Георги Публикувано: 10 януари, 2017 Сподели Публикувано: 10 януари, 2017 В 6 сутринта вчера опашката за секюрити стигаше до гише 24 - около 2/3 от дължината на зала Заминаващи. Горе най-левият скенер не работеше. Дано не се налага отговорните фактори да трябва да следят потока на искаши да излезнат хора при такова струпване... Предполагам също мярка за безопастност е автобусите да не ги допускат до по-близката до терминала улица, въпреки специалните кашпи. Автобусите спират в другата улица, където има коли на посрещачи, дипломатически автомобили, ... И става задръстване Планирането на потоци е базова концепция - учат го строителни инж, снабдителите, компютърджиите - сигурно не е трудно да хванат експерт, който да им обясни къде са сбъркали... Аз си мечтая и светофара пред терминал 1 да стане с една идея по-умен. Не съм ги хванал периодите с абсолютна точност още, но точно към края на работния ден явно има много кацащи самолети и винаги става задръстване около 17:00 за 20-ина минути и после пак към 17:40. На практика, имам 20 минути да си тръгна от работа, ако искам да не ме хване жестока тапа и това е на късмет, в добри дни задръстването е от светофара до РВД. Ако светофара дава предимство на колите от терминала съобразено с графика на полетите ще е чудесно, ама както казах - мечтая си Връзка към коментар
Двуцветко Публикувано: 10 януари, 2017 Сподели Публикувано: 10 януари, 2017 Това за 5-ти вечерта и за 6-ти до около 12, 13:00 е абсолютно НЕВЯРНО. Всъщност може и да си прав, ако "намалена функционалност" клони към "НУЛА". Акуратната информация беше : Error 404. На 6-ти сутринта имах ранен полет и цяла нощ до към 8 сутринта съм рефрешвал сайта за полетна информация непрекъснато, защото се шокирах дали ще се лети или не в тези атмосферни условия, защото гонех връзки. Трябва да бъдем коректни и да кажем, че полетната информация си работеше нормално поне до сутринта на 6-ти. 1 Връзка към коментар
adreno Публикувано: 10 януари, 2017 Сподели Публикувано: 10 януари, 2017 84 Toва е ново, явно след повторното въвеждане на код жълто (или оранжево беше) Аз си мечтая и светофара пред терминал 1 да стане с една идея по-умен. Не съм ги хванал периодите с абсолютна точност още, но точно към края на работния ден явно има много кацащи самолети и винаги става задръстване около 17:00 за 20-ина минути и после пак към 17:40. На практика, имам 20 минути да си тръгна от работа, ако искам да не ме хване жестока тапа и това е на късмет, в добри дни задръстването е от светофара до РВД. Ако светофара дава предимство на колите от терминала съобразено с графика на полетите ще е чудесно, ама както казах - мечтая си Не е до полетите само - на летището работния ден свършва 16:30-17:00, в доста от фирмите наоколо също. Други приключват към 17:30 - за това е втория пик около 17:40. Има и един трети около 18:10. Наистина на Т2 кацат 7-8 полета от 17:30 до 18:30, но не те са причина за задръстването. Между другото има поставен антирекорд - Има само един (1) полет излетял навреме - първият за деня Повечето от полетите от обед закъсняват с по над час за излитане България Ер са между 0:15 и 2:40 назад Уиз - 0:45 и 5 часа Райън - 0:35 - 5+ часа Луфтханза - 2 до 5 часа назад Връзка към коментар
Branko Публикувано: 10 януари, 2017 Сподели Публикувано: 10 януари, 2017 Toва е ново, явно след повторното въвеждане на код жълто (или оранжево беше) Не е до полетите само - на летището работния ден свършва 16:30-17:00, в доста от фирмите наоколо също. Други приключват към 17:30 - за това е втория пик около 17:40. Има и един трети около 18:10. Наистина на Т2 кацат 7-8 полета от 17:30 до 18:30, но не те са причина за задръстването. Между другото има поставен антирекорд - Има само един (1) полет излетял навреме - първият за деня Повечето от полетите от обед закъсняват с по над час за излитане България Ер са между 0:15 и 2:40 назад Уиз - 0:45 и 5 часа Райън - 0:35 - 5+ часа Луфтханза - 2 до 5 часа назад Едва 25-30 % от персонала на летището работи редовна смяна до 17ч,другите са на 12 часови смени от 7ч-19ч или подобни. А причината за закъсненията на излетялите полети е в това на недостига на персонал на Суиспорт ,които обслужват Бг.ер,Райан и Луфтханза.Товарачите са по двама на полет и то след като успеят да натоварят предишния,защото голяма част от колегите им са решили да си вземат болнични в тези студове.От 20човека смяна 15 болнични .За това и само първия е излетял навреме 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 Аз си мечтая и светофара пред терминал 1 да стане с една идея по-умен. Не съм ги хванал периодите с абсолютна точност още, но точно към края на работния ден явно има много кацащи самолети и винаги става задръстване около 17:00 за 20-ина минути и после пак към 17:40. На практика, имам 20 минути да си тръгна от работа, ако искам да не ме хване жестока тапа и това е на късмет, в добри дни задръстването е от светофара до РВД. Ако светофара дава предимство на колите от терминала съобразено с графика на полетите ще е чудесно, ама както казах - мечтая си Това е твърде "умно" управление на потоците - аз визирах нещо доста по-простичко - в залата има много хора и се налага спешно да излезнат от нея (пожар, земетресение, нещо по-лошо,...) - с тоя 1 изход... Все си мислех, че има норми на колко човека трябва да има по 1 изход и колко да е голям (да кажат строителните инж. и архитектите), но може би тези норми не важат за летището... Явно летищата в Лондон, Париж, Ню Йорк, Сингапур, Токио, Сидни, Сао Пауло,... са с по-ниска степен на заплаха, щото си им работят входовете и изходите... В Амстердам съм виждал военни (а може би жандармерия?) да се разхождат с автомати в стерилната зона (където се предполага, че всички пътници вече са минали проверка за сигурност), но входовете и изходите на летището си работеха... 4 Връзка към коментар
rayden Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 отново имаме : website is offline :error 522 Връзка към коментар
ShaMan-H_Fel Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 Хм, интересно, значи не са съвсем идиоти щом ползват Cloudflare. Предлагам да съберем пари от закуски и джобни и да го вземем това летище на концесия. Мисля, че ще можем да го направим най-доброто, ако не в света, то поне в Европа . 7 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 (редактирано) На 6-ти сутринта имах ранен полет и цяла нощ до към 8 сутринта съм рефрешвал сайта за полетна информация непрекъснато, защото се шокирах дали ще се лети или не в тези атмосферни условия, защото гонех връзки. Трябва да бъдем коректни и да кажем, че полетната информация си работеше нормално поне до сутринта на 6-ти. Да, за да бъдем коректни - да уточня. На 5-ти срещу 6-ти си спах, но през деня на 6-ти т.е. от около 9 сутринта до към 12, 13 сайт нямаше. Разбира се, не съм стоял с показалец на F5 и нонстоп да следя да не би да вземе да им се отвори сайта, но когато и да проверявахме с жена ми - греда. Редактирано 11 януари, 2017 от ven62 4 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 (редактирано) Предлагам да съберем пари от закуски и джобни ... Колко му е - спираме трюфелите и черния хайвер за стотина години и готово Редактирано 11 януари, 2017 от Фичо 2 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 (редактирано) Все си мислех, че има норми на колко човека трябва да има по 1 изход и колко да е голям (да кажат строителните инж. и архитектите), но може би тези норми не важат за летището... Разбира се, че има норми за изходите и въобще за евакуацията на хората от сградите. И разбира се, че тези норми са особено важни за сгради и съоръжения за масово събиране на хора като стадиони, спортни, концертни и конгресни зали, кина, театри, училища, летища, гари, различни обществени сгради, офиссгради и т.н. Силно дразнеща е утвърдената в България порочна (и даже престъпна) практика масово да се затварят, включително и да се заключват, изходи на обществени сгради, както и да се стесняват или направо преграждат евакуационни пътища (например коридори) с различни решетки, будки, щандове, мебели, машини, или разни обикновени боклуци! Всеки може да се сети или да провери например колко от вратите на главния вход на НДК са отворени. Там много често, при организиране на различните базари и изложения съм виждал как се поставят щандове пред изходи, стълбища и коридори, като понякога се образуват такива лабиринти, че при критична ситуация хората много трудно ще се ориентират как да се евакуират. Примерите за затворени/заключени изходи са навсякъде и то най-често става дума за публични (държавни и общински) институции, които трябва да са пример за спазването на законите и нормативите. Може да проверите, например, колко от вратите на Централна поща се отварят свободно. Или колко от вратите на БНБанка се отварят свободно. Или пък вратите на Съдебната палата. Да не изреждам и други сгради като жп-гари, за летището вече стана дума. Най-лошо обаче е, че се затварят изходи и в училищата. Още аз като бях ученик преди сто години, в началното ми училище (1-во Училище на ул. "Стара планина" в София) от трите големи двойни врати на главния вход се отваряше ... само половин врата, може би и сега продължава да е така. После в Гимназията (9-та гимназия на "Патриарха") пак от двете двойни врати се отваряше само половинка, Крумчов да каже сега как е, че не съм влизал отдавна... Не ми се мисли какво ще стане при някое силно земетресение, каквото рано или късно ще се случи в София (или някъде другаде в България) , защото сме сеизмичен район. При неизбежните хаос и паника, които ще се получат и при това масово затваряне/заключване/препречване на изходи и евакуационни пътища. И после ще има вайкане и тюхкане, ама както обикновено ще е "след дъжд - качулка", поразиите ще са факт и ще се сетим постфактум какво не е било наред. Редактирано 11 януари, 2017 от Фичо 10 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 11 януари, 2017 Сподели Публикувано: 11 януари, 2017 Силно дразнеща е утвърдената в България порочна (и даже престъпна) практика масово да се затварят, включително и да се заключват, изходи на обществени сгради, както и да се стесняват евакуационни пътища (например коридори) с различни решетки, будки, щандове, мебели, машини, или разни обикновени боклуци! Добре, че няма много хора по мачовете, както преди години, че там нещата са още по-драматични, щото потокът от хора в концентриран в два периода в рамките на 2 часа. Ако не се образуват опашки, някой ще си помисли, че проверяващите не си вършат достатъчно добре работата. 1 Връзка към коментар
montepinar Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 (редактирано) Местят се на Терминал 2 от 16.01. Дано пътниците са информирани своевременно, че очаквам доста хаос и препълнени маршрутки между двата терминала Поне и на летящите от 1 ще им олекне доста. http://www.dnevnik.bg/biznes/turizam/2017/01/12/2898594_raiuner_se_mesti_na_terminal_2_na_sofiiskoto_letishte/ препълнените маршрутки не обхващат и половината полети на Раян Еър и Виз Еър, те са от 7 до 19ч (даже от 7.15 до 18.45 от Т2 към Т1) при ранни сутрешни и вечерни полети хората издухват супата. Кацаме от Лондон в 22ч на Т1 и ни "маршрутка", ни 84 до метрото при Т2, пълна недомислица. Поне едната авиокомпания си реши проблема Редактирано 12 януари, 2017 от montepinar 5 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 (редактирано) препълнените маршрутки не обхващат и половината полети на Раян Еър и Виз Еър, те са от 7 до 19ч (даже от 7.15 до 18.45 от Т2 към Т1) при ранни сутрешни и вечерни полети хората издухват супата. Кацаме от Лондон в 22ч на Т1 и ни "маршрутка", ни 84 до метрото при Т2, пълна недомислица. Поне едната авиокомпания си реши проблема Ако Георги премести това мнение в съответната тема и ръководството на летището вземе та прочете последните няколко страници - готов им е екшън плана (нали сега така е модерно да се казва) за 2017 г. Ако имат затруднения и бюджета може да им спретнем. Остава само те да си го умножат по 3 или 4, но за това ще се сетят. Редактирано 12 януари, 2017 от ven62 5 Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Браво, сега да не се окаже само, че и на Т2 нямат достатъчно персонал сутрин 6 Връзка към коментар
