Childish Публикувано: 22 април, 2015 Сподели Публикувано: 22 април, 2015 Аз по темата - да се оплача, че за втори път си пазаруват с моята карта. Т.е. предишния път беше неуспешно, но сега са похарчили малко пари (колкото имах налични). И съм 100% сигурна, че това са служители в хотелите, в които съм резервирала стаи с booking.com, които или лично са пазарували, или са предоставили данните за картата на трети лица. 1 Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 22 април, 2015 Сподели Публикувано: 22 април, 2015 Аз по темата - да се оплача, че за втори път си пазаруват с моята карта. Т.е. предишния път беше неуспешно, но сега са похарчили малко пари (колкото имах налични). И съм 100% сигурна, че това са служители в хотелите, в които съм резервирала стаи с booking.com, които или лично са пазарували, или са предоставили данните за картата на трети лица. Уф, много гадно, и сега какво се прави е такъв случай? Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 22 април, 2015 Сподели Публикувано: 22 април, 2015 Бързо жалба в банката и полицията. Работя в хотели от години и през ръцете ми и на колегите ми са минали стотици и хиляди карти от всевъзможни страни. Не мога да си представя някой да рискува работата си и репутацията на хотела (особено в ерата на Трипадвайзър и Букинг) за да пазарува с клиентска карта. Искай от банката си 3D Secure (изпращане на код на телефона ти преди всяко онлайн плащане) и си смени пин-кода.Според мен е по-вероятно данните от картата ти да са копирани (ако си теглила на външен банкомат) и "пейстнати" на друга карта. Но знам ли... Къде са правени транзакциите? Така или иначе банката ти е длъжна да ги възстанови да проведе разследване НО си е главоболия и разправии. 6 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 22 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 22 април, 2015 Станало е докато бяхме в Аржентина. Тази карта я използвам само в Интернет, изключително за хотелски стаи и самолетни билети. Плащали са с нея е в сайт за плащания в Южна Америка. Т.к. там само съм резервирала стаи с букинг.ком, а билетите ги бях купила преди пътуването, съм сигурна, че е хотелски служител. Миналия път се беше случило в Испания, но месец след като се върнах. Първо, в картата нямах пари, т.е. само са правени опити. Второ, вече се бях върнала от Испания. Но сега се е случило докато още бях в Аржентина и го открих няколко дни след това. Писах веднага на банката, Не знам какво ще стане, но съм леко песимистична в случая. Надявах се да разбера от кой хотел е станало, за да се свържа и с букинг.ком. Картата ми е блокирана и в момента ми издават нова. Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 22 април, 2015 Сподели Публикувано: 22 април, 2015 (редактирано) В Аржентина ли е правена проблемната транзакция? На банкомат (теглене) или ПОС (плащане включително по интернет)? Ако е при търговец лесно може да се оспори плащането, но мисля че и от банкомат няма да има проблем. Какво пише на извлечението? Ако си сигурна че е хотелът, пиши и на букинг, че след даване на банковите ти координати през сайта им имаш fraudulent transaction. Те ще се свържат с хотелите. Редактирано 22 април, 2015 от Kaloyan89 2 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 22 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 22 април, 2015 На извлечението - нищо. Но банката ми казаха, че е през сайт mercadopago.com Доколкото виждам е сайт за разплащания в Интернет за Аржентина, Бразилия, Чили, Колумбия, Мексико и Венецуела. Тази карта никога не е използвана в банкомат или с ПОС устройство. 1 Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 22 април, 2015 Сподели Публикувано: 22 април, 2015 In the event of credit card fraud or unauthorised use of your credit card by third parties, most banks and credit card companies bear the risk and cover all the charges resulting from such fraud or misuse, which may sometimes be subject to a deductible (usually set at EUR 50 (or the equivalent in your local currency)). In the event that your credit card company or bank charges the deductible from you because of unauthorised transactions resulting from a reservation made on our website, we will pay you this deductible, up to an aggregate amount of EUR 50 (or the equivalent in your local currency). In order to indemnify you, please make sure that you report this fraud to your credit card provider (in accordance with its reporting rules and procedures) and contact us immediately by email (customer.relations@booking.com). Please state 'credit card fraud' in the subject line of your email and provide us with evidence of the charged deductible (e.g. policy of the credit card company). This indemnification only applies to credit card reservations made using Booking.com's secure server and the unauthorised use of your credit card resulted through our default or negligence and through no fault of your own while using the secure server. http://www.booking.com/content/terms.en-gb.html 1 Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 22 април, 2015 Сподели Публикувано: 22 април, 2015 (редактирано) Ето го на български всъщностВ случай на измама или неоторизирано използване на вашата кредитна карта от трети лица, повечето банки и компании, издаващи кредитни карти, поемат риска и покриват всички плащания, произтичащи от такава измама или злоупотреба, което понякога може да е предмет на приспадане (обикновено в размер на 50 Евро или в равностойността в местна валута). Ако компанията или банката, издала вашата кредитна карта, удържи тези средства от вас заради неоторизирани транзакции, произтекли от извършване на резервация направена на нашия сайт, то ние ще ви платим сумата по това приспадане, възлизаща на обща сума до 50 Евро (или равностойността в местна валута). За да ви обезщетим, моля, съобщете за тази злоупотреба на компанията издалата вашата карта (в съответствие със съответните правила и процедури) и се свържете незабавно с нас чрез имейл (customer.relations@booking.com). Моля, посочете 'credit card fraud' (измама с кредитна карта) в полето "Относно" на вашия имейл и представете доказателство, че е извършено приспадане (напр. правилата и условията на компанията, издала кредитната карта). Това обезщетение се прилага само при резервация с кредитна карта, направена при използване на защитения сървър на Booking.com, като неразрешеното използване наличната ви кредитна карта е възникнало поради наша небрежност, докато сте ползвали защитения сървър, и не е по ваша вина.Относно банката - Ако минава през системи тип Пейпал или както в случая mercadopago, би трябвало да се осчетоводи като плащане през ПОС онлайн. Ако този сайт работи като Пейпал, значи някой регистриран потребител с име, парола и адрес IP го ползва за да прати пари или плати нещо. Контактирай и тях, обясни им че картата ти е неправомерно използвана в сайта им и ги помоли за съдействие. Редактирано 22 април, 2015 от Kaloyan89 7 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 22 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 22 април, 2015 Благодаря, Калояне. 1 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 23 април, 2015 Сподели Публикувано: 23 април, 2015 На извлечението - нищо. Но банката ми казаха, че е през сайт mercadopago.com Доколкото виждам е сайт за разплащания в Интернет за Аржентина, Бразилия, Чили, Колумбия, Мексико и Венецуела. Тази карта никога не е използвана в банкомат или с ПОС устройство. Преди време имах и аз такъв случай - извършено плащане с моя карта през някакъв сайт нейде си. Обадих се в банката, ходих, попълних нещо си /имам личен банкер и той се грижи за тия работи/, някакъв формуляр, че не съм аз, че оспорвам тази транзакция. После те се занимаваха и парите ми ги върнаха. Може би и ти трябва да пуснеш в твоята банка такова оспорване на транзакция. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 23 април, 2015 Сподели Публикувано: 23 април, 2015 Отделих темата на Childish тук, да я извадим малко извън чатърската и общия разговор. Според мен е важно да знаем как се процедира в тези случаи, и да имаме практически опит. Дано Childish ни държи в час с развитието, за съжаление съм сигурен, че рано или късно и на друг човек от нас ще му се случи или се е случвало преди. 4 Връзка към коментар
T.E.Lawrence Публикувано: 23 април, 2015 Сподели Публикувано: 23 април, 2015 (редактирано) Искай от банката си 3D Secure (изпращане на код на телефона ти преди всяко онлайн плащане) и си смени пин-кода. Това е начинът за предпазване. Моята банка го въведе преди време без да ме пита, но сега ме пита за всяка транзакция. Редактирано 23 април, 2015 от T.E.Lawrence Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 23 април, 2015 Сподели Публикувано: 23 април, 2015 3Д то не е панацея, защото ако сайта от който се купува не изисква 3Д секюрити, си минава и така. 7 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 23 април, 2015 Сподели Публикувано: 23 април, 2015 Всяка банка си има процедура за рекламация на транзакция. Тя може да бъде стартирана до 3 месеца от извършването на проблемната транзакция. Не се пишат мейли, а се попълва формуляр. 2 Връзка към коментар
ECC Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Преди месец на мой познат му източиха картата след пазаруване в БГ онлайн магазин.Явно са им хакнали сайта и си бяха напазарували някакви неща онлайн от Канада.За щастие неизползваната сума в момента е била около 800лв.Бяха я похарчили цялата.Писа обяснения в банката и доколкото знам нещата се развиват в негова полза. На мен ми се е случвало веднъж след пазаруване в един хранителен магазин в Белград.След няколко дни ми се обадиха от банката да ми кажат,че е имало опит и затова от банката са ми блокирали картата и ми вадят нова.Поради тази причина в момента си вадя втора кредитна карта,защото в Исландия примерно ще разчитам на 90% плащания с кредитна карта и хич няма да е приятно,ако ми я блокират. 2 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Сега се сетих, че аз имам СМС известяване на всички карти. Една неделя по тъмно получавам СМС за плащане някъде в чужбина с моята карта на някаква дребна сума. Обаждам се веднага на центъра за спешности и те ми казват, че наистина има такова плащане. Блокираха ми картата и рекоха, че ще издадат нова за няколко дни. Аз, Тома неверни, изприпках до един банкомат, че да видя какво се случва, ако картата е блокирана. Иииии, банкоматът направо ми я прибра. :rolleyes: 5 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 24 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Блокирана била значи... Връзка към коментар
edbloom Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 А от тоя хотел ако предположим,че са те, как е станало? Ти си плащала с картата в хотела или само резервацията онлайн ? Как са ти преписали целия номер на картата барабар с CCV кода за няколко секунди? Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Щом е резервирала през Букинг, като резервираш си даваш всички номера на картата за да могат да си блокират, ако искат сума, равна на една, или колкото е в условията нощувки. Винаги някой хотел може да злоупотреби, а не само хотел, всеки сайт, от който се пазари и се дават данните. И когато хотелите са повече, върви разбери, кой е пазарувал. Аз съм го писала и в други теми, понеже съм малко Тома неверни това пазаруване го правя с виртуална кредитна карта на ДСК, тя е към разплащателната ми сметка и е безплатна. Стои си празна и като ми потрябва си зареждам колкото пари ми трябват, плащам и тя пак си остава празна. Преди време имах проблем с един хотел в Лондон, който си изтегли 50 паунда, а според условията в Букинг, не трябваше да го прави, не ги блокира, а направо ги изтегли. Това от обикновена кк, и тогава си направих тази, много съм доволна и спа спокойно, иначе както ги даваме данните къде ли не.... Връзка към коментар
Kyuubi Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Случвало ми се е същото с КК на ПИБ - очеизвадно беше, че няма как да съм аз плащал в държава на другия край на света с импринт при положение, че в същия ден съм платил на терминал с чип и т.н. Освен това подписът нямаше нищо общо с моя и тн. Та по някаква причина ПИБ ме пуснаха по пързалката и казаха, че аз съм бил плащал... Заинатиха се, аз бях наистина силно разочарован, написах си жалба до комисията, която е част от КЗП и за последно отидох в ПИБ... Тва е поне месец след измамата... Реално всички служители бяха фрустрирани от решението на техния картов отдел, вкл. звъняха отново пред мен и от там им казаха - тва е, да се оправя, да си пусне жалба... Е пуснах жалбата, след 1 седмица ми върнаха парите, извинявай и т.н. нямаше. Не разбрах кому беше нужно целия тоя цирк. В крайна сметка моите спестявания бяха преместени от ПИБ в друга банка и в момента ги ползвам само за оборотни пари... Като цяло бях супер разочарован от цялата история, защото знам, че извън БГ няма такива проблеми и се възстановяват парите почти веднага... И си намалих кредитния лимит до минимума и сега ползвам КК като дебитна... А да - аз също имах съмнение откъде са изтекли данните на моята КК, защото при измамното плащане бяха писали мой мейл, който точно два търговеца знаеха... Никой не се поинтересува... 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Я кажи за подписа. Показаха ти разпечатка на подписа от източената карта или нещо друго? Освен това подписът нямаше нищо общо с моя и тн. Връзка към коментар
Kyuubi Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Да, показаха ми копие на импринта на моята карта с попълнени моите данни, телефон, мейл, подпис - нищо общо с моя почерк и нищо общо с моя подпис... Връзка към коментар
Duke Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Това не го разбрах? Какво значи "импринт" и за какви попълнени от теб данни става дума? Никога не съм попълвал данни при плащане с карта... Връзка към коментар
Childish Публикувано: 24 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 24 април, 2015 А от тоя хотел ако предположим,че са те, как е станало? Ти си плащала с картата в хотела или само резервацията онлайн ? Как са ти преписали целия номер на картата барабар с CCV кода за няколко секунди? Само съм правила резервация онлайн. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 24 април, 2015 Сподели Публикувано: 24 април, 2015 Това не го разбрах? Какво значи "импринт" и за какви попълнени от теб данни става дума? Никога не съм попълвал данни при плащане с карта... Това е импринт. Получава се при старите, ръчни уреди за кредитни карти, заради които е релефен номерът на пластиката (трябва да натисне индиговата хартия). Като правило - винаги трябва да си го взимате от хотела, когато си тръгвате, защото може да си допишат каквото искат ! 6 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега