Прескочи до съдържание

Wizz Air - кратки новини и въпроси (Архив: 29.05.2013 - 19.05.2016)


Препоръчани мнения

здравейте магеланци, имам следния казус по който надявам се някой има отговора :) утре ще закупувам билети с лилавите и с реинаер но на един от пътниците л.к. му изтича след няколко дена пусната е за преиздаване но още не е готова новата, има ли вариант да се закупят билетите и в последствие да се смени номера и валидността на документа с който ще пътува и ако има таксува ли се това ?

При покупката не се изискват номера на документи, а само имената!

При чекирането ще са необходими.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Лилавите са заложили полети с новите си "играчки" - удължената версия на сегашния им самолет - А321. Това означава, че увеличават капацитета от София (и Букурещ), без да увеличават честотите:

 

Sofia – Birmingham eff 17FEB17 2 weekly
Sofia – Bologna eff 17FEB17 3 weekly
Sofia – Bristol eff 19FEB17 2 weekly
Sofia – Cologne eff 19MAR17 3 weekly
Sofia – Frankfurt Hahn eff 18MAR17 3 weekly
Sofia – London Luton eff 17MAR17 4 weekly
Sofia – Malmo eff 17MAR17 2 weekly
Sofia – Malta eff 18FEB17 3 weekly
Sofia – Memmingen eff 19MAR17 2 weekly
Sofia – Milan Bergamo eff 17FEB17 7 weekly
Sofia – Naples eff 17MAR17 2 weekly
Sofia – Rome Fiumcino eff 18MAR17 3 weekly

 

За това чудо става дума:

qIEyQ6p.jpg

 

Няма аварийни изходи на крилото, а пълноразмерни врати преди и зад него - ясно се виждат на снимката :)

SourceL http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=29877

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Лилавите са заложили полети с новите си "играчки" - удължената версия на сегашния им самолет - А321. Това означава, че увеличават капацитета от София (и Букурещ), без да увеличават честотите:

 

Sofia – Birmingham eff 17FEB17 2 weekly

Sofia – Bologna eff 17FEB17 3 weekly

Sofia – Bristol eff 19FEB17 2 weekly

Sofia – Cologne eff 19MAR17 3 weekly

Sofia – Frankfurt Hahn eff 18MAR17 3 weekly

Sofia – London Luton eff 17MAR17 4 weekly

Sofia – Malmo eff 17MAR17 2 weekly

Sofia – Malta eff 18FEB17 3 weekly

Sofia – Memmingen eff 19MAR17 2 weekly

Sofia – Milan Bergamo eff 17FEB17 7 weekly

Sofia – Naples eff 17MAR17 2 weekly

Sofia – Rome Fiumcino eff 18MAR17 3 weekly

 

 

 

Ако добре правя сметките това са 36 полета на седмица с 50 седалки повече на полет, което е с 1800 седалки повече в една посока или 3600 седалки двупосочно, а годишно общо капацитета се увеличава с 187 200 седалки без нито едно ново самолетодвижение. На това му се казва увеличение на ефективността ;)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 Здравейте магеланци .

Купих си билет от сайта на  Wizz до Айндховен на цена 169.99 лв  .От картата ми ,Visa na DSK, бяха изтеглени 172,50 лв . Ще съм благодарен ,ако някой сподели откъде се получава разликата .

Благодаря Ви .

Не е нужно да занимаваш авиокомпанията, проблемът е при ДСК.

Работя редовно с Visa и Visa Electron на ДСК.

