Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

В 6 сутринта вчера опашката за секюрити стигаше до гише 24 - около 2/3 от дължината на зала Заминаващи. Горе най-левият скенер не работеше. Дано не се налага отговорните фактори да трябва да следят потока на искаши да излезнат хора при такова струпване... :mellow:

Предполагам също мярка за безопастност е автобусите да не ги допускат до по-близката до терминала улица, въпреки специалните кашпи. Автобусите спират в другата улица, където има коли на посрещачи, дипломатически автомобили, ... И става задръстване :) Планирането на потоци е базова концепция - учат го строителни инж, снабдителите, компютърджиите - сигурно не е трудно да хванат експерт, който да им обясни къде са сбъркали...

 

Аз си мечтая и светофара пред терминал 1 да стане с една идея по-умен. Не съм ги хванал периодите с абсолютна точност още, но точно към края на работния ден явно има много кацащи самолети и винаги става задръстване около 17:00 за 20-ина минути и после пак към 17:40. На практика, имам 20 минути да си тръгна от работа, ако искам да не ме хване жестока тапа и това е на късмет, в добри дни задръстването е от светофара до РВД. 

 

Ако светофара дава предимство на колите от терминала съобразено с графика на полетите ще е чудесно, ама както казах - мечтая си :)

Връзка към коментар

Това за 5-ти вечерта и за 6-ти до около 12, 13:00 е абсолютно НЕВЯРНО.

Всъщност може и да си прав, ако "намалена функционалност" клони към "НУЛА". :)

 

Акуратната информация беше : Error 404.

На 6-ти сутринта имах ранен полет и цяла нощ до към 8 сутринта съм рефрешвал сайта за полетна информация непрекъснато, защото се шокирах дали ще се лети или не в тези атмосферни условия, защото гонех връзки. Трябва да бъдем коректни и да кажем, че полетната информация си работеше нормално поне до сутринта на 6-ти.
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

84

Toва е ново, явно след повторното въвеждане на код жълто (или оранжево беше)

 

Аз си мечтая и светофара пред терминал 1 да стане с една идея по-умен. Не съм ги хванал периодите с абсолютна точност още, но точно към края на работния ден явно има много кацащи самолети и винаги става задръстване около 17:00 за 20-ина минути и после пак към 17:40. На практика, имам 20 минути да си тръгна от работа, ако искам да не ме хване жестока тапа и това е на късмет, в добри дни задръстването е от светофара до РВД. 

 

Ако светофара дава предимство на колите от терминала съобразено с графика на полетите ще е чудесно, ама както казах - мечтая си :)

Не е до полетите само - на летището работния ден свършва 16:30-17:00, в доста от фирмите наоколо също. Други приключват към 17:30 - за това е втория пик около 17:40. Има и един трети около 18:10. Наистина на Т2 кацат 7-8 полета от 17:30 до 18:30, но не те са причина за задръстването.

 

Между другото има поставен антирекорд - Има само един (1) полет излетял навреме - първият за деня  :rolleyes:

Повечето от полетите от обед закъсняват с по над час за излитане

България Ер са между 0:15  и 2:40 назад

Уиз -  0:45 и 5 часа

Райън - 0:35 - 5+ часа

Луфтханза - 2 до 5 часа назад

Връзка към коментар

Toва е ново, явно след повторното въвеждане на код жълто (или оранжево беше)

 

 

Не е до полетите само - на летището работния ден свършва 16:30-17:00, в доста от фирмите наоколо също. Други приключват към 17:30 - за това е втория пик около 17:40. Има и един трети около 18:10. Наистина на Т2 кацат 7-8 полета от 17:30 до 18:30, но не те са причина за задръстването.

 

Между другото има поставен антирекорд - Има само един (1) полет излетял навреме - първият за деня  :rolleyes:

Повечето от полетите от обед закъсняват с по над час за излитане

България Ер са между 0:15  и 2:40 назад

Уиз -  0:45 и 5 часа

Райън - 0:35 - 5+ часа

Луфтханза - 2 до 5 часа назад

Едва 25-30 % от персонала на летището работи редовна смяна до 17ч,другите са на 12 часови смени от 7ч-19ч или подобни.

А причината за закъсненията на излетялите полети е в това на недостига на персонал на Суиспорт ,които обслужват Бг.ер,Райан и Луфтханза.Товарачите са по двама на полет и то след като успеят да натоварят предишния,защото голяма част от колегите им са решили да си вземат болнични в тези студове.От 20човека смяна 15 болнични :).За това и само първия е излетял навреме :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз си мечтая и светофара пред терминал 1 да стане с една идея по-умен. Не съм ги хванал периодите с абсолютна точност още, но точно към края на работния ден явно има много кацащи самолети и винаги става задръстване около 17:00 за 20-ина минути и после пак към 17:40. На практика, имам 20 минути да си тръгна от работа, ако искам да не ме хване жестока тапа и това е на късмет, в добри дни задръстването е от светофара до РВД. 

