Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Тоалетните... Аз бях искрено потресена преди време от състоянието на една от тях - счупена ключалка, подпирах вратата с крак, за останалото не ми се спомняше. Промърморих тихо в една социална мрежа - българите не обичат забележките, считат се за плюене - и се оказа, че е нормална практика. За мен това е меко казано възмутително. Летището... 

Връзка към коментар

Аз пък мисля, че отговорът е формален и писан набързо. Само и само за да се отговори нещо:

 

-  "... са предприети всички мерки за подобряване ..."

- "...Осигурени са всички необходими материали и консумативи ..."  

 

чак пък всички - винаги може повече, особено при чистене на тоалетни на балканския полуостров;

 

А пък това последното - да учиш хората как да ползват тоалетните ... Другаде по света явно WC-тата се ползват по друг начин или пък пътуващите сами да награбят всичките осигурени материали и консумативи и да действат вместо персонала.

Отговора си е напълно нормален, не мисля, че може да се очаква нещо по-добро от която и да е компания. Дали наистина са взети мерки е отделен въпрос.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тук като че ли се пропуска основното и се коментира съдържанието на писмото, което наистина е стандартизирано.

По-важното е, че изобщо се допуска тоалетните на летището да са в такова състояние и то не еднократно, а перманентно. Върхът на глупостта и наглостта, е че индиректно се обвиняват пътниците и техните хигиенни навици за състоянието на санитарните помещения. Дори и в Азия не съм виждал такива кенефи.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да сложат като на виенското едно електроно табло да вратата на изхода на тоалетната с три  муцуни- усмихната, намръщена, и с права уста... :)  :mellow:  :( ...Всеки използвал тоалетната, може да и даде оценка...Така се спстява писането на писма...Служителките/онези с парцала/ на виенското винаги  ми  благодарят, коагто  ги оценявам...а аз  им пиша шест :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Чак се чудя какво очаквате наистина.

Всеки знае какви са тоалетните в България в голямата си част, няма как на летището да бъдат коренно различни.

Държави, които се водят в Третия свят поне на летищата изглеждат прилично. Освен това летището има приход от всеки пътник 10+ евро само от летищни такси, така че е нелепо да се сравнява обществена тоалетна с тази на летище.

И докато се задоволяваме с такова обслужване, ще получваме и такова. А не бяха ли хигиенистиките на летището с "дебелите" заплати?

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Държави, които се водят в Третия свят поне на летищата изглеждат прилично. Освен това летището има приход от всеки пътник 10+ евро само от летищни такси, така че е нелепо да се сравнява обществена тоалетна с тази на летище.

И докато се задоволяваме с такова обслужване, ще получваме и такова. А не бяха ли хигиенистиките на летището с "дебелите" заплати?

Колко пари взимат е все едно, както виждаш няма разлика с другите тоалетни из страната.

Да не би в болницата, гарата (където на места са  дори платени) или по училищата да са по различни?

 

За това казвам, че няма как там да са други. Може да има обидени, но тоалетните са ни  като запазена марка.

Връзка към коментар

 

Да не би в болницата ... да са по различни?

В интерес на истината в някои частни болници, в които съм влизал, тоалетните си бяха както трябва - и като обзавеждане и интериор, и като чистота. 

 

Такава метла ще ги фане след концесията, че ще чистят дигитално ! :biggrin:

Концесията нали я спряха ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В интерес на истината в някои частни болници, в които съм влизал, тоалетните си бяха както трябва - и като обзавеждане и интериор, и като чистота. 

 

Концесията нали я спряха ...

 

Не виждам да е спряна:

 

19.01.2017 г.

Във връзка с публикуваното Обявление № 2017/S 013-020170 в Официалния вестник на Европейския съюз и Обявление № 1 от 19.01.2017 г. в Държавен вестник и Националния концесионен регистър за удължаване на сроковете по откритата процедура за предоставяне на концесия за услуга на обект „Гражданско летище за обществено ползване София“, правим следните уточнения:

- срокът за получаване на документацията за участие в процедурата се удължава до 17.00 часа на 19.05.2017 г.;

- срокът за получаване на оферти се удължава до 17.00 часа на 19.05.2017 г.;

- отварянето на офертите ще се състои на 22.05.2017 г. от 11.00 часа.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Такава метла ще ги фане след концесията, че ще чистят дигитално ! :biggrin:

Не е сигурно, ама никак. Имам реални примери за некачествено аутсорснати дейности в страната. Като започнеш от намаляване на персонала и стигнеш до икономия на материали...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не е сигурно, ама никак. Имам реални примери за некачествено аутсорснати дейности в страната. Като започнеш от намаляване на персонала и стигнеш до икономия на материали...

Разбира се, ще намалеят бройката в хранилката, а качеството ще се повиши. Виждаш Boj и Var . :)

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Колко пари взимат е все едно, както виждаш няма разлика с другите тоалетни из страната.

Да не би в болницата, гарата (където на места са  дори платени) или по училищата да са по различни?

 

За това казвам, че няма как там да са други. Може да има обидени, но тоалетните са ни  като запазена марка.

Само за Индия мога да се изкажа - тоалетните на летището в Делхи и Бангалор си бяха чисти. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не е сигурно, ама никак. Имам реални примери за некачествено аутсорснати дейности в страната. Като започнеш от намаляване на персонала и стигнеш до икономия на материали...

 

Единственото, което гарантира аутсорсването е ... по-висока цена. Качество, обем и други характеристики могат и да се подобрят/повишат, ..., евентуално.  Говоря по принцип и нямам предвид концесионирането.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Летището в София е отвратително... единственото по-ужасно летище на което съм била, е това в Белград. 

Преди 3-4 години написах мейл на директорите (тогава имаше залепени бележки навсякъде, че искат обратна връзка). За всеки случай ( ;) ) копирах и вестник Капитал. 

На следващата сутрин ми се обади директора на летището, за да ми обясни, че от него нищо на практика не зависи... 

Нито, че не може да се спре удобно, защото има поставени заграждения, "Ама представете си, че стане атентат...", нито че само един вход работи, нито, че е мръсно навсякъде, нито даже, че по терасите на паркинга никне трева, нищо...нищичко... 

 

За съжаление сега с новия кабинет на ББ най-вероятно ще се върнат преговорите за концесия с турската фирма, която да използва летището като второстепенно... и още по-кофти. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Единственото, което гарантира аутсорсването е ... по-висока цена. Качество, обем и други характеристики могат и да се подобрят/повишат, ..., евентуално.  Говоря по принцип и нямам предвид концесионирането.

 

Много десижънмейкъри споделят твоето мнение, като с това правят сериозна грешка. Единственото нещо което не може и не трябва да се аусорсва, това е основната дейност. Всичко останало при добра възможност е по добре да се аутсорсва, като изчислението на разходите не е чак толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед!

Давам пример! Ти си шеф на софтуерна компания и се чудиш сам ли да наемеш чистачка или да наемеш фирма за чистене. Първият вариант на пръв поглед може да изглежда по евтин, но ако го избереш в крайна сметка може да ти излезе много по скъпо. Когато сам наемаш чистачката към разходите на чистачката трябва да добавиш и разходите за мениджмънт на дейността по чистене. Ти или някой скъпо платен служител трябва да следите чистачката как си върши работата, ако се разболее или отиде в отпуск, трябва да търсите заместник на чистачката, ако има проблем с качеството на чистенето трябва да вникнете в технологията на чистенето и да се реши къде е проблема с чистенето. Общо взето скъпо платеният служител или шефът вместо да се концентрира върху основана си дейност, а тя е програмирането и наемане на качествени програмисти си губи времето с търсене на чистачки. Това не само разфокусира фирмата, а и е напълно възможно да е много по скъпо от колкото наемане на външна фирма за чистене.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много десижънмейкъри споделят твоето мнение, като с това правят сериозна грешка. Единственото нещо което не може и не трябва да се аусорсва, това е основната дейност. Всичко останало при добра възможност е по добре да се аутсорсва, като изчислението на разходите не е чак толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед! ...

 

Малко разводняваме темата. (ако преценят модераторите - да ни кръцнат или преместят)

 

Точно твоя пример е подходящ за да ти докажа точно обратното.

1. Ако си наема чистачка - ще я контролирам само с щракване на пръсти или половин реплика или просто едно "Верче, виж тука си пропуснала... Нека да не се повтаря".

Ако проблемът продължава - намаляване на заплата и т.н. вкл. и ... следващата да се пробва.

 

Ако аутсорсна:

Разходите за чистачката се увеличават с мин. 20% - 10% печалба за почистващата фирмата и 10% управленски разходи

Ако не съм доволен - как се разваля този договор - трудно и мъчително, с доказателствен материал, с цитиране на членчета и параграфчета... Ама не е баш така, ама Вие много цапате, ама ... 100 неща.

 

Сега само да не помислиш, че защитавам идеята да не се аутсорсва нищо. Не, разбира се.

Трябва да се преценява: 

Кое може да го управляваш сам, кое не, кое си струва да не изпускаш от контрол (щото има и дейности, които не са баш основни, но важни и като се аутсорснат - ти стават "черна кутия" и след известно време така могат да ти извиват ръцете, че това аутсорсване да ти стане мно-о-го болезнено)  ...  и т.н.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Единственото, което гарантира аутсорсването е ... по-висока цена. Качество, обем и други характеристики могат и да се подобрят/повишат, ..., евентуално.  Говоря по принцип и нямам предвид концесионирането.

Това може да е единствено вярно, ако се сравняват две частни фирми. А в случая едната е държавна с лошо управление, с невзети взимания към АК и осъдителни присъди на арбитражи, тогава картинката е съвсем друга.

Освен това до края на 2016 година таксите на Т2 бяха 2 пъти по-високи от тези на Т1, видяхте ли някаква разлика в поддръжката на двата терминала, защото аз не съм забелязъл такава.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

След толкова много обсъждане на тоалетните на летището, нека някoй да каже, че не това е символът на държавата :)

 

 

 

 

Истина е, че може би в топ три на проблемите на българското туристическо (и не само туристическо) обслужване е точно това нещо, което се обозначава с двата символа WC или 00... и не че може да ни служи за някакво оправдание или успокоение, но айде познайте на кое летище се намира ето тази тоалетна (съседната кабинка беше още по-трагична, та не посмях да вляза :biggrin: )    - за жокер - това е световноизвестна туристическа дестинация! 

 

post-139-0-57023400-1490967251_thumb.jpg

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Точно твоя пример е подходящ за да ти докажа точно обратното.

1. Ако си наема чистачка - ще я контролирам само с щракване на пръсти или половин реплика или просто едно "Верче, виж тука си пропуснала... Нека да не се повтаря".

Ако проблемът продължава - намаляване на заплата и т.н. вкл. и ... следващата да се пробва.

 

Мисленето ти е на ниво фирма от 5-10 души! На таково ниво шефът може да върши всичко и да управлява ръчно. При 100-200 служители нямаш и шанс да имаш и минимален поглед какво точно вършат тези хора, да им знаше имената и да може да си разменяш с тях такива реплики! Денят е 24 часа и за мениджърите на средни и големи фирми!

 

За да се върнем на летището, не е работа на шефа на летището да обикаля летището и да си говори с чистачките. Негова работа е да гледа различни статистики. Например статистиката с оплакване от пътниците за чистотата. Неговата работа е да намери професионална фирма за чистене с добра референция, която може да гарантира, че оплакванията за чистотота ще са под определено критично ниво.

Това е професионален и ефективен мениджмънт, а не разговор с чистачките от сорта "Верче, виж тука си пропуснала... Нека да не се повтаря".

Един шеф не може да разбира еднакво добре от най-различни дейности, но не е и важно да разбира от тях. Най-важното е да разбира в дълбочина основната дейност на фирмата от която идват приходите!

Да се върнем пак на летището. Вероятно ще е по евтино ако директорът се опита да наеме отделни майстори за всеки отделен и нужен ремонт, но няма как да е сигурен, че изборът му на майсторите ще е правилен и те ще му свършат добра и качествена работа. Дори да е по скъпо е по добре да наеме професионална строителна фирма, която ще му свърши бързо, качествено и с гаранция ремонта, вместо да се разправя с месеци с различни майстори. Ремонтът на летището не му е основна дейност и вникването в детайли в проблематиката на ремонта ще му струва много повече пари и време от колкото наемането на професионална фирма с експертиза по въпроса.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мисленето ти е на ниво фирма от 5-10 души! 

Мисленето ми на какво ниво е... еми, на това на което ти даде примера. (и това е най-дипломатичното изречение, което мога да измисля в момента)

Ето доказателствата:

 

Ти си шеф на софтуерна компания и се чудиш сам ли да наемеш чистачка или да наемеш фирма за чистене. Първият вариант на пръв поглед може да изглежда по евтин, но ако го избереш в крайна сметка може да ти излезе много по скъпо. Когато сам наемаш чистачката към разходите на чистачката трябва да добавиш и разходите за мениджмънт на дейността по чистене. Ти или някой скъпо платен служител трябва да следите чистачката как си върши работата, ако се разболее или отиде в отпуск, трябва да търсите заместник на чистачката, ...

 

Да, в този случай наистина те разбрах, че даваш пример за фирма с 5-10 души.

 

Ако говорим за друг мащаб - трябва да се прецени. И ако дейността е чистене, то тогава почистващия екип :)  т.е. 3-4-5 чистачки могат да бъдат управлявани от един "мениджър", който управлява и шофьорите (ако има такива) и охраната (ако има такава собствена) и ... и дето тича до митницата или до министерство 1 или министерство 2 или ... изобщо съвместява няколко дейности и/или техния контрол и организация.

 

И не ми се измъквай със софтуерна фирма от 100-200 човека и само с една чистачка за 200-те мърляви програмиста. ;)

В крайна сметка аутсорсването също изисква контрол и необходимост от ресурс за наблюдение и съпровождане  на тази дейност.

А със сигурност е по-скъпо! тъй като специализираната компания на която ще аутсорсваш има допълнителни разходи, които ще платиш ти.

Връзка към коментар

Все пак летището Е работодател на настоящите чистачки. И ако наистина получават достатъчно по-добри заплати, в сравнение с останалите служители в този сектор, имат интерес да не си загубят работата. Ако статистиката стои константно на 140 оплаквания за тоалетни на месец (някъде в тази тема сякаш беше цитирано това число), си струва директорът на летището да отдели 3 пъти по 15 минути от безценното си време и да види какво се случва  и остнователни ли са оплакванията.

Много е вероятно след мъмрене / уволнение на 1-2 служители по чистотата, качеството на чистене да се повиши значително... Не за друго, а защото наред с добрите мениджърски практики, има и soft skills за упраление на хора, които обикновено ги няма по дебелите книги... Летището има предимството да плаща по-високи заплати за услугата чистене, което му дава предимство пред другите работодатели.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Теория и практика. Две коренно различни неща. За жалост (или щастие, зависи от гледната точка) теоретиците преобладават пред практиците. Така едните само плямпат как трябва да бъде, а другите прилагат на практика наученото. Както казах, мога да дам десетки примери на зле аутсорсната дейност, някои от тях пряко мое участие. Мога да дам и поне един пример на прилично аутсорсната дейност. Може и да има втори, но поне на първо четене не се сещам за такъв. Във всички случаи обаче едно е категорично вярно, а именно това, че при аутсорсването губиш контрол върху нещата. Този риск е част от играта да се отървем от неприсъщи дейности и повярваме, че можем да направим икономии, защото така пише в дебелите книги. Приказките за разваляне на договори и/или прилагане на неустоечни клаузи можете да запазите за себе си. Аз съм елементарен практик, теорията оставам на знаещите...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 2017. 03. 31. в 16:37, akair каза:

Все пак летището Е работодател на настоящите чистачки. И ако наистина получават достатъчно по-добри заплати, в сравнение с останалите служители в този сектор, имат интерес да не си загубят работата. Ако статистиката стои константно на 140 оплаквания за тоалетни на месец (някъде в тази тема сякаш беше цитирано това число), си струва директорът на летището да отдели 3 пъти по 15 минути от безценното си време и да види какво се случва  и остнователни ли са оплакванията.

Много е вероятно след мъмрене / уволнение на 1-2 служители по чистотата, качеството на чистене да се повиши значително... Не за друго, а защото наред с добрите мениджърски практики, има и soft skills за упраление на хора, които обикновено ги няма по дебелите книги... Летището има предимството да плаща по-високи заплати за услугата чистене, което му дава предимство пред другите работодатели.

 

По принцип всичко може да се направи, но колкото по различни дейности извършва една фирма толкова е по вероятно директорът да не разбира от дадена дейност да не успее добре да организира нещата. Дисциплинарното уволнение на служители освен това изобщо не е по лесна работа от колкото разваляне на договори. Когато нещо не върви, изобщо не е сигурно, че е проблемът е в служителите. Много често проблемът е в лошата организация, лошата мотивация, лошите условия на труд или неподходящата технология на работа. Само висока заплата изобщо не е в състояние да реши тези проблеми.

 

Аз ако бях директор на летището със сигурност нямаше да си губя времето с вникване в проблематиката на чистенето, а щях да дам тази работа на външна професионална фирма, като вържа плащанията спрямо задоволеноста на пътниците. Бих сложил на всяка тоалетна по един апарат за оценка на чистотата с усмивки. Това е елементарен, евтин и обективен начин за оценка на чистотата. Бих сложил няколко нива на задоволеност, като под определена оценка записана в договора бих преминал към разваляне на договора.

 

Директорът на летището трябва да има ясен фокус, а той е максимализиране на приходите чрез нови авиокомпани, нови наематели, продажба на услуги като хотел, паркинг и т.н. Ако си губи време с командване на чистачките, няма как да си върши добре основната работа!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.