Прескочи до съдържание

дневник Исландия - Ring Road (8-10 дни)


П.Кръстев

Препоръчани мнения

10x, Бай Добри, както винаги - железен!

 

П.Кръстев, може би така ще е по-лесно да се ориентираш:

 

post-3709-0-09949300-1483528208_thumb.jpg

 

Има малко паркингче - поне така се вижда, така че не би трябвало да има проблем със спирането.

 

Връзка към мнение

Благодаря за инфото, добавих я :)

 

Възникна обаче един проблем като започнах да добавям driving directions по дни.

 

1. Има ограничение за броя точки, между които да се прави маршрут (10). Това предполага, че всеки ден трябва да е на отделен слой.

2. Има ограничение и за брой слоеве -  отново 10. Това означава, че не мога да направя маршрутите за всеки отделен ден на една карта.

 

Реших проблема по следния начин:

 

Iceland Map - Day 1-5

Iceland Map - Day 6-10

 

И на двете карти присъстват всички къмпинги, забележителности, супермаркети и бензиностанции. Единствената разлика е, че на едната карта има маршрут за първите 5 дни, на втората ще добавя маршрута за дните от 6 до 10.

 

Естествено, ако някой не го интересува маршрута по дни може да ползва която и да е от двете карти, останалото е еднакво. Кофтито е, че от сега нататък всяка забележителност ще трябва да се добавя паралелно и на двете места, но не мисля, че ще са много :)

 

UPDATE: Завърших маршрутите за всичките 10 дни. От тук нататък очаквам вашите съвети и предложения ако има какво да се подобри :)

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Е нали си на къмпинг точно за да си по-свободен в графика :) Всичко си покрил според мен, два леки коментара от мен. 

 

- И друг път във форума сме коментирали дилемата път 862 или 864 за Detifoss. Минавал съм само 862 за водопада, след това се върнах на главния, но консенсуса по прочетено в интернет беше, че 864 е по-подходящ, ако искаш да продължиш нагоре. Как да го кажем, 862 е 50% асфалт, 50% черен, 864 е 100% черен, но е доста по-равен, което го прави по-подходящ :) Имай предвид, кой знае може пък да са асфалтирали още нещо тази година. 

 

- Vastsness е по-добре да го обиколите целия, не знам защо стигаш до средата и се връщаш по същия път. Дано да имате повече късмет с тюлените от нас  :)

 

Това е на пръв поглед. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

В обобщение:

 

post-2889-0-50657700-1483603685_thumb.jpg

 

Източник: http://www.vatnajokulsthjodgardur.is/english/destinations/jokulsargljufur/

 

 

Явно наистина трябва да се реши от коя страна искаме да видим водопада :)

 

Освен това, чудя се дали ако се мине по 864 от него има достъп до Hljóðaklettar ? 

Редактирано от П.Кръстев
Връзка към мнение

П.Кръстев,

Да продължа с нещата, които аз съм набелязъл:

 

- Deildartunguhver

http://www.west.is/en/west/place/deildartunguhver-thermal-spring

 

- Reykholt - мястото е свързано с Snorri Sturlusson (писател, поет, политик), Snorralaug - един от най-старите натурално топли басейни, имало тунел от къщата на Snorri Sturlusson до басейна ... , църквата, има център за посетители, нещо като музей,

www.snorrastofa.is

http://www.atlasobscura.com/places/snorralaug

 

- Barnafossar - малко след Hraunfossar

Редактирано от ven62
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

П.Кръстев,

Да продължа с нещата, които аз съм набелязъл:

 

- Deildartunguhver

http://www.west.is/en/west/place/deildartunguhver-thermal-spring

 

- Reykholt - мястото е свързано с Snorri Sturlusson (писател, поет, политик), Snorralaug - един от най-старите натурално топли басейни, имало тунел от къщата на Snorri Sturlusson до басейна ... , църквата, има център за посетители, нещо като музей,

www.snorrastofa.is

http://www.atlasobscura.com/places/snorralaug

 

- Barnafossar - малко след Hraunfossar

 

Супер, добавих и тези.

Ще падне голямо главоблъскане кое да посетим и кое да подминем. Целта е обаче да направим една карта, която да съдържа максимално много забележителности, така ще бъде полезна и за други, които организират маршрута си.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

...

.Ще падне голямо главоблъскане кое да посетим и кое да подминем. Целта е обаче да направим една карта, която да съдържа максимално много забележителности, така ще бъде полезна и за други, които организират маршрута си.

Така е. Отново поздравления за инициативата. На мен ми беше много полезна и ще ми бъде. Вече включих няколко неща подсказани от теб, после махнах част от тях - няма да имам време и/или възможности за тях, но така или иначе ще е доста полезна.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Може би едно от последните неща:

http://magelanci.com/topic/7811-исландия-10-дни-в-началото-на-март/?p=194833

 

Аз да си напиша, възможно е да не следиш темата. :)

Връзка към мнение

Може би едно от последните неща:

http://magelanci.com/topic/7811-исландия-10-дни-в-началото-на-март/?p=194833

 

Аз да си напиша, възможно е да не следиш темата. :)

 

Следя я, и то с голям интерес, просто нямах време да я добавя веднага. Сега вече е отразена и на двете карти :)

 

Ще ми е много интересно и ако опишеш по-подробно вашето пътуване с моторхоума, след като приключи.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не се съмнявай.

