Прескочи до съдържание

3rd party сайтове за самолетни билети


Препоръчани мнения

Така е, 80 лв са, но определено не са за имагинерни предимства. 80-те лв. отиват на кино в момента, в който ти се наложи да се свържеш с тях по телефона и да чакаш 60 минути при разговор с Индия....

 

Колко често ти се е налагало да звъниш за проблем с билет? :) Аз пътувам по-активно вече 10-ина години може да се каже, до сега един-единствен път ми се е налагало да общувам с колцентър или представител на летището. Ако за тия стотици билети бях давал по 80лв отгоре щях да съм поне 1-2 пътувания назад. За това и казвам, че предимствата са имагинерни. А иначе, ако нямаш проблем да даваш тлъста комисионна за всеки билет, то въобще зарежи онлайн сайтовете - намери си доверен офлайн агент, по начина по който се търсят монтьорите - приятел, на приятел, да е препоръчан. Да знаеш, че ако стане нещо 24/7 може да го намериш този човек и ще вземе проблема ти присърце. 

 

За мен поне няма значение колко напудрен е сайта, къде е регистрана фирмата и т.н. Най-показателното са отзивите на хората, използвали услугата. Не мисля, че 24 страници изписани с негативни коментари са все от хора, които не разбират и всички те са виновни. Не ми се иска да изреждам какво четох, но са много и различни случай. Дори на Facebook страницата им преобладават негативните коментари.

 

Съгласен съм, че ревютата се пишат предимно от хора, които са пострадали по някакъв начин, а тези с нормалното преживяване не си правят труда да влязат и да напишат ревю, но дори и така да е - толкова много недоволни хора с проблеми ми стигат за да си направя извода. Нямам предвид конкретно Budgetair, а всички такива посредници.

 

Мога да дам и такъв пример - ако погледнем rent-a-car компаниите, дори и най-добрите такива (Hertz, Alamo, Avis) имат доста негативни ревюта, но е пълно и с позитивни, даже преобладават.

 

Ами пак казвам, повечето оплаквания са от хора, които не са разбрали в какво се забъркват.... Да хвана пак списъка ти от началото:

 

  • Как цената не е гарантирана

Това е чест феномен, когато тръгват да резервират лоу костове през тези сайтове. Ако резервираш с нормална авиокомпания, сайта трябва да е много, ама много съмнителен за да ти казва, че цената не е гарантирана. budgetair не е от тях. 

 

  • Скрити административни и други такси, които не се появяват до самия край, когато вече е късно.

Какво означава, когато вече е късно? И аз си имам проблеми с повечето такива сайтове, между другото, и съм ги споменавал. Добавянето на чудовищна такса плащане на последния екран след като си въвел име, адрес, телефон и т.н. е гига дразнещо. Но няма такова нещо като "когато вече е късно". Цената, която ще платиш като цъкнеш бутона за плащане е тази, която ще ти вземат от картата. 

  • Огромни забавяния на плащанията - payment processing в продължение на дни. След което излизат с обяснение, че цената вече се е променила.

Пак ще да е лоу кост феномена. Може да спорим до болка кой сайт е читав и кой не, но има едно почти непогрешимо правило - билети за лоу костове се резервират само от официалния им сайт. Казвам почти, защото чат-пат изскачат такива бонуси като на rumbo и тогава няма лошо да се резервира лоу кост през посредник. Но в 99% от случаите си важи правилото. 

 

  • Ограничени опции при отменен полет - тук отново трябва да си имаш работа със сайта, от който си купил билетите,а не с авиокомпанията. Примери как на хора са им предложили само 2 възможни опции от които да избират (и двете неудобни за тях), без право на refund.

 

Тук откровено пак смятам, че хората са в грешка. Или хиперболизират или не са разбрали. Рефънд винаги се предлага от по-масовите сайтове, като тези споменати от теб. 

