Прескочи до съдържание

Резервация в Rumbo/Bravofly/Volagratis - въпроси и отговори


Препоръчани мнения

преди 3 минути , yordanov каза:

Скрийншотът от сайта на България Ер показва друг полет с прикачване, а не този, който е бил закупен.

Полетът, който сте букнали от Бравофлай е директен, но не се визуализира в сайта на компанията, тъй като те прекратяват продажбата 24 часа преди полета, а той е утре в 9:30.

 

Все пак, за директен полет, който е утре, цената, мисля, че е добра.

Дааа, от вълнение съм изпуснала тази подробност. Извинявам се. 

Връзка към коментар

Когато купуватe през bravofly, Jetcost ili rumbo.es никъде не намирам да дабавя багаж, билетите са само с ръчен багаж,   кога и къде мога да го добавя . 

Цена от порядъка на 160 евро еднопосочен  от Гуадалупе до Париж около Коледа смятате ли, че е добра ? Благодаря Ви!

Връзка към коментар

На сайта на авиокомпанията или на гише/телефон, точно както и ако беше купила билета директно без багаж.

160 евро ми изглежда ок, без да имам поглед към дестинацията.

Връзка към коментар

В ядрото съм на малка edreams епопея. 

 

Купувам 4 билета от edreams, всеки с по една отсечка за двама души, един вид репликирам двупосочен билет за двама. Ryanair обаче променят разписанието, което не ме урежда и си искам парите обратно. Цъкам през интерфейса на Ryanair, давам данните и чакам. 

 

За тези билети, които са на мое име няма проблем, сумата е върната сравнително бързо. За тези, които са на другото име обаче се запъват, защото по техните правила връщат или в картата използвана за плащане (в случая edreams са платили с тяхната карта) или на банкова сметка на титуляра пътник. Докато го разбера това бях дал моите банкови детайли, а не на пътника, съответно едната резервация увисна с отказ. 

 

И сега почваме да се разправяме с edreams за тази резервация, при която ми е отказано изплащане на сумата обратно. Бях питал по-рано в темата кой е най-адекватния начин за връзка с тях, предложихте ми twitter, което към днешна дата не мисля че е актуално, изпратих им запитване миналата седмица, още не е прочетено. Фейсбук ботът им е доста досаден, но ако му кажеш "talk to agent" директно те прехвърля към опашката за чакащи да говорят с агент - полезно е да се знае. 

 

Початихме с агента, обясних каква е ситуацията, той ме препрати към Ryanair, аз му казах че Ryanair са ме отсвирили, обеща да им звънне и да ми върне обаждане. Помолих само да не е обаждане, а имейл, защото искам писмена следа от комуникацията. Каза, че ако не се свърже с мен по телефона ще изпрати имейл. До тук добре. 

 

Днес получавам обаждане от скрит номер. Решавам да вдигна, защото чакам важно обаждане и по друга линия, оказват се edreams. Г-н с трудно разкодиращ се индийски акцент ми казва, че е говорил с Ryanair и те са му казали, че парите по тази резервация са върнати на 22 юни! А аз имам черно на бяло пред мен имейла с отказ от тях точно от 22 юни:

 

image.png

 

Да съм си проверил банката, парите са там. Казах му, че ги няма там и няма да се занимавам въобще да ги търся, ако бяха там, но не, говори през мен без да ме изслушва, парите били в банката, ryanair официално са потвърдили това. Помолих да ми изпрати същината на този разговор на имейл, не, нямало смисъл защото разговора се записвал и това било достатъчно официално. Все едно мога да искам записа за да го представя в банката... В крайна сметка последно ми каза, че ще помоли Ryanair те да ми изпратят официално становище, че връщането на парите по тази резервация е обработено. 

 

И така...сега си чакам становището, но нямам големи надежди че ще го получа. Това, което се е случило според мен е, че Ryanair са рефънднали към edreams, а те или не го виждат или се правят на дръж ми шапката. Битката продължава, ама вървим май към оспорване на транзакция. Само да намеря с коя карта съм я плащал тая резервация 🙂

 

Редактирано от Георги
  • Шок 2
Връзка към коментар
преди 24 минути , Георги каза:

Това, което се е случило според мен е, че Ryanair са рефънднали към edreams, а те или не го виждат или се правят на дръж ми шапката.

Или гледат другата резервация, която са рефънднали вече.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, tch каза:

Хм, да сипя малко сол в раната, ама колко по-евтини бяха билетите?

Ми само за тая каскада спестихме мисля около 30 евро. Но не е първия път да купувам по тези схеми, а е първия път, в който трябва да си пиша със съпорта. Т.е. ако купиш 1000 билета със спестяване от 1 евро и ти се случи една такава ситуация не можеш да се питаш "абе дали си заслужаваше за едно евро такива разправии", а трябва да се запиташ "абе дали си заслужава за 1000 евро такива разправии". И да, заслужава си. Имай предвид, че в този случай аз плащам в edreams с отстъпка, а те ми връщат пълната заплатена сума лично на мен. Т.е. от 4-те резервации, само трите изплатени почти покриха с надценката цената на проблемната резервация и дори да я бях зарязал нямаше да съм на голяма загуба. Ама въпросът е и малко принципен. 

 

Иначе продължение на историята. Второ позвъняване от скрит номер, този път си правя пас, ще чакам да затвори и да ми пише имейл, защото се потрисам като ми каже че понеже разговора се записвал от писмено потвърждение нужда няма. Скоро след това идва и имейла...ма все едно ми крещи с тоя капслок и както се казва - оригиналния правопис е запазен!

 

image.png

 

Малко по-късно дойде и доста по-професионален имейл от Ryanair искащ същото. Т.е. искат пак да им изпратя верните банкови детайли за пътника, случаят не е бил затворен, въпреки че предишният им имейл с отказа звучеше доста финално. Вярвам, че скоро ще бъдат преведени парите по сметката. 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар

Имах подобен случай наскоро, само че с "нормална" авиокомпания с билети за четирима, но те просто ми поискаха "декларация", че останалите са съгласни парите да бъдат преведени по моята сметка. Видя ми се странно, но тогава много не се замислих по въпроса, сега като ти прочетох история вече ще се замислям, въпреки че би било досадно.

 

Щях да те попитам, какво ти пречи пак да си поискаш парите от Ryan, но този път от името на човека, на който е билетът, като видях поста ти по-рано, но сега гледам, че така и ще стане. На мен имейлът им не ми звучи като отказ, а просто ти казват, че за тях ти не си страна по случая.

 

Аз, разговорите с тези посредници гледам да ги избягвам на всяка цена, но в случая са реагирали учудващо бързо, може да е било специално отношение към редовен клиент... 🤨

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Adventurer каза:

Щях да те попитам, какво ти пречи пак да си поискаш парите от Ryan, но този път от името на човека, на който е билетът, като видях поста ти по-рано, но сега гледам, че така и ще стане. На мен имейлът им не ми звучи като отказ, а просто ти казват, че за тях ти не си страна по случая.

 

Ами бях с впечатлението, че за Ryanair случаят е приключен след като не съм предоставил данните, които те чакат. В интерес на истината даже два пъти им пращах моите данни, защото тяхната система явно няма шаблон за "не ни пращаш верните данни", тя има шаблон за "аре бе, прати ни данните, чакаме те". В един много подобен случай с холандската транспортна система ме бяха докарали почти до отчаяние, ама това е отделна тема. Опитах да започна процедурата по refund на полета наново, но вече нямаше как да въведа в интерфейса им полетните данни, сега разбирам че за тях процедурата е на две стъпки:

 

1. Това дали ще се приеме промяната в графика, дали ще се иска връщане на парите и т.н. За тях тази стъпка е приключена след като съм заявил, че искам връщане на парите и интерфейса, през който да приема промени в полета вече връща грешка при въвеждане на тази резервация. 

2. Да се изпълни изискваното в 1 връщане на парите. Тук удряме на камък, че по техните правила искат данни за пътника, а аз им давам данни за тоя който е правил резервацията. 

