Прескочи до съдържание

Закъснения полети на Wizzair 24/05/2013


Препоръчани мнения

Нямам какво друго да прилагам като даказателство. имам само това.

Може също да принтнеш и сканираш мейловете, които си пращал на Ryan, ако ги пазиш в sent box-a.

Връзка към мнение

Може също да принтнеш и сканираш мейловете, които си пращал на Ryan, ако ги пазиш в sent box-a.

 

На Раян не можеш да прашащ мейлове и да комуникираш с някого., не е като при Уиз. Няма какво да им показавам от sent box-a.

 

Гледам, че н съм подавал онлайн оплакване  на 23.04.2013 . В него искам възстановяване на платената сума, както и компенсиране  по 261/2004. Написал съм ,че в противен случай ще уведомя гръцкото ГВА. ОЧЕВАДНО НЕ ГИ Е СТРАХ ОТ ТЯХ. :D

 

Ще си сипя една студена бира, натам отиваме. Наздравец! :drinks: 

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Само до тях не съм пратил. Едно вече разбрах, че с раян работа по мейл и факс  не се върши.

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Днес Wizz мълчат....а аз цял ден се настройвам да им отговарям на поредния e-mail (на война като на война)  :huh:

С тях на глава няма да излезнеш, подавай си документите на по-високо ниво на български и английки, ако трябва и на италиаснки, в някоя проведачна агенция за 5 кинта.

Връзка към мнение

С тях на глава няма да излезнеш, подавай си документите на по-високо ниво на български и английки, ако трябва и на италиаснки, в някоя проведачна агенция за 5 кинта.

Да, ще изчакам седем дни това им бях написал в e-mailа, ако дотогава не ми отговорят пращам всички документи до българското и италианското ГВА........

Връзка към мнение

С риск да ти дойде неустоимо желание да хвърлиш нещо по монитора...

Ситуацията в момента е следната - отдела за борба с клиенти ти е отговорил на 2 мейла за под 24 часа - това значително подобрява KPI "Време за реакция от страна на компанията" и маркетинг отдела могат да плеснат огромен банер на сайта "Ние се грижим за своите клиенти и им отговаряме за по-малко от 24 часа", а след 18-тата звездичка с шрифт 2 да пише "на първите 2 контакта" - тази задача е отметната.

Опитно а/к установи, че с бързите си и учтиви отговори не само не може да се отърве от теб, което е нейната главна цел, а даже те нахъсва повече да си търсиш правата - лошо, много лошо... Тук се намесва психологическият момент - случката е още прясна и не си я забравил. Ако ти отговорят след 5 дни, вече ще ти пука по-малко, отколкото ти пука днес. След 10 дни ще ти пука още по-малко и т.н.... Значи е съвсем в интерес на компанията да протака така очаквания от теб отговор.

За капак си ги заплашил с орган, който следи за спазването на регламент 261/2004... За тях вече е кристално ясно, че ти няма да се спреш пред нищо и така или иначе ще стигнеш до италианския еквивалент на ГВа - къде е тяхната полза да бързат - само прибързано да си стягат примката - така или иначе ситуацията по принцип не е много в тяхна полза... :)

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Taка е когато нямат офиси, на това разчитат. Не съм чул някоя нискотарифна да си е платила компнесация.  По всяка вероятност няма да отговорят повече, предостатъчна информация са ти изнесли.

 

Ти защо им пишеш на английски, тук си имат клон на български? :D

Връзка към мнение

Taка е когато нямат офиси, на това разчитат. Не съм чул някоя нискотарифна да си е платила компнесация.  По всяка вероятност няма да отговорят повече, предостатъчна информация са ти изнесли.

 

Ти защо им пишеш на английски, тук си имат клон на български? :D

Писах им на английски, защото ако се наложи да го пращам на италианското ГВА да не го превеждам пак и да им препратя направо кореспонденцията с тях...сега си говорих с един приятел от Италия, миналата година като бил на екскурзия в Турция полета на Pegasus от Измир излетял с 3 часа закъснение, върнали се в Италия и с още двама човека от групата пуснали оплакване до тамошната защита на потребителите и след една седмица Pegasus им превел по 250 евро обещетение.....като имаш на предвид, че Турция не са в ЕС....а тези Wizz, Ryan оперират в ЕС и само шмекеруват....

