Прескочи до съдържание

Резервация в Rumbo/Bravofly/Volagratis - въпроси и отговори


Препоръчани мнения

На 16.10.2020 г. в 20:44, stanimir каза:

По обясними причини темата позамря, но искам да изкажа доброто си впечатление от норвежкия Gotogate. 

 

Не е само норвежкият. UK версията също ме СПАМ-и на всяко 1-во и 15-то число, за да ми каже, че развитие по refund-a ми още няма... 🙂 И аз чакам да видя ще изгрее ли слънце и на моя gate и да ми върнат 806 паунда (-30 € такса)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, antony2001 каза:

Едно на ум да си имаме с билети от сайтовете, особено при билетите на Райън. 

Преди малко НЕ УСПЯХ СА СЕ ЧЕКИРАМ, а на летището искаха да си купя нов билет за София, защото резервацията била през неоторизиран сайт. Разправия голяма на БИЛЕТНОТО гише на Райън в Мадрид. Искаха мейлът, с който съм купил, личната карта, КК и пак не вярва. Добре, че имах фактурата, издадена от Райън, та я показах, ама пак не вярва-поиска мейла на изпращача, демек на Райън да види.

Дръпна ми една лекция как трябвало само от сайта им да купувам билет и ме прати на чекина. Там пък двама пазванти искат бордна карта, та беше мой ред пак да повиша тон. Щото нито от приложението, нито от линка, изпратен във фактурата не успях да се чекирам. 

Взех бордната на хартия от тях без такса, ама и мацката вика, другия път ще плащате за чекина на летището по тарифа. 

Кошмар.!!!

Тази простотия ми изяде 4 часа, предвидени за разходка в Мадрид. 

Screenshot_20201019_144845_com.ryanair.cheapflights.jpg

Screenshot_20201019_152759_com.android.chrome.jpg

В тази връзка наскоро ми направи впечатление нещо. Ryanair преди даваха възможност да се сменя имейла, асоцииран с резервацията. Тази опция вече е изцяло премахната. Т.е. ако купиш Ryan билет от bravofly/rumbo и тн, които генерират и дават фалшив имейл адрес на авиокомпанията, то този имейл завинаги си остава и не може да бъде променен дори чрез чата. Което на свой ред значи, че когато Ryan праща имейл за промяна / отмяна на резервацията или дори за генериран ваучер - той се получава от травъл агента, а не от пътника. Което е меко казано неудобно, а на моменти може да е сериозен проблем.

 

Очевидно Ryan водят активна борба срещу посредниците и това е още един начин да накарат пътниците да купуват директно от тях.

 

Аз лично ще спра да ползвам посредници за Ryan, няколкото спестени евро просто не си заслужават евентуалните усложнения.

  • Харесвам 22
Връзка към коментар

Краят на една от най-популярните схеми тук. 

Какво точно губят Ryan от посредниците,  освен евентуална продажба на допълнителни услуги, комисионните от програмите към rentalcars и подобни ? 

Връзка към коментар
преди 18 минути , stanimir каза:

Какво точно губят Ryan от посредниците,  освен евентуална продажба на допълнителни услуги, комисионните от програмите към rentalcars и подобни ? 

Ами това хич не е малко, като се има предвид мащаба от над 100 милиона пътника годишно.

 

Дори само 5% от пътниците да ползват посредници (т.е. 5 милиона човека) и от всеки Раян да губи средно само по €5, като вероятно дори са повече - пак говорим за поне €25 милиона пропуснат приход.

 

Отделно допълнителното натоварване на съпорта, който се занимава с недоволни от посредници клиенти.

 

На мен друго не ми е ясно. Как чисто технически е възможно някой да продава твоите билети, ако ти не го позволяваш?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 28 минути , stanimir каза:

Краят на една от най-популярните схеми тук. 

Какво точно губят Ryan от посредниците,  освен евентуална продажба на допълнителни услуги, комисионните от програмите към rentalcars и подобни ? 

Според мен главната причина да се стигне до тук е че покрай пандемията, много от посредниците задържаха парите на хората за неизвестен период от време. Голяма част от купувачите пък живеят със заблудата, че са си взели билети директно от авиокомпанията, а не през посредник. Всичко това води след себе си до натоварване на съпорта, лош фийдбек в социалните мрежи на авиокомпаниите и т.н., а реално вината е в посредниците. Не беше никак случайна тази кампания наскоро във фейсбук на RyanAir и WizzAir, да не се купуват билети от "съмнителни" сайтове...

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Посредниците са им трън в очите от години, със сигурност още от преди covid епидемията. Тя може и да е поускорила нещата с взимането на подобни радикални мерки. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В последните няколко месеца не е особено разумно да се ползват посредници по съвсем други причини и далеч не само за билети на Ryanair. А това, че от две седмици за новите резервации не може да се сменя пощата засяга много малко посредници, главно от групата Lastminute. Повечето от останалите правят резервацията с пощата, която клиента попълва.

Например в момента си работи безплатния едномесечен Prime на испаския Edreams и сваля с по 5 евро всички полети на Ryanair поне до края на годината, без да сменя пощата, която клиента въвежда.

 

image.png.2a5d9cbf44522c239242a09ae2583d18.png

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 31 минути , IvanNavi каза:

В последните няколко месеца не е особено разумно да се ползват посредници по съвсем други причини и далеч не само за билети на Ryanair. А това, че от две седмици за новите резервации не може да се сменя пощата засяга много малко посредници, главно от групата Lastminute. Повечето от останалите правят резервацията с пощата, която клиента попълва.

Например в момента си работи безплатния едномесечен Prime на испаския Edreams и сваля с по 5 евро всички полети на Ryanair поне до края на годината, без да сменя пощата, която клиента въвежда.

image.png.2a5d9cbf44522c239242a09ae2583d18.png

Прав си за Edreams, те не сменят пощата, но след написаното от @antony2001 вече не е съвсем ясно дали после при онлайн чекин резервацията няма да бъде идентифицирана като "съмнителна", което да доведе до още проблеми. Ако Ryanair твърдо са решили да отрежат клончето на посредниците нямам никакво съмнение, че ще изгрубеят докрай. При всички случаи не мисля, че рискът си струва - потенциалната щета от пропуснат полет или от покупка на нов билет в последната минута ще е значително по-голяма от първоначалното спестяване.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 минути , Георги Матеев каза:

Прав си за Edreams, те не сменят пощата, но след написаното от @antony2001 вече не е съвсем ясно дали после при онлайн чекин резервацията няма да бъде идентифицирана като "съмнителна", което да доведе до още проблеми. Ако Ryanair са решили да отрежат клончето на посредниците нямам никакво съмнение, че ще изгрубеят докрай.

Прочетох какво е написал и не ми стана ясно какъв точно му е проблема да не може да се чекира. Не вярвам нещо да променят Ryanair, тъй като те не дават отстъпки на посредници и се вижда, че посредниците купуват билетите точно като мен и теб с дебитни карти (или подобни сурогати). В този смисъл не знам как ще различават посредника от клиента за да предприемат специални мерки. Например служителите от чата по никакъв начин не могат да разберат как е направена резервацията и обикновено питат дали е през посредник.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

 

 

Християн се е досетил за причините , а Раянци още на 08 юли са променили условията заради некоректните посредници , които чрез фалшивите имейли на купувачите са отклонявали рифандите към техните агенции...

 

Ryanair has launched a new customer verification process for customers who booked through third party OTAs.

Last week, Europe’s biggest low cost carrier blamed what it describes as ‘unlicenced’ websites for blocking COVID-19 refunds by not passing on customer contact details.

Today it named lastminute.com, On The Beach, kiwi.com and Love Holidays among the OTAs it says are frustrating its attempts to deal with customer requests.

The carrier has created a new customer verification page for non-direct bookers to verify their details so they can claim a refund, or change their flight, or accept a voucher.

The airline also said it has reported the OTAs to regulators in the UK and Ireland to force them to use genuine customer details when bookings Ryanair flights on their behalf.

Ryanair has posted a video on Youtube featuring chief executive Eddie Wilsonexplaining the why the airline is struggling to deal with OTA customers and urging people to book direct.

The video depicts how agents booking Ryanair input fake customer names and email addresses and virtual credit card data which are not the cards customer pay the agents with.

In a statement, Wilson said: “While we are successfully refunding cash to millions of customers who booked direct, meaning we had genuine customer email contact and payment details, we have been  unable to deal with thousands of customers who booked through these unauthorised screenscraper websites because they provide false/fictitious customer contact and payment details when booking on Ryanair’s website.

“These anti-consumer practices should be investigated by consumer associations and regulators to ensure that these unauthorised screenscrapers are forced to supply accurate customer contacts so that Ryanair can process customer refunds, flight changes and urgent travel notifications.

Wilson also claimed that in some cases agents are reclaiming refunds for themselves and not passing those on to consumers, although OTAs Travolution has spoken to blame airlines for holding on to customer cash and playing for time by making the refunds process laborious and time-consuming.

Ryanair says it now has staffing levels back up to normal and will clear 90% of all customer cash refunds by the end of July.

 

преди 2 часа, IvanNavi каза:

Например служителите от чата по никакъв начин не могат да разберат как е направена резервацията и обикновено питат дали е през посредник.

Това съвсем не е вярно!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, IvanNavi каза:

Прочетох какво е написал и не ми стана ясно какъв точно му е проблема да не може да се чекира. Не вярвам нещо да променят Ryanair, тъй като те не дават отстъпки на посредници и се вижда, че посредниците купуват билетите точно като мен и теб с дебитни карти (или подобни сурогати). В този смисъл не знам как ще различават посредника от клиента за да предприемат специални мерки. Например служителите от чата по никакъв начин не могат да разберат как е направена резервацията и обикновено питат дали е през посредник.

Проблемът е това OPS!!! 

Текстът изскача след въвеждането на всички данни за чекиране. Просто не ти издава бордна карта. 

Абсурдът е, че билетите са купени от jetcost, добавени в профила в Райън и променени на сайта на Райън, с доплащане към Райън и фактура от Райън, изпратена от Райън! Крайният прждавач в случая е сайтът на Райън! 

Видно от пояснението във втория скрийн, Джеткост не е сред цитираните лоши посредници, но случката се случи и наистина не е приятна. На отиване с билет на отделна резервация по същата схема нямах НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ! Чекирах се мобилно! Разликата е от 4 дни! 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, antony2001 каза:

Проблемът е това OPS!!! 

Текстът изскача след въвеждането на всички данни за чекиране. Просто не ти издава бордна карта. 

Абсурдът е, че билетите са купени от jetcost, добавени в профила в Райън и променени на сайта на Райън, с доплащане към Райън и фактура от Райън, изпратена от Райън! Крайният прждавач в случая е сайтът на Райън! 

Видно от пояснението във втория скрийн, Джеткост не е сред цитираните лоши посредници, но случката се случи и наистина не е приятна. На отиване с билет на отделна резервация по същата схема нямах НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ! Чекирах се мобилно! Разликата е от 4 дни! 

Според мен не си взел билети от Jetcost ,това е търсачка,която те  прехвърлила към определени посредници ,от които си купил билетите

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 7 часа, stanislavpp каза:

Раянци още на 08 юли са променили условията заради некоректните посредници , които чрез фалшивите имейли на купувачите са отклонявали рифандите към техните агенции...

Да, през юли въведоха опция за верификация на идентичност за да получиш рефънд от тях, въпреки че си купувал билета чрез неоторизирана агенция. Обаче досега нямаше проблем да ползваш посредници, а директната покупка беше само препоръчителна.

 

Ефективни мерки има от съвсем скоро. Само преди около 2 седмици премахнаха възможността за промяна на имейла към резервацията (и дори съпорта отказва категорично да го сменя поради "нова политика"), а сега налице е и неприятния случай на @antony2001 за отказан онлайн чек-ин и последвала разправия на гише, който усещам, че далеч няма да е първи и последен. Предполагам все пак авиокомпанията различава директна от недиректна резервация и чрез усложняване живота на пътниците цели да ги откаже от посредниците. Само преди 2 дни имах проблем с точно такава посредническа резервация и спестените €5 ми излезнаха през носа. След промяна с 2:30 часа на един полет и разбира се неполучен имейл с опции от Ryanair, Bravofly "удобно" ме уведомиха, че автоматично са приели и потвърдили промяната от мое име, с което аз въобще не бях ОК. Наложи се да се разправям 30 минути с Ryanair чат съпорта, като първоначално отказваха да правят каквито и да е безплатни промени по резервацията. Дано поне после няма усложнения при чек-ин.

 

Ако трябва да съм откровен мисля, че на Ryanair не им пука чак толкова дали клиента ще си получи парите. По-скоро използват Ковид ситуацията за да си правят добър pr и да се разправят с отдавна неудобните им агенции, от които се оплакват от поне година-две, и от които със сигурност губят немалко пари и ресурси. Защитават си бизнеса всъщност, което е напълно нормално и ги разбирам.

 

Иначе точно в момента съм съгласен с @AlexandraKo. При толкова постоянни промени / отмени на полети ползването на посредници е като да си сложиш таралеж в гащите и са излишни нерви. Когато се нормализират нещата обаче пак бих ползвал агенции, макар и не за всички авиокомпании (определено не и за Ryanair) и само при по-големи отстъпки.

 

За финал едно интересно наблюдение. В изявленията си по темата Ryanair винаги споменават Kiwi.com, Esky, Lastminute, Love Holidays и тн, но никога не съм видял да кажат и една дума конкретно за Edreams или Travix (Budgetair). Последните две обаче със сигурност не дават фалшиви имейли.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

За посредниците в момента е ясно.  При положение, че повечето АК продават flexible билети,  спестените 30€-40€ през агенция бързо ще се изпарят като такса за посредничество ,  в случай че се възползваш от възможността за промяна. Отделно процесът през самата АК е много по-праволинеен и често изцяло онлайн. 

Ще се върнат сигурните времена, но засега е това. И PayPal  се оказа наистина работещо решение. 

 

 

@antony2001,   би ли погледнал в резервацията коя точно е агенцията през която си купил полета ? 

 

Малко наблюдения от последните седмици - да се има едно наум с полетите на TAP, които заливат с примамливи оферти, но безплатната промяна е единствено за тези с дата на излитане до 31.03.21 и полетите на Air Canada от които е почти изключено да получите пари кеш в случай канселиран полет. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 17 минути , stanimir каза:

 

 

Малко наблюдения от последните седмици - да се има едно наум с полетите на TAP, които заливат с примамливи оферти, но безплатната промяна е единствено за тези с дата на излитане до 31.03.21 и полетите на Air Canada от които е почти изключено да получите пари кеш в случай канселиран полет. 

Опитът ми от април с  Air Canada - отмениха полетите, не приемаха комуникация, а директно ме връщаха към посредника Оподо, който беше потънал в нелегалност. По едно време се появи и ми писа, че е "постигнал голям успех" с АК. Сега билетите са ми отворени за период от 2 год. от отмяната на полетите, мога да слагам нови дати, но  -  само след телефонен разговор с Оподо и при доплащане до актуалните цени на полетите. Нама друга опция, макар, че бях потвърдила приемане на ваучер. Ясно е, че ще се пътува до Канада, но явно няма да е скоро.

Връзка към коментар

След часове на телефона с титаните на обслужването travelgenio повече не бих рискувал с посредник (поне за известно време). Бях закупил билети за полети на Аерофлот. АК одобриха промяна и в последствие отмяна (поради Covid), съответно ми оторизираха пълно възстановяване на сумата. не искам да навлизам в подробности, как АК ме препращаше към travelgenio а пък те - към АК за получаване на сумата, но крайния резултат е, че от Аерофлот пуснаха възможност за ваучери и аз се възползвах. посредниците не ми помогнаха по никакъв начин, само гледаха да ме отпратят. изпратих им документ за отмяна (с печат на АК) и те ми казаха, че в тяхната система не излизало по този начин :). използвам, да изкажа специални благодарности и похвала за офиса на Аерофлот в София. служителите изключително много ми помогнаха, въпреки че билетите не бяха от тях. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Преди 1 час, DryGuy каза:

След часове на телефона с титаните на обслужването travelgenio повече не бих рискувал с посредник (поне за известно време). Бях закупил билети за полети на Аерофлот. АК одобриха промяна и в последствие отмяна (поради Covid), съответно ми оторизираха пълно възстановяване на сумата. не искам да навлизам в подробности, как АК ме препращаше към travelgenio а пък те - към АК за получаване на сумата, но крайния резултат е, че от Аерофлот пуснаха възможност за ваучери и аз се възползвах. посредниците не ми помогнаха по никакъв начин, само гледаха да ме отпратят. изпратих им документ за отмяна (с печат на АК) и те ми казаха, че в тяхната система не излизало по този начин :). използвам, да изкажа специални благодарности и похвала за офиса на Аерофлот в София. служителите изключително много ми помогнаха, въпреки че билетите не бяха от тях. 

Ми драсни им, едно благодарствено мейлче, че пак  да имат желание да услужат.

Мъничко внимание, винаги е на място и радва.

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 23 минути , AlexandraKo каза:

Ми драсни им, едно благодарствено мейлче, че пак  да имат желание да услужат.

Мъничко внимание, винаги е на място и радва.

 

🙂 отчел съм се (не само с имейл)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 7 часа, Branko каза:

Според мен не си взел билети от Jetcost ,това е търсачка,която те  прехвърлила към определени посредници ,от които си купил билетите

Да, прав си!

Билетите са ТЪРСЕНИ през jetcost и купени от Flight Network.com

Което незнам какво променя, защото ТЕ СА ПРЕЗАВЕРЕНИ ЗА ДРУГА ДЕСТИНАЦИЯ на САЙТА НА Райън и ДОПЛАТЕНИ към Райън с издадена фактура от тях. 

 

Връзка към коментар
преди 2 часа, stanimir каза:

За посредниците в момента е ясно.  При положение, че повечето АК продават flexible билети,  спестените 30€-40€ през агенция бързо ще се изпарят като такса за посредничество ,  в случай че се възползваш от възможността за промяна. Отделно процесът през самата АК е много по-праволинеен и често изцяло онлайн. 

Ще се върнат сигурните времена, но засега е това. И PayPal  се оказа наистина работещо решение. 

 

 

@antony2001,   би ли погледнал в резервацията коя точно е агенцията през която си купил полета ? 

 

Малко наблюдения от последните седмици - да се има едно наум с полетите на TAP, които заливат с примамливи оферти, но безплатната промяна е единствено за тези с дата на излитане до 31.03.21 и полетите на Air Canada от които е почти изключено да получите пари кеш в случай канселиран полет. 

Билетите са купени от Flight Network.com на 1 септември 2020. Посоката беше Брюксел. Имах две отделни резервации, с два различни кода.

На 9 септември реших, че ще отида в Мадрид и ги презеверих на сайта на Райън.

Доплатих си разликата на сайта на Райън и имам издадени фактури от Райън.

В случая Райън е последният търговец. Той ми е продал стоката и издал фактурата. 

Навсякъде - и във Flight Network.com и в Райън има посочен един и същ имейл.

 

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В последната година купувам билети единствено от а/к , но и тук гаранция никаква, и засега нулев успех при рифанди. При два различни случая на анулирани полети и автоматични прехвърляния на други полети същият ден , без дори да изпращат уведомления за анулиран полет или опция за приемане на промяна !
При попълване на имейл форма за рифанд ,който се разглежда от агент , се връща отговор , че нямам право на такъв ?!?  Ще направя още по един опит и май няма да имам друг избор , освен чарджбек. Това при АА и Латам.

Връзка към коментар
Мирослав Василев

Преди малко с изненада установих, че Оподо са ми превели рефънд за отменен полет на Уиз. 

 

Полетът беше купен юни месец, отменен септември и като цяло този полет го бях забравил и даже не съм ги подсещал.

 

Явно, пращат когато решат.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 20.10.2020 г. в 21:22, Мирослав Василев каза:

Преди малко с изненада установих, че Оподо са ми превели рефънд за отменен полет на Уиз. 

 

Полетът беше купен юни месец, отменен септември и като цяло този полет го бях забравил и даже не съм ги подсещал.

 

Явно, пращат когато решат.

Преведоха ли цялата сума,т.е. билет и такса обслужване или само цената на билета?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.