Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 1 час, Duke каза:

 

Превозва от Брюксел бригада строителни работници, които да ударят едно рамо в ремонта по привеждане сградата на НДК съгласно изискванията за предстоящото европредседателство...:lol:

Тогава е Ан-13 :D

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Последно летях от София април месец и ни извозиха с подобни автобуси, дали са същите вече не мога да кажа. Та ако летището ползва по-нови, тия какво роля играят?

Връзка към мнение

На Летище София услугите по наземно обслужване се извършва от три оператора един от които е Летище София.Тези автобуси са на един от другите два оператора .Полета с който си летял се е обслужвал от тях

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

На сайта на летището можете да проверите детайлите за всеки полет (самолет, изпълняваща а/к,..). Пак там пише и кой оператор по наземно обслужване е използван за всеки полет. ;) От много години държавната компания ползва тези автобуси:

DSC_2073.jpg

 

cobus-300-sofia-am-13102012-103077.jpg

 

Връзка към мнение

Новини около концесията:

  • 224 млн лв авансово плащане
  • обещания за разширяване на терминалите или построяване на Т3
  • нови влакове за 350 млн лв
  • връзка на метрото с железницата

Източник: http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/08/01/3016954_koncesionerut_na_letishteto_v_sofiia_shte_razshiriava/

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Хубаво, е че са наели консултант, ама кой той е безплатен не ми е ясно. А си мисля, че дори и без изискване за нов терминал концесионерът щеше да се види принуден да разшири Т1, но все пак е договор и е добре, че го има записано.

Единственото лошо, е че ще изсипят половин милиард в БДЖ, чийто ефект ще е доста спорен

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

От днес, 07.08.2017 г., вече електрически автобус ще превозва пътниците между двата терминала на столичното летище. Той замени дизеловия транспорт и остава безплатен за пътуващите. Освен, че e екологичен (не отделя въглероден диоксид), използването му ще доведе до значително намаляване на разходите за поддръжка. Електрическият автобус е за 65 пътници, от които 26 седящи. Има 3 сгъваеми седалки и обособено място за закрепване на инвалидни колички. Разполага със спускаща се рампа, подходяща за възрастните и трудно подвижните пътници.

image.jpeg.98dd932a4a03e2e26fa8978090f2fc87.jpeg

  • Харесвам 22
Връзка към мнение

Е, кой е казал, че "ще спаси София"? Казват, че е електрически и съответно няма да отделя въглероден двуокис. 

 

(отделен е въпросът какъв е въглеродният отпечатък при производството на едно електрическо превозно средство и най-вече на батерията, но това е съвсем друга тема... )

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Няма да спаси, но е добро начало. Този маршрут е идеален за електрически автобус - върви 5 минути и после 25 минути зарежда.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Срам, не срам, ще споделя с вас нещо, което откривам чак сега. И то благодарение на колега, който случайно спомена, иначе нямаше сама да го открия...

 

"Клуб на българската авиация"

 

Намира се на Летище София, Терминал 1, бившата сграда за "Пристигане", от ляво на "ВИП-а"

 

klub.jpg.a1940f39901e8ed9cfbaa166b7a7dcd4.jpg

 

Може да се разгледат експонати с историческа стойност. Повечето артикули са от времето на БГА-Балкан. Там се събират от време на време ветерани, за да си припомнят старите години и да разгледат някой от албумите със снимки, дарени от личния архив на някой специалист в областта. :biggrin:

Ако полетът ви закъснява порядъчно, мисля, че това е чудесна възможност да се качите на машината на времето и да се върнете години назад. Спокойно може да се отделят 10-20 мин, ако имате за губене. Специално ходене от града до там да се разгледа е крайно НЕпрепоръчително. Входът е свободен, но работи само от 10:00 до 14:00 ч. Лелката, която е зачислена да се грижи за клуба каза, че имала работа в административната сграда и не можела да виси там цял ден :lol:

 

IMG_5226.JPG.2fe9c7a4125835a01adf68bfd1e164e0.JPGIMG_5227.JPG.ac482916e697c3acd09dbb03c7893027.JPGIMG_5228.JPG.6bc44e00f0bc5bfbd4cad9832256c377.JPG

IMG_5235.JPG.d59c60eb5ceae0753ffa128a85ae1de9.JPGIMG_5236.JPG.f63586e29907ab5ba91028f37d379c94.JPGIMG_5237.JPG.f60dbd2ba62094d21f02c9a60f390a08.JPG

 

Ето и една стара статия: цък

 

  • Харесвам 28
  • Благодаря 3
  • Браво 1
Връзка към мнение
На 2017. 08. 01. в 13:47, tch каза:

А си мисля, че дори и без изискване за нов терминал концесионерът щеше да се види принуден да разшири Т1, но все пак е договор и е добре, че го има записано.

 

 

Концесионерът не само че няма да е принуден да разшири Терминал 1, а най-вероятно ще го затвори. Един разширен Терминал 2 без проблем би могъл да обслужва 10-15 милиона пътници годишно. Обединяването на целия трафик в един терминал би решил много проблеми на веднъж:

 

1. С по малко служители ще могат да се обслужават повече пътници, което ще доведе до оптимизиране на разходите.

2. Търговските площи на двата терминала биха могли да се обединят, което би довело до по оптимално използване на търговските площи и по високи приходи.

3. Транспортните връзки с метрото и евентуалната жп връзка ще станат по добри.

4. Инвестициите в евентуално разширение паркинга, летищен хотел и т.н. ще са по оптимални.

 

В Будапеща имаше подобен казус преди години и там инвеститорът взе подобно решение, като затвори старият Терминал 1 и направи инвестиции за няколко стотин милиона евро в Терминал 2. В момента единственият терминал в Будапеща обслужва близо 12 милиона пътници годишно.

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

10-15 милиона капацитет е много разтегливо понятие. Аз до колкото съм чувал проблема, е че няма много място на където да се разширява Т2, но може информацията да ми е грешна. Освен това става въпрос за срок от 35 години, ако над България не падне бомба или твоят любим Хиперлуп не е опасал открай до край Европа, не е много трудно да си представим, че този период трафика поне ще се удвой или с други думи ще е значително над 10 милиона.

Връзка към мнение

Не е случайно, че има гейтове А1 и С1 - това са местата за разширение. От страната на С1 може би вече няма място, заради кулата. Но от страната на А1 има. Разширението там не е проблем. По-проблемни са секюрити лентите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, akair каза:

По-проблемни са секюрити лентите.

Минавайки миналата седмица през Т2 и на мен ми направи впечатление, че малко е мястото за скенерите. Имаше само 4 инсталирани. А веднага след това са паспортните гишета.

За справка: в 10:30 сутринта, работеха 2 скенера от общо 4. И въпреки това минах за 10-ина минути.

Връзка към мнение
преди 5 часа, tch каза:

10-15 милиона капацитет е много разтегливо понятие. Аз до колкото съм чувал проблема, е че няма много място на където да се разширява Т2, но може информацията да ми е грешна. Освен това става въпрос за срок от 35 години, ако над България не падне бомба или твоят любим Хиперлуп не е опасал открай до край Европа, не е много трудно да си представим, че този период трафика поне ще се удвой или с други думи ще е значително над 10 милиона.

Когато го правеха, се твърдеше, че е проектиран с възможност за разширение. 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • Мрън
    • ralitza1974
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.