Връзка към мнение

Младежи, вие хем сте първи на билетите по 10 евро, хем очаквате услуги, за които не сте готови да си платите - това са разходи - заплати, наеми, ... Иначе Луфтханза имат офис в София - хайде намерете го и се опитайте там да се оплачете във връзка с регламент 261 - I dare you! :D

Регламент 261 се интересува най-вече от и до къде се изпълнява полет, за който даден пътник има претенции. В този ред на мисли за Пегасус важат същите правила, които важат и за Визз, Ер Франс, Изи, Луфти и Ербега.

Нека не бъда скептичен, но в Италия организацията, която следи за 261, се нарича:

L’Ente Nazionale per l’Aviazione Civile

Дори с моите незавидни познания по италиански мога да кажа, че не звучи като комисия за защита на потребителите... ;)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Всъщност по времето, когато четох доста по темата за да напиша поста в блога имаше страшно много доклади, при които точно нискотарифни си изплащат компенсациите, докато други като Бритиш мотаят до последно. 

 

Мисля, че в тоя случай няма значение каква е авиокомпанията, всичките се стараят да отлагат до последно и по възможност да им се размине. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

На твое място бих изпратил директно комуникацията на ГВА с оправданието, че от техните обяснения:

 

1 - не става ясна точната причина, а "техническа грешка" не ги оправдава

2 - отказват компенсация в прав текст

 

Четирите седмици доколкото разбирам също са изтекли.

Не разбирам защо толкова се притесняваш да се оплачеш на ГВА - в крайна сметка те са регулаторът според Директивата и си им влиза в задълженията да ти помогнат.

А и както обясних, моят опит беше положителен.

Самите ГВА не се натоварват изобщо, понеже играят нещо като пощенска кутия - пращаш мейл, те го препращат на компанията и им дават срок за отговор. След като изтече срока, ти пак им пишеш (не очаквай да се сетят) - срокът изтече отговор няма - те пак пращат - ей какво става. Онези съответно отговарят нещо (смеят ли да не отговорят).

Ти не си доволен, пращаш пак мейл, те пак препращат и казват - айде плащайте, ония съответно казват - да добре ей сега. След 2-3 седмици или месец пак им пишеш  - мина вече месец, пари няма. Те пак препращат - айде бе, докога ще се разправяме. И така.

Голямата разлика е във домейна на е-мейла, от който идва в авиокомпанията (е, разбира се и името на служителя де) - като пише caa.bg ония мутри знаят, че може да стане лошо ако ги дразнят много. Като пише gmail.com право в кошчето заминава.

Покрай моите разправии с разни български компании и други институции забелязвам, че много хора просто не си търсят правата или нямат вяра, че наистина могат да се преборят. Не знам колко пъти вече чувам разни приказки от типа - не си струва, не се ядосвай, не си троши нервите и тн.

Нищо общо с реалността. Като натрупаме повече положителни примери се надявам да се промени и това меко казано глупаво отношение към нас самите.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

На твое място бих изпратил директно комуникацията на ГВА с оправданието, че от техните обяснения:

 

1 - не става ясна точната причина, а "техническа грешка" не ги оправдава

2 - отказват компенсация в прав текст

 

Четирите седмици доколкото разбирам също са изтекли.

Не разбирам защо толкова се притесняваш да се оплачеш на ГВА - в крайна сметка те са регулаторът според Директивата и си им влиза в задълженията да ти помогнат.

А и както обясних, моят опит беше положителен.

Самите ГВА не се натоварват изобщо, понеже играят нещо като пощенска кутия - пращаш мейл, те го препращат на компанията и им дават срок за отговор. След като изтече срока, ти пак им пишеш (не очаквай да се сетят) - срокът изтече отговор няма - те пак пращат - ей какво става. Онези съответно отговарят нещо (смеят ли да не отговорят).