 

  • ужасен customer service (затваряне на телефони, бавене)

Това може да се случи навсякъде. Ще си купиш билет от България Ер и ще видиш какво висене пада на колцентъра им, имаме предостатъчно репорти и тук. А може посредника да ти вдигне веднага. Разбира се, тези сайтове, които изпилват цените повече, може да се очаква, че няма да имат достатъчно налични хора за подръжка. В този случай обаче, ако това ти е толкова важно, наистина си намери офлайн агент, който винаги ще ти е под ръка. Но за това трябва да се внимава, аз гледам да избягвам сайтове на език, който не говоря, освен ако цената не е наистина, наистина, наистина добра. 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

1. Free Cancelation - в 95% от случаите

2. Pay Later - Около 90% от случаите. Понякога се случва да резервирам и с предварителен депозит.

3. Booking/expedia/hotels.com - тук не правя компромиси.

 

 1. и 2. съвсем не са привилегии на конкретен сайт или посредник, а си зависят от тарифата, на която е пусната стаята. Както в букинг, така и в сайта на хотела има заредени и предплатени, и с безплатна отмяна. И тази в сайта на хотела няма как да е с безплатна отмяна на същата цена като предплатената в букинг.

 

Разликата между резервация на нощувка директно в сайта на хотела или през посредник е общо взето само в точките за лоялна програма, които ще вземеш от сайта на хотела (ако е от големите вериги, които имат такива програми). После идват разни ваучери, оферти от рода на плати 5, стой 6, резервация чрез приятелкси линкове и т.н., които може да ги има в официалния сайт, а в посредника да ги няма. Някои от посредниците също имат подобни програми - hotels.com имат 10 night free, expedia също имаха. Но като цяло цената и условията ще са абсолютно еднакви и на двете места. 

 

 

Аз искам да попитам - Ей така съвсем лаишки - Каква е разликата, от това да резервираш самолетен билет от сайт различен от авиокомпанията и да резервираш хотел от сайт различен от сайта на хотела?

 

За самолетните билети вече е по-тегаво и не е толкова просто. Много от кодшеър полетите не излизат в сайтовете на авиокомпаниите. Например посредник лесно ще ти комбинира отиване с Луфтханза и връщане с Остриан на приятна цена, а в официален сайт може никога да не излезе. Случва се да има евтини тарифи, които са заредени само в сайта на компанията, случва се да има и евтини тарифи, които пък са заредени в глобалните бази данни, а ги няма в сайта. Примери бол. 

 

С две думи, не бива да се избира твърдо един от двата канала, а да се проверяват винаги и и двата - директно от авиокомпанията и чрез някой от големите посредници - orbitz, expediа и т.н. Търсенето отнема секунди, а спестяванията може да са добри!

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Колко често ти се е налагало да звъниш за проблем с билет? :)

Както казах в един от постовете на миналата страница, не говоря от личен опит. Не съм използвал такива сайтове и наблюденията са ми базирани само на това, което съм чел като ревюта в интернет. 

Радвам се, че тук няма хора, които са имали проблеми. Дано и така да си остане.

 

Очевидно е, че няма как някой да убеди друг да не ползва или ползва даден сайт. За мен няма грешен вариант, а просто различна степен на риск. Основно правило в икономиката - при висока степен на риск реализираната доходност е по-голяма, и обратното съответно. Това важи и тук.

Определно зависи от човека дали е готов да поеме такъв риск или не. Аз лично бих поел известен риск ако видя добра оферта или пък комбинация от codeshare полети, които не излизат в официалния сайт на авиокомпанията (Но само в expedia или orbitz)

 

 1. и 2. съвсем не са привилегии на конкретен сайт или посредник, а си зависят от тарифата, на която е пусната стаята. Както в букинг, така и в сайта на хотела има заредени и предплатени, и с безплатна отмяна. И тази в сайта на хотела няма как да е с безплатна отмяна на същата цена като предплатената в букинг.

 

Разликата между резервация на нощувка директно в сайта на хотела или през посредник е общо взето само в точките за лоялна програма, които ще вземеш от сайта на хотела (ако е от големите вериги, които имат такива програми). После идват разни ваучери, оферти от рода на плати 5, стой 6, резервация чрез приятелкси линкове и т.н., които може да ги има в официалния сайт, а в посредника да ги няма. Някои от посредниците също имат подобни програми - hotels.com имат 10 night free, expedia също имаха. Но като цяло цената и условията ще са абсолютно еднакви и на двете места. 

 

Стори ми се, че въпросът на Костов е в насока "Не е ли един и същи рискът при външните сайтове за хотелски резервации  и тези за самолетни билети"

Според мен основната разлика е, че при хотелските резервации в много случай може да се направи безплатна отмяна и да не се изисква предварително плащане. За разлика от самолетните билети.

 

П.С. А между другото има и много постове, свързани с тази прословута "24 hours free cancelation" за самолетните билети, които предлагат тези сайтове. Някой от тук пробвал ли е ?

Редактирано от П.Кръстев
Връзка към мнение

Както казах в един от постовете на миналата страница, не говоря от личен опит. Не съм използвал такива сайтове и наблюденията са ми базирани само на това, което съм чел като ревюта в интернет.

Очевидно е, че няма как някой да убеди друг да не ползва или ползва даден сайт. За мен няма грешен вариант, а просто различна степен на риск. Основно правило в икономиката - при висока степен на риск реализираната доходност е по-голяма, и обратното съответно. Това важи и тук.

Определно зависи от човека дали е готов да поеме такъв риск или не. Аз лично бих поел известен риск ако видя добра оферта или пък комбинация от codeshare полети, които не излизат в официалния сайт на авиокомпанията (Но само в expedia или orbitz)

 

Да, разбира се :) Аз смятам, че риска е доста надценен и лошите ревюта сигурно не помагат за спокойствието. Но, че като цяло ако се ползват читави сайтове едва ли ще има проблем. Парил съм се и аз от edreams, но тях ги ползвах точно защото имаха супер промоция, която направи риска поносим. Колко е поносимия риск? Различно. Аз не бих резервирал в някой германски сайт при 5€ разлика в цената, защото не говоря езика, но бих скочил смело при 30-40€, каквато беше първата очертана от теб рамка :)

 

Стори ми се, че въпросът на Костов е в насока "Не е ли един и същи рискът при външните сайтове за хотелски резервации  и тези за самолетни билети"

Според мен основната разлика е, че при хотелските резервации в много случай може да се направи безплатна отмяна и да не се изисква предварително плащане. За разлика от самолетните билети.

 

П.С. А между другото има и много постове, свързани с тази прословута "24 hours free cancelation" за самолетните билети, които предлагат тези сайтове. Някой от тук пробвал ли е ?

 

Аха, може и така да е бил въпроса и аз да не съм разбрал. Нищо, повече информация не е излишна :)

 

Това за 24-часовата отмяна мисля, че го наложиха щатските регулатори на щатските авиокомпании. Но хич нямам представа дали ще важи за билети извън щатите, или пък за неграждани на щатите. Исках да го проверя в детайли, така и не съм стигнал до там. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Нещо, което досега не беше споменато (а трябваше), е тъжната истина, че в мрежата пълзят хиляди, десетки хиляди тролове, които срещу заплащане пишат положителни или отрицателни отзиви за даден бизнес, без да са реални потребители на предлаганата услуга. В „нашата сфера“ това е особено силно застъпено при хотелите, но мисля, че и при самолетните билети се работи по въпроса. Всички знаем, че има хотели, които предлагат отстъпка в цената или бонуси (например безплатна закуска) срещу положителен отзив в мрежата. Това го правят малките хотели, бих казал - хотелчета, които играят играта на любителско ниво. Големите вериги, естествено, не могат да си позволят подобни селянии. Затова те направо си наемат големи PR-компании, които си имат големи армии от тролове, които пишат големи глупости и създават (или рушат, ако целта е да се удари конкуренцията) оня най-скъпоценен нематериален актив, наречен "public image". Плащат се едни пари, естествено.

Има и още нещо. Ясно е, че не всички негативни отзиви са писани от тролове. Но нека видим самите отзиви. Ето, аз например преди два часа „разследвах“ една застрахователна компания. В солидната, поне за мен, платформа http://bbb.org намерих ето това за „моите хора“:

 

3 complaints closed with BBB in last 3 years | 0 closed in last 12 months
 
 

Complaint Type Total Closed Complaints Advertising/Sales Issues 0 Billing/Collection Issues 0 Delivery Issues 0 Guarantee/Warranty Issues 0 Problems with Product/Service 3 Total Closed Complaints 3

 

Какво виждаме? Три оплаквания, но са стари - отпреди повече от 12 месеца.

