Прескочи до съдържание

Резервация в Rumbo/Bravofly/Volagratis - въпроси и отговори


Препоръчани мнения

преди 1 минута , aleksandrina каза:

Даже не е необходимо да стигаш до вкарване на картата. Още като избереш маршрута и отстрани (вдясно) се показват кратки данни, където с + има и условията на плащане. 

@IvanNavi  дава мястото, където се разбира като каква системата разпознава картата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , IvanNavi каза:

Видът на картата е ясен - отстъпката е с VISA Credit. Въпросът беше дали дебитните карти на Revolut се разпознават като кредитни.

Досега не ми е разпознавало VISA-та на Револют като кредитна. И австрийското оподо си иска(ше) КК. И с немско IP, и с българско. 

Връзка към коментар
преди 53 минути , aleksandrina каза:

Досега не ми е разпознавало VISA-та на Револют като кредитна. И австрийското оподо си иска(ше) КК. И с немско IP, и с българско. 

Преди време имах Виза Електрон на Уникредит. Минаваше като всяка, която избирах от менюто, за което говориш. Оплаках се в темата като изтече. 😃

Имам карта на Револют, к. се разпознава като издадена от DKB AG Германия, но не зная има ли общо със Sofort и дали дава отстъпка. @IvanNavi ако има инфо ще бъда благодарен да сподели. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 31 минути , The Doctor каза:

Преди време имах Виза Електрон на Уникредит. Минаваше като всяка, която избирах от менюто, за което говориш. Оплаках се в темата като изтече. 😃

Имам карта на Револют, к. се разпознава като издадена от DKB AG Германия, но не зная има ли общо със Sofort и дали дава отстъпка. @IvanNavi ако има инфо ще бъда благодарен да сподели. 

Виртуалните карти на Revolut всъщност са съвсем анонимни. Можеш да плащаш с тях на произволно избрано име и с адрес в почти всяка страна, но Sofort е система за разплащане, която има достъп до банковите сметки, а не до картите, привързани към тях. Затова дори картата да се разпознава като издадена от някоя немска банка, няма как да направиш плащане през Sofort ако нямаш сметка в тази банка.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Много подли. Взех 2 билета като иска верификация не за мен, а за другарчето ми.

Сега ще трябва да го заминавам с тази гениална процедура 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

По повод верификацията, понеже не успях да верифицирам успешно единия пътник след 5тия опит се изчерпиха опитите за безплатна верификация и сега ми пише, че трябва да отида на гише 3 часа преди полета за да го верифицират безплатно на летището. Предвид, че полета е от София предполагам 2 часа ще е достатъчно, въпроса е дали на чек ин гише ще направят тази верификация или на гишето на наземния оператор, който ги обслужва. Някой има ли опит да сподели?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , Jorro каза:

По повод верификацията, понеже не успях да верифицирам успешно единия пътник след 5тия опит се изчерпиха опитите за безплатна верификация и сега ми пише, че трябва да отида на гише 3 часа преди полета за да го верифицират безплатно на летището. Предвид, че полета е от София предполагам 2 часа ще е достатъчно, въпроса е дали на чек ин гише ще направят тази верификация или на гишето на наземния оператор, който ги обслужва. Някой има ли опит да сподели?

Едва ли някой друг тук има такова забележително постижение за да сподели и опит, но онлайн чекирането затваря 2 часа преди полета, а ако някой ти е писал да отидеш три часа по-рано да се верифицираш е за да имаш време да го направиш. Едва ли очакваш да те чекират безплатно на гише - за тази "услуга" събират по 55 евро дори и от "верифицираните" клиенти. Може би е добра идея да се свържеш с някой агент в чата и да го питаш какво да правиш. А остава и опцията да се верифицираш за 59 цента ако изобщо е все още достъпна за тази резервация. Това е линка за верификация.

Връзка към коментар
преди 8 минути , IvanNavi каза:

Едва ли някой друг тук има такова забележително постижение за да сподели и опит, но онлайн чекирането затваря 2 часа преди полета, а ако някой ти е писал да отидеш три часа по-рано да се верифицираш е за да имаш време да го направиш. Едва ли очакваш да те чекират безплатно на гише - за тази "услуга" събират по 55 евро дори и от "верифицираните" клиенти. Може би е добра идея да се свържеш с някой агент в чата и да го питаш какво да правиш. А остава и опцията да се верифицираш за 55 цента ако изобщо е все още достъпна за тази резервация.

Писах си с агенти и те ме уверяват, че ще имам безплатен чекин на летището. Няма смисъл да пробвам и с платената верификация, макар и налична, защото явно проблема е другаде. Въпроса ми е по-скоро дали директно на чек ин гише да се редя или на това на наземния оператор, но ще разбера в неделя. Прилагам и скриншот и го пиша да се знае, ако някой има същия проблем. Тук става въпрос за 16-годишно дете, което те го третират като възрастен и затова не искат да линкнат резервацията към моята и предполагам и от там проблема с верификацията, знам ли... 

Screenshot_20230814_152140_com.android.chrome.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Jorro каза:

Въпроса ми е по-скоро дали директно на чек ин гише да се редя или на това на наземния оператор, но ще разбера в неделя.

На чек-ин гишето пак са хора на наземния оператор. Не съм правил такова нещо, но ако ще пробваш, мини първо през гишето на оператора, предполагам няма да има хора там и няма да губиш време за още една опашка, ако не е там мястото.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте, има ли начин в jetcost да се тър Multi-city билет (например отиване София-Аликанте и връщане Валенсия-София).

Не намирам там такава опция. Някой да е намерил вариант или само като еднопосочни може?

Връзка към коментар
преди 12 минути , ESK каза:

Здравейте, има ли начин в jetcost да се тър Multi-city билет (например отиване София-Аликанте и връщане Валенсия-София).

Не намирам там такава опция. Някой да е намерил вариант или само като еднопосочни може?

НЕ, няма опция за Multi-city , необходимо е да са еднопосочни в този случай.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Малко информация да дам за един от ония билети по време на jetcost грешката.

Става дума за билет София -Копенхаген през Белград с Airserbia. Билета беше за 30 Септември 1 Октомври, обаче на 30-ти септември полета е анулиран и автоматично получавам мейл че ще летя на 1ви за Копенхаген и веднага след това наобратно. Мейла е от сърбите, а посредника (оподо) даже не си направи труда да ме уведоми.

Сърбите дават опция да го променя безплатно +/-7 дни от първоначалната дата, да взема ваучер с плюс 10% над цената или да ми върнат парите. За последните две обаче ми казаха да се обърна към посредника. След 30мин разговор успях да си наредя календара и да сменя и двата полета (отиване и връщане), така че да са ми удобни и това напълно безплатно. Оподо и за това не ме уведомиха с мейл с новия билет, но сърбите веднага си ми го изпратиха. Доволен съм от съпорта, на немския номер звънях, но има опция и за английски и са много любезни и търпеливи 🙂

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , boogy83 каза:

Малко информация да дам за един от ония билети по време на jetcost грешката.

Става дума за билет София -Копенхаген през Белград с Airserbia. Билета беше за 30 Септември 1 Октомври, обаче на 30-ти септември полета е анулиран и автоматично получавам мейл че ще летя на 1ви за Копенхаген и веднага след това наобратно. Мейла е от сърбите, а посредника (оподо) даже не си направи труда да ме уведоми.

Сърбите дават опция да го променя безплатно +/-7 дни от първоначалната дата, да взема ваучер с плюс 10% над цената или да ми върнат парите. За последните две обаче ми казаха да се обърна към посредника. След 30мин разговор успях да си наредя календара и да сменя и двата полета (отиване и връщане), така че да са ми удобни и това напълно безплатно. Оподо и за това не ме уведомиха с мейл с новия билет, но сърбите веднага си ми го изпратиха. Доволен съм от съпорта, на немския номер звънях, но има опция и за английски и са много любезни и търпеливи 🙂

Браво, пък аз си летях на каквито дати ми смениха. :lol: Устройваха ме де. Оподо уведомяваше малко по-късно. Първо бяха 12-15.08, после 11-15.08 и накрая 11-14.08.
Як транзит кипи на белградското летище (то е и лято сега), може и преди да е било така, но аз за първи път се появих там. София-Белград и обратно беше пълен с граждани от трети страни (Португалия, Италия, Франция).

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, Argentique каза:

Браво, пък аз си летях на каквито дати ми смениха. :lol: Устройваха ме де. Оподо уведомяваше малко по-късно. Първо бяха 12-15.08, после 11-15.08 и накрая 11-14.08.
Як транзит кипи на белградското летище (то е и лято сега), може и преди да е било така, но аз за първи път се появих там. София-Белград и обратно беше пълен с граждани от трети страни (Португалия, Италия, Франция).

 

Ще видим това летище....малко ме притеснява. Другата седмица имам полет пак през Белград и дупката е час и малко, обаче гледам че яко закъсняват всички полети и тоя до Белград и следващия...Ще е интересно 🙂 

Връзка към коментар
преди 35 минути , boogy83 каза:

Ще видим това летище....малко ме притеснява. Другата седмица имам полет пак през Белград и дупката е час и малко, обаче гледам че яко закъсняват всички полети и тоя до Белград и следващия...Ще е интересно 🙂 

Забравят багажа често регистрирания- това е проблема през Белград и идва след около седмица-две, не си дават много зор.

  • Шок 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, boogy83 каза:

Ще видим това летище....малко ме притеснява. Другата седмица имам полет пак през Белград и дупката е час и малко, обаче гледам че яко закъсняват всички полети и тоя до Белград и следващия...Ще е интересно 🙂 

На отиване и моят София-Белград закъсня и когато автобусът (общо един за ATR-а, няма смисъл да бързаш да слизаш) ни стовари пред вратата на летището, оставаха 35 минути до следващия полет. Имаше хора за Дюселдорф с още по-ранен полет, те си бяха в прединфарктно състояние.
Отваряш вратата, бягаш по тесни стълби един етаж и там седи човек, който вика „трансфер“ и те пуска вдясно в зоната при гейтовете. Никой не те проверява за нищо. Първия път минах през разместен стенен панел (дупка в стената :lol:), на връщане се появи врата. Моите връзки и двата пъти бяха от по-далечни гейтове (10 А, Е) на около 1500 крачки от дупката в стената и на долното ниво. Като пристигнах, обявиха бординг веднага, даже летях със същия самолет и екипаж за Прага, седях на същото място и ми се смяха стюардесите. :smile3:
Забелязах мимоходом, че в Белград съществуват бюра за информация за трАнсфер с много големи опашки, вероятно от засегнати...
На втория полет правят всичко възможно да изчакат всички закъсняващи, то над половината самолет идва от къде ли не - на прибиране в понеделник чакахме половин час прави в автобуса, докато се съберат всички... 

  • Шок 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, vinidj каза:

Забравят багажа често регистрирания- това е проблема през Белград и идва след около седмица-две, не си дават много зор.

Два пъти ми забравяха багажа на това летище преди няколко години, но идваше на следващия ден.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хронологията на една злощастна резервация през Gotogate.no

 

Pезервация Париж - Сантяго (Чили) за ноември 2020 , полет и билет на Swiss .

 

Светът е затворен , самолетите приземени , полети разбира се са невъзможни и този също е канселиран от авиокомпанията.

 

Започва се една дълга комуникация с десестина телефонни разговора към  Swiss , още толкова към Gotogate.

 

Авиокомпанията категорично отказва да се занимава с резервация през агенция.

 

От Gotogate - мейл за подадено искане за рефънд към Swiss стои със статус "очакваме отговор от авиокомпанията" и така до месец март 2023.

 

Тогава статусът се променя на "получихме средствата  от Swiss и ги препратихме към вашия акаунт. Случаят е затворен."

 

През 5-6 месеца периодично пращай мейли и отговорът неизменно беше "пратили сме искаме , чакаме отговор от Swiss'

 

Аз бях ги отписал и виждам промяната в статуса някъде чак в началото на юни 2023. Няма още и стотинка в сметката ми.

 

Започват се отново едни дълги разговори с Gotogate , един агент ме прехвърля на друг , на трети и казват - чакайте"

 

Чакам аз още седмица - две , пари йок.

 

Отново започват едни протяжни мейли към съпорта и на 10 мейла в 2 отговарят "случаят е приключен , проверявайте си банковата сметка " , в останалите 8 заявяват категорично "Авиокомпанията отхвърли искането за възстановяване на средства.Нищо не зависи от нас. Случаят за нас е решен"

 

Разбира се пращам скрийншотове със статуса от месец март,  където Gotogate казват че са получили парите и уж са ги пратили по сметката ми.

 

В следващите мейли вече отговорът е един и същ "Авиокомпанията отказва възстановяване , защото полетът е канселиран по ваше желание"

 

Разбира се скрийновете  от 2020 в които Gotogate ме уведомяват ,че самите Swiss отменят полета с нищо не помагат и се сблъсква със стена от сътрудници с индо-паки имена ( минимум 12-15 различни агенти , до един от тази част на света !!!) Вече съм си близък с половин Бангалор и при следващо ходене обмислям да занеса подаръци за семействата на агентите от кол центъра на Gotogate.

 

Следва нова комуникация със Swiss в която отново казват , че имат отделен търговски отдел за резервациите на агенции който не отговаря на крайни клиенти и няма никаква възможност пътник да комуникира директно с тях.Няма и никаква възможност да потвърдят или отхвърлят статуса на рефънд. Такава информация пътник може да изиска единствено от агенцията продала този билет 

 

Искам от Gotogate да ми покажат ясно че авиокомпанията отказва да изплати средствата , но от Gotogate отговарят че това е вътрешнофирмена комуникация и е невъзможно да ми препратят мейл с отказа на авиокомпанията.

 

Параграф 22 !

 

Пари е ясно че няма да видя , така или иначе ако не бях отворил да погледна след месеци статуса вече ги бях отписал.

 

Няма как да разбера по никакъв начин дали авиокомпанията е платила или не , остава да разчитам на честната дума на армията бенгалски сътрудници  на служба в Gotogate.

Няма как да разбера и дали промяната в статуса е истинска и просто са решили да задържат парите или някой е сложил чавка в грешното квадратче и парите никога не са идвали при Gotogate.

 

 

Надявам се опитът ми да е полезен. Имам десетки резервации през тях и както многократно сме писали - в огромния брой случай всичко е ОК , ако  нещо се обърка , положението е "кръв повръщам , пари не връщам" !

 

Политиката на авиокомпанията също не е без значение. В подобна ситуация всичко бе разрешено културно и праволинейно от Turkish , Air Canada , FlyLevel , United, може би пропускам и още някой други.

Swiss обаче са бетон , любезност и категоричен отказ за всякакво съдействие в многото ми телефонни разговори , мейли , ФБ , Туитър ...отговорът е неизменно - търсете си агенцията !

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 12 минути , stanimir каза:

Хронологията на една злощастна резервация през Gotogate.no

 

Pезервация Париж - Сантяго за ноември 2020 , полет и билет на Swiss .

 

Светът е затворен , самолетите приземени , полети разбира се са невъзможни и този също е канселиран от авиокомпанията.

 

Започва се една дълга комуникация с десестина телефонни разговора към  Swiss , още толкова към Gotogate.

 

Авиокомпанията категорично отказва да се занимава с резервация през агенция.

 

От Gotogate - мейл за подадено искане за рефънд към Swiss стои със статус "очакваме отговор от авиокомпанията" и така до месец март 2023.

 

Тогава статусът се променя на "получихме средствата  от Swiss и ги препратихме към вашия акаунт. Случаят е затворен."

 

През 5-6 месеца периодично пращай мейли и отговорът неизменно беше "пратили сме искаме , чакаме отговор от Swiss'

 

Аз бях ги отписал и виждам промяната в статуса някъде чак в началото на юни 2023. Няма още и стотинка в сметката ми.

 

Започват се отново едни дълги разговори с Gotogate , един агент ме прехвърля на друг , на трети и казват - чакайте"

 

Чакам аз още седмица - две , пари йок.

 

Отново започват едни протяжни мейли към съпорта и на 10 мейла в 2 отговарят "случаят е приключен , проверявайте си банковата сметка " , в останалите 8 заявяват категорично "Авиокомпанията отхвърли искането за възстановяване на средства.Нищо не зависи от нас. Случаят за нас е решен"

 

Разбира се пращам скрийншотове със статуса от месец март,  където Gotogate казват че са получили парите и уж са ги пратили по сметката ми.

 

В следващите мейли вече отговорът е един и същ "Авиокомпанията отказва възстановяване , защото полетът е канселиран по ваше желание"

 

Разбира се скрийновете  от 2020 в които Gotogate ме уведомяват ,че самите Swiss отменят полета с нищо не помагат и се сблъсква със стена от сътрудници с индо-паки имена ( минимум 12-15 различни агенти , до един от тази част на света !!!)

 

Следва нова комуникация със Swiss в която отново казват , че имат отделен търговски отдел за резервациите на агенции който не отговаря на крайни клиенти и няма никаква възможност пътник да комуникира директно с тях.Няма и никаква възможност да потвърдят или отхвърлят статуса на рефънд. Такава информация пътник може да изиска единствено от агенцията продала този билет 

 

Искам от Gotogate да ми покажат ясно че авиокомпанията отказва да изплати средствата , но от Gotogate отговарят че това е вътрешнофирмена комуникация и е невъзможно да ми препратят мейл с отказа на авиокомпанията.

 

Параграф 22 !

 

Пари е ясно че няма да видя , така или иначе ако не бях отворил да погледна след месеци статуса вече ги бях отписал.

 

Няма как да разбера по никакъв начин дали авиокомпанията е платила или не , остава да разчитам на честната дума на армията бенгалски сътрудници  на служба в Gotogate.

Няма как да разбера и дали промяната в статуса е истинска и просто са решили да задържат парите или някой е сложил чавка в грешното квадратче и парите никога не са идвали при Gotogate.

 

 

Надявам се опитът ми да е полезен. Имам десетки резервации през тях и както многократно сме писали - в огромния брой случай всичко е ОК , ако  нещо се обърка , положението е "кръв повръщам , пари не връщам" !

 

Политиката на авиокомпанията също не е без значение. В подобна ситуация всичко бе разрешено културно и праволинейно от Turkish , Air Canada , FlyLevel , United.

Swiss обаче са бетон , любезност и категоричен отказ за всякакво съдействие в многото ми телефонни разговори , мейли , ФБ , Туитър ...отговорът е неизменно - търсете си агенцията !

Същите тези са с калпавия съпорт, който ме притесни много. Купих билет от тях през Букинг.

Връзка към коментар
преди 17 минути , stanimir каза:

Хронологията на една злощастна резервация през Gotogate.no

 

Pезервация Париж - Сантяго за ноември 2020 , полет и билет на Swiss .

 

Светът е затворен , самолетите приземени , полети разбира се са невъзможни и този също е канселиран от авиокомпанията.

 

Започва се една дълга комуникация с десестина телефонни разговора към  Swiss , още толкова към Gotogate.

 

Авиокомпанията категорично отказва да се занимава с резервация през агенция.

 

От Gotogate - мейл за подадено искане за рефънд към Swiss стои със статус "очакваме отговор от авиокомпанията" и така до месец март 2023.

