Прескочи до съдържание

Черни облаци над А380


stanimir

Препоръчани мнения

Това сигурно е конфигурация за вътрешни полети в Китай или Индия.

Те за някои азиатски държави, в които хората са с по-нисък среден ръст, може да пробват и конфигурация с още един етаж :biggrin:

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

То сигурно и 13 могат да се съберат, като ги стеснят по още 3-4 см....

Ужас. Както съм 195 см не си представям 10-11часов полет в такива условия. :huh:

 

Има ограничение да си на максимално две седалки от пътека, от гледна точка на бързата евакуация. Така че 12 е тавана преди да има трета пътека, каквато пък няма да има скоро :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А защо 12 ? Ако спазваме ограничението "през две до пътека", най-много са колкото на снимката -

1 + (2) | | (2) + 1 + (2) | | (2) + 1

Връзка към коментар

А защо 12 ? Ако спазваме ограничението "през две до пътека", най-много са колкото на снимката -

1 + (2) | | (2) + 1 + (2) | | (2) + 1

На средния ред могат да са 6 седалки, като всяка от 2те средни ще има 2 до пътеката от едната си страна и 3 от другата. Важното е, че отстоянието 2 от пътека, от гледна точка на евакуацията, е спазено - едната седалка се евакуира наляво, а другата надясно към страната, от която има 2, а не 3 седалки отстояние до пътека

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...
  • 5 месеца по-късно ...
  • 2 години по-късно ...

Черните облаци над A380 се сгъстяват... 

Цитат

A year after Emirates threw the Airbus 380 passenger jet a lifeline with an order for 36 additional planes, the airline could be trying to get out of the deal—which would likely end Airbus’ production of the model.

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Нещо с British се договарят, но определено четиримоторниците нямат бъдеще, 747-8 също има малко поръчки и вече намалиха темпа на производство. Според мен и новия 777Х няма да пожъне големи успехи, твърде голям е...

Връзка към коментар

Дълго време бях убеден, че колкото е по голям един самолет, толкова е по ефективен от гледна точка на разход на седалка. Оказа се обаче, че четиримоторните самолети са по неефективни от модерните и по малки самолети с два двигателя. Някой може ли да ми обясни чисто технически, защо се получава така? Тази тенденция по принцип не е лоша, защото ще позволи да има повече директни полети с по малки самолети, а това ще намали разходите по два параграфа. От една страна ще се лети с по енергийно ефективни самолети, а от друга страна ще се лети директно, което намалява растоянието и разхода на гориво. По малките разходи съответно ще позволят да се продават и по евтини самолетни билети...

 

Възможно ли е един потенциален A380 NEO да стане разходно най-ефективния самолет в света или няма такъв вариант?

 

 

Връзка към коментар
преди 33 минути , Topfly каза:

Дълго време бях убеден, че колкото е по голям един самолет, толкова е по ефективен от гледна точка на разход на седалка. Оказа се обаче, че четиримоторните самолети са по неефективни от модерните и по малки самолети с два двигателя. Някой може ли да ми обясни чисто технически, защо се получава така? Тази тенденция по принцип не е лоша, защото ще позволи да има повече директни полети с по малки самолети, а това ще намали разходите по два параграфа. От една страна ще се лети с по енергийно ефективни самолети, а от друга страна ще се лети директно, което намалява растоянието и разхода на гориво. По малките разходи съответно ще позволят да се продават и по евтини самолетни билети...

 

Възможно ли е един потенциален A380 NEO да стане разходно най-ефективния самолет в света или няма такъв вариант?

 

 

Доста информация в един от любимите ми канали в youtube: 

 

 

 

Технически, според мен причините са ясни. А380, както и другите четиримоторни самолети, рядко са пълни до максимум, теглото им почти двойно и има цели 2 двигателя повече. Това е показано и на долната графика:

 

image.png.531ba1acd051acc615e5fa8ff4057847.png

Източник

 

Гледайки я, дори да има A380-NEO (в което се съмнявам), не мисля че има шанс да е най-ефективния самолет

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
1 hour ago, П.Кръстев said:

Това е показано и на долната графика:

Материалът ясно казва, че това важи само за транспасифик полети.

 

Ето една интересна статия от Лийхам, който е известен с това, че знае какво се случва в индустрията:

https://leehamnews.com/2010/07/07/747-8-vs-a380-costs-airlines-weigh-in/

 

Обективно погледнато, CASM и RASM зависят много от конфигурацията на самолета (брой седалки, настройки на системите), маршрутите, които лети (метео обстановка, изисквания за излитане и кацане под голям ъгъл, ...)

Новите и по-малки самолети - като 787 и А350 са направени от композитни материали - това веднага сваля до 30% от теглото, сравено със същия самолет, направен от традиционните сплави. Отделно, броя двигатели и голямото байпас рейшио - RR Trent 900 (A380) и GE90 (777) е между 8.4 и 9, при RR Trent 1000 (787) е 10.  При PW1000G (A220, A320 NEO) е 12.0. С други думи, за всеки обем въздух, преминал през горивната камера и за който е използвано гориво да бъде "задвижен", има 12 обема въздух, които са минали около горивната камера и са "задвижени" само от вентилатора.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , akair каза:

Материалът ясно казва, че това важи само за транспасифик полети.

 

Ето една интересна статия от Лийхам, който е известен с това, че знае какво се случва в индустрията:

https://leehamnews.com/2010/07/07/747-8-vs-a380-costs-airlines-weigh-in/

 

Това, че е за транпасифик полети, не би трябвало да я прави нерелевантна за да се добие представа колко е голяма разликата във енергийната ефективност между A380 и Dreamliner.

Редактирано от П.Кръстев
Връзка към коментар
6 minutes ago, П.Кръстев said:

Това, че е за транпасифик полети, не би трябвало да я прави нерелевантна за да се добие представа колко е голяма разликата във енергийната ефективност между A380 и Dreamliner.

А може би това, че е за транспасифик полети я прави релевантна за транспасифик полети....

Връзка към коментар

Лаик съм в темата, признавам, и от чисто любопитство разглеждам.

Гледайки графиката излиза, че повечето модели на Боинг са енергийно по-ефективни спрямо Еърбъс, сякаш Еърбъс не знаят как се строят самолети. В същото време А/К продължават да купуват Еърбъс. Те не са глупави, има защо да го правят. Каква е причината - по-ниска цена, по-евтина поддръжка или...?

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Истината е, че зависи каква мисия/маршрут е взета за произвеждане на описаните графики. Неслучайно постнах мнение от Leeham - всеки производител ползва маркетингови способи (да не напиша трикове), за да изкара своя продукт "по-" и "най-" от останалите. Коричните цени (на сайта) са много сходни  за самолетите със сходни възможности (това идва от конкуренцията), но различните компании получават много различни крайни цени - зависи от цели на производителя, количества, нови пазари, backlog за модела,... Като се вземе под внимание, че системите за сигурност са сходни, двигателите са често еднакви, други възли и агрегати са общи и произведени от трети страни/компании, няма как разходите за maintenance да са много различни... Останалото е маркетинг 😉

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ройтерс разполага с информация, че на 14-и този месец Еърбъс ще обяви края на програмата А380. Остават само 3 бройки, които следва да бъдат произведени (firm order)

https://www.reuters.com/article/us-airbus-a380/airbus-hit-by-jet-cancellations-as-a380-shutdown-looms-idUSKCN1PW2GE

Това ще сложи край на производството на 4-моторници за граждански цели от европейския концерн.Все още произвеждат витловия военен  А400.

  • Шок 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.