Прескочи до съдържание

Ryanair - периодични промоции (обща тема)


Препоръчани мнения

Публикувано:

Има някаква промоция - https://www.ryanair.com/ie/en/lp/promotion/flash-sale 

image.png.576c6321a1bc683818b32df9b9303edb.png

Цените са доста ниски до доста места:

image.png.90b08f3047ab80b0665ef545b0689000.png

Стандартна Будапеща на 20Е на посока цял месец:

image.png.c2ecf3684adfd328a1cbadd0bcaac5e7.png

Готино и нестандартно място в Англия с още по-готини места около него:

image.png.ba400422f544eaf58e40146b5c5f8fbe.png

Погледнете и сигурно ще се намери по нещо за всеки вкус и джоб 🙂

 

 

  • Харесвам 6
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

image.png.0f1604c32eb88aadddc12b4159efa5c8.png

 

 

BratislavaSlovakia

From

€ 14 . 99

BristolUnited Kingdom

From

€ 14 . 99

BudapestHungary

From

€ 14 . 99

CorfuGreece

From

€ 14 . 99

Frankfurt HahnGermany

From

€ 14 . 99

Karlsruhe / Baden-BadenGermany

From

€ 14 . 99

London StanstedUnited Kingdom

From

€ 14 . 99

NaplesItaly

From

€ 14 . 99

PisaItaly

From

€ 14 . 99

Venice TrevisoItaly

From

€ 14 . 99

ViennaAustria

From

€ 14 . 99

WroclawPoland

From

€ 14 . 99

ZadarCroatia

From

€ 14 . 99

ZagrebCroatia

From

€ 14 . 99

CataniaItaly

From

€ 16 . 99

NurembergGermany

From

€ 16 . 99

SkiathosGreece

From

€ 16 . 99

BolognaItaly

From

€ 19 . 99

Brussels CharleroiBelgium

From

€ 19 . 99

MemmingenGermany

From

€ 19 . 99

Milan BergamoItaly

From

€ 19 . 99

Rome CiampinoItaly

From

€ 19 . 99

 

  • Харесвам 9
Публикувано:

Започват да рекламират с отстъпки лоялната си програма/членство.

 

20 евро в посока е много добро намаление, но не мога да преценя дали е реално, защото не следя полетити им. 

 

Пишете дали отстъпката е реална или   по модел на  WIZZAIR. 

 

 

 

 

 

Screenshot_20250601_123012_com.android.chrome.jpg

  • Харесвам 2
Публикувано:

При положение, че цените може да се променят всеки момент (със и без промоция), какво значи реално намаление? Как се разбира, освен ако следиш цената (по-скоро наличните класове (fare bucket)) няколко пъти дневно?

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 3 часа, neuromancer каза:

При положение, че цените може да се променят всеки момент (със и без промоция), какво значи реално намаление? Как се разбира, освен ако следиш цената (по-скоро наличните класове (fare bucket)) няколко пъти дневно?

Най-лесният начин да се следи цена е през AIRHINT. Правят се заявки за търсения и на мейла ежедневно се получават промени за цената. Ако днес цената е намалена спрямо последните  дни отстъпката е реална, ако не е  - става ясно и се натрупва информация дали програмата им си струва или не. Т.к. тук има много потребители, които следят цени на полети,  ако споделят информация ще има някакъв поглед върху един нов продукт.

Лично аз бих купувал членство при УИЗ - наблюденията ми показват, че си струва. За Ръйън - не зная, мога да разбера, но ще ми отнеме време. Ако потребите споделят времето ще е по-малко и яснота ще има по-рано.

 

Аз имам пълни наблюдения за цените за три дестинации и обикновено купувам най-добрата. Ако има инфо от 20 човека за две ... три  дестинации става база за статистическа извадка, която дали ще е вярна или условно вярна е все нещо.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Ами примерно цената вчера е 80 (проверил си). В полунощ влиза в сила намалението и цената става 70. След един час някой купува билети и цената става 90. Сутринта ти влизаш и гледаш, че цената се е вдигнала и намаление според теб няма. Но според други има.

Airhint и Google flights alert следят цените не по-често от веднъж на ден.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ама то намалението нали е спрямо базовата цена. Какво значение има дали тя се променя, като то се променя спрямо нея? Иначе няма да е намаление. 🙂

Много хубаво го е дефинирал @Doctor Who - ще разберем дали си струва, ако повече хора сравняват и споделят.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

Няма базова цена. Намалението е спрямо текущата цена (тази задрасканата в скриншота).