 

Ако светофара дава предимство на колите от терминала съобразено с графика на полетите ще е чудесно, ама както казах - мечтая си :)

Това е твърде "умно" управление на потоците - аз визирах нещо доста по-простичко - в залата има много хора и се налага спешно да излезнат от нея (пожар, земетресение, нещо по-лошо,...) - с тоя 1 изход... Все си мислех, че има норми на колко човека трябва да има по 1 изход и колко да е голям (да кажат строителните инж. и архитектите), но може би тези норми не важат за летището... :mellow:

Явно летищата в Лондон, Париж, Ню Йорк, Сингапур, Токио, Сидни, Сао Пауло,... са с по-ниска степен на заплаха, щото си им работят входовете и изходите... В Амстердам съм виждал военни (а може би жандармерия?) да се разхождат с автомати в стерилната зона (където се предполага, че всички пътници вече са минали проверка за сигурност), но входовете и изходите на летището си работеха... :mellow:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Хм, интересно, значи не са съвсем идиоти щом ползват Cloudflare.

 

Предлагам да съберем пари от закуски и джобни и да го вземем това летище на концесия. Мисля, че ще можем да го направим най-доброто, ако не в света, то поне в Европа ;) .

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

На 6-ти сутринта имах ранен полет и цяла нощ до към 8 сутринта съм рефрешвал сайта за полетна информация непрекъснато, защото се шокирах дали ще се лети или не в тези атмосферни условия, защото гонех връзки. Трябва да бъдем коректни и да кажем, че полетната информация си работеше нормално поне до сутринта на 6-ти.

Да, за да бъдем коректни - да уточня.

На 5-ти срещу 6-ти си спах, но през деня на 6-ти т.е. от около 9 сутринта до към 12, 13 сайт нямаше.

Разбира се, не съм стоял с показалец на F5 и нонстоп да следя да не би да вземе да им се отвори сайта, но когато и да проверявахме с жена ми - греда.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Предлагам да съберем пари от закуски и джобни ...

Колко му е - спираме трюфелите и черния хайвер за стотина години и готово  :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Все си мислех, че има норми на колко човека трябва да има по 1 изход и колко да е голям (да кажат строителните инж. и архитектите), но може би тези норми не важат за летището... :mellow:

Разбира се, че има норми за изходите и въобще за евакуацията на хората от сградите. И разбира се, че тези норми са особено важни за сгради и съоръжения за масово събиране на хора като стадиони, спортни, концертни и конгресни зали, кина, театри, училища, летища, гари, различни обществени сгради, офиссгради и т.н.

Силно дразнеща е утвърдената в България порочна (и даже престъпна) практика масово да се затварят, включително и да се заключват, изходи на обществени сгради, както и да се стесняват или направо преграждат  евакуационни пътища (например коридори) с различни решетки, будки, щандове, мебели, машини, или разни обикновени боклуци! 

Всеки може да се сети или да провери например колко от вратите на главния вход на НДК са отворени.  Там много често, при организиране на различните базари и изложения съм виждал как се поставят щандове пред изходи, стълбища и коридори, като понякога се образуват такива лабиринти, че при критична ситуация хората много трудно ще се ориентират как да се евакуират. 

Примерите за затворени/заключени изходи са навсякъде и то най-често става дума за публични (държавни и общински) институции, които трябва да са пример за спазването на законите и нормативите. 

Може да проверите, например,  колко от вратите на Централна поща се отварят свободно. Или колко от вратите на БНБанка се отварят свободно. Или пък вратите на Съдебната палата.  Да не изреждам и други сгради като жп-гари, за летището вече стана дума. 

Най-лошо обаче е, че се затварят изходи и в училищата. Още аз като бях ученик преди сто години, в началното ми училище (1-во Училище на ул. "Стара планина" в София) от трите големи двойни врати на главния вход се отваряше ... само половин врата, може би и сега продължава да е така.  После в Гимназията (9-та гимназия на "Патриарха") пак от двете двойни врати се отваряше само половинка, Крумчов да каже сега как е, че не съм влизал отдавна...

Не ми се мисли какво ще стане при някое силно земетресение, каквото рано или късно ще се случи в София (или някъде другаде в България) , защото сме сеизмичен район. При неизбежните хаос и паника, които ще се получат и при това масово затваряне/заключване/препречване на изходи и евакуационни пътища.  И после ще има вайкане и тюхкане, ама както обикновено ще е "след дъжд - качулка", поразиите ще са факт и ще се сетим постфактум какво не е било наред. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Силно дразнеща е утвърдената в България порочна (и даже престъпна) практика масово да се затварят, включително и да се заключват, изходи на обществени сгради, както и да се стесняват евакуационни пътища (например коридори) с различни решетки, будки, щандове, мебели, машини, или разни обикновени боклуци! 

 

Добре, че няма много хора по мачовете, както преди години, че там нещата са още по-драматични, щото потокът от хора в концентриран в два периода в рамките на 2 часа. Ако не се образуват опашки, някой ще си помисли, че проверяващите не си вършат достатъчно добре работата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Местят се на Терминал 2 от 16.01. Дано пътниците са информирани своевременно, че очаквам доста хаос и препълнени маршрутки между двата терминала :) Поне и на летящите от 1 ще им олекне доста. 

 

http://www.dnevnik.bg/biznes/turizam/2017/01/12/2898594_raiuner_se_mesti_na_terminal_2_na_sofiiskoto_letishte/

 

препълнените маршрутки не обхващат и половината полети на Раян Еър и Виз Еър, те са от 7 до 19ч (даже от 7.15 до 18.45 от Т2 към Т1) при ранни сутрешни и вечерни полети хората издухват супата. Кацаме от Лондон в 22ч на Т1 и ни "маршрутка", ни 84 до метрото при Т2, пълна недомислица. Поне едната авиокомпания си реши проблема

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

препълнените маршрутки не обхващат и половината полети на Раян Еър и Виз Еър, те са от 7 до 19ч (даже от 7.15 до 18.45 от Т2 към Т1) при ранни сутрешни и вечерни полети хората издухват супата. Кацаме от Лондон в 22ч на Т1 и ни "маршрутка", ни 84 до метрото при Т2, пълна недомислица. Поне едната авиокомпания си реши проблема

 

Ако Георги премести това мнение в съответната тема и ръководството на летището вземе та прочете последните няколко страници - готов им е екшън плана (нали сега така е модерно да се казва) за 2017 г.

Ако имат затруднения и бюджета може да им спретнем.

Остава само те да си го умножат по 3 или 4, но за това ще се сетят. ;)

Редактирано от ven62
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Нека пътуващите със сутрешни полети си отделят достатъчно време за проверката за сигурност. В часовия пояс 6:00 до 8:00 има 6-7 полета от Т2 и опашката долу, както писах и в другата тема, е сериозна. Сутрин има полети до Франкфурт, Мюнхен, Виена, Амстердам, Брюксел, Берлин, Киев, Париж, Рим, ... Повечето от тези полети са с по 150-160 пътници, заради трансферите и 4-те скенера горе просто не са достатъчни, за да няма опашки :).

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Защото пък на Т1 кьорава опашчица нямаше, нали?!

 

Чудесно, че така бързо реагираха, чак ме стимулират да си купя билети ей така да ги подкрепя и да видя какви ги вършат на новия терминал.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Нека пътуващите със сутрешни полети си отделят достатъчно време за проверката за сигурност. В часовия пояс 6:00 до 8:00 има 6-7 полета от Т2 и опашката долу, както писах и в другата тема, е сериозна. Сутрин има полети до Франкфурт, Мюнхен, Виена, Амстердам, Брюксел, Берлин, Киев, Париж, Рим, ... Повечето от тези полети са с по 150-160 пътници, заради трансферите и 4-те скенера горе просто не са достатъчни, за да няма опашки :).

И с тези на Райън ще станат поне 10. Ще стане наистина пълен хаос с толкова много полети. Това не е решаване на проблема, а преместването му на Т2. Сега Т1 остава с много малко полети(Уиз и някои единични полети, които не надхвърлят повече от 25 полета). Мисля,че е по някакъв вариант сега трябва да бъдат преместени полети на Т1, но коя авиокомпания би била съгласна?? :unsure:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Предупреденият е на 50% спасен.

Идеално балансиране на трафика между терминалите така, че никой терминал да не е близо до лимита си в никой часови пояс е трудно, ако изобщо е възможно. Забавно е как едно интересно решение води след себе си до поредица от предизвикателства - уеднаквяването на таксите води до разместване на а/к между терминалите, което пък води до опашки на проверките за сигурност,...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно трафикът трябва да бъде уеднаквен между терминалите и да не се получават такива опашки. Според мен няма нужда от строителство на 3 терминал, а може би от едно модернизиране на Т1.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.