Прескочи до съдържание

Недоставен и повреден багаж - истории и опит


Препоръчани мнения

Вчера едини познато от танцов състав ми се оплакваха от португалската TAP за пътуване до Чили. Специално са ги избрали тях, защото предлагат “безплатен“ чекиран багаж до 30 килограма, но 29 багажа са им останали на началната дестинация и TAP са им доставили багажа чак в края на фестивала, когато е трябвало да се прибират :( Това по коректно ли е спрямо политиката на Уиз, който увеличава цената на чекирания багаж и така ограничава възможността за един полет да чекират повече багаж от възможностите на самолета.

 

Това за  недоствен багаж  при ТАP е традиция от години. Летяхме 30 човека, но само 10 си получиха багажите.Бяхме на Европейско първенство, което разбира  се провали, заради липсващата материална част. :lol:

Връзка към коментар

Това за  недоствен багаж  при ТАP е традиция от години. Летяхме 30 човека, но само 10 си получиха багажите.Бяхме на Европейско първенство, което разбира  се провали, заради липсващата материална част. :lol:

 

Изплатиха ли ви някакво обезщетение? Познатите ми са им много бесни и в момента обсъждат с адвокат възможността да ги съдят.

Връзка към коментар

Аз също съм с пресен пример за недоставен багаж от тях, развръзката за който описах в темата за Доминикана и Коста Рика. Освен ако не се обадиш в работно време на централата, не ти дават информация за компенсации. Вече почти 2 месеца не ми отговарят на жалбата. Гонене до дупка!

За съденето - първо трябва в 21 дневен срок от получаване на багажа да подадат жалби с разписки за разходите.

 

Май си стана време за нова тема :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз също съм с пресен пример за недоставен багаж от тях, развръзката за който описах в темата за Доминикана и Коста Рика. Освен ако не се обадиш в работно време на централата, не ти дават информация за компенсации. Вече почти 2 месеца не ми отговарят на жалбата. Гонене до дупка!

За съденето - първо трябва в 21 дневен срок от получаване на багажа да подадат жалби с разписки за разходите.

 

Май си стана време за нова тема :)

 

 

Определено си е за нова тема! До сега съм имал 3 пъти, когато съм гонел някакви компенсации. С Уиз поради мъгла не излетя полета и пътувах с автобус. Без проблем ми платиха цената на автобусния билет. Отново с Уиз ми пробиха един куфар. Рекламирах на летището, като ми дадоха адреса на един майстор на куфари. Куфърът беше оправен идеално, а сметката я плати Уиз ер. Al Italia ми анулираха полет от Рим, осигуриха ми спане и храна, но компенсации не ми изплатиха, защото имало сняг в Милано и екипажът на моя самолет уж не могъл да пристигне от Милано. По вероятната причина беше, че бяхме 8 пътника на полета и вероятно са решили, че не им се връзва сметката.

Връзка към коментар

Изплатиха ли ви някакво обезщетение? Познатите ми са им много бесни и в момента обсъждат с адвокат възможността да ги съдят.

 

Вообще не им търсихме обезщетение. Нямаха офис в България. Не ни се занимаше с разменяне на електронни писма.

 

едвам намерих темата, отново клониране-много неприятно

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Имат представител в България - http://www.tapportugal.com/Info/en/Other/contact-us -> Bulgaria -> Sofia

Хората са много читави и професионално подхождат към такива ситуации.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Аз останах с впечатлението, че темата ще е за ТАП конкретно, ама няма лошо и обща да е.

 

Вие говорите за TAP, Topfly тръгна да говори за Уиз. В зависимост как се развие темата, така ще я категоризираме. 

Връзка към коментар

Turkish airlines IST-VAR - недоставен куфар, вината не беше тяхна, предходният полет закъсня, нямаха време да претоварят. Още на летището във Варна Turkish airlines ми изплатиха 80$ -веднага, на място. 

 

Куфарът пристигна още на следващия ден във Варна. И на наша територия се започна една нашенска история: някаква фирма имала договор с летището да разнася закъснели куфари - 1 седмица чаках да го довлекат от Варна до Бургас. Тръсна ми го едно момче, много бързал, лошо паркирал, бла-бла, набързо трябваше да подпиша едно мърляво листче, че куфарът ми е предаден и младежът изчезна с колата. Едва след това го поглеждам - гърбът тотално съдран от дръжката надолу, каретата счупена - куфарът е за изхвърляне. Отварям го - всичко претършувано, шоколади и дребни подаръци - липсват. Обаче бях подписала че ми е предаден - сама съм си виновна, че му влезнах в сценария за бързането и паркирането. :(

Връзка към коментар

Куфарът пристигна още на следващия ден във Варна. И на наша територия се започна една нашенска история: някаква фирма имала договор с летището да разнася закъснели куфари - 1 седмица чаках да го довлекат от Варна до Бургас. Тръсна ми го едно момче, много бързал, лошо паркирал, бла-бла, набързо трябваше да подпиша едно мърляво листче, че куфарът ми е предаден и младежът изчезна с колата. Едва след това го поглеждам - гърбът тотално съдран от дръжката надолу, каретата счупена - куфарът е за изхвърляне. Отварям го - всичко претършувано, шоколади и дребни подаръци - липсват. Обаче бях подписала че ми е предаден - сама съм си виновна, че му влезнах в сценария за бързането и паркирането. :(

 

Въпреки всичко нищо не пречи да си пуснеш една писмена жалба.

Връзка към коментар

От http://www.turkishairlines.com/en-int/travel-information/baggage/baggage-delays

 

 

If damage to the baggage is of a kind that can be immediately ascertained (such as broken wheels or handles, tears or missing contents) the passenger must, on the same day and before leaving the arrival hall, applying to Station Lost and Found Offices with their

  • Travel ticket,
  • Baggage tag,
  • Identity document, and
  • Repair Invoice (if damaged),
  • Photograph (if damaged),
  • Purchase Invoice (if available),

where a damaged and/or lost baggage report will be prepared. If the damage is not of a kind that can be immediately ascertained, application must be made in person or in writing to the carrier within seven days of the date of travel.

Връзка към коментар

Днес  ходих до УникредитБулбанк,проверявах условията по кредитните им карти.Предлагат Виза и Мастъркард с доста широко застрахователно покритие за инциденти при пътуване,включително загуба и забавяне на багаж.Ако някой има опит,може да сподели.

Моя казус с БГ еърhttp://magelanci.com/topic/239-bulgaria-air/page-33 няма развитие.Днес им пуснах напомнящ мейл,отговора беше стандартния

Писмото Ви е получено.
Документите Ви ще бъдат обработени в законоустановения срок от 2 месеца.

 

Пуснах копие до ГВА,оттам отговорът беше:

Разгледахме внимателно Вашето писмо и бихме желали да Ви информираме, че ГД ГВА не се занимава с повредени, закъснели или загубени багажи на пътниците. Следва да отправите Вашите претенции към авиокомпанията с която сте пътували.

Връзка към коментар

Относно застраховките с картите, дискутирали сме ги тук: Застраховка при пътуване

Имайте предвид, че не покриват забавяне на багаж на път за местоживеенето.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 години по-късно ...

Здравейте имахме полет от Ница през Истанбул до София и единият от тях не пристигна сложихме рекламация на софийското летище още преди да напуснем казаха ни че ще пристигне със следващия полет . Но вече минаха 3 дни и ми казват че все още не знаят къде е  какво да правя полета беше на турските авиолинии 

Връзка към коментар
преди 47 минути , Julian999 каза:

Здравейте имахме полет от Ница през Истанбул до София и единият от тях не пристигна сложихме рекламация на софийското летище още преди да напуснем казаха ни че ще пристигне със следващия полет . Но вече минаха 3 дни и ми казват че все още не знаят къде е  какво да правя полета беше на турските авиолинии 

Ако имаш застраховка - провери дали не ти покрива обещетение за закъснял багаж. Другата опция е да провериш съответната застраховка към кредитната ти карта дали покрива това  ( ако си я ползвал за закупуване на билета, хотела или каквото и да е закупено в дестинацията от/до която пътуваш.)

 

Иначе доколкото зная забавен багаж става загубен след 21-вия ден на закъснението и тогава авиокомпанията дължи обещетение.

 

Може да прочетеш и тук какви са опциите :

https://p.turkishairlines.com/en-int/any-questions/lost-and-delayed-baggage/index.html

 

Редактирано от funny
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А аз имам такова питане.Ако пътуваш с полет до Истанбул ,от там се прибираш до София с кола и багажа ти закъснее.След като напишеш рекламация до къде ще го доставят до Истанбул или ще е възможно и до София?

Връзка към коментар

Ще ти го донесат до София .

Имах 2 подобни случая . В САЩ - кацнах на едно място а го донесоха на друго ( в друг щат) и Това лято при полет Токио - Хонг Конг - Сием Реп ми загубиха багажа по пътя, докато дойде аз вече бях в Банкок и ми го донесоха там .

Редактирано от funny
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 12/25/2017 в 16:39, Julian999 каза:

Здравейте имате ли препоръка за някоя фирма която се занимава с загубен багаж. Или някой ползвал ли е услуги на такава ? Благодаря Ви предварително

Какво имаш предвид под фирма? Ако е нещо от типа на посредниците при компенсациите за отменен и закъснял полет, аз поне не съм чувал такова нещо. Но няма и голяма логика да има - при загубен багаж те компенсират с доста символична сума, ако трябва да отиде от нея и за посредник съвсем няма да остане. 

 

Турците би трябвало да са ти дали връзка и номер за проследяване на случая ти, продължавай да ги тормозиш. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.