Дължа го на доста хора тук.

Макар, че след "великаните" пишещи по темата "Исландия", както и последния пътепис на Raybeez си е ... ле-е-ко обезсърчаващо. :)

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

T.к. не ми се пускаше нова тема, ще използвам моята за да споделя едно видео. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=a40VeD8YxiU&t=75s

 

Всъщност аз не знаех, че ловът на пъфини изобщо е разрешен и се ядат.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Мисля, че картите са финализирани. Най-много да добавя още нещо ако изникне случайно в следващите няколко седмица, но мисля, че им отделих достатъчно часове вече. :)

 

Дни 1-5

Дни 6-10

 

Дано са полезни и за други магеланци, на които им предстои пътуване към Исландия.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Един допълнителен въпрос. Струва ли си в Ден 2 да вмъкнем и Вестмановите острови? Има ли какво да се види там и ще имаме ли достатъчно време според вас?

Лятото дните са почти безкрайни, но все пак не ми се иска да прехвърчим на тъгъдък през забележителностите и да нямаме достатъчно време да им се насладим.

 

П.С. Ден 2 е 17 Юни - националния празник на Исландия. Може би няма да има свободни билети за ферито на място, а не ми се иска да взимам предварително. Предпочитам на място да преценим спрямо времето.

Редактирано от П.Кръстев
Връзка към мнение

По принцип Vestmannaeyjar се пълнят за друг голям празник - Verslunarmannahelgi, който е през последния уикенд на юли или първият на август и тогава наистина си заслужава да се отиде, буквално цялата страна се изсипва там на палатки, има концерти, заря и пр. Аз не съм била, но мисля, че си струва, единствено са ми казвали да не ходя в неделя, защото нищо не работи и всеки си стои вкъщи. Интересното там е самото пътуване до острова и птиците, които могат да се видят, особено ако има време човек да обиколи крайбрежието. В ден 2 си сложил доста места и всичко зависи по колко време искаш да отделиш на всяко от тях, за да сместиш и островите. Според мен пиши един мейл до фериботната компания няколко дни по-рано да попиташ дали има билети за 17-и и ще решиш на място. 

Връзка към мнение

Да добавя, че до колкото знам, маршрута на късото фери зависи много от амосферните условия. Ако не пътува, само дългото остава вариант, който обаче сигурно ще изяде много време и не става за еднодневен преход. Реши го на място според мен, за мен този остров е някаква непревзимаема крепост, три пъти го планирам, три пъти отпада. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Георги said:

 за мен този остров е някаква непревзимаема крепост, три пъти го планирам, три пъти отпада. 

Следващия път със самолет - 25-30 минути от Рейкявик с Eagle Air (след заплата :)) Аз доста му се чудих миналото лято, но трябваше да се хване много ранен автобус, после да се гони друг на връщане и накрая оставаха няколко часа на самия остров. Но сигурно си заслужава, особено през лятото. Аз съм си набелязала и друг интересен остров, до който още по-трудно се стига - Flatey с фери от Stykkishólmur. @П.Кръстев, ако много ти се ходи на мини остров, най-добрата алтернатива е Viðey, много е хубаво там и не знам защо така го пропускат повечето туристи. 

 

13659016_10154309660191064_6734935418181486968_n.thumb.jpg.73675fa82ab6d08fc1f183dc81daedc8.jpg

Редактирано от DenitsaS
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Ами явно на място ще го преценим, просто не знам да не си изиграем лоша шега с тези острови и да не ни остане време за останалата част от програмата :/ 

 

П.С. В tripadvisor ме накараха да размисля. Според информация там е възможно ферито да замине от едното пристанище (от където отнема 35 мин), но да се върне на другото. Което означава за да си гарантираме сигурността трябва да вземем и колата с нас, което ще оскъпи пътуването с 80 евро. Отделно ако корабчето се върне на другото пристанище ще загубим допълнително 2-3 часа и целия остатък от деня ще отиде на кино.

Явно Вестмановите острови ще останат за другия път, когато ще може да им отделим един ден специално :)

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Пътуването ни мина и замина и мисля, че стана време постепенно да поразкажа. 

Над 6 месеца подготовка, четене, проучване на забележителности, агенции за коли под наем, къмпинги, съставяне на карти..... и всичко за 10 дни, които изтекоха неусетно. 

 

И така... 

 

Гледката през прозореца в 02:30:

IMG_2799.thumb.JPG.aa8c591305a8a7f6e358e3d8edc38a92.JPG

 

Сутринта станахме рано, около 7:20, закусихме обилно на втория етаж. Включената закуска в цената на стаята беше прилична и вкусна. След това отделих 20 минути за да подредя куфарите и всичко останало в багажника на колата, така че да ни бъде удобно за използване през следващите 10 дни. Бяхме готови за пътуване, направихме малка отбивка до Lost and Found на летището за да вземем забравените очила на колегата магеланец seagull_29. :) При 15 безплатни минути на паркинга успяхме да се измъкнем на 12-тата. :lol:

 

Следваща спирка – Kronan, който е на 10-тина минути от летището. Напазарувахме необходими неща, които не бяхме взели от България и продължаваме спрямо програмата към полуостров Рейкянес. Реших да оставя моста между континентите и геотермалните извори Gunnuhver за последния ден, преди да върнем колата на летището. Тръгