Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

...

01/03/2017    07:10        JP763     Загреб/Faro    T2    Adria Airways    Излетял 07:21

...

 

 

този полет е бил за депортирани

 

Мда, не ми върши работа.

 

Флайтрадар24 показва, че и на 27февруари2017 е имало такъв полет

Връзка към коментар

 

Wizz Air: Новите летищни такси носят €10 млн. загуба на Летище София

Според компанията изравняването на тарифите на двата терминала дава конкурентно предимство на някои оператори

02 мар 2017 | 16:48

 

 

Новата схема за начисляване на летищните такси на Летище София ще донесе допълнителна загуба на аеропорта между 8 и 10 млн. евро. Това показва анализ на нискотарифната авиокомпания Wizz Air, която е внесла своите изчисления заедно с втора жалба срещу изравняването на летищните такси за Терминал 1 и Терминал 2.

Летището доброволно е приело допълнителна загуба от 8 до 10 млн. евро, пари, които то не може да си позволи да загуби, се казва в становището.

Wizz Air е уверена, че българската „Гражданска въздухоплавателна администрация“ сега има всички необходими документи, за да заключи, че прилагането на новата схема за такси на летището е била опорочена не само от гледна точка на условията на процеса, но също така създава незаконно конкурентно предимство в услуга на всички превозвачи, които оперират на Терминал 2.

В малко вероятния случай, българската „Гражданска въздухоплавателна администрация“ да подкрепи решението на летището, тогава  WIZZ ще отправи искане към двете национални съдилища, както и към органите на Европейския съюз, отговарящи за конкуренцията и държавните помощи, се казва в изявлението.

Връзка към коментар

Чудеса от днес, ще се строи и още един ескалатор на Т2 http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/vynshni-eksperti-shte-reshavat-za-koncesiiata-na-letishte-sofiia-235371/

Редактирано от Двуцветко
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

"Гледам и не вярвам на ушите си"...

 

До няколко седмици ще започне разместване на check-in гишетата, защото в момента състоянието им и начинът, по който са подредени, е "допотопен", коментира той. Терминал 2 е архитектурно решение от 1998 г., когато България все още не беше член на Европейския съюз, припомни Станчев.

 

 

Той обаче предупреди, че това по никакъв начин няма да разтовари струпването на хора при рентгена и проверките на гранична полиция.

 

 

Станчев посочи за пример концесионираните летища Варна и Бургас, които работели с персонал под хиляда души, а Летище София - с 2400 души

Какво общо имат гишетата за check-in с ЕС... И кому е нужно цялото харчене на пари за реорганизация, ако това няма да реши сериозния проблем... :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

"Гледам и не вярвам на ушите си"...

Какво общо имат гишетата за check-in с ЕС... И кому е нужно цялото харчене на пари за реорганизация, ако това няма да реши сериозния проблем... :)

И аз се запитах същото...

И какъв проблем ще реши втори ескалатор, при положение, че задръстването става горе?

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И аз се запитах същото...

И какъв проблем ще реши втори ескалатор, при положение, че задръстването става горе?

Ще може да се чака на/върху два ескалатора. :biggrin:

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Идеята не е да се монтира само втори ескалатор, а площадката горе да се разшири с добавяне на още два скенера. Възниква обаче нов проблем свързан с щатните бройки служители на гранична полиция. Ако не бъде увеличен техния брой, начинанието се обезсмисля защото "тапата" ще се премести от скенерите към гишетата за паспортна проверка...

Връзка към коментар

Личните ми наблюдения са, че обикновено проверката на багажа отнема повече време от паспортната проверка. Това действа като естествен shaper на потока от хора - по същия начин светофарът в началото на широк булевард е естественият shaper на потока от коли. Не е изключено 2 нови скенера да не наложат добавяне на допълнитлни служители на ГП за голяма част от времето. За полети към 3-ти страни, когато има много пътуващи, които не са граждани на ЕС, може би ще се наложи да има допълнителни ресурси - просто техните проверки са по-обстойни (в общия случай).

Да видим какво ще натворят с гишетата за check-in...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Идеята не е да се монтира само втори ескалатор, а площадката горе да се разшири с добавяне на още два скенера. Възниква обаче нов проблем свързан с щатните бройки служители на гранична полиция. Ако не бъде увеличен техния брой, начинанието се обезсмисля защото "тапата" ще се премести от скенерите към гишетата за паспортна проверка...

 

Местят скенерите от Т1 на Т2, барабар със служителите от граничната. Накрая остава да преместят и всчките полети на Уиз.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ръстът на пътникопотока на летище София кърти всякакви рекорди, а екселските таблици на потенциалните концесионери пушат от зор, за да могат да се преборят със сметките ;)

 

 

Февруари

Февруари 2017 (2016)
пътници 456 212 (313 751) +45.4%
самолетодвижения 4 184 (3 416) +22.5%
карго 1 494 (1 653) -9.6%

Януари-февруари 2017 (2016)
пътници 925 180 (641 807) +44.2%
самолетодвижения 8 713 (7 045) +23.7%
карго 3 033 (2 975) +3.7%

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Местят скенерите от Т1 на Т2, барабар със служителите от граничната. Накрая остава да преместят и всчките полети на Уиз.

 

Това усложнява ли обслужването на пътниците от Т1?

Ако някой е пътувал тези дни, ще се радвам да сподели.

Връзка към коментар

Това усложнява ли обслужването на пътниците от Т1?

Ако някой е пътувал тези дни, ще се радвам да сподели.

аз преди четири дни бях сутринта и чаках 50 минути за секенер и паспорт ,много бавно ми се стори.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само дето концесия може и да няма...язък за екселските таблици :blink:

 

Едва ли ще има по добър момент от сегашния за даване на концесия на летището. Много важен елемент при определянето на цената на концесията е растежа на пътниците, а той сега е в небесата. Не бих се учудил ако няма нито едно голямо летище в света, което януари и февруари да е направило 45% ръст спрямо базата. Дано политиците не провалят една сделка която би могла да е изгодна и за държавата и за пътниците. Подробности за условията на концесията не знам, но летището си плаче за нови инвестиции и по ефективно управление.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Едва ли ще има по добър момент от сегашния за даване на концесия на летището. Много важен елемент при определянето на цената на концесията е растежа на пътниците, а той сега е в небесата. Не бих се учудил ако няма нито едно голямо летище в света, което януари и февруари да е направило 45% ръст спрямо базата. Дано политиците не провалят една сделка която би могла да е изгодна и за държавата и за пътниците. Подробности за условията на концесията не знам, но летището си плаче за нови инвестиции и по ефективно управление.

 

В сряда ще се разбере. Натам отиват нещата.

Връзка към коментар

Някой да има идея дали бизнес салона на Т1 работи? Не намерих актуална информация. В края на феврури два пъти минах от там и двата пъти си имаше спусната чудесна решетка преди стълбите към него. 

Връзка към коментар

Някой да има идея дали бизнес салона на Т1 работи? Не намерих актуална информация. В края на феврури два пъти минах от там и двата пъти си имаше спусната чудесна решетка преди стълбите към него. 

Работи(поне преди седмица работеше), но работното му време е променено.

Не може да се ползва от сутрешните полети за съжаление...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Понеже след 20:00 има полети на рояци на т1, затова работи до 22.00. :lol: Тия са пълни......., а да не използвам думата. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.