 

Оказваме се във висяща ситуация с канселирана резервация, по която парите все още не са върнати. От там се получават и разликите в първия ни разговор с г-на от edreams, той упорито твърдеше, че резервацията е отменена и парите са преведени, докато само първото е било факт. 

 

Нямам особено богат опит с общуване с поддръжка на авиокомпании и агенти, но повечето затруднения винаги са на първата крачка, всъщност да намериш някой, който да се заеме със случая. От там нататък винаги ми е било лесно, може да чакаш три дни да ти върнат отговор на първоначалното запитване по имейл, а последващата комуникация пак по имейл да е в рамките на минути. Поне моят опит е такъв.

 

Най-ценният опит за мен в случая е опцията "talk to agent" във фейсбук чат-бота, която те вкарва в опашката за връзка с агент и поне при мен стана в по-малко от 20 минути, след които те връщат обратно към бота. В темата мисля, че се дискутираха варианти за скайп кредит, звънене незнам си къде си, доста по-сложно ми се струва. А може би това не беше за edreams. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз все още си чакам рифънд от edreams вече над 30 дни по анулирана резервация . Според тях отнемало между 30-60 дни 😳 . За сравнение , при vayama отне 10 дни , но се губи закупеният ваучер за намаление при последваща резервация...

Връзка към коментар
преди 6 часа, Георги каза:

Нямам особено богат опит с общуване с поддръжка на авиокомпании и агенти, но повечето затруднения винаги са на първата крачка, всъщност да намериш някой, който да се заеме със случая. От там нататък винаги ми е било лесно, може да чакаш три дни да ти върнат отговор на първоначалното запитване по имейл, а последващата комуникация пак по имейл да е в рамките на минути. Поне моят опит е такъв.

Това е точно така, "първият контакт" е най-големият проблем особено в може би най-неблагоприятната ситуация НТАвикомпания + НТАгент, където често може да се получи именно горната картинка: недосмислена автоматизирана система, която лесно може да те вкара в ситуация без изход, труден и често променящ се достъп до "жива", но също често недостатъчно обучена поддръжка и "развален телефон" между двете компании. Но както и ти си казал човек лесно може да си направи сметката, че тази "игра" си заслужава и че не рискува кой знае какво по принцип и да не драматизира излишно нещата, въпреки че при първи сблъсък сигурно е неизбежно (справка: последната шумна "error fare" тема). 

 

Иначе по отношение на комуникацията със служителите, които все по често са от другия край на света, аз съм си разработил стратегия от опит, независимо дали става въпрос за авиокомпания, хотел, банка, производител на техника и т.н. Обикновено се правя на малко наивен и в никакъв случай не им показвам, че може да съм по-наясно от тях с нещата и с много спокоен тон и голямо търпение (така, така често се чудя на себе си, но то човек се учи) леко ги побутвам към това, което искам да се случи, дори и да се наложи да си повтаряме по няколко пъти или пък тепърва да научим как изобщо стават нещата, но все пак да накрая излезе, че те са стигнали до решението, нищо че на мен точно това ми е била целта от самото начало.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само да налея малко в раната мен ми рефунднаха с 5Евро по-малко след разправии пак и 1 месец и нещо, забравих Оподо ли бяха иДриймс ли ама те са едно и също. Авиокомпанията бе върнала веднага сумата, а те правиха циркове препращайки ме към нея.

Връзка към коментар
преди 17 часа, Георги каза:

. Само да намеря с коя карта съм я плащал тая резервация 🙂

 

Аз затова, откакто почнахме всички тия гимнастики с минаване през сайтове-посредници, плащане със 100 различни карти, пък кешбеци, пък референтни линкове и пр. :prankster: , поддържам един екселски файл, в който прилежно си отбелязвам дата, какво съм резервирал/купил, от кого, през кой посредник, през кой профил, през кой e-mail, с коя карта, в каква валута и дали съм минал през референтен линк или кешбек линк. :grin:   Вярно, че отнема още минута-две след покупката, но после върши много добра работа за справки, особено в такива случаи, като описания от теб с отмяна, рифънд,  някакви модификации на резервациите, или пък проследяване на кешбек.

