Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

А ако не активирате 3d secure кода, как пазарувате от сайтовете, които го изискват?

 

То, ако не се лъжа е пожелание. Т.е ако не е активиран си минаваш без secure 3d. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 

Ако някой може да сподели съвет, приемам :)

 

Според мен става дума за некомпетентен служител. Цитираната разпоредба, а именно т. 3.2.3. от ОБЩИ УСЛОВИЯ НА "ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА" АД ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГА 3D СИГУРНОСТ НА КАРТИ по никакъв начин не променя регламентираният в глава XXVI-та от ОБЩИ УСЛОВИЯ НА “ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА" АД ЗА ИЗДАВАНЕ И ПОЛЗВАНЕ НА РЕВОЛВИРАЩИ МЕЖДУНАРОДНИ КРЕДИТНИ КАРТИ С ЧИП MASTERCARD И VISA ред за възражения и решаване на спорове. Точно в този смисъл е и второто изречение на цитираната разпоредба т. 3.2.3., което гласи: "Тази отговорност не засяга законните права на Оправомощения ползвател във връзка с Картата и отговорността на Банката предвидени в договора за Карта и приложимите към него Общи условия." Идеята на текста на първото изречение на същата разпоредба, а именно: "След регистрацията си, Оправомощеният ползвател остава финансово отговорен за всички плащания, направени с Картата при използването на 3D Паролата", би следвало да се тълкува буквално в смисъл, че въпросната регистрация не освобождава от финансова отговорност ползвателя за извършените от него плащания. Затова е и употребата на думата "остава", а не например "става", "се превръща" и т.н...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Благодарности за подкрепата и съветите на всички :)

 

Duke, надявах се да се включиш с тълкуване на текста, за което искренно благодаря!

 

 

Дописвам се с въпрос:

1.За да тествам сайта дали изисква 3D парола не трябва ли картата да има активиран такъв? Новата издадена карта няма активиран такъв код.

 

2. След като пусна жалбата до КЗП трябва ли да пусна копие от жалбата до ПИБ?

Редактирано от Banditka
Връзка към мнение

То, ако не се лъжа е пожелание. Т.е ако не е активиран си минаваш без secure 3d.

 

И аз така си мислех, ама сега смътно си спомням някакво напомняне да си активирам 3д секюритито като купувах билет, заради което всъщност го активирах...
Връзка към мнение

И според мен първа стъпка е да видиш дали наистина сайта, от който е пазарувано поддържа 3d secure. Ако не - битката би трябвало да е лесна. Ако да, ще е по-сложно...кофти клауза наистина, подсеща ме скоро като си вадя нова карта изрично да не активирам 3d secure. 

Oт друга страна, ако имаш активирана 3d парола, шансът да ти направят плащане през сайт, който поддържа 3д клони към нула, освен ако не са ти я разбрали по някакъв начин, но тук влизаме вече в много особен случай. Така, че има за има и против.

Връзка към мнение

 

2. След като пусна жалбата до КЗП трябва ли да пусна копие от жалбата до ПИБ?

 

Да разбирам, че имаш официален писмен отказ от страна на ПИБ да разгледат твоето възражение, така ли? Ако е така, да, не е лошо да пуснеш копие от жалбата и до тях, но лично аз първо бих опитал с един последен опит за извънсъдебно уреждане на спора. Задействаш ли процедурата с КЗП, ПИБ нямат друг избор освен да продължат да упорстват и да опитат да докажат, че не носят отговорност. Иначе на вътрешно ниво е възможно да преразгледат казуса, но затова трябва малко повече усилия от твоя страна. Аз бих отишъл на място в централата и бих поискал среща с някой от ръководителите на картов отдел. Това, като за начало...

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

...подсеща ме скоро като си вадя нова карта изрично да не активирам 3d secure. 

 

 

А ако не активирате 3d secure кода, как пазарувате от сайтовете, които го изискват?

 

Аз съм с кредитна карта "Visa" от ПИБ и интернет-банкиране (my.fibank.bg). Мога (и съм го правил) да активирам и деактивирам 3D-защитата на картата. Активирането струваше 10 стотинки, деактивирането беше безплатно. Напоследък не съм проверявал как стоят нещата, от доста време съм без 3D.

 

Допълнение: ако се вярва на тарифата на банката (стр.39), все още е възможно 3D-сигурността да бъде включвана и изключвана (предполагам - по желание и без ограничение):

 

 

6.2. комунално плащане     без такса

6.3. Регистрация/прекратяване на регистрация за услугата „3D сигурност на карти”     без такса

 

То, ако не се лъжа е пожелание. Т.е ако не е активиран си минаваш без secure 3d. 

 

Не винаги. На мен ми се е случвало да не мога да платя заради липса на 3D-защита на картата... През 2007, страницата на "Asiana". След това проверих за тая защита в интернет и после ходих да питам по банките... не бяха и чували за такова нещо, горките.