Ето и едно от оплакванията - най-новото:

 

Complaint: Hi there, I purchased multiple travel insurance policies from xxxxx.com. It was one of the requirements to obtain a visa for multiple trips to Italy which I will be taking from June 2013 till June 2014. One of my trips has recently been cancelled and I contacted xxxxx.com to cancel the travel insurance policy for that specific trip. I called 3days prior to the start date of the policy and I don't understand why the policy can't be cancelled. This seems like questionable business practice to me… Isn't one always able to cancel a insurance policy prior to the start of the term? I'd appreciate if you could investigate this. Many thanks ***** *********

Desired Settlement: Refund of policy fee.

Business Response: I reviewed the details of *** *********** transaction with xxxxx and I will proceed with issuing a refund for the policy he purchased.  I apologize for the difficulty you experienced and hope you will continue to be a loyal customer.

 

И какво виждаме тук? Първо, оплакване от не чак толкова често срещана ситуация - отменено пътуване. Гадно е, но на колко от нас се е случвало? И колко от прехвалените български застрахователи изобщо имат подобен риск със съответното покритие на радара си? Второ - отговорът на фирмата. Мисля, че не се нуждае от коментар.

И в крайна сметка... това негативен коментар ли е или не? Формално е записан като оплакване. А в действителност...?

 

 

Такива ми ти работи. Без значение в колко дигитализиран свят живеем, в крайна сметка всичко опира до интуиция. Совите не са това, което са, особено пък в мрежата.

 

Добавка: за да не съм голословен...

 

http://www.examiner.com/article/how-to-improve-the-media-and-public-image-of-aviation-companies

 

 

http://www.olery.com/reputation/?gclid=CKPzrbPHxMUCFSEYwwodxiAAwA

 

 

http://www.forbes.com/sites/cherylsnappconner/2014/03/04/top-online-reputation-management-tips-for-brand-marketers/

 

 

http://uk.reputation.com/business-online-reputation-management/

 

 

И това е на първа страница след елементарно търсене. А ако задълбая...

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

...

Стори ми се, че въпросът на Костов е в насока "Не е ли един и същи рискът при външните сайтове за хотелски резервации  и тези за самолетни билети"

Според мен основната разлика е, че при хотелските резервации в много случай може да се направи безплатна отмяна и да не се изисква предварително плащане. За разлика от самолетните билети.

 

Да въпросът ми беше точно в тази насока. Благодаря за разясненията :) Лично аз винаги бих рискувал, в рамките на разумното разбира се.

Връзка към мнение

 бих скочил смело при 30-40€, каквато беше първата очертана от теб рамка

Да не говорим, че  "сбърканите" тарифи с пропусната горивна компонента, при които не става дума за €30-40, а понякога за €300-400 разлика в цената, обикновено не са налични на сайтовете на авиокомпаниите, а точно на "другите сайтове".

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Георги Матеев

Аз само ще кажа, че без да преувеличавам съм спестил хиляди евра от покупки чрез 'другите' сайтове и досега за толкова години не съм имал нито един проблем с нито един билет. Същото е и с хотелите.

 

Всеки си има интуиция и сам преценява доколко му се рискува.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

Разликата между резервация на нощувка директно в сайта на хотела или през посредник е общо взето само в точките за лоялна програма, които ще вземеш от сайта на хотела (ако е от големите вериги, които имат такива програми). После идват разни ваучери, оферти от рода на плати 5, стой 6, резервация чрез приятелкси линкове и т.н., които може да ги има в официалния сайт, а в посредника да ги няма. Някои от посредниците също имат подобни програми - hotels.com имат 10 night free, expedia също имаха. Но като цяло цената и условията ще са абсолютно еднакви и на двете места. 

 

Напоследък забелязвам стремеж на големите вериги да намалят продажбите през посредници като дават отстъпки, обикновено в размер на 5-10% ако резервираш от сайта на веригата и си логнат във програмата за лоялност. Става въпрос за Accor (хотели Ибис, Mercure, Sofitel), IHG (Holiday Inn), Starwood, вероятно и други. Т.е. ако изберете такъв хотел, винаги проверявайте и от сайта на веригата каква цена излиза. Освен това си мисля, че всякакви отстъпки от посредническите сайтове не важат за такива хотели, т.е. нищо не се губи.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.