В момента на покупката винаги блокират МАЛКО по-висока сума, която веднага се отразява в онлайн банкирането. След 3-4-5 дена, когато мине разплащането в извлечението се появява точната сума с нова дата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Лилавите са заложили полети с новите си "играчки" - удължената версия на сегашния им самолет - А321. Това означава, че увеличават капацитета от София (и Букурещ), без да увеличават честотите:

 

Sofia – Birmingham eff 17FEB17 2 weekly

Sofia – Bologna eff 17FEB17 3 weekly

Sofia – Bristol eff 19FEB17 2 weekly

Sofia – Cologne eff 19MAR17 3 weekly

Sofia – Frankfurt Hahn eff 18MAR17 3 weekly

Sofia – London Luton eff 17MAR17 4 weekly

Sofia – Malmo eff 17MAR17 2 weekly

Sofia – Malta eff 18FEB17 3 weekly

Sofia – Memmingen eff 19MAR17 2 weekly

Sofia – Milan Bergamo eff 17FEB17 7 weekly

Sofia – Naples eff 17MAR17 2 weekly

Sofia – Rome Fiumcino eff 18MAR17 3 weekly

 

За това чудо става дума:

qIEyQ6p.jpg

 

Няма аварийни изходи на крилото, а пълноразмерни врати преди и зад него - ясно се виждат на снимката :)

SourceL http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=29877

 

Разровичках се за други 321 и всички, които намерих са по този начин с врати, а не с аварийни.

Освен това редовните изходи имат по-висока пропускателна способност от аварийните, тъй като са по-широки.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Разровичках се за други 321 и всички, които намерих са по този начин с врати, а не с аварийни.

Освен това редовните изходи имат по-висока пропускателна способност от аварийните, тъй като са по-широки.

 

Точно това е причината, няма 321 с малки изходи, защото нямат капацитет. 

Връзка към коментар
Георги Матеев

Не е нужно да занимаваш авиокомпанията, проблемът е при ДСК.

Работя редовно с Visa и Visa Electron на ДСК.

В момента на покупката винаги блокират МАЛКО по-висока сума, която веднага се отразява в онлайн банкирането. След 3-4-5 дена, когато мине разплащането в извлечението се появява точната сума с нова дата.

Не съм забелязвал подобно нещо. Винаги като купувам билет от Уиз ДСК ми блокират точната сума до стотинка.

 

Единствено се получават леки разлики когато играе превалутиране. Ако плащането примерно е в лева, а картата в евро. Тогава банката блокира сума в евро спрямо дневния курс на Visa/Madtercard, а чак когато мине осчетоводяването след 2-3 дни се вижда точната сума, която може да е леко и нагоре и надолу.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Точно това е причината, няма 321 с малки изходи, защото нямат капацитет. 

Ако се загледате внимателно в снимката 3тата врата е по-малка от останалите и се намира над края на крилото. Това не е нормален изход а авариен, макар и по-голям от тези на А320/А319 над крилото

Връзка към коментар

Малко по-подробно може да е интересно :)

 

Ето типа на изходите: https://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/25.807

 

 

(a) Type. For the purpose of this part, the types of exits are defined as follows:

(1) Type I. This type is a floor-level exit with a rectangular opening of not less than 24 inches wide by 48 inches high, with corner radii not greater than eight inches.
(2) Type II. This type is a rectangular opening of not less than 20 inches wide by 44 inches high, with corner radii not greater than seven inches. Type II exits must be floor-level exits unless located over the wing, in which case they must not have a step-up inside the airplane of more than 10 inches nor a step-down outside the airplane of more than 17 inches.
(3) Type III. This type is a rectangular opening of not less than 20 inches wide by 36 inches high with corner radii not greater than seven inches, and with a step-up inside the airplane of not more than 20 inches. If the exit is located over the wing, the step-down outside the airplane may not exceed 27 inches.
(4) Type IV. This type is a rectangular opening of not less than 19 inches wide by 26 inches high, with corner radii not greater than 6.3 inches, located over the wing, with a step-up inside the airplane of not more than 29 inches and a step-down outside the airplane of not more than 36 inches.
(5) Ventral. This type is an exit from the passenger compartment through the pressure shell and the bottom fuselage skin. The dimensions and physical configuration of this type of exit must allow at least the same rate of egress as a Type I exit with the airplane in the normal ground attitude, with landing gear extended.
(6) Tailcone. This type is an aft exit from the passenger compartment through the pressure shell and through an openable cone of the fuselage aft of the pressure shell. The means of opening the tailcone must be simple and obvious and must employ a single operation.
(7) Type A. This type is a floor-level exit with a rectangular opening of not less than 42 inches wide by 72 inches high, with corner radii not greater than seven inches.
( 8) Type B. This type is a floor-level exit with a rectangular opening of not less than 32 inches wide by 72 inches high, with corner radii not greater than six inches.
(9) Type C. This type is a floor-level exit with a rectangular opening of not less than 30 inches wide by 48 inches high, with corner radii not greater than 10 inches.