 

Дописвам се с въпрос:

1.За да тествам сайта дали изисква 3D парола не трябва ли картата да има активиран такъв? Новата издадена карта няма активиран такъв код.

 

Едва ли е необходимо. Просто погледни дали има съответното лого, подсказващо за наличието на защитата:

 

cards-text2.gif

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Капитане, докато те прочета и вече тествах с друга карта - иска 3D парола въпросния сайт. Сега явно трябва да си събера мислите и да видя на кой какво да пиша  :huh:

Връзка към мнение

Капитане, докато те прочета и вече тествах с друга карта - иска 3D парола въпросния сайт. Сега явно трябва да си събера мислите и да видя на кой какво да пиша  :huh:

 

Преди да пишеш каквото и да било - помисли си добре, ама наистина добре, възможно ли е някой близък или далечен познат да се е докопал до 3D-паролата ти.

Според мен е добре да се свържеш и с персонала на въпросния сайт и да ги помолиш да ти съдействат, като предоставят информация за транзакциите пред банката (на теб едва ли ще ти я дадат).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Паролата не е казвана никой ( няколко пъти питах мъжа ми, т.к. драмата е с неговата КК).

С въпросния сайт се свързах още когато установихме проблема и те ми отговориха да се обърна към банката.

Това не пречи да им пиша пак - просто трябва да обмисля от кой какво да искам като информация, защото в момента съм леко блокирала :)

Връзка към мнение

То, ако не се лъжа е пожелание. Т.е ако не е активиран си минаваш без secure 3d.

Ами не винаги. Примерно преди беше невъзможно да резервираш онлайн от Renfe , а тогава само Булбанк имаха 3D secure , та в чудо се бях видял да намеря познат с такава карта.

ПИБ и останалите ги въведоха много по-късно.

 

Аз като Капитана няколко пъти активирам/деактивирам тази опция през интернет банкирането. Таксата е 10 стотинки.

Парадоксално ако имаш активирано 3D Secure или Verified by Visa някой сайтове правят проблем и отхвърлят картата.

Специално в такива случаи го махам и слеь плащането отново си го активирам.

Всъщност точно тук в магеланци някой ме светна за това извинявам се , че не помня вече кой беше , но пак му благодаря !

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Това не пречи да им пиша пак - просто трябва да обмисля от кой какво да искам като информация, защото в момента съм леко блокирала :)

 

Така е - събери си мислите преди всичко. И си подреди защитата добре, защото те чака тежък сблъсък.

Знаеш ли купените билети от коя авиокомпания са били издадени, евентуално - по какъв маршрут и за кои дати? Дето се вика - рибките са налице, само трябва да им приготвиш един хубав тиган.

Редактирано от captain_oveur
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Ами не винаги. Примерно преди беше невъзможно да резервираш онлайн от Renfe , а тогава само Булбанк имаха 3D secure , та в чудо се бях видял да намеря познат с такава карта.

ПИБ и останалите ги въведоха много по-късно.

 

 

 

Сега, очевидно, вече се пазарува и без 3Д код от  Renfe, за жалост... Аз нямам такъв код, но яко са си напазарували други пътешественици с моята карта.  :angry:

Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към мнение

Сега, очевидно, вече се пазарува и без 3Д код от  Renfe, за жалост... Аз нямам такъв код, но яко са си напазарували други пътешественици с моята карта.  :angry:

 

Аз не че нещо ще помогна с думите си, просто да изразя съчувствие... Вярвам че нещата ще се оправят, но иска време. Не можем да се предпазим на 100%, няма застраховани...Поздрави сърдечни! 

Връзка към мнение

За съжаление нито един метод не осигурява пълна сигурност :( За плащания през интернет аз отново бих препоръчал виртуалната карта на Банка ДСК. С нея почти винаги може да поддържате нулево салдо по сметката си и само когато плащате през интернет може да я зареждате с кеш от основната си сметка. Единственият проблем с нея е, когато когато не ви смъкнат парите веднага. Това е типичен случай при резервация на хотел, но рискът ви е ограничен с една относително ниска сума, а не с целия лимит по кредитна карта или наличното салдо по дебитна карта.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Здравейте,

аз не съм забравила да се отчета по моя случай, но все още чакам.

Подадох жалба до КЗП с копие до ПИБ. Оказа се, че срокът за разглеждане не е 10 дена както четох в техния правилник, а един месец. Месецът изтече миналата седмица, но сега чакам на посочения от мен адрес писмо с обратна разписка с решението.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За съжаление нито един метод не осигурява пълна сигурност :( За плащания през интернет аз отново бих препоръчал виртуалната карта на Банка ДСК. С нея почти винаги може да поддържате нулево салдо по сметката си и само когато плащате през интернет може да я зареждате с кеш от основната си сметка. Единственият проблем с нея е, когато когато не ви смъкнат парите веднага. Това е типичен случай при резервация на хотел, но рискът ви е ограничен с една относително ниска сума, а не с целия лимит по кредитна карта или наличното салдо по дебитна карта.