 

Тогава статусът се променя на "получихме средствата  от Swiss и ги препратихме към вашия акаунт. Случаят е затворен."

 

През 5-6 месеца периодично пращай мейли и отговорът неизменно беше "пратили сме искаме , чакаме отговор от Swiss'

 

Аз бях ги отписал и виждам промяната в статуса някъде чак в началото на юни 2023. Няма още и стотинка в сметката ми.

 

Започват се отново едни дълги разговори с Gotogate , един агент ме прехвърля на друг , на трети и казват - чакайте"

 

Чакам аз още седмица - две , пари йок.

 

Отново започват едни протяжни мейли към съпорта и на 10 мейла в 2 отговарят "случаят е приключен , проверявайте си банковата сметка " , в останалите 8 заявяват категорично "Авиокомпанията отхвърли искането за възстановяване на средства.Нищо не зависи от нас. Случаят за нас е решен"

 

Разбира се пращам скрийншотове със статуса от месец март,  където Gotogate казват че са получили парите и уж са ги пратили по сметката ми.

 

В следващите мейли вече отговорът е един и същ "Авиокомпанията отказва възстановяване , защото полетът е канселиран по ваше желание"

 

Разбира се скрийновете  от 2020 в които Gotogate ме уведомяват ,че самите Swiss отменят полета с нищо не помагат и се сблъсква със стена от сътрудници с индо-паки имена ( минимум 12-15 различни агенти , до един от тази част на света !!!)

 

Следва нова комуникация със Swiss в която отново казват , че имат отделен търговски отдел за резервациите на агенции който не отговаря на крайни клиенти и няма никаква възможност пътник да комуникира директно с тях.Няма и никаква възможност да потвърдят или отхвърлят статуса на рефънд. Такава информация пътник може да изиска единствено от агенцията продала този билет 

 

Искам от Gotogate да ми покажат ясно че авиокомпанията отказва да изплати средствата , но от Gotogate отговарят че това е вътрешнофирмена комуникация и е невъзможно да ми препратят мейл с отказа на авиокомпанията.

 

Параграф 22 !

 

Пари е ясно че няма да видя , така или иначе ако не бях отворил да погледна след месеци статуса вече ги бях отписал.

 

Няма как да разбера по никакъв начин дали авиокомпанията е платила или не , остава да разчитам на честната дума на армията бенгалски сътрудници  на служба в Gotogate.

Няма как да разбера и дали промяната в статуса е истинска и просто са решили да задържат парите или някой е сложил чавка в грешното квадратче и парите никога не са идвали при Gotogate.

 

 

Надявам се опитът ми да е полезен. Имам десетки резервации през тях и както многократно сме писали - в огромния брой случай всичко е ОК , ако  нещо се обърка , положението е "кръв повръщам , пари не връщам" !

 

Политиката на авиокомпанията също не е без значение. В подобна ситуация всичко бе разрешено културно и праволинейно от Turkish , Air Canada , FlyLevel , United, може би пропускам и още някой други.

Swiss обаче са бетон , любезност и категоричен отказ за всякакво съдействие в многото ми телефонни разговори , мейли , ФБ , Туитър ...отговорът е неизменно - търсете си агенцията !

Опита ли да поискаш съдействие от Европейския потребителски център? Гледам, че си купил билетите от .no и Норвегия, мисля, че се обхваща от мрежата им. Не е задължително, че ще успеят да помогнат, но не пречи да пробваш, ако не си.

 

На мен ми помогнаха с рифънд на подобен пандемичен билет от щатската Ваяма. Билетът беше с катарците. Първоначално ме отсвириха, защото и двете са извън ЕС (+Ислания и Норвегия), но им показах извлечение, че картата ми е била таксувана от холандската компания майка на Ваяма и задвижиха нещата. Седмица и нещо по-късно ми писаха да си очаквам парите и наистина дойдоха. Иначе случаят беше идентичен с прехвърляне на топката.

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към коментар

Не , не съм.

Най-озадачаващото за мен е ъпдейтнатия статус през март 2023 ( три години след отмяната на полета)

Дълбоко се съмнявам Swiss да са бавили отговора цели три години , особено пък ако е отказ за изплащане на средства.

Дори основанието за отказ ( в случай че Gotogate не ме лъжат) е съмнително "канселиране по желание на клиента'.

Този полет никога не бе изпълнен и дори сам да го бях канселирал,  през есента на 2020-та всички авиокомпании възстановяваха средства , дали в кеш , дали във ваучери, но всички бяха въвели някаква гъвкавост.

 

 

 

Може би в Gotogate просто сa решили да поразчистят разни висящи казуси и чак тогава са сложили нещо , което дали е грешка или пък наистина са получили пари ,  няма как да разбера.

В случай , че поне едната страна покажеше нещо черно на бяло можеше да се хвана за нещо  (и така мога , ама само за палците) , а сега случаят наистина ще приключи.

 

Ицето го е казал "съмтаймз уин, съмтаймз люн" ! 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, stanimir каза:

Хронологията на една злощастна резервация през Gotogate.no

Напомняш ми да разкажа за единствената полетна резервация през ковид времената, за която не успях да се преборя и да си взема парите.

 

Резервацията беше през Orbitz.com - собственост на уж реномираната Expedia. Имах билет Лондон - Фритаун (Сиера Леоне) - Монровия (Либерия) - Лондон с Royal Air Maroc за април 2020. Който, разбира се, беше отменен малко след като пандемията започна.

 

Първоначално всичко започна ок - Orbitz потвърди, че авиокомпанията ще ми даде ваучер за стойността на билета, валиден 18 месеца. Тогава такава беше масовата политика и приех, след което получих ваучера. Разбира се, в следващите 18 месеца нямаше как да го използвам поради все още големите рестрикции и той изтече, с което започнаха мъките.

 

Royal Air Maroc беше обявила, че ще връща сумите по изтекли ваучери и аз започнах комуникация с Orbitz, тъй като те бяха издали билета, а и плащането беше обработено от тях. След доста имейли някой от съпорта благоволи да ми отговори и да каже, че те нямат отношение към това, тъй като директно авиокомпанията била таксувала кредитната ми карта и да се обърна към тях. Това беше абсолютна лъжа, тъй като ясно виждах името на пос-терминала "Orbitz Seattle US". Но ок, свързах се и с авиокомпанията с описание на казуса и си поисках парите. Разбира се, те потвърдиха, че единствено травъл агента може да изиска връщане на сумата и че те ще ги върнат веднага щом това стане. Последваха доста имейли и обаждания до Orbitz, но всички агенти твърдяха, че топката не е в тях, не могат да направят нищо и да говоря с авиокомпанията. Не се трогнаха нито от препратената комуникация с Royal Air Maroc нито от скриншота на банкирането ми, който ясно показваше, че те (а не авиомпанията) са обработили плащането. Доста се изнервих, но нямаше какво да направя повече, а и вече бях изпуснал срока за оспорване на транзакция. 2022 при едно ходене в Мароко отидох направо до офис на авиокомпанията и на място ги изръчках да проверят подробно какво се случва. И познайте - оказа се, че парите са изискани обратно от Orbitz буквално ден-два след първите ми имейли до тях (около седмица след изтичане на ваучера) и авиокомпанията отдавна им ги е върнала. Поисках същото нещо в писмен вид, което ми се даде. След което започнах отново комуникация с Orbitz. На 90% от имейлите въобще не ми отговаряха, а когато отговаряха повтаряха като папагали - вашите пари не са в нас, говорете с авиокомпанията. Лъжа след лъжа, бях потресен. За тях случаят просто беше приключен и нямаха никакво намерение да върнат пари. И така си остана... Вероятно може би има някакъв щатски регулатор, към който бих могъл да се обърна, но честно казано нямах повече нерви.

 

Та в този ред на мисли - всички агенции са един дол дренки, независимо от мащаба.

  • Харесвам 11
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.