akair Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Нека пътуващите със сутрешни полети си отделят достатъчно време за проверката за сигурност. В часовия пояс 6:00 до 8:00 има 6-7 полета от Т2 и опашката долу, както писах и в другата тема, е сериозна. Сутрин има полети до Франкфурт, Мюнхен, Виена, Амстердам, Брюксел, Берлин, Киев, Париж, Рим, ... Повечето от тези полети са с по 150-160 пътници, заради трансферите и 4-те скенера горе просто не са достатъчни, за да няма опашки . 11 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 (редактирано) Честито на опашката преди,след и на самите ескалатори! Цирк! Редактирано 12 януари, 2017 от Hollywood 3 Връзка към коментар
Branko Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 такъв мармалад ще настъпи,че не ми се мисли 4 Връзка към коментар
Edem Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Защото пък на Т1 кьорава опашчица нямаше, нали?! Чудесно, че така бързо реагираха, чак ме стимулират да си купя билети ей така да ги подкрепя и да видя какви ги вършат на новия терминал. 3 Връзка към коментар
DimitarYanakiev Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Нека пътуващите със сутрешни полети си отделят достатъчно време за проверката за сигурност. В часовия пояс 6:00 до 8:00 има 6-7 полета от Т2 и опашката долу, както писах и в другата тема, е сериозна. Сутрин има полети до Франкфурт, Мюнхен, Виена, Амстердам, Брюксел, Берлин, Киев, Париж, Рим, ... Повечето от тези полети са с по 150-160 пътници, заради трансферите и 4-те скенера горе просто не са достатъчни, за да няма опашки . И с тези на Райън ще станат поне 10. Ще стане наистина пълен хаос с толкова много полети. Това не е решаване на проблема, а преместването му на Т2. Сега Т1 остава с много малко полети(Уиз и някои единични полети, които не надхвърлят повече от 25 полета). Мисля,че е по някакъв вариант сега трябва да бъдат преместени полети на Т1, но коя авиокомпания би била съгласна?? 1 Връзка към коментар
Мирослав Василев Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Според мен, би трябвало да започне изграждането на трети терминал. 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Според мен, би трябвало да започне изграждането на трети терминал. Според мен, трябва да си оправят простотията - без извинение - със security зоната на T2. Връзка към коментар
akair Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Предупреденият е на 50% спасен. Идеално балансиране на трафика между терминалите така, че никой терминал да не е близо до лимита си в никой часови пояс е трудно, ако изобщо е възможно. Забавно е как едно интересно решение води след себе си до поредица от предизвикателства - уеднаквяването на таксите води до разместване на а/к между терминалите, което пък води до опашки на проверките за сигурност,... 1 Връзка към коментар
DimitarYanakiev Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Точно трафикът трябва да бъде уеднаквен между терминалите и да не се получават такива опашки. Според мен няма нужда от строителство на 3 терминал, а може би от едно модернизиране на Т1. 2 Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 12 януари, 2017 Сподели Публикувано: 12 януари, 2017 Скенерите са си напълно достатъчни, в "предскенерните устройства" е проблемата.... 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега