Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 7 часа, adreno каза:

колко пъти си засичал работещи всички ленти за провека

Със сигурност, последно работеха и четирите в началото на ноември, един сутрешен полет до Амстердам (7.10), понеделник 🙂 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, dimitrov6 каза:

Летище София реорганизира терминалите за Шенген

Тук

Още по темата  ТУК

Промените, необходими за влизане в Шенген, са:

Да поставим един пункт за паспортен контрол в края на Терминал 2, така че да може да се използва за пристигащите с полетите от страни извън Шенген на ръкав.

Да обособим "еднопосочен коридор" в шенгенската част на зоната за пристигане в Tерминал 2, така че пристигащите пътници да не могат да стигнат до зоната за заминаване от лентите за получаване на багаж. Като временно решение ще осигурим наличието на служители по сигурността, за да избегнем ситуацията, в която пристигащите пътници да се връщат в зоната на заминаване от зоната за получаване на багаж.

Да активираме контрол на достъпа до границата на края на Tерминал 2 за персонала от/до нешенгенска зона.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, dimitrov6 каза:

Летище София реорганизира терминалите за Шенген

Тук

Тази "информация" можеше да бъде описана без усилие от всеки един редовен магеланец и не виждам какво точно носи от гледна точка на реорганизиране работата на летище София...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 минути , dimitrov6 каза:

Още по темата  ТУК

Промените, необходими за влизане в Шенген, са:

Да поставим един пункт за паспортен контрол в края на Терминал 2, така че да може да се използва за пристигащите с полетите от страни извън Шенген на ръкав.

Да обособим "еднопосочен коридор" в шенгенската част на зоната за пристигане в Tерминал 2, така че пристигащите пътници да не могат да стигнат до зоната за заминаване от лентите за получаване на багаж. Като временно решение ще осигурим наличието на служители по сигурността, за да избегнем ситуацията, в която пристигащите пътници да се връщат в зоната на заминаване от зоната за получаване на багаж.

Да активираме контрол на достъпа до границата на края на Tерминал 2 за персонала от/до нешенгенска зона.

Тук вече има повече конкретика, но така или иначе ще трябва да изчакаме с крайните оценки...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , Duke каза:

Тази "информация"

В тази "информация" навсякъде се говори за "българин".  За чужденците с шенгенски документи за пребиваване друга ли е процедурата?   Процедурата "Виза- чек ин"  отнасяше ли се за чисто шенгенските полети?

Връзка към коментар

От прочетеното оставам с впечатление, че ще настане хаос с терминалите. Досега беше простичко, ама съдейки по досегашните резултати от концесията, по-скоро ще стане сложничко. А тайно подозирам, че никой още не е обмислил схемата за София - транзит шенгенска дестинация - крайна дестинация извън Шенген.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 34 минути , logist13 каза:

никой още не е обмислил схемата за София - транзит шенгенска дестинация

Е, разбира се, че никой не е мислил за транзитни шенгенски/нешенгенски полети, защото единствените транзитни полети са на Bulgaria Air:  Чужбина-София-Варна/Бургас или в обратен ред.  Опитайте се да намерите в сайта на споменатата компания  билет Париж-София-Атина или пък Атина-София-Виена. За транзитните самостоятелни пътници с  два отделни  еднопосочни билета на различни авиокомпании  може да се сетят (евентуално)  6-7 месеца след  31.03.2024 г.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, dimitrov6 каза:

Да обособим "еднопосочен коридор" в шенгенската част на зоната за пристигане в Tерминал 2, така че пристигащите пътници да не могат да стигнат до зоната за заминаване от лентите за получаване на багаж. Като временно решение ще осигурим наличието на служители по сигурността, за да избегнем ситуацията, в която пристигащите пътници да се връщат в зоната на заминаване от зоната за получаване на багаж.

Странното е, че досега не са се сетили да направят едни турникети преди лентите за багажа, което е най-лесно и безболезнено за пътниците и за досегашното състояние. Служителите по сигурността как ли ще се оправят с 600 души от 4 полета накуп?!?

 

Иначе на края на коридор В, където ще е пристигането извън Шенген вероятно ще е доста тясно при струпване на няколко полета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 57 минути , epetkov каза:

В тази "информация" навсякъде се говори за "българин".  За чужденците с шенгенски документи за пребиваване друга ли е процедурата?   Процедурата "Виза- чек ин"  отнасяше ли се за чисто шенгенските полети?

виза чек-ин се отнася и за чисто шенгенски полети, ако не си гражданин на ЕС.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, Lyubina каза:

Със сигурност, последно работеха и четирите в началото на ноември, един сутрешен полет до Амстердам (7.10), понеделник 🙂 

Летя служебно поне по веднъж на месец понеделник или вторник сутрин работят всичките м/у 8 и 9 ч. 

Днес 5.30 - 6 отново работеха всичките и отново имаше тапа на ескалаторите. (изпращахме щерката)

Много ме дразнят с това събуване на обувките - почти вече никъде в Европа не го практикуват вече. Само веднъж през ноември минах с маратонки без да се събувам, а и това губи време, както и зашаматени пасажери, дето не знаят на кой свят са.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам къде в Европа не го практикуват, но за последния месец - LHR, ZRH, MUC - навсякъде видях някой да го събуват. 

Женската част е предимно засегната. Според мен си е заради вида на обувките, но според една колежка - жените са таргетирани повече - от мъжете-проверяващи заради фетишизъм, а от жените-проверяващи - от женска злоба 😄

 

Иначе няма и голяма причина да се оплакваме, че на софийското работят бавно - и сигурността, и граничния контрол са доста експедитивни.

На Хийтроу е трагедия от към бързина и средно всеки 4-5 човека спират по някой за допълнително ровене, а там скоростта на работа е покъртителна.

Аз чаках точно 15 минути, докато дойде ред моя да го тарашат, като преди мен имаше трима за същата процедура.

  • Харесвам 3
  • Смея се 7
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

То от толкова фетишизъм от пътникопотока мазоли ще им излязат на очите на мъжете зимно време.

 

Зимата жените (пък и някои мъже) ходят с боти и ботуши с по-дебели подметки и обикновено ги карат да се събуват. Не само тук.

Затова за себе си въпроса съм решила кардинално – не ходя зимата по дестинации, закъдето ми трябват ботуши. :smile3: :beach:🌴

  • Харесвам 5
  • Смея се 8
Връзка към коментар

Аз имам едни летни сандали и където и да съм летяла с тях, ме карат да ги събувам. В Цюрих даже само като ме видят с тях ми казват да ги събуя, защото знаят че имат метал в тях.

Между другото може да имат много кусури на летището в София, но аз често летя сама с децата- абсолютно винаги служителите са ми помагали на проверките , държали са ми чанти куфари, обували обувки и какво ли не.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

https://www.dnevnik.bg/biznes/2024/01/10/4573892_nai-malko_s_2_minuti_po-malko_golemite_letishta/

Не че имам нещо против концесионера, но как може да коментира по-колко ще се спести след като проверките, които ще отпаднат не се контролират от него.

При излизатане основното забавяне е на скенерите (ако има забавяне) и ако иска оптимицация, да ги гледа неговата кочинка.

При канаце може и да се спестят средно 5мин, защото и там не съм чакал много напоследък.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това с двете минути е от концесионера на летищата във Варна и Бургас, пък Дневник са решили да го сложат в заглавието за повече кликове и коментари във ФБ.

 

За мен лично ползата ще е при пристигане, когато не съм си взел паспорта с мен или електронните гишета не работят.

 

Освен това очаквам най-сетне хората да спрат да бързат да "слизат" веднага след като самолетът кацне и да висят минимум 10 минути прави с багаж в ръцете, все едно ще могат да слязат преди да са донесли стълбите, както и да се бутат кой пръв/последен ще се качи в автобусите и да бързат за паспортна проверка. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Това последното няма да стане

Навсякъде се бутат. По едно време при пандемията въведоха слизане по редове (екипажа извиква кои редове да слязат) и става много приятно, но вече рядко се прилага.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Кацане от Доха - днес :

Закачиха ни на ръкав, слязохме вътре в летището ( в отделен с прозорци коридор), после с ръчните багажи слизахме надолу по стълбите и .... ни изкараха навън, натовариха ни на автобус и ни закараха до другата врата през която да влезем за паспортен контрол.

Няма такова малоумие

  • Шок 12
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 6 минути , funny каза:

Кацане от Доха - днес :

Закачиха ни на ръкав, слязохме вътре в летището ( в отделен с прозорци коридор), после с ръчните багажи слизахме надолу по стълбите и .... ни изкараха навън, натовариха ни на автобус и ни закараха до другата врата през която да влезем за паспортен контрол.

Няма такова малоумие

Хората създават заетост. Ето возенето, което ни правиха от терминала до самолета на Родос. 20м има няма ...

image.png.c3aadfbe247858d6e487a43317fc3c3d.png

  • Смея се 15
Връзка към коментар

Какво да обърна! Пропуснах противните автобуси. Преди малко самолетът от Малта ни разтовари на стотина метра от гейт В12 и ходихме пеша! Време от кацане до влизане в метрото - 18 минути. Ура!

  • Харесвам 10
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, Argentique каза:

Какво да обърна! Пропуснах противните автобуси. Преди малко самолетът от Малта ни разтовари на стотина метра от гейт В12 и ходихме пеша! Време от кацане до влизане в метрото - 18 минути. Ура!

И ние кацнахме на този гейт с полета от Бари...декември месец 20231217_203503.jpg.20ba269144bcd480edc3c4c375389130.jpg

А октомври пак така излетяхме към Вроцлав 

20231027_155848.jpg.fd180555f91a1bd2d37c50d5e9c01ac7.jpg

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Терминал 1 ще изпълнява и шенгенски и не шенгенски полети, като ще го разделят ляво-дясно.

Терминал 1 ще остане в употреба доста повече, отколкото се говори официално.

 

На Терминал 2 - не-шенгенските пътници ще продължат да слизат на ръкав и да ги извозват с автобус.

Директен трансфер нешенген-шенген няма да е възможен - ще се излиза и влиза.

Д1 ще остане в употреба за заминаване и ще се ползва в зависимост от натоварването.

А1 се затваря завинаги

Пешеходните гейтове на Т2 стават 3.

 

За безумията - благодарността може да се изпраща солидарно към концесионера и "технически-отдавна-готовата" ни държава.

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.