Прескочи до съдържание

Резервация в Rumbo/Bravofly/Volagratis - въпроси и отговори


Препоръчани мнения

В момента, imarev каза:

Имам няколко такива от тогава,а това което ме съмнява и за което си мисля,че говори @Георги Матеев е,дали при покупка от агенция и после добавяне на приорити и т.н директно в сайта от твоя карта,дали целият рефънд след това няма да се върне по картата...очаквам да го разбера и аз скоро

Да,явно за това така се получава

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 3 минути , imarev каза:

Имам няколко такива от тогава,а това което ме съмнява и за което си мисля,че говори @Георги Матеев е,дали при покупка от агенция и после добавяне на прикрити и т.н директно в сайта от твоя карта,дали целият рефънд след това няма да се върне по картата...очаквам да го разбера и аз скоро

Само да потвърдя - в твоя случай Ryanair директно са ти взели (примерно) 20 паунда и директно са ти върнали пак 20 паунда, нали така?

 

Т.е. няма разлика в платената и после върната сума, независимо, че покупката е минавала през eDreams?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , yordanov каза:

Потвърждавам, че имам няколко билета, купени през eDreams през януари, за които в смс-а след транзакцията, а и в извлечението ми пише, че парите са взети директно от Ryanair. Само че при мен, забелязах, че това е само с полети на Лауда.

 

Друг път ми се е случвало и с полети на AirAsia отново през eDreams.

А имаш ли допълнителни услуги или само билет?

Връзка към коментар
Георги Матеев

Иначе съм почти сигурен как става номера. Сега когато си променях Раян билетите за Тревизо го забелязах.

 

Билетите бяха купувани през посредник с огромна отстъпка и в оригиналния имейл от Раян естествено се показваше кредитната карта на посредника.

 

Когато смених датите на билетите трябваше да доплатя 2 евро разлика. След като го направих в имейла от Раян вече се мъдреше само моята карта - все едно с нея съм платил цялата сума още отначало.

 

Мисля, че Раян пази единствено последната карта, използвана за плащане в дадената резервация, и я асоциира с нея.

 

И при евентуален рефънд - цялата сума отива директно по тази карта, която в случая вече е твоята, а не тази на посредника.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 5 минути , Branko каза:

А имаш ли допълнителни услуги или само билет?

Само и единствено билет.

 

Това беше по времето, когато eDreams даваше големи намаления като вземеш мулти сити билет, примерно съм взимал Щутгарт-Виена и София-Варна с една резервация. Първата отсечка ми е таксувана от Раян, а София-Варна от eDreams.

 

Иначе в момента и аз чакам рифънд за две резервации, които съм взимал от eDreams (и таксуван от тях) като бях добавил и платил места с моя карта и ще видим кого ще рифънднат. 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги Матеев каза:

Иначе съм почти сигурен как става номера. Сега когато си променях Раян билетите за Тревизо го забелязах.

 

Билетите бяха купувани през посредник с огромна отстъпка и в оригиналния имейл от Раян естествено се показваше кредитната карта на посредника.

 

Когато смених датите на билетите трябваше да доплатя 2 евро разлика. След като го направих в имейла от Раян вече се мъдреше само моята карта - все едно с нея съм платил цялата сума още отначало.

 

Мисля, че Раян пази единствено последната карта, използвана за плащане в дадената резервация, и я асоциира с нея.

 

И при евентуален рефънд - цялата сума отива директно по тази карта, която в случая вече е твоята, а не тази на посредника.

Как само някак невинно даде идея за бързо забогатяване 🙂

Дали това би проработило при Уиз?Имам предвид в случаите, когато връщат кеш,ако е променен часа на полета,например.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 4 минути , Мари Николова каза:

Как само някак невинно даде идея за бързо забогатяване 🙂

Дали това би проработило при Уиз?Имам предвид в случаите, когато връщат кеш,ако е променен часа на полета,например.

Приемам почерпка за идеята 😉 А за Уиз... пробвай и ни кажи после 🙂

Връзка към коментар
преди 58 минути , Георги Матеев каза:

Иначе съм почти сигурен как става номера. Сега когато си променях Раян билетите за Тревизо го забелязах.

 

Билетите бяха купувани през посредник с огромна отстъпка и в оригиналния имейл от Раян естествено се показваше кредитната карта на посредника.

 

Когато смених датите на билетите трябваше да доплатя 2 евро разлика. След като го направих в имейла от Раян вече се мъдреше само моята карта - все едно с нея съм платил цялата сума още отначало.

 

Мисля, че Раян пази единствено последната карта, използвана за плащане в дадената резервация, и я асоциира с нея.

 

И при евентуален рефънд - цялата сума отива директно по тази карта, която в случая вече е твоята, а не тази на посредника.

Подобно нещо съм пробвал преди няколко месеца.  купих си билети през испанския edreams. Доплатих си приорити с друга карта през сайта на Ryanair. В резервацията вече излизаше, че резервацията е платена с другата карта. След това смениха часа на полета и по други причини реших да канцелирам. По моята карта върнаха само платената от нея сума, а другите пари трябваше да си ги искам от edreams. Така че едва ли пазят информацията само последната карта. По-скоро са му върнали парите по неговата карта, защото я е регистрирал в профила си.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

След покупката на билетите от eDreams добавял ли си към резервацията някакви услуги (седалки, багаж, приоритет и тн) през сайта на Ryan?

 

Ако да - мисля, че знам какво точно е станало и ще ми се потвърди една теория 🙂

Не нищо не съм добавял . Само добавих после в апликацията  първият полет мина без да сме го ползвали заради извънредното положение ,бях прежалил и втория но го отмениха предната вечер преди полета

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Пфуууу, срина ми се теорията и ми отиде почерпката от @Мари Николова 🥴

 

Но тогава остава пълна мистерия как @Julian999 е получил директно рефънд от авиокомпанията, която е прескочила посредника. А може и просто да са се объркали.

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

Пфуууу, срина ми се теорията и ми отиде почерпката от @Мари Николова 🥴

Може и твоето да е вярно . А може би в суматохата с толкова много канселирани полети някой минава между капките

Връзка към коментар
преди 30 минути , Георги Матеев каза:

Пфуууу, срина ми се теорията и ми отиде почерпката от @Мари Николова 🥴

 

Но тогава остава пълна мистерия как @Julian999 е получил директно рефънд от авиокомпанията, която е прескочила посредника. А може и просто да са се объркали.

Ти пък,имам да черпя за години назад,пълни с гениални идеи 🙂

По-вероятно е да е грешка от страна на Раян и чист късмет за @Julian999

Но според мен това е възможно да се случи при Раян,защото имаш възможност да си добавиш полетите към профила,където пък може да запаметиш карта.Едва ли е възможно с резервация на Уиз.

Това с таксуването от Раян също е странно.Имам доста резервации с Прайм за Раян и Лауда и в извлечението излиза само и единствено eDreams ;BARCELONA.

Но пък ми е правило впечатление,че потвърждението от Раян идва секунди след като плащането мине,много преди това от идриймс да дойде.Истината е някъде там,споделяйте за да я разнищим 🙂

А иначе предпочитам да си летим и да не отменят нищо,но ситуацията е такава.

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Мирослав Василев

Аз закупих 4 отделни билета през lastminute.de. Един от билетите го взех за 12 евро, при официална цена 17 евро, билета беше за по-късен час от този който ми трябва. След това влязох в системата и смених билета с този за който час ми трябва, неговата цена беше 20 евро, а аз платих само 3 евро отгоре, след първоначалните 12. 

 

При промяна на имейла, в системата на Раян, потвържденията които дойдоха, на три от тях, беше изписано че е платено с друга карта, само на този който промених, изписа че е платено с моята.

 

След това полетите бяха отменени и аз реших да си поискам рефънд за билета, който беше платен с моята карта. Като получа някакъв отговор, ще споделя и тука, да видим каква сума ще бъде върната, дали само 3-те евро доплащане или цялата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Получих мейли за две резервации,направени през edreams.es  с Prime:

Como sabes, los viajes y el transporte se han visto gravemente afectados en todo el mundo, y las aerolíneas cancelan o cambian muchos vuelos debido a restricciones de viaje y bloqueos. Si bien estas medidas son esenciales para ayudar a combatir la propagación del virus COVID-19, entendemos que también tienen un gran impacto en tus planes de viaje. Como tu agencia de viajes online, nuestra prioridad principal es brindarte el más alto nivel de servicio posible para ayudarte a hacer nuevos planes o recuperar el coste de tu reserva.
 

¿Qué hacer en caso de que la aerolínea cancele tu vuelo?

La mayoría de las aerolíneas han dejado de ofrecer reembolsos en efectivo a los clientes por vuelos cancelados. En su lugar, están ofreciendo alternativas como cupones o la posibilidad de cambiar de fecha.

Si la aerolínea con la que tenias que volar ofrece un cupón por el importe de tu billete y quieres que lo reclamemos en tu nombre tan pronto como esté disponible, HAZ CLIC EN SÍ.

