Прескочи до съдържание

С какъв куфар, раница или сак пътувате


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 7 часа, Patrick K каза:

На етикета на куфара пише "20% expandable", тоест до 20% може да се разшири.

Това може да е от допълнителния цип, който слагат за тази цел.

  • 2 седмици по-късно ...
Георги Матеев
Публикувано:

Избягвам куфари от над 10 години точно по тези причини и винаги пътувам със средно-голяма 35 литрова раница, която при добра оптимизация побира толкова багаж, колкото и голям ръчен куфар, но същевременно минава безплатно. Досега тази система е издържала тестовете на какви ли не авиокомпании и никога не съм плащал за багаж на гейта, за разлика от много мои спътници. И далеч нямам предвид само Раян/Уиз.

 

Раницата е гъвкава и ми дава спокойствие без да се притеснявам от проверки. Отделно, че ми е много по-удобно да нося багажа на гръб, отколкото да го бутам/влача и да ми се пречка постоянно в краката.

  • Харесвам 25
Публикувано:

От темата на Ryanair в частта за куфарите ще споделя няколко неща, които е добре да се имат превид:

 

1. "Клетките са по-малки". 

Това не е вярно 95 ...99 % и в края ще обясня защо може да е частично или условно вярно в 1 ...5 %. Преди време клетките бяха със сантиметър до два по-големи за избягване на излишни разправии, настоящите модели са доста точни, но отново в плюс няколко милиметра. Произвеждането на клетки с малко по-големи размери спестява разходи за производство и контрол, а в частност и на материали.

Клетката за багаж е средство за контрол и измерване.  Средство за контрол и измерване се произвежда в строг документален, технически и технологичен ред, който гарантира, че една клетка без значение къде е произведена, съответства на чертеж и е произведена според технически условия и предписан технологичен ред. Това се гарантира от начина на контрол, който също е част от технологията. Клетките се изработват в шаблони или иначе казано в приспособления гарантиращи повторяемост на процеса и с размери гарантиращи необходимите крайни размери. Опаковката и транспорта също са съобразени с необходимостта средството за измерване и контрол да достигне до местоположението си във вид гарантиращ фунцията му. Средството за измерване е твърдо тяло, т.е. размерите му не се менят, а са постоянни и във времето не търпят еластични или еластопластични деформации.

Авиокомпаниите са огромни организации с правила, фирмен ред, ОУ, практики и т.н. и т.н. Никой никъде не би си позволил да съществуват чертежи, технически условия и технологичен ред, които при проверка биха дали основание за неточност.

Личните измервания на клетките не са доказателство. Хората като цяло не знаят как се мери и от там идват заключенията. Меката ролетка поставена на случайно избрано място не е средство за контрол , а начало на заблуда. Клетката може и трябва да бъде мерена на определени места и по определен начин - голям шублер, дълбокомер, софтуер за снимка и последващо измерване, трикоординатна машина, опипване с нишка , лазерно измерване, сканиране и т.н. и т.н.

Ако някой вярва на личното си измерване може да спори и съди компанията. Стъпките най-грубо са - писмо с искане да бъде предоставена клетка за контрол /случайно избрана, няколко клетки, др. комбинации/ и предадена документално от комисия на собственика на комисия, която ще осъществи контрол /тук се намесват поне две юридически лица  - за България е Булгарконтрола /организация , която е нотифицирана да бъде част от спор и гарантира, че измерванията ще бъдат коректни и друга фирма - нотифицирана и сертифицирана по стандарт  ....... като орган за контрол извършващ метрологичен контрол. Собственикът на клетката е дал съгласие за това по частта от жалбата към размерите на клетката му. Заплащат се такси, минава време и ако наистина размерите не са верни следва процедура, която трябва има основание за разследване и преглед на по-голямо голичество клетки, защото статистически неправилната/проверената е възможно да е част от статистически допустимият процент по технология за отклонение на размери 1 ... 2 % например. Също - важна част е оценка/екпертиза - как разликата в размера на клетката би се отразила при измерване на абсолютно точно твърдо тяло /не куфар/ с размери 55х40х20 например.

 

 

Ако ви се чете по-късно ще напиша:

- как трябва да се мери куфар, видове куфари,  кои размери са важни, защо куфар с уж правилните размери не влиза в правилното място и т.н.

- препоръки за куфари /което не важи за модел, а по-скоро за параметрите му/

- други, включително и как е възможно в клетка с точни размери да не влезе куфар с точни размери /по-горе писах за 1 ...  5%/

 

Засега това 🙂 @Kosta Grudov, и да - напълно сериозен съм, защото не е лошо да има информация, която може да бъде допълнена и защо не - прецизирана.

  • Харесвам 16
  • Браво 2
Публикувано:

Ако не намирате за престижно да пътувате с раница,  напомням че Луи Вюитон също има чудесни предложения

 

M_BC_LG_ShowSS25004_Dec24_DII.webp

  • Харесвам 2
  • Смея се 10
Публикувано:
преди 2 часа, Doctor Who каза:

Ако ви се чете по-късно ще напиша:

- как трябва да се мери куфар, видове куфари,  кои размери са важни, защо куфар с уж правилните размери не влиза в правилното място и т.н.

- препоръки за куфари /което не важи за модел, а по-скоро за параметрите му/

- други, включително и как е възможно в клетка с точни размери да не влезе куфар с точни размери /по-горе писах за 1 ...  5%/

 

Засега това 🙂 @Kosta Grudov, и да - напълно сериозен съм, защото не е лошо да има информация, която може да бъде допълнена и защо не - прецизирана.

Благодаря за подробните обяснения, ще бъдат супер полезни за всички! И да - и на мен ми се чете по горните теми 🙂

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Публикувано:
На 28.04.2025 г. в 11:44, Георги Матеев каза:

Избягвам куфари от над 10 години точно по тези причини и винаги пътувам със средно-голяма 35 литрова раница, която при добра оптимизация побира толкова багаж, колкото и голям ръчен куфар, но същевременно минава безплатно. Досега тази система е издържала тестовете на какви ли не авиокомпании и никога не съм плащал за багаж на гейта, за разлика от много мои спътници. И далеч нямам предвид само Раян/Уиз.

 

Раницата е гъвкава и ми дава спокойствие без да се притеснявам от проверки. Отделно, че ми е много по-удобно да нося багажа на гръб, отколкото да го бутам/влача и да ми се пречка постоянно в краката.

Хм, гледах различни видове раници и никъде не видях 35 литрова с височина до 40см. Повечето са около 50см. 

 

https://tashev.bg/tashev-saver-35-backpack.html

  • Замислям се 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 7 часа, tch каза:

Хм, гледах различни видове раници и никъде не видях 35 литрова с височина до 40см. Повечето са около 50см. 

 

https://tashev.bg/tashev-saver-35-backpack.html

Ползвам конкретно този модел: https://tashev.bg/tashev-eagle-35-cr-backpack.html

 

Прав си, производителят дава височина 45 см, но тук идва момента с гъвкавостта. В редките случаи, в които въобще са ме карали да меря багажа, тези 5 см. отгоре никога не са били проблем с леко огъване на горната част на раницата.

 

Подчертавам, че точно с този модел никога не съм плащал за голям ръчен багаж от над 10 години, та е тествано лично на стотици полети.

 

Между другото сетих се за още 1 плюс на пътуването с раница. Често по разни дестинации, когато правя дневни турове, ползвам същата раница за да си нося дребни предмети и дрехи за деня в нея. Това с куфар няма как да стане.

  • Харесвам 8
Публикувано:
преди 6 минути , Георги Матеев каза:

Ползвам конкретно този модел: https://tashev.bg/tashev-eagle-35-cr-backpack.html

 

Прав си, производителят дава височина 45 см, но тук идва момента с гъвкавостта. В редките случаи, в които въобще са ме карали да меря багажа, тези 5 см. отгоре никога не са били проблем с леко огъване на горната част на раницата.

 

Подчертавам, че точно с този модел никога не съм плащал за голям ръчен багаж от над 10 години, та е тествано лично на стотици полети.

 

Между другото сетих се за още 1 плюс на пътуването с раница. Често по разни дестинации, когато правя дневни турове, ползвам същата раница за да си нося дребни предмети и дрехи за деня в нея. Това с куфар няма как да стане.

И аз така действам, разтоварвам в квартирата и оставям вътре за през деня, отделно че и като купя нещо не мъкна в торбички.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 21 часа, Doctor Who каза:

От темата на Ryanair в частта за куфарите ще споделя няколко неща, които е добре да се имат превид:

 

1. "Клетките са по-малки". 

Това не е вярно 95 ...99 % и в края ще обясня защо може да е частично или условно вярно в 1 ...5 %. Преди време клетките бяха със сантиметър до два по-големи за избягване на излишни разправии, настоящите модели са доста точни, но отново в плюс няколко милиметра. Произвеждането на клетки с малко по-големи размери спестява разходи за производство и контрол, а в частност и на материали.

Клетката за багаж е средство за контрол и измерване.  Средство за контрол и измерване се произвежда в строг документален, технически и технологичен ред, който гарантира, че една клетка без значение къде е произведена, съответства на чертеж и е произведена според технически условия и предписан технологичен ред. Това се гарантира от начина на контрол, който също е част от технологията. Клетките се изработват в шаблони или иначе казано в приспособления гарантиращи повторяемост на процеса и с размери гарантиращи необходимите крайни размери. Опаковката и транспорта също са съобразени с необходимостта средството за измерване и контрол да достигне до местоположението си във вид гарантиращ фунцията му. Средството за измерване е твърдо тяло, т.е. размерите му не се менят, а са постоянни и във времето не търпят еластични или еластопластични деформации.

Авиокомпаниите са огромни организации с правила, фирмен ред, ОУ, практики и т.н. и т.н. Никой никъде не би си позволил да съществуват чертежи, технически условия и технологичен ред, които при проверка биха дали основание за неточност.

Личните измервания на клетките не са доказателство. Хората като цяло не знаят как се мери и от там идват заключенията. Меката ролетка поставена на случайно избрано място не е средство за контрол , а начало на заблуда. Клетката може и трябва да бъде мерена на определени места и по определен начин - голям шублер, дълбокомер, софтуер за снимка и последващо измерване, трикоординатна машина, опипване с нишка , лазерно измерване, сканиране и т.н. и т.н.

Ако някой вярва на личното си измерване може да спори и съди компанията. Стъпките най-грубо са - писмо с искане да бъде предоставена клетка за контрол /случайно избрана, няколко клетки, др. комбинации/ и предадена документално от комисия на собственика на комисия, която ще осъществи контрол /тук се намесват поне две юридически лица  - за България е Булгарконтрола /организация , която е нотифицирана да бъде част от спор и гарантира, че измерванията ще бъдат коректни и друга фирма - нотифицирана и сертифицирана по стандарт  ....... като орган за контрол извършващ метрологичен контрол. Собственикът на клетката е дал съгласие за това по частта от жалбата към размерите на клетката му. Заплащат се такси, минава време и ако наистина размерите не са верни следва процедура, която трябва има основание за разследване и преглед на по-голямо голичество клетки, защото статистически неправилната/проверената е възможно да е част от статистически допустимият процент по технология за отклонение на размери 1 ... 2 % например. Също - важна част е оценка/екпертиза - как разликата в размера на клетката би се отразила при измерване на абсолютно точно твърдо тяло /не куфар/ с размери 55х40х20 например.