Според мен намаление винаги има, дали си струва или не зависи от конкретния полет, а полетите са хиляди.

По абсолютно никакъв начин не може да се докаже, че авиокомпанията нарочно е вдигнала конкретна цена точно преди намалението.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 46 минути , neuromancer каза:

Ами примерно цената вчера е 80 (проверил си). В полунощ влиза в сила намалението и цената става 70. След един час някой купува билети и цената става 90. Сутринта ти влизаш и гледаш, че цената се е вдигнала и намаление според теб няма. Но според други има.

Airhint и Google flights alert следят цените не по-често от веднъж на ден.

Опит за статистическа извадка не включва вчера или завчера - вечер или сутрин,  а  относително дълъг перииод от време, за да има база за статистика. Има математически модели, които определят дали извадката е статистически приложима или не и моделите стъпват върху реална информация, която в зависимост от количеството може да бъде приемана за вярна или невярна, т.е. неприложима статистически....

За УИЗ е говорено многократно  и най-често "вчера вдигнаха цените с 30 %, а днес промотират 20 % off" . Просто заключение е - не се купува на промоция, а се следят цените дълготрайно, но ако .... някои цени падат реално с промоцията , това най-малкото значи се са били надценени или към настоящия момент не продават добре и намаляват цената.

И ... в този дух немалко заключения могат да се направят и то отново - статистически верни или не.

Всъщност компаниите ползват модели, за да определят цените си и който хване модела им или го налучка пътува малко по-евтино.

 

П.П. За мене реално намаление е това спрямо базовата/средна цена, а не последната. Иначе е безсмислено да се търси модел.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 37 минути , neuromancer каза:

По абсолютно никакъв начин не може да се докаже, че авиокомпанията нарочно е вдигнала конкретна цена точно преди намалението.

Ако цената е увеличена спрямо средната /за период/  няма нужда от доказателства.

 

Пак казвам - следя основно три дестинации и не претендирам, че съм разбрал модела им , но винаги съм купувал най-ниската възможна цена +/- 5 %.

От години!

.... и за да не съм извън темата ще споделя конкретно наблюдение:

Преди време Изи спряха полетите си до Манчестър,  който е алтернатива на Райън до Ливърпул т.е. тази дестинация за Ръйън стана монопол. Прегледах десетина дестинации по които те са монополисти,  сравних цените им преди и след ... и реших, че увелиичението ще е минимум 20 %

, средно 30 % и всичко купено под 20 % е ок, а всичко в последният момент под 30 % също е ок.

Пътувам често, засега модела работи. Чакам да се върнат Изи до Манчестър и Ръйън да свалят средните цените  само заради това на поне 40 % , за да дръпнат клиенти, които няма да са научили за алтернативата.

Публикувано:

ами няма такова нещо като средна цена, тоест е безсмислено

Цените се формират така:

Заделят се определен брой билети за т.нар fare buckets

Примерно

A 20 места 20 евро

B 20 места 50 евро 

C 20 места 75 евро

D 20 места 100 евро

и от тях последователно се изкупуват, но когато проверяваш цената ти виждаш най-ниската налична цена - тоест горе ти виждаш само цена 20 евро

приемрно това горе е в началото на периода,в края са останали 5 места С по 75евро и 18 места D по 100 евро, ти виждаш само 75 евро. Аз не виждам как можеш да си правиш изводи за средна цена.

Като има намаление, те намаляват цената на всички (или само някои) fare buckets. А цената на конкретния полет е според наличните.  

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 1 час, neuromancer каза:

ами няма такова нещо като средна цена, тоест е безсмислено

Цените се формират така:

Заделят се определен брой билети за т.нар fare buckets

Примерно

A 20 места 20 евро

B 20 места 50 евро 

C 20 места 75 евро

D 20 места 100 евро

и от тях последователно се изкупуват, но когато проверяваш цената ти виждаш най-ниската налична цена - тоест горе ти виждаш само цена 20 евро

приемрно това горе е в началото на периода,в края са останали 5 места С по 75евро и 18 места D по 100 евро, ти виждаш само 75 евро. Аз не виждам как можеш да си правиш изводи за средна цена.