 

В общи линии,ако АК предложи ваучер,вместо възстановяване на парите,трябва да кликнеш,че си съгласен идриймс да го заяви от твое име.Което е хубаво,защото значи,че се ангажират и организират реда,по който става комуникацията.Пиша това,защото идриймс по принцип са жестоки спамери и спокойно може да изтриете мейла без да го прочетете.А мейла е свързан с конкретна резервация,доколкото виждам.

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 25 минути , Мари Николова каза:

Получих мейли за две резервации,направени през edreams.es  с Prime:

Como sabes, los viajes y el transporte se han visto gravemente afectados en todo el mundo, y las aerolíneas cancelan o cambian muchos vuelos debido a restricciones de viaje y bloqueos. Si bien estas medidas son esenciales para ayudar a combatir la propagación del virus COVID-19, entendemos que también tienen un gran impacto en tus planes de viaje. Como tu agencia de viajes online, nuestra prioridad principal es brindarte el más alto nivel de servicio posible para ayudarte a hacer nuevos planes o recuperar el coste de tu reserva.
 

¿Qué hacer en caso de que la aerolínea cancele tu vuelo?

La mayoría de las aerolíneas han dejado de ofrecer reembolsos en efectivo a los clientes por vuelos cancelados. En su lugar, están ofreciendo alternativas como cupones o la posibilidad de cambiar de fecha.

Si la aerolínea con la que tenias que volar ofrece un cupón por el importe de tu billete y quieres que lo reclamemos en tu nombre tan pronto como esté disponible, HAZ CLIC EN SÍ.

 

В общи линии,ако АК предложи ваучер,вместо възстановяване на парите,трябва да кликнеш,че си съгласен идриймс да го заяви от твое име.Което е хубаво,защото значи,че се ангажират и организират реда,по който става комуникацията.Пиша това,защото идриймс по принцип са жестоки спамери и спокойно може да изтриете мейла без да го прочетете.А мейла е свързан с конкретна резервация,доколкото виждам.

 

 

Почти същият получих току що от Opodo. Но в моя случай АК е Райънеър и те ми предложиха възстановяване, което и съм заявила. И сега чакам да видим, дали ще получа нещо...

Връзка към коментар
преди 8 минути , Дънди каза:

Почти същият получих току що от Opodo. Но в моя случай АК е Райънеър и те ми предложиха възстановяване, което и съм заявила. И сега чакам да видим, дали ще получа нещо...

Opodo и Edreams са едно и също нещо поне по отношение на съпорт, комуникация и политика за рефънд. Сега не знам как и какво ще връщат, но е хубаво да се знае, че преди кризата никога не са връщали пари автоматично. Дори в случаите, когато сам си уредиш с авиокомпанията връщане на парите са искали всеки път да им се препрати полученото потвърждение за да задействат връщането. Те плащат на авиокомпаниите с някакви еднократни продукти на Виза и Мастъркард и после май им е трудно да свържат рефънда с конкретната резервация. Поне с такова впечатление съм останал от комуникации с повече или по-малко компетентни служители, както на Opodo, така и на Edreams. Не бих очаквал и сега процеса да е много бърз и гладък.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Мирослав Василев

Аз получих пък имейли за полети, минали преди месец. Според мен, системата е пуснала на повечето които имат резервации, та даже и минали.

Връзка към коментар
преди 16 минути , Мирослав Василев каза:

Аз получих пък имейли за полети, минали преди месец. Според мен, системата е пуснала на повечето които имат резервации, та даже и минали.

Точно така. За две седмици работа - само това са измислили. Изпращат за всички резервации, които според тях са били отменени или могат да бъдат отменени едно и също писмо. Така с автоматичното разпращане симулират комуникация с клиента и евентуално ако някой се излъже да потвърди ще си спестят поне една от бъдещите ръчни размени на въпроси и отговори, където са ангажирани живи служители.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Анулирах си резервацията за Кола под наем правена през Opodo . Минаха две седмици , но все още не са върнали парите. Опитвам да се свържа през чата, но постоянно излиза това съобщение

 

To view this site, enable cookies in your browser.

                        

 

Пробвах през няколко компютъра с активирани кукита, но все не става.

Някакви идеи ?

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Тези дни реших, че искам да публикувам един пост, защото се чувствам в някаква степен отговорен за популяризирането на схемите за покупка на билети с отстъпка, които в момента със сигурност носят негативни емоции. Не се връщам във форума. Вече не ми е особено приятно да пиша тук и няма да отговарям и да участвам в дискусии. Ще ви помоля и на лични да не пишете – няма да ги чета.

