се бяха събрали прекалено много впечатления, а с парите, които платихме там + евентуално тези, които бихме спестили от хеликоптера над делтата, може да се направи цяло друго сафари пътуване.

 

Надявам се разказа и снимките да са ви харесали и да са полезни като информация.

Повтарям, че снимките не могат да бъдат публикувани без писменно разрешение.

 

Благодаря на всички четящи за вниманието!

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Забравих да спомена, че като пристигнахме на летището в Йоханесбург (имахме към 5 часа престой до следващият полет), офицера на паспортен контрол се обърка и каза, че визата на жена ми била изтекла. 

 

Излиза, че ти си минавал транзитно на международен полет през Йоханесбург най-скоро от нас.

Връзка към коментар

Излиза, че ти си минавал транзитно на международен полет през Йоханесбург най-скоро от нас.

 

Не, защото полетите от Маун до Йоханесбург и от Йоханесбург до Лондон бяха на съвършенно различни билети и трябваше и двамата да минем паспортна проверка и да влезем в РЮА да си приберем багажа от единият полет и после да се чекираме за другият. В случаят с Виндхук катарците продават цял билет от София до WDH, като последната и респективно първата на връщане отсечки се изпълняват от SA Express и южноафриканската БА и предполагам че от първото летище багажа се чекира до последното без да се налага излизане от транзитна зала където и да било. Даже и в този случай стана ясно, че РЮА изисква транзитна виза за български граждани.

 

Чудя се само ако се изгуби и закъснее багажа какво се случва? В други държави и градове ни го носят в хотела на следващият ден, ако сме в друг град го носят в другият град. В Намибия дали биха го доставили до Bagatelle Kalahari Game Ranch където би трябвало да сме на следващата вечер?

Връзка към коментар

    За мен беше голямо удоволствие ! Такъв мащабен проект не съм чела и гледала до сега.

    Перфекционизмът ти е убийствен.Отстояването на целите и защита на интересите, може да служи за пример на пътуващите./твърде помпозно прозвуча май/.Един от показателните примери за това, е допълнителните часове за сафари,заради работещ непрекъснато двигател на джипа  :) .И много други.

 

Снимките- бях с тях в Африка,докоснах се до животните,усетих полета им,погледнах в очите им. Прекрасни!

 

Не отлитай от този форум!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Fly, преди да прочета репортажа ти от Африка, за мен честно казано тя  не бе от най-мечтаните дестинации. Ти успя да промениш това. Благодаря ти за всичко Fly, за прекрасните снимки, за увлекателният разказ, за всичко. Ти превърна Африка и по специално Ботсвана в една от дестинациите които си мечтая да посетя :) Дано това се случи някога

Накрая и един въпрос. Змиите, срещахте ли ги и как се предпазвахте от тях?

Още веднъж Благодаря ти за всичко :thankyou:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря ви за добрите думи, радвам се, че разказа и снимките са ви накарали да се заинтересовате от тази част на света. Потретвам се сигурно, но пак да си кажа, че може да се направи подобно пътешествие или поне част от него и с по-малка сума, така, че не се обезкуражавайте преди да сте проверили всичко, ако се налага ще помагам със съвети (доколкото мога).

 

@Костов, змия съм виждал само един път от джипа (гида ми я показа), иначе като цяло змиите избягват хората, както и ние тях. Аз имам известен страх от змии и ако сме на палатка, проверявам дали добре е затворен ципа.

 

Предполагам, че @домосед може да внесе повече светлина по въпроса, тъй като е правил self-drive сафарита, аз освен по-малкият си стаж, всеки път съм разчитал и на гида да ми казва какво да правя при създадена ситуация.

 

@домосед, ще се радвам ако споделиш дали предприемаш някакви стъпки за защита от змии, евентуално догодина ще пробвам self-drive на място където има и змии и скорпиони (Калагади май се очертава да е). Високи обувки вечер вместо сандали? Обувките вътре в палатката докато спиш? Или просто не мислиш за това?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Истинско богатство са подобни разкази, истинска рядкост в световен мащаб, не само за България. Благодаря за желанието, търпението и времето да споделиш всичко това :)

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.