Като има намаление, те намаляват цената на всички (или само някои) fare buckets. А цената на конкретния полет е според наличните.  

 

Де да бяха нещата толкова прости. Цените се вдигат при закупени билети, ако не се купува известно време пак падат като отделно цените се променят почти всеки ден с някакви неясни флуктуации нагоре и надолу понякога с някаква смешна разлика. Имат някакъв модел, но е като продукт на некадърен програмист или е толкова гениален, че не мога му хвана спатиите…

  • Харесвам 4
Публикувано:

Не мисля, че някога ще успеем да разберем моделите на лоукостовете. Там играят изключително сложни алгоритми, които от човешка гледна точка понякога биха изглеждали, сякаш нямат никакъв смисъл. В крайна сметка, целта винаги е да се продадат максимален брой места и да се вземе за тях максималната цена. 
 

Особено при Wizz и Ryan не мисля, че fare bucket тарифите важат. Всички знаем, че там цените варират ежедневно и привидно без никаква логика. Не веднъж ми се е случвало да купя билет, който е “последен брой на тази цена”, след което цената веднага да падне, вместо да се качи както повечето хора биха очаквали. Възможно е все пак броят седалки да е разделен на някакви fare bucket-и, но предлагането им е произволно.

 

За мен лично, най-добрия метод за подсигуряване на ниска цена е следенето с google flights/airhint, които от статистическа гледна точка имат най-голям шанс да “отгатнат” алгоритъма. Това, а също и да знаем каква е най-ниската, редовно налична цена по конкретен маршрут и в конкретен момент.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Публикувано:

Ако може и аз да кажа моето мнение за намаленията на самолетните билети при нискотарифните авиокомпании (като Wizz Air, Ryanair, EasyJet и др.):

1. „Намаленията“ не са това, което изглеждат

В повечето случаи, обявените намаления не са реално намаление на цената, а:

  • временно намаление на вече изкуствено завишена цена, или

  • намаление на определени места, които така или иначе трудно се продават (примерно за неудобен час или ден).

Това е маркетинг, а не благотворителност. Целта не е да летиш евтино, а да те накарат да купиш бързо, вярвайки, че „спестяваш“.

 

2. Реално ниските цени се хващат с търпение, не с промоция

Моето наблюдение е:

  • Най-добрите цени се появяват без обявена промоция – обикновено 6–10 седмици преди полета, когато търсенето е ниско.

  • Най-сигурният начин да ги хванеш е да следиш редовно конкретен маршрут, да знаеш колко обикновено струва и да се научиш кога пада.

  • Може да си купиш билет дори 5/6 месеца предварително, но това не гарантира, че ще е евтин.

3. Динамичното ценообразуване е сложен, но не непобедим алгоритъм

Компаниите използват автоматизирани системи, които:

  • променят цената понякога няколко пъти на ден;

  • отчитат поведение на търсене (колко хора гледат даден полет);

  • реагират на конкуренция (ако EasyJet пусне полет – Ryanair може да свали цената драстично);

  • и дори локацията и езика, от който търсиш (примерно цена за България ≠ цена за Германия за същия полет).

Но винаги има закономерности – примерно: евтини полети вторник/сряда, поскъпване преди уикенд, спад след 22:00 ч., по-евтино от incognito режим и т.н.

 

4. Членствата понякога си струват, но само ако летиш често или много често

  • Wizz Discount Club – според мен е полезен, ако летиш поне 2/3 пъти годишно с още 1 човек.

  • Ryanair Value Club – още е неясно дали е изгоден, но ако вътре има багаж и приоритет – може да се окаже добро решение.

Но ако летиш веднъж в годината – не си струва.

 

При нискотарифните авиокомпании реалното намаление е това, което ти си хванал чрез наблюдение и съобразителност – не това, което ти кажат, че е „промоция“.

Проблемът не е, че те лъжат, а че ти трябва да си подготвен:

  • Да знаеш обичайната цена.

  • Да сравняваш.

  • Да не се поддаваш на "Limited time offer!" – това е психологическа игра.

Но това е моето мнение. Възможно е да греша, разбира се… но така го виждам.

Аз лично винаги следя цените преди да купя билет, но ако няма промоция и цената ми е изгодна – купувам без колебание.

  • Харесвам 20
  • Браво 4

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.