 

Личното ми мнение за четирите групи посредници Lastminute, Edreams, Travix и Etraveli и всичките им брандове е, че нито един от тях няма да остане на пазара (дано не съм прав) и всеки, който очаква да получи някакви пари от тях няма почти никакви шансове да вземе нещо. Моделът, който използваха за привличане на клиенти сега работи изцяло срещу тях и за мен фалитът им е неизбежен. Хубавото е, че има известно, немалко време да се реагира и да се спаси каквото може.

На първо място всички, които са плащали с Paypal имат огромни шансове да си получат парите обратно. Това много добре го е описал @Георги Матеев на няколко пъти. Всъшност четете го какво пише и правете като него не само по този въпрос и ще излезете от кризата с минимални загуби.

Могат да се оспорят и транзанкциите с кредитни и дебитни карти, но там резултатът е съмнителен, а при неуспех има и немалка такса, така че всеки си преценява.

При липса на алтернатива, друга нелоша възможност е опит за директна връзка с авиокомпанията. Повечето авиокомпании нямат желание за такава по отношение на резервации, направени през посредник, но това частично се променя напоследък и трябва да се използва. Ще се опитам да опиша някакви опции за по-популярните превозвачи в България.

Wizzair – Моят опит е с оплакване за канцелиран полет от резервация, направена през Sembo. След разменена кореспонденция и изявено желание за 120% кредит ми поискаха декларация, подписана от всички пътници в резервацията, че искат така да им бъдат върнати парите. Още не съм пращал попълнена декларация и не съм сигурен в резултата, но Wizzair обещават някаква автоматизация от 14-ти април и мисля, че си струва да се опита.

Rayanair – Тук вече няма никакъв проблем с комуникацията. Чатът е работещ и предлагат както връщане на пари, така и смяна на дати и дестинации. Мисля, че в случая най-лошото решение е да се иска рефънд, защото той отива към посредника. Има една хипотеза, която видях тук за връщане на пари в регистрирана в профила карта, но никой не я е потвърдил. Това, което може да се направи е да се отложи полета най-далеч във времето, като се смени с друг полет, който е много вероятно да бъде канцелиран, когато ще има повече яснота за ограничения и възможности за пътуване. Лично аз заложих на полети от различни градове в Европа до Билунд и ги канцелираха до един, но сега имам време до октомври да реша. Съветът ми е да си изберете непопулярно летище, което доскоро е успявало да субсидира полети, защото това в близко бъдеще няма да е възможно и Rayanair едва ли ще лети дотам.

Qatar Airways – Както е описано, най-вече от @Георги Матеев (четете го този човек) софийският офис работи по уникално добър начин и произвежда ваучери, които поне на този етап изглежда задоволяват повечето хора. Мога и аз да го потвърдя и да ги похваля. Това, което  искам да добавя е да ви посъветвам да не бързате да ги ползвате. Не се чудете кога ще може да се пътува, защото е много рано за правдоподобен отговор. Тези ваучери са non-refundable, но след време може да решат друго (ако все още я има авиокомпанията). Възстановяването на дългите полети, особено до Азия и Африка може да отнеме много повече време, отколкото си мислят повечето хора, а тези до България е съмнително дали изобщо ще ги има.

Другото, което искам да добавя е, че според мен е хубаво да си съберете парите и от всички предстоящи хотелски резервации, колкото и изгодни и далеч във времето да са те. Това с особена сила се отнася за резервации, направени през посредници.

 

Бъдете здрави!

  • Харесвам 34
  • Шок 2
  • Благодаря 5
  • Браво 4
Връзка към коментар
На 7.04.2020 г. в 15:29, koliob каза:

Тези дни реших, че искам да публикувам един пост, защото се чувствам в някаква степен отговорен за популяризирането на схемите за покупка на билети с отстъпка, които в момента със сигурност носят негативни емоции. Не се връщам във форума. Вече не ми е особено приятно да пиша тук и няма да отговарям и да участвам в дискусии. Ще ви помоля и на лични да не пишете – няма да ги чета.

 

Личното ми мнение за четирите групи посредници Lastminute, Edreams, Travix и Etraveli и всичките им брандове е, че нито един от тях няма да остане на пазара (дано не съм прав) и всеки, който очаква да получи някакви пари от тях няма почти никакви шансове да вземе нещо. Моделът, който използваха за привличане на клиенти сега работи изцяло срещу тях и за мен фалитът им е неизбежен. Хубавото е, че има известно, немалко време да се реагира и да се спаси каквото може.

На първо място всички, които са плащали с Paypal имат огромни шансове да си получат парите обратно. Това много добре го е описал @Георги Матеев на няколко пъти. Всъшност четете го какво пише и правете като него не само по този въпрос и ще излезете от кризата с минимални загуби.

Могат да се оспорят и транзанкциите с кредитни и дебитни карти, но там резултатът е съмнителен, а при неуспех има и немалка такса, така че всеки си преценява.

При липса на алтернатива, друга нелоша възможност е опит за директна връзка с авиокомпанията. Повечето авиокомпании нямат желание за такава по отношение на резервации, направени през посредник, но това частично се променя напоследък и трябва да се използва. Ще се опитам да опиша някакви опции за по-популярните превозвачи в България.

Wizzair – Моят опит е с оплакване за канцелиран полет от резервация, направена през Sembo. След разменена кореспонденция и изявено желание за 120% кредит ми поискаха декларация, подписана от всички пътници в резервацията, че искат така да им бъдат върнати парите. Още не съм пращал попълнена декларация и не съм сигурен в резултата, но Wizzair обещават някаква автоматизация от 14-ти април и мисля, че си струва да се опита.

Rayanair – Тук вече няма никакъв проблем с комуникацията. Чатът е работещ и предлагат както връщане на пари, така и смяна на дати и дестинации. Мисля, че в случая най-лошото решение е да се иска рефънд, защото той отива към посредника. Има една хипотеза, която видях тук за връщане на пари в регистрирана в профила карта, но никой не я е потвърдил. Това, което може да се направи е да се отложи полета най-далеч във времето, като се смени с друг полет, който е много вероятно да бъде канцелиран, когато ще има повече яснота за ограничения и възможности за пътуване. Лично аз заложих на полети от различни градове в Европа до Билунд и ги канцелираха до един, но сега имам време до октомври да реша. Съветът ми е да си изберете непопулярно летище, което доскоро е успявало да субсидира полети, защото това в близко бъдеще няма да е възможно и Rayanair едва ли ще лети дотам.

Qatar Airways – Както е описано, най-вече от @Георги Матеев (четете го този човек) софийският офис работи по уникално добър начин и произвежда ваучери, които поне на този етап изглежда задоволяват повечето хора. Мога и аз да го потвърдя и да ги похваля. Това, което  искам да добавя е да ви посъветвам да не бързате да ги ползвате. Не се чудете кога ще може да се пътува, защото е много рано за правдоподобен отговор. Тези ваучери са non-refundable, но след време може да решат друго (ако все още я има авиокомпанията). Възстановяването на дългите полети, особено до Азия и Африка може да отнеме много повече време, отколкото си мислят повечето хора, а тези до България е съмнително дали изобщо ще ги има.

Другото, което искам да добавя е, че според мен е хубаво да си съберете парите и от всички предстоящи хотелски резервации, колкото и изгодни и далеч във времето да са те. Това с особена сила се отнася за резервации, направени през посредници.

 

Бъдете здрави!

Нямам представа дали ще фалират, но в момента има схеми , при които дават отстъпки и който му се пътува с Бг Еър и други високотарифни примерно има намаления и плащане през Paypal(99% сигурност за връщане на пари, освен ако не фалират)

JetCost.Nl->eDreams.Nl

BudgetAir.Lv/Vayama.Com

Momondo.De-eDreams.De

TripAdvisor.De - FlugLaden.De

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, vinidj каза:

Нямам представа дали ще фалират, но в момента има схеми , при които дават отстъпки и който му се пътува с Бг Еър и други високотарифни примерно има намаления и плащане през Paypal(99% сигурност за връщане на пари, освен ако не фалират)

JetCost.Nl->eDreams.Nl

BudgetAir.Lv/Vayama.Com

Momondo.De-eDreams.De

TripAdvisor.De - FlugLaden.De

 

Каква отстъпка и къде се получава.

Може ли пример, моля. 🙂

Връзка към коментар

Само информативно, сега говорих с eDreams относно 5 резервации по различни дестинации, които заради коронавируса, трябваше да променя.

Всички са направени през испанския eDreams Prime, но аз се обадих на английския номер. Чаках сравнително малко, може би ~15 мин., след което се свързах с агент, който се оказа българин. Помогна момчето, каза какви опции предлагат авиокомпаниите и сега чакам потвърдителни мейли.

Та, не се отказвайте съвсем да звъните.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Asya Игова
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.