Ти не си доволен, пращаш пак мейл, те пак препращат и казват - айде плащайте, ония съответно казват - да добре ей сега. След 2-3 седмици или месец пак им пишеш  - мина вече месец, пари няма. Те пак препращат - айде бе, докога ще се разправяме. И така.

Голямата разлика е във домейна на е-мейла, от който идва в авиокомпанията (е, разбира се и името на служителя де) - като пише caa.bg ония мутри знаят, че може да стане лошо ако ги дразнят много. Като пише gmail.com право в кошчето заминава.

Покрай моите разправии с разни български компании и други институции забелязвам, че много хора просто не си търсят правата или нямат вяра, че наистина могат да се преборят. Не знам колко пъти вече чувам разни приказки от типа - не си струва, не се ядосвай, не си троши нервите и тн.

Нищо общо с реалността. Като натрупаме повече положителни примери се надявам да се промени и това меко казано глупаво отношение към нас самите.

Ще пращам, в последния e-mail им писах, че чакам 7 дни да ми отговорят....ако не го направят до вторник ще пиша на ГВА. Само се чудех на българското или италианското, или и на двете, понеже според регламента трябвало на италианското, порових се а и приятели италианци ми намериха формата за оплакване на италианския регулатор....чудех се само да ги карам ли да ми го превеждат или на английски да пиша.....http://195.103.234.163/Applicazioni/cartadiritti/modulo.asp

А и само да кажа 4 седмици не са минали...полета беше на 24 май от Болоня  :mellow:

Връзка към мнение

Можеш да пишеш спокойно на английски, дори и на италианския регулатор. Все пак английският е официалният език на авиацията.

За четирите седмици не мога да ти дам съвет. Ако искаш изчакай да минат, ако искаш им пиши направо - така или иначе пак чрез тях ще се разправяш.

А и като знам колко бързо реагира администрацията в Италия... Почти като в България.

Връзка към мнение

Аз писах отново на WIzzair, въпреки че не получих отговор на предходния ми e-mail. Писах им и на е-маила, от който ми отговаряха и на страницата. Чакам да минат тези 30 дни и ще пиша и до ГВА-тата. Май темите за WIzz i Ryan закъсненията трябва да ги обединим и двете засягат регулация 261/2004  :)

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

След двуседмично чакане получих отново отговор от WIzzair:

 

Dear Sir,
 
 
Thank you for your message. Please accept our sincerely apologies for the belated response.
The delay of your flight was caused by a sudden technical failure, which could have affected passengers’ safety, if we had decided to fly. Therefore, I am really sorry, but we cannot offer you the compensation you ask for. Under the relating regulations on operating air carriers the liability is excluded in cases where an event is caused by extraordinary circumstances, which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of unexpected flight safety shortcomings that affect the operation of an operating air carrier. I assure you that the reason of the delay was out of the carrier's control. Please be informed that according to the Regulation the extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.
Furthermore, I would like to draw your attention to the judgment issued by the Court of Justice of the European Communities On 19th November 2009. In the judgment the Court states that: Article 5(3) of Regulation No 261/2004 must be interpreted as meaning that a technical problem in an aircraft which leads to the cancellation of a flight is not covered by the concept of ‘extraordinary circumstances’ within the meaning of that provision, unless that problem stems from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control. The Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air (Montreal Convention) is not decisive for the interpretation of the grounds of exemption under Article 5(3) of Regulation No 261/2004.
Please kindly note that we cannot and would never dare to notify passengers with false information, as this may result in appropriate sanctions. The airlines are required to act in accordance with the Montreal Convention and the Regulation of the European Parliament. The decision of Wizzair was based on the facts and in accordance with the above mentioned regulations. We are ready to provide documentation of the flight upon request from the authorities empowered to control air carriers.
In accordance with our General Conditions of Carriage and the operative EU regulations, in case of more than 2 hour delays, Wizz Air shall reimburse passenger's extra costs such as meals, refreshments and two brief telephone costs in reasonable relation to the waiting time upon reception of supplementing invoices. As for the additional expenses listed above, we kindly ask you to forward invoices as an attachment to your reply so that we can determine a possible compensation.
 
Thank you for your time and understanding. I look forward to your reply.
 