 

Тези изброени изходи имат следната максимална пропускливост:

 

 

(g) Type and number required. The maximum number of passenger seats permitted depends on the type and number of exits installed in each side of the fuselage. Except as further restricted in paragraphs (g)(1) through (g)(9) of this section, the maximum number of passenger seats permitted for each exit of a specific type installed in each side of the fuselage is as follows:

 

  Type A 110    Type B 75   Type C 55    Type I 45    Type II 40   Type III 35   Type IV 9
(1) For a passenger seating configuration of 1 to 9 seats, there must be at least one Type IV or larger overwing exit in each side of the fuselage or, if overwing exits are not provided, at least one exit in each side that meets the minimum dimensions of a Type III exit.
(2) For a passenger seating configuration of more than 9 seats, each exit must be a Type III or larger exit.
(3) For a passenger seating configuration of 10 to 19 seats, there must be at least one Type III or larger exit in each side of the fuselage.
(4) For a passenger seating configuration of 20 to 40 seats, there must be at least two exits, one of which must be a Type II or larger exit, in each side of the fuselage.
(5) For a passenger seating configuration of 41 to 110 seats, there must be at least two exits, one of which must be a Type I or larger exit, in each side of the fuselage.
(6) For a passenger seating configuration of more than 110 seats, the emergency exits in each side of the fuselage must include at least two Type I or larger exits.
(7) The combined maximum number of passenger seats permitted for all Type III exits is 70, and the combined maximum number of passenger seats permitted for two Type III exits in each side of the fuselage that are separated by fewer than three passenger seat rows is 65.
( 8) If a Type A, Type B, or Type C exit is installed, there must be at least two Type C or larger exits in each side of the fuselage.
(9) If a passenger ventral or tailcone exit is installed and that exit provides at least the same rate of egress as a Type III exit with the airplane in the most adverse exit opening condition that would result from the collapse of one or more legs of the landing gear, an increase in the passenger seating configuration is permitted as follows:
(i) For a ventral exit, 12 additional passenger seats.
(ii) For a tailcone exit incorporating a floor level opening of not less than 20 inches wide by 60 inches high, with corner radii not greater than seven inches, in the pressure shell and incorporating an approved assist means in accordance with § 25.810(a), additional passenger seats.
(iii) For a tailcone exit incorporating an opening in the pressure shell which is at least equivalent to a Type III emergency exit with respect to dimensions, step-up and step-down distance, and with the top of the opening not less than 56 inches from the passenger compartment floor, 15 additional passenger seats.
(h) Other exits. The following exits also must meet the applicable emergency exit requirements of §§ 25.809 through 25.812, and must be readily accessible:
(1) Each emergency exit in the passenger compartment in excess of the minimum number of required emergency exits.
(2) Any other floor-level door or exit that is accessible from the passenger compartment and is as large or larger than a Type II exit, but less than 46 inches wide.
(3) Any other ventral or tail cone passenger exit.

 

С посоченият на снимката самолет имаме 2x TypeB+2 TypeC = макс 260 пътника, мисля че А321 е сертифициран за 240.

 

Сега ще кажете, че нещо съм объркал сметката, и аз се шашнах първоначално, но се оказва, че втората врата също е сертифицирана като по-малка, Type C. Причината, е че нейната "партньорка" от дясната страна е по-малка, снимка:

 

http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/Airbus-A321-232/2794060/L/

 

Така, че тази двойка врати си е Type C, нищо че от лявата страна вратата най-вероятно е Type B. А защо е тази разлика... намерих една дискусия в airlirners и е най-вероятно, за да може втората врата от ляво да се ползва понякога за товарене/разтоварване на пътници. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Идеята беше тези, които не са заорали надълбоко в самолетите, да мога бързо да се ориентират, ако попаднат на такъв самолет... Иначе ясно, че това е особеност на модификацията.

При Луфти ми се е случвало да ползват врати 1L и  2L за бординг/дисембаркинг на пътници.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не е нужно да занимаваш авиокомпанията, проблемът е при ДСК.

Работя редовно с Visa и Visa Electron на ДСК.

В момента на покупката винаги блокират МАЛКО по-висока сума, която веднага се отразява в онлайн банкирането. След 3-4-5 дена, когато мине разплащането в извлечението се появява точната сума с нова дата.

Днес ми се обадиха от ДСК  ,и ми казаха че най - вероятно  разликата идва от превалутирането  на УИЗ . Странно , изискуемата сума за билета беше в лева , платена с левова ВИЗА .

Редактирано от rayden
Връзка към коментар

Днес ми се обадиха от ДСК  ,и ми казаха че най - вероятно  разликата идва от превалутирането  на УИЗ . Странно , изискуемата сума за билета беше в лева , платена с левова ВИЗА .

 

Някой в ДСК е претупал работата, аз бих повече разчитал на казаното от mitkobiker, поизчакай ден-два. След това пускаш диспут. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Някой в ДСК е претупал работата, аз бих повече разчитал на казаното от mitkobiker, поизчакай ден-два. След това пускаш диспут. 

А, претупал, колкото са си поискали от Уиз, толкова е заверила картовата система, това си е точно така. На мен също ми прилича на разлика при превалутиране, сякаш сумата от Уиз е дошла в друга валута. Не разбрах закупеният билет с направление от България ли е? Ако да, наистина би трябвало да е точно посочената сума в лева, ако не - то със сигурност е от превалутирането на Уиз.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

как ви се струва 90 евро еднопосочен Мадрид - София? не съм следил дестинацията, става дума за втората половина на декември, по-точно 17-ти, събота ... има ли смисъл да чакам? гледам Wizz, Ryan и FB, това е най-ниското което намирам засега с Wizz... иначе Ryan имат и по 30-на евро, ама ноември

Редактирано от logist13
Връзка към коментар

как ви се струва 90 евро еднопосочен Мадрид - София? не съм следил дестинацията, става дума за втората половина на декември... има ли смисъл да чакам? гледам Wizz, Ryan и FB, това е най-ниското което намирам засега с Wizz... иначе Ryan имат и по 30-на евро, ама ноември

 

Ако не е точно преди Коледа, вероятно ще има по-добри оферти през есента

Връзка към коментар

как ви се струва 90 евро еднопосочен Мадрид - София? не съм следил дестинацията, става дума за втората половина на декември, по-точно 17-ти, събота ... има ли смисъл да чакам? гледам Wizz, Ryan и FB, това е най-ниското което намирам засега с Wizz... иначе Ryan имат и по 30-на евро, ама ноември

 

 

Аз дебнах еднопосочен от Мадрид от октомври месец за точна дата в началото март...Първият път, когато проверих беше 70 или 80  евро, в края на януари го купих за 30...

Връзка към коментар

как ви се струва 90 евро еднопосочен Мадрид - София? не съм следил дестинацията, става дума за втората половина на декември, по-точно 17-ти, събота ... има ли смисъл да чакам? гледам Wizz, Ryan и FB, това е най-ниското което намирам засега с Wizz... иначе Ryan имат и по 30-на евро, ама ноември

Моето мнение е, че преди коледните празници, местата с много българи ще бъде с повишен интерес. Още повече и последната събота.

Връзка към коментар

Аз така чаках ... и още чакам едни билети Амстердам-Аликанте/Валенсия-Амстердам да им падне цената и ... вече са двойни. Та вместо 3 - на практика ще купувам 6.

За сетен път се убеждавам, че трябва да се купува (да има сделка) в момента, когато си доволен от нея. :)

Редактирано от ven62
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.