 

Напълно си прав за нулевото салдо. Използвам кредитна Visa тип гарантирана oт ЦКБ.  За секунди прехвърляш по интернет сумата от действителната сметка. Спи се спокойно, а тези дето искат да крадат от картата, остава капо. :rofl:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Споделям, че са ме хакнали, докато съм пазарувала в Букинг. Не ми се вярва да са от хотела, но кой ли знае...

И аз ще пиша при развитие, но едва ли ще е скоро.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Споделям, че са ме хакнали, докато съм пазарувала в Букинг.

 

Това от банката ли го потвърдиха? И още нещо. В профила ти в Букинг, въвела ли си данните на картата или ги въвеждаш допълнително при всяка резервация?

Връзка към мнение

Споделям, че са ме хакнали, докато съм пазарувала в Букинг. Не ми се вярва да са от хотела, но кой ли знае...

И аз ще пиша при развитие, но едва ли ще е скоро.

Разкажи повече, ще е полезно за всички. Страшно се напълни тази тема :( , трябва всички да вземем някакви мерки! По-назад имаше предложения.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това от банката ли го потвърдиха? И още нещо. В профила ти в Букинг, въвела ли си данните на картата или ги въвеждаш допълнително при всяка резервация?

Данните не съм ги въвела, всеки път го правя ръчно, когато е необходимо.

В последния месец съм ползвала картата само в два сайта - Букинг и Грабо. Не знам защо, но в Грабо не било възможно да стане. Освен това се разшетах из банките и се оказа, че в последно време ужилените през Букинг са много. Подозират пробив в системата, но това е неофициално и не знам доколко е вярно. Просто споделям. Ако модератор прецени, че е неуместно споделянето на слухове, моля да го изтрие.

Според правилата на Букинг при неправомерно използване на КК те изискват да ги информираме и аз го направих. Попитах и дали хотелът получава моя CVC код и ето техния отговор:

Във връзка с Вашия въпрос, искаме да Ви информираме, че хотела получава CVC кода, като те могат да го видят само веднъж. Данните на кредитната Ви карта се пазят в системата 10 дни, като хотела може да ги види само 3 пъти.

Това искрено ме развесели и признавам - нищо не разбрах  :) 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
ЛетящияБалканец

Доста голяма активност виждам тук и ще споделя и моя опит по темата. Преди две години почивах в един хотел по черноморието, резервиран с КК през booking.com. Всичко мина ок, прибрахме се, и след един месец получавам обаждане от хотела - станала е грешка, платили сте по-малко, трябва да си доплатите. В интерес на истината беше точно така и това им го казах още докато бяхме там. Тогава някаква мениджърка проверява и каза - всичко е точно.

 

И ето ни един месец по-късно, тези си искат парите. Обясних им най-любезно да се оплачат на Арменския поп. Затвориха ми телефона, а след 5 минути получих смс известие от банкирането за транзакция в полза на хотела. Естествено веднага звъннах на банката (ПИБ) да блокират картата.

 

На следващия ден взех всички мерки - писмено оспорих транзакцията в банката, писах един дълъг и подробен мейл на букинг, и за по-сигурно подадох и една жалба в КЗП.

 

Първи реагираха от букинг. Обадиха се, първо на английски говорихме, после втори разговор и на български имаше. Като резултат - заеха страната на хотела, те си били в правото да си теглят от моята карта. Излишно е да споменавам, че оттогава техни сайтове не съм посещавал.

 

Мина един месец, мина втори - нищо. От КЗП нищо не дойде, все едно не съм ги търсил. ПИБ съвсем ги бях отписал, тъй като имахме един спор с гях та чак до адвокати бяхме опряли преди това.

 

Най-изненадващо на третия месец ПИБ ми се обади, че са ми възстановили сумата. Споменаха, че не било лесно, но накрая убедили банката на въпросния хотел да ги върне. За което съм им благодарен.

 

Та поне при мен всичко завърши с хепи енд. Надявам се и при вас края да е благоприятен.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

В последния месец съм ползвала картата само в два сайта - Букинг и Грабо. Не знам защо, но в Грабо не било възможно да стане. Освен това се разшетах из банките и се оказа, че в последно време ужилените през Букинг са много. Подозират пробив в системата, но това е неофициално и не знам доколко е вярно.

 

Не съм запознат с технологията за плащане в Грабо, но по принцип има два вида технологии за плащане в интернет. При по сигурната технология когато плащаш те препращат към сайт на банка и търговецът не получава никакви данни за банковата карта, а при втората по несигурна технология, търговецът получава данните от картата. В Букинг за съжаление работи втората технология, защото не те смъкват парите, а и много често картата служи просто като гаранция.Няма нужда някой да хакне системата за да може несъвестен служител на хотел да копира данните :(

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.