 
Yours sincerely,
 
Твърдят, че сто процента техническите причини са извънредно обстоятелство. А сега на къде? .....
Връзка към мнение

2 страници текст и най-същественото липсва, а именно каква е техническата повреда. Аз лично бих прехвърлил оплакването към италианската ГВА, които имат право да изискат конкретната информация за повредата. 

 

В moneysavingexperts, където е най-подробната дискусия по темата също съвета е подобен:

 

How do you know if the delay is the airline's fault?

 

Let's face it, most of us wouldn't have a clue how to tell for sure if a problem was due to a technical fault. We wouldn't be allowed to inspect the aircraft, and even if we could, we probably wouldn't have the necessary aviation knowledge.

 

If you don't believe an airline when it says the delay wasn't its fault, you can refer the complaint to the regulator, the Civil Aviation Authority, which can liaise with the airline on your behalf to establish what caused the delay.

 

Можеш да им пишеш още един имейл, с изискване за конкретната причина за закъснението, но почти съм сигурен, че ще получиш същия шаблонен отговор и според мен си е време за институциите. 

Връзка към мнение

Ето, става все по-интересно. Ето един критичен прочит на текста:

 

Thank you for your message. Please accept our sincerely apologies for the belated response.
Обичайните любезности. Игнор
The delay of your flight was caused by a sudden technical failure, which could have affected passengers’ safety, if we had decided to fly.
Феър енаф
Therefore, I am really sorry, but we cannot offer you the compensation you ask for.
Игнор
Under the relating regulations on operating air carriers the liability is excluded in cases where an event is caused by extraordinary circumstances, which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Преписано от 261/2004
Such circumstances may, in particular, occur in cases of unexpected flight safety shortcomings that affect the operation of an operating air carrier.
ОК
 I assure you that the reason of the delay was out of the carrier's control.
Не е изключено, но това изречение така написано е в "сивата" зона
Please be informed that according to the Regulation the extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.
кой "Регламент?" визират? Кой е взел решението за управление на въздушния трафик? (силно вероятно да е някой доставчик на АНО - един вид някое РВД). Увеличено ли е  закъснението заради решението на някое "РВД"?
 
Furthermore, I would like to draw your attention to the judgment issued by the Court of Justice of the European Communities On 19th November 2009. In the judgment the Court states that: Article 5(3) of Regulation No 261/2004 must be interpreted as meaning that a technical problem in an aircraft which leads to the cancellation of a flight is not covered by the concept of ‘extraordinary circumstances’ within the meaning of that provision, unless that problem stems from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control. 
Ето го решението: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62007CJ0402:BG:HTML на чист български език. Въпросният цитат е в края му. Та Визз следва да потвърдят дали техническият проблем е в следствие на събития, които поради своето естество или произход не са присъщи на нормалното упражняване на дейността на съответния въздушен превозвач и се намират извън ефективния му контрол.
The Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air (Montreal Convention) is not decisive for the interpretation of the grounds of exemption under Article 5(3) of Regulation No 261/2004.
Феър енаф
Please kindly note that we cannot and would never dare to notify passengers with false information, as this may result in appropriate sanctions. The airlines are required to act in accordance with the Montreal Convention and the Regulation of the European Parliament. The decision of Wizzair was based on the facts and in accordance with the above mentioned regulations. 
Игнор
We are ready to provide documentation of the flight upon request from the authorities empowered to control air carriers.
Ами май ще се наложи
In accordance with our General Conditions of Carriage and the operative EU regulations, in case of more than 2 hour delays, Wizz Air shall reimburse passenger's extra costs such as meals, refreshments and two brief telephone costs in reasonable relation to the waiting time upon reception of supplementing invoices. As for the additional expenses listed above, we kindly ask you to forward invoices as an attachment to your reply so that we can determine a possible compensation.
 
Така тук идва момент да действаш така, както те действат - те се опитват да те разсеят, ползвайки юридическа терминология и пускайки няколко нишки паралелно...
 
Ето го коментара обратно:
Thank you for your answer. I would like to inform you that I feel desappointed further of your answer.
I would be grateful to know more about the rules which steered your opinion to clasify the reason for the delay of the flight as "out of the carrier's control".  May you point the the document, which has been reffered as "the Regulation"? Do you claim that the delay of flight W6xxx  was rised by "an air traffic management decision" in relation to a the aircraft, which operated it on a 24 May 2013? Which are the facts that  as according to Wizzair prove that the tecnical problem "stemed from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control"?
May you provide me a complete procedure for claiming expenses back in relation to Regulation 261/2004. How long does it take to have the reimbursment aproved?
 
BR,
XXX
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря много за насоките akair  :)  Липсваха ми тези  Wizz цели 20 дни не ме бръснеха. Така добре ли е да им изпратя: 

Dear Wizzair Team,

 

Thank you for your response 21 days after my second answer to you? Please be more organizing and answer me back in short terms.

Now I would like to inform you that I feel disappointed further of your answer.

I would be grateful to know more about the rules which steered your opinion to classify the reason for the delay of the flight as "out of the carrier's control"?

 

You write me : “Please be informed that according to the Regulation the extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.” – which Regulation you sight here.  May you point the document, which has been reffered as "the Regulation"?

 

Do you claim that the delay of flight W6 4364  was rised by "an air traffic management decision" in relation to a the aircraft, which operated it on a 24 May 2013?

 

Which are the facts that  as according to Wizzair prove that the tecnical problem "stemed from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control"?

 

If you don’t send me answer and prove me that sudden technical failure is "extraordinary circumstances” according to European Union Regulation 261/2004 and judgment issued by the Court of Justice of the European Communities On 19th November 2009 I will ask for support from Regulation Bodies in Italy and Bulgaria.

 

May you provide me a complete procedure for claiming expenses back in relation to Regulation 261/2004. How long does it take to have the reimbursement approved?

 

On 24th June is one month after delayed flight of Wizzair W6 4364 from Bolongna to Sofia with more than 7 hours and if I don’t receive the compensation I will inform the Regulation Bodies in Italy and will start to have my compensation in a court. After this date I will think that WizzAir Hungary refuse to give me compensation.

 

Yours sincerely,

 

XXX

Връзка към мнение

Най-важното е ти как смяташ че следва да изглежда твоето писмо до Визз Ер, защото ти заставаш под него с името си.

Склонен съм да вярвам, че заплахите и предизвикателния тон няма да имат търсения/желания ефект - нека не забравяме, че всяка а/к разглежда стотици точно такива жалби всеки ден - ако за нас летенето е начин за придвижване и/или хоби, за а/к това е бизнес. Те са писали правилата на играта и имат повече тренировки от всички нас, взети заедно. :))

Един нападателен тон инстинктивно кара другата страна да се дистанцира и да бъде по-предпазлива и премерена в комуникацията си. Много е възможно а/к да е "по-разговорлива", ако успееш да им създадеш усещането, че ти се опитваш да разбереш тяхната гледна точка, техния начин на мислене... Но не забравяй, че те са виждали почти всичко за толкова години ;))

Малко по-конкретно - не знам дали 21 дни са много или малко, но са си съвсем в даденото им време за отговор. Не само Визз отговарят след 21 дни.

Чисто стилистично със сигурност може да се напише и по-добре - помоли някой филолог (във форума) да удари едно рамо. Точното име на регламента беше нещо от рода на "Regulation EO/EC 261/2004" - провери го в Юролекс.

Струва си да отбележа, че точно защото летенето е бизнес за а/к, всичко е бюджетирано. Много е възможно те да могат да си позволят разноските за твоите адвокати, но не и ти - за техните... Погледни всички отговори на а/к в 2-те теми (тази и за FR) и потърси дали някъде някоя от авиокомпаниите поставя ултиматуми - може би не е случайно... ;))

И въпрос за 250 евро - каква е крайната цел на цялата тази процедура (за всяка от страните)?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Благодаря. Ще махна последния абзац, но не мислиш ли ако бъда по вежлив те следващия път ще ми отговорят пак с писмо от 2 страници, в което ще напишат много неща, но нищо по същество и това има риск да продължи до безкрай...да си разменяме писма, в който аз съм вежлив, те също и ....каква е крайната цел ?

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.