 

 

Ако ви се чете по-късно ще напиша:

- как трябва да се мери куфар, видове куфари,  кои размери са важни, защо куфар с уж правилните размери не влиза в правилното място и т.н.

- препоръки за куфари /което не важи за модел, а по-скоро за параметрите му/

- други, включително и как е възможно в клетка с точни размери да не влезе куфар с точни размери /по-горе писах за 1 ...  5%/

 

Засега това 🙂 @Kosta Grudov, и да - напълно сериозен съм, защото не е лошо да има информация, която може да бъде допълнена и защо не - прецизирана.

 

2.  "Защо куфар с правилните размери не влиза в клетката."      

Ами ... защото размерите на куфара не са верни, защото не можем да ги премерим вярно и защото размерите се променят.

Куфарът трябва да се измери със средство за измерване, което дава максимална яснота за габарити при минимум допирни точки, за да е резултата прост и еднозначен. Куфарът се мери и може да бъде измерен ... с клетката. От точка 1. би трябвало да е ясно, че клетката е с точни размери. Най-сигурният начин на контрол е този, който води до две възможности - да - не, става - не става , минава - не минава, отговаря - не отговаря. В машиностроенето контролният уред се нарича калибър, който е проходен или не проходен, т.е. минава - не минава, а в нашия случай - влиза - не влиза. /Преди не толкова много години яйцата по изкупвателните пукттове са мерени с халка - минава ли през нея е с размер М, не минава  - с размер L   🙂 /. Куфарът може да бъде измерен по много начини, но този с ролетката е информативен, без да е контролен. Правоъгълната пластинка се движии дава верен размер при опън, при натиск се губят милиметър или два или повече ако е с по-голяма дължина. Ролетката е мека и дава верни резултати върху твърда плоскост и при не голяма дължина заради деформации в нея. Даже и да приемем, че ролетката мери вярно начинът за измерване обезсмисля приемането - хората не могат дза мерят. Ако куфарът се мери изправен даже допрян до стена и отпред e сложена плоскост резултатът ще е различен ако бъде премерен със същата ролетка и същата плоскост в легнало положение, защото куфарът като цяло е еластичен, деформируим и променящ се под въздействието на тегло, температура, натиск, конструктивни допуски, допуски и неточности при изпълнението и монтажа. Ами вижте в магазин няколко изправени куфара, сложете нивелир върху два или три и проверете дали уреда ще е хоризонтален. Твърдо не. Куфарите са еднакви в зависимост в какво се мерят. Например буталата на хидравличните цилиндри са еднакви докато се измерват в диапазона на стотни от милиметъра, ако се  измерят в диапазона на микрометрите всички са различни.  Ролетката мери двумерно, куфарът е тримерен и това означава, че хващаме случаен размер на случайно място. Все едно същества живеещи в двумерно пространство да измерят нещо в тримерното, или последните  - да разберят нещо от четиримерното. 🙂 Щегувам се, но идеята е ясна.

 

Куфарът е еластичен и размерите му не са постоянни. Да - няма съмнение или ако има - четем по-надолу.

Най-общо куфарите се произвеждат от плат, пластмаса и метал. С цел олекотяване и минимизиране на разходите се ползват материали, които изпълняват изискванията за размер, трайност и визия по достъпен на клиента начин и осигуряващ печалба на производителя.

Куфарите от пластични материали се произвеждат чрез шприцоване на стопен материал в матрица /скъпо, качествено, стабилно и точно/, от ролка и като лист фолио нагрято до температурата си на термопластичност на линия под която има матрица /нещо като корито формещо външната част на куфара/ и над линията - поансон /нещо, което влиза в матрицата/. По подобен начин се произвеждат кофичките за мляко, кутиите за храни в супермаркетите и т.н. Метода е добър, по-евтин от първия, но качеството зависи от охлаждането на работните органи и колкото по-лошо е то, толкова по-недобра и непостоянна ще е крайната форма на куфара. Да, ще бъде условно твърда, реално еластична. Качеството зависи и от вложените материали, конструкцията на инструмента и още много фактори, които или ги има или ги няма в пълна степен и се определят  в зависимист от цената , която се гони. Материалите също определят твърдостта на стената, както и дебелината и. Едно е да се прави от поликарбонат, друго от различните модификации на полипропилен, както и от вида и слоевете на платното, трето - да се произвеждат от полиетилен висока или ниска плътност изпълненен с модификатори за твърдост, цвят, устойчивост на светлина, топлина и т.н. Има и друг начин - бърз, евтин, некачествен - бластване на цялата форма на куфара, която после се обрязва, за да станат две половини и започнат дейностите по тях. Принципа на този метод е , че изтича материал под формата на "черво", което влиза в инстумент/форма  от две половини, който се затваря, в "червото" се вкарва въздух под налягане и "червото"  изпълва формата/заема пространството от вътре. Така се произвеждат флакони за кетчуп, шампоан, туби за перилни препарат и много други. Просто тук размера/обема е много по-голям. Има и други методи - по-стари, по-нови, по технични, по-бързи, но винаги има нещо, което е заради друго нещо.

Излезе излишно дълго, но идеята беше, че куфарът е еластичен по ред причини и неговият размер е непостоянен. При някои условия ще влезе в клетката, в други не - някой е седнал върху него и е променил формата му, подреден е неправилно, в средата се издул и стърчи извън клетката, бил е на слънце и е по-мек, бил е на студ и се е усукал...

Всеки е виждал конструкцията на American Tourister, Samsonite или друга марка от висок клас. Качеството е добро или високо когато куфарът е здрав,  лек и максимално твърд и съвсем не случайно шарките на тези куфари са повече, по-релефни, в различни посоки и форми - това е оребряване на плоските части, което помага за запазване на формата по-постоянна /шарките по бутилка за минерална вода имат основна функция да оребрят и заздравят бутилката и намалят теглото на преформата/"епруветката" от която се раздуват/ максимално, естетиката е следствие/.

 

При куфарите от плат ситуацията е същата, но в по-ниска степен. Обикновено има рамка, странични плоскости с различна твърдост и плат с различно качество и издръжливост. Конструктивно и в зависимост от цената е напълно възможно този модел да е с по-постоянни размери и дълготрайност. Някъде назад @Mary публикува куфар, който мисля, че е оптимален вариант за ползване, ако влиза в клетките. Виждал съм подобен - качеството е отлично.

 

Металните куфари са от алуминий. По тях също има оребрявания за издръжливост и олекотяване, но след по-силен удар се деформират необратимо и е личен избор дали са подходящи за често ползване, особено в самолети.

 

Това, че производителят е написал 55х40х20 гарантиран размер е вярно до момента, в който куфара не влезе  вклетката, която вече коментирахме, че е средство за контрол.

 

Да, има красиви, точни и стабилни куфари. Преди време бях видял един при размери 55х40х20 със собствено тегло над 4 килограма, което обезсмисля качеството му за често ползване при разрешените 10 килограма. Чудесна раница със собствено тегло до килограм ще събере цели 9 килограма при по-малки габаритни размери от него.

  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
Публикувано:
13 hours ago, tch said:

Хм, гледах различни видове раници и никъде не видях 35 литрова с височина до 40см. Повечето са около 50см. 

 

https://tashev.bg/tashev-saver-35-backpack.html

Ползвам от над 10 години 35 литрова на Ташев за планина и за ръчен багаж, старият модел е с дебел кръстен колан, както виждам новите са тънички. Ако не е натъпкана раницата не бие на очи и едва ли ще се налага мерене в клетка, а ако се мери лесно се "сляга" като е по-тънка.  На практика след проверката може да се сложи горна дреха и още нещо, което е било по джобовете. 

Публикувано:

При последното пътуване ми се счупи дръжката на куфара 55х40х20. Имам още един сходен, обаче приех счупването като знак да си задам въпроса – трябва ли ми друг куфар? Като попрочетох за драмите с Райън (една приятелка също изгоря), реших, че май не. 
Бях за 9 нощувки без застопоряване на едно място, т.е. без всекидневна възможност за пране. В Гърция извън сезон ръчно праните дрехи не съхнат бързо, перални/сушилни няма, а всеки ден ми трябват чисти дрехи.
Багажът ми - раница с голям и тежък лаптоп (около 5 кг общо) + куфар 7 кг, от които багажът беше само 4 кг (3 кг е куфарът). Няма как да набутам всичко в една малка раница за ръчен багаж (40 см), не става. Моите раници са по 20-22 л. 
Затова огледах предложенията за сакове и си взех един от Декатлон, а понеже имам бонус точки за там от един друг форум, ми излезе почти без пари.
Не става да се ползва за безплатен ръчен за Райън и Уиз, по-скоро за приорити или за кабинни багажи на нормални а/к.

 

Screenshot(1).png.d814f921af7488df4c6a9abba364babb.png

 

Screenshot.png.4b78323219fa3883a792193af8dae79c.png


https://www.decathlon.bg/p/338459-250718-sak-za-treking-duffel-500-extend-s-razshiryavasht-se-obem-30-40-litra.html

Може да се носи на гръб или в ръка. На рамо – не, но и като цяло не ми е удобно да нося нещо по-тежко на рамо.
Това е за пътувания над седмица. Размер 50х31х20 см, 0,9 кг. Вътре няма разделители, едно малко външно джобче и едно доста голямо пространство. С ремъци се регулира между 30 и 40 л. Погледнах вместимостта на куфари, сходни с моя - 40 л са и те. Вероятно лаптопът ще влиза вътре, само да видя как ще го нося всичко това. Идеята е да не се ходи по цял ден със сака на гръб, а да се оставя по хотели, клетки за багаж и т.н. Ще комбинирам с едно леко чанте с пари, дребошлаци и несесери, с каквито си ходя в ежедневието.
-----------
Незнайно защо от преди имам и една планинска раница сигурно 50-60 л, но не ми върши работа за мек вместител за голям салонен багаж. Не ми харесва всичко необходимо да е все на дъното. :biggrin: Докато този сак има дълъг цип и се вижда кое къде е.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Аз има няколко раници и два куфара, среден и голям и 2-3 за ръчен багаж.

 

Раниците са различни марки и подобни на размер и вид, но преди 1-2 години си взех една Бъртан или Бъртон която се закопчава хоризонтално отгоре като капак, така не се стеснява както повечето и побира повече багаж, отделено е по-удобно.

 

от куфарите малкия чекиран го взех при първото ходене до Япония, че имах само ръчен. Някакъв японски с 4 колела, много красив, изглежда нежен, но бая години минаха и нищо ли няма.

Големия чекиран е твърд самсонайт, на 20 години е, като нов е, реално е вечен наистина. Вътре на етикета с големи букви пише made in USA.

Беше се счупила заключалката  централната и по-точно  кода.
Години карах без код и наскоро успях да намеря през ибей целия механизъм и го смених, сега е пак като нов. 

За ръчни куфари имам два американ и два самсонайта всички меки.
Еми американа издишват яко, а другите два са без проблеми, хем съм ги товарил по 20кг и е бил чекиран много пъти.

 

Американа е бледо подобие, а не е много по-евтин.

  • Харесвам 2
Публикувано:

на мен честно казано ми е все едно, жената куфарите ги ползва като фешън, като и скимне че трябва нов с друг цвят се снабдява, нищо че имаме сума ти раници и куфари в отлично състояние

даже не гледа размерите, само е достатъчно да и кажат че "става за ръчен багаж", ама на коя компания и дали точно става няма значение

добре че с Уиз и Райън почти не летим, иначе сигурно ще трябва да мисля и меря предварително (с рулетка, не в клетката)

 

Публикувано:

Дали момента е подходящ темата да се разшири и с какви дрехи пътувате? Покрай разни видеа на пътешественици имаше множество препоръки за мерино вълна и нещо което много ме впечатли - елек с множество джобове - scottevest и съответно европейски вариант от ayegear.
ayegear_travel_vest_scottevest_baubax_fa

  • Харесвам 1
Публикувано:
17 minutes ago, Емил Маринов said:

Дали момента е подходящ темата да се разшири и с какви дрехи пътувате? Покрай разни видеа на пътешественици имаше множество препоръки за мерино вълна и нещо което много ме впечатли - елек с множество джобове - scottevest и съответно европейски вариант от ayegear.
ayegear_travel_vest_scottevest_baubax_fa

Има подобни изобретения от около 20 години , като най-първите бяха на един ирландец и ги шиеше в България още през 2007-8 година. Не знам дали още съществуват.Тогава злодеи бяха единствено Ryanair , а Wizz имаха безплатен 20 кг. чекиран багаж включен в цената.

Публикувано:

Аз пак ще кажа, че не разбирам хората с чекиран кабинен багаж!?  Освен ако не сте на Ушуая, Северния полюс или Сибир, например. За какво е, като винаги може да си метнеш раницата със същите потребности и да си независим от много неща. Първо плащане допълнително , после трябва да го влачиш до хотела, после обратно, Да тупурка по павета и плочки. Такси или шатъл още оскъпяват щетата, за да не търкаляме съкровището. Приемам, ако някой си ходи с компютъра, сървъра, ДВД-то и ще работи от чужбина. Ама и  аз ходя, пътувам. Взимам си само няколко тениски. Всичко друго си купувам от местния ДМ, даже самобръначката за 0.50 цента и одеколона пак за толкова. Някоя тениска от китайския или НМ. Във всеки хотел/хостел си има ютия, да се спретнеш. Дето се вика, подменям си гардероба, ако искам.  И най-важното - нямам проблем по летищата с обезумелите напоследък проверяващи на Лоукост компаниите.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Това да не е Уиз и Раян, че да давам място на тези с куфарите?

имам право на ръчен с размер на куфар, аз ако имам раница защо решихте, че трябва да си я държа в краката?

да, при лоу костпвете е така, ама тук е друго, няма две тарифи и различни правила, приорити и няма как да стане, но явно някои се бъркат с условията на лоу костовете..

 

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 3 часа, Alexander каза:

Това да не е Уиз и Раян, че да давам място на тези с куфарите?

имам право на ръчен с размер на куфар, аз ако имам раница защо решихте, че трябва да си я държа в краката?

да, при лоу костпвете е така, ама тук е друго, няма две тарифи и различни правила, приорити и няма как да стане, но явно някои се бъркат с условията на лоу костовете..

 

Проблема е, ще редовно виждам как карат хора да седят с куфари в краката, защото някой отказва да си свали раницата, якето или торбите от дютифрии в краката, а логично всеки е помъкнал багажа на макс. Това го виждам предимно на софийските полети и не мога да разбера как може стюардесите да не вземат отношение в повечето случаи. На последния полет се наложи да й повиша тон на едната и да й обясня, че като старша стюардеса тя командва в кабината и трябва да вземе отношение, а не да вдига рамене, когато някой си е решил да се прави на интересен. Извинявам се, но не мисля за нормлано да се пътува с куфар в краката два часа, а преди няколко години ми се беше наложило и на мен и още го помня.

  • Харесвам 7
Публикувано:

Якета , торбички ок , но защо някой който пътува с раница да има различни права от този с куфар ? По-тъп ли е, че е решил да пътува само с раница ? 

  • Харесвам 3

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.