  • Харесвам 7
  • Шок 1
  • Браво 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , vinidj каза:

Само да налея малко в раната мен ми рефунднаха с 5Евро по-малко след разправии пак и 1 месец и нещо, забравих Оподо ли бяха иДриймс ли ама те са едно и също. Авиокомпанията бе върнала веднага сумата, а те правиха циркове препращайки ме към нея.

И аз имам подобен опит с Оподо, за да кажа накрая "Никога повече да не купувам от тези посредници".

Връзка към коментар

Фичо, ти май си немаш друга работа?

Затуй , аз я подкарах подред на картите и от четвъртата такава , един човечец с нежен пакистански английски ми отговори “ that’s it” , it’s verified “ и сега си чакам търпеливо месец-два рифънда (евентуално) 😀

Връзка към коментар
преди 18 минути , Дани Магелани каза:

И аз имам подобен опит с Оподо, за да кажа накрая "Никога повече да не купувам от тези посредници".

За сметка на това BudgetAir.Lv са много коректни примерно.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фичо каза:

Аз затова, откакто почнахме всички тия гимнастики с минаване през сайтове-посредници, плащане със 100 различни карти, пък кешбеци, пък референтни линкове и пр. :prankster: , поддържам един екселски файл, в който прилежно си отбелязвам дата, какво съм резервирал/купил, от кого, през кой посредник, през кой профил, през кой e-mail, с коя карта, в каква валута и дали съм минал през референтен линк или кешбек линк. :grin:   Вярно, че отнема още минута-две след покупката, но после върши много добра работа за справки, особено в такива случаи, като описания от теб с отмяна, рифънд,  някакви модификации на резервациите, или пък проследяване на кешбек.

Олее! Колко си педантичен! Приличаш ми на Дева.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , vinidj каза:

За сметка на това BudgetAir.Lv са много коректни примерно.

За рифънд не знам,но от профилите ни при латвийците някак случайно изчезнаха сумати бонус ваучери за по 7,50евро.Като поискахме обяснение се правеха на луди,че не знаят за какво става въпрос.Та не знам,колко може да се разчита на коректността им.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

edeams ми е връщало пари за няколко дни, толкова колкто се бави и Райън. Оподо пък след 1 час разговор с тях ми купиха нови блети за следващият ден, понеже предните бяха канселирани от АК, защото Оподо не беше платил..имам тема за този случай.

До сега съм нямал проблеми с нито един посредник, нито АК, включително разни с не особено добър рейтинг като mytrip

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

..аз пък току що получих ваучер от Оподо за 50 паунда, като извинение за неуспешна резервация на полет, парите по която ми върнаха автоматично след 2 дни .. Всеки с късмета си..

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Веднъж съм получавал пари от bravofly,  заради канселирани полети на Ryanair. Върнаха ми точно заплатената сума,  а не тази която те плащат на АК.  

Освен това си бяха калкулирали някаква административна такса ( все едно аз съм канселирал) После оспорвах,  но след 4-5 мейла отказах да се разправям. 

 

При всички положения,  ползите ми от тези схеми са многократно по-големи от поетия риск с неразбории при проблемни полети. 

 

Все пак за далечни такива,  ако разликата е не повече от 20-25€ вече резервирам директно от сайта на АК,  защото комуникацията без посредник е много по-лесна.  

Примерно с кол центъра на Iberia сме си почти близки.  Нямам полет,  за който да не се е налагало да комуникирам с тях. Често по пет пъти,  но пък харесвам полупразните им полети към / от Южна Америка и са ми пръв избор. 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 21 минути , Mary каза:

Да попитам специалистите за някакво намаление за полет с Turkish?

 

От цените на Turkish винаги можеш да смъкнеш разни такси например, пробвай jetcost.es до какво ще те доведе за начало, с какво ще се плаща и колко ще е разликата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.