Прескочи до съдържание

Черни облаци над А380


stanimir

Препоръчани мнения

42 minutes ago, Фил said:

Гледам, че са на по-малко от 12 години - това не е ли много малко време на експлоатация, още повече, че това са самолети, които летят предимно по дълги маршрути и съответно би трябвало да са навъртели по-малко цикли от по-малките самолети за подобен период време. А нали за живота на един самолет най-критични са броя цикли на херметизация, а не толкова изминатите километри?

Друго, което не мога да си обясня на първо четене е защо някой е дал пари да се боядисат бели? :scratch_one-s_head:
"The planes were flown to France in an all-white livery."

Пише си, че са ги подготвяли за продажба и затова са ги боядисали бели, но не е имало купувач. Ако са верни коментарите, които четох причината никой да не купи тези два самолета, че са от първите бройки излезли на пазара и имат "дестки болести", които увеличават много разходите за поддръжка. Уж следващите бройки са по сполучливи и ще издържат по дълго в експлатация...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не е задължително само циклите да са фактор, има си различни компоненти и системи, които стареят на полетни часове или на астрономически часове. Основния проблем на първите бройки от всеки модел е, че са по-тежки и това е проблем, който си го влачиш в целия експлотационен живот. Въпрос на договорка е за цената на тези самолети, от една страна добрия ПР ефект от това, че си от първите използващи самолета и недостатъците от повишеното тегло. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 7 часа, Георги каза:

Не е задължително само циклите да са фактор, има си различни компоненти и системи, които стареят на полетни часове или на астрономически часове.

E аз не казвам, че са само циклите, а че вероятно те са най-съществения фактор за основната конструкция на самолета, иначе тези компоненти и системи, за които говориш, предполагам могат да се подменят при съответните технически обслужвания и основни ремонти на самолета. 

 

Цитат

 Основния проблем на първите бройки от всеки модел е, че са по-тежки

Така ли? :ohmy: А на какво се дължи това?  

 

Връзка към мнение
На 8.05.2019 г. в 10:30, Фил каза:

 

Така ли? :ohmy: А на какво се дължи това?  

 

Предполагам на по-консервативен дизайн преди да понатрупат информация от реалната употреба на самолета. Макар и тестовите машинки да навъртат доста километраж преди да се почнат търговски полети, може би това не е достатъчно за сертификационните органи за да позволят даден компонент да бъде олекотен и изискват повече статистически данни. Не мога да изровя в момента конкретна информация, но подобна наказателна тежест я има при всички първи бройки на изцяло нови модели самолети. 

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 7 часа, Георги каза:

. Не мога да изровя в момента конкретна информация, но подобна наказателна тежест я има при всички първи бройки на изцяло нови модели самолети. 

Това ми звучи много странно, но ако наистина ти попадне някаква информация по въпроса, моля пусни го, че ми е интересно. :smile3: 

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Интересни размисли на новия СЕО на Airbus за А380:

https://leehamnews.com/2019/05/22/a380-was-success-for-airbus-says-new-ceo/

Quote

Guillaume Faury, who took over as CEO in April from retiring Tom Enders, said at the Airbus Innovation Days pre-Paris Air Show briefing yesterday, that the A380 led the path to the successful development and production of the successful A350 and the transformation of Airbus into it is today.

Quote
The A380 was an industrial if not a sales success because in 2006, problems in final assembly exposed the cultural and industrial mismatch between the French and German plants where the A380 is produced and assembled.

В статията засягат и темата за "launch aid".

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Емирейтс пускат най-късият полет с А380 по линията Дубай- Мускат (211 мили) - https://www.secretflying.com/posts/emirates-launches-worlds-shortest-a380-flight/

  • Замислям се 1
Връзка към мнение
On 5/31/2019 at 10:02 PM, stanislavpp said:

Емирейтс пускат най-късият полет с А380 по линията Дубай- Мускат (211 мили) - https://www.secretflying.com/posts/emirates-launches-worlds-shortest-a380-flight/

Не вярвам да успеят да го напълнят , че и по два полета ще има.....ама като нямаш друго летиш с каквото можеш...

Ех, ако им хрумне и до София да го пуснат, не че имаме как да го обслужим на Летище София де....

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Шефовете на Еърбъс обмислят да създадат почти напълно автоматизирана линия за производство на А321 в Тулуза. Линията ще се помещава в сградите, в които в момента е линията за производство на А380. С това линиите за производство на семейството А320 ще станат 9. В момента има:

  • 2 в Тулуза (А320)
  • 4 в Хамбург (А319/А320/А321)
  • 1 в Мобъл, Алабама (А320)
  • 1 в Тянджин, Китай (А320)
Връзка към мнение
  • 9 месеца по-късно ...

Air France се отказва от A380 и няма да изпълнява повече търговски полети с този модел.

Air France terminates A380 fleet with immediate effect


Изглежда че Covid-19 ще ускори кончината на A380 ... някак е малко тъжно :sad:, беше интересен и хубав самолет. 

Връзка към мнение
49 minutes ago, Фил said:

Air France се отказва от A380 и няма да изпълнява повече търговски полети с този модел.

Air France terminates A380 fleet with immediate effect


Изглежда че Covid-19 ще ускори кончината на A380 ... някак е малко тъжно :sad:, беше интересен и хубав самолет. 

А освен това Емирейтс искат да откажат 5 от чакащите А380 от последната им поръчка:

 https://simpleflying.com/emirates-cancel-some-a380-orders/

 

Връзка към мнение
  • 7 месеца по-късно ...
На 21.05.2020 г. в 17:53, Фил каза:

Air France се отказва от A380 и няма да изпълнява повече търговски полети с този модел.

Air France terminates A380 fleet with immediate effect


Изглежда че Covid-19 ще ускори кончината на A380 ... някак е малко тъжно :sad:, беше интересен и хубав самолет. 

Само с този F-HPJB имам 4 полета. Имам и с още няколко от флота им 😪

 

Image

 

Източник: цък

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Връзка към мнение

От много време искам да летя на А380, но така се случваше, че дестинациите, които си избирахме, не се обслужваха от такъв тип самолет... И както е тръгнало, с тази пандемия ще излязат от употреба без изобщо да съм летяла на тях... :girl_sad:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 минути , chandni каза:

И както е тръгнало, с тази пандемия ще излязат от употреба без изобщо да съм летяла на тях... :girl_sad:

В Emirates ти е надеждата!

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Преди много, много години, когато правех първите си полети в Аероклуб " С.П. Корольов", едни военен пилот често идваше при нас и между полетите ни разказваше най-различни лакърдии от света на авиацията ( най-вече съветската тогава) . Та той казваше за Миг-19, че е несполучливият аборт на руската авиация. Следейки динамиката на развитие в съдбата на А-380, незнайно защо ми идва тази мисъл от преди толкова години. Лично мое мнение е, че  В-777, В-787 и най-вече А-350 много бързо свалиха лавровия венец от короната на голямата гордост на Тулуза.   

Връзка към мнение
преди 8 часа, chandni каза:

От много време искам да летя на А380

 

Пожелавам за 2021! Поръчана ти е и чисто нова кабина 🙂 Тъкмо с нея доставиха пет нови бройки A380 на Emirates преди дни.

https://www.forbes.com/sites/michelerobson/2021/12/29/emirates-unveils-new-premium-economy-on-their-latest-airbus-380/?sh=28ffbaf0410d

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
На 30.12.2020 г. в 17:11, chandni каза:

От много време искам да летя на А380, но така се случваше, че дестинациите, които си избирахме, не се обслужваха от такъв тип самолет... И както е тръгнало, с тази пандемия ще излязат от употреба без изобщо да съм летяла на тях... :girl_sad:

Emirates , Etihad , Singapore - аз се надявам да намеря време и поне веднъж да ползвам първа класа  на АНА ( Ню Йорк - Токио- Ню Йорк) 
 

https://theluxurytravelexpert.com/2020/04/27/top-10-a380-first-class/amp/

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.