Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Концесията

Днес в Official Journal на Европейския съюз (Държавния вестник на ЕС) бяха публикувани параметрите на концесията на летище „София”. В документа е записано, че прогнозната стойност е 3.9 млрд. EUR без ДДС. Срокът на концесиониране отново е 35 години.

 

Основната причина за по-високата сума на концесията е, че този път бъдещият концесионер ще трябва да реализира инвестиция в размер минимум 600 млн. EUR. Също така той се задължава да построи и нов пътнически терминал, което трябва да направи до 10-тата година от вземането на концесията.

Концесията на летището се определя като концесия за строителство и включва изграждането на Терминал 3, а и „предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летището, с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи“.

 

Годишните възнаграждения са минимум 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.

 

Изискванията към кандидатите за концесия на летище „София” са да оперират поне едно международно летище, през което да преминават минимум 10 млн. пътници годишно. Нетните им активи за последните 3 години да са минимум 200 млн. EUR, а също така да са финансирали поне един инфраструктурен проект на стойност над 400 млн. EUR. Крайният срок, в който се приемат оферти, е 22 октомври 2018 г.

 

http://vijnovinite.com/news/1240485

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Фичо каза:

Тия дори не заслужават коментар. Било "печелившо", а това че ако се намери добър концесионер печалбата ще скочи в пъти никой не коментира.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 12 часа, tch каза:

никой не коментира.

Никой не коментира, защото е бъдещо събитие. А в едно бъдещо участие във властта споменатата партия би се чувствала по-комфортно с повече държавни компании. Въпросът на загуба ли са, на печалба ли са, колко са печеливши е второстепенен. Затова са и против концесията. С частника трябва да водиш диалог като равен с равен, а това на някой никак, ама никак не се нрави.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
преди 58 минути , neuromancer каза:

нещо много зачестиха тия случки..

step by step. Първо да започнах да си събират летищните такси, пък след това ще му намерят решение и на този проблем. А и хората са излятяли от България, не са кацнали. И оръжие да са насоли не са вече наш проблем 😂

Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 4 минути , Ardent каза:

А може ида има значение кои са пътниците. Нещо няма много полети от Габрово прес София за Гърция.

Частният самолет на семейство Хинкови.

Връзка към коментар
Дани Магелани

Неговият бизнес е пред очите на критичните габровци. Няма залитания в луксозен парк автомобили или друго. Купил си е самолет и си го пилотира сам. Май и жена му има права, но не съм сигурна. А летателната площадка можеше да му е и по-близо (напр. база Междене).

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Ако по някаква причина ви хрумне да минете през квартал Христо Ботев за по пряко до летището,не го правете.Ремонтират участъка от моста на Христо Ботев до кръговото на Нова и ще се натресете в такова задръстване от коли опитващи се да излязат от квартала(лично проверено),че и полета може да си изпуснете.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Връзка към коментар

Споко, тя е несъбираема 😝

 

Обаче, вижте за каква ефективност на персонала иде реч:

Летище София - 2370 служители, 11.4 млн печалба;

Фрапорт - 1098 служители, 40.7 млн печалба.

  • Харесвам 4
  • Браво 2
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Публично-частната Manchester Airport Group /MAG/ от Великобритания и държавната китайска Beijing Construction Engineering Group / BCEGI / обявиха интерес към концесията на летище София.

 

https://www.bloombergtv.bg/novini/2018-10-03/mag-i-bcegi-parvi-kandidat-za-kontsesiyata-na-letishte-sofiya

 

Я виж ти,  хората които управляват и любимото на Rainy  летище. 

Редактирано от stanimir
  • Смея се 1
Връзка към коментар
На 18.09.2018 г. в 23:47, Ilian359 каза:

Споко, тя е несъбираема 😝

 

Обаче, вижте за каква ефективност на персонала иде реч:

Летище София - 2370 служители, 11.4 млн печалба;

Фрапорт - 1098 служители, 40.7 млн печалба.

А като добавим, че Фрапорт инвестира от години десетки милиони в инфраструктурата, нещата стават съвсем "розови"

Връзка към коментар
На 19.09.2018 г. в 0:47, Ilian359 каза:

Споко, тя е несъбираема 😝

 

Обаче, вижте за каква ефективност на персонала иде реч:

Летище София - 2370 служители, 11.4 млн печалба;

Фрапорт - 1098 служители, 40.7 млн печалба. 

 

Такава метла ги чака тия търтей.

 

"При прекратяване на трудовото правоотношение след осъществена промяна на работодателя, моля пояснете кой следва да покрие разходите за плащане на обезщетение по чл. 224 от Кодекса на труда за дните на неизползвания платен годишен отпуск, натрупан преди промяната на работодателя - Настоящият оператор или концесионерът."

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
22 minutes ago, stanimir said:

хората които управляват и любимото на Rainy  летище. 

Беше редно да я тагнеш  @Rainy  🙂

 

Иначе сроковете за подаване на оферти за концесия са удължени до 22 ноември. Интересно е, че служителите на  MAG очакват конкурентни оферти от Франция, Германия (Фрапорт) и Турция (Celebi?)?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , akair каза:

Иначе сроковете за подаване на оферти за концесия са удължени до 22 ноември. Интересно е, че служителите на  MAG очакват конкурентни оферти от Франция, Германия (Фрапорт) и Турция (Celebi?)?

От Германия нямаше да е лошо да се включи оператора на летище Мюнхен, поне според мен то е най-доброто немско летище. Фрапорт повечето концесии ги играят в съдружие с местен представител, кой ли ще е той 😆 А и дори да я спечелят концесията не знам дали ще мине регулаторните проверки, все пак ще управляват 99% както от каргото, така и от пътническия трафик. 

Редактирано от tch
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 41 минути , akair каза:

Беше редно да я тагнеш  @Rainy  🙂

Прочете тя, Рейни, и без тагване 😁 

 

Ако спечелят те, определено летището ще има голяма полза, но служителите му ще се видят във филм - от бачкане 🙂 

Връзка към коментар

Хич не искам да им ставам адвокат на Manchester Airport Group (още помня как ме буташе служител на Станстед, за да не спя седнал на стола!), но това е оператор, който знае как се управляват и развиват летища. Станстед под тяхно управление се превърна в това, което е сега. Място за сравнение с Фрапорт няма поради наличието на мутренско-мафиотски причини при последните. Ние като пътници може само да стискаме палци MAG да вземе концесията.

 

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , vorbis каза:

Място за сравнение с Фрапорт няма поради наличието на мутренско-мафиотски причини при последните. Ние като пътници може само да стискаме палци MAG да вземе концесията.

Франкфурт люлка на българските мутри 😂

  • Смея се 2
Връзка към коментар

От посочените кандидати, все си мисля, че  Летище Цюрих или Летище Сеул са едни от най-подходящите от това, което съм чувала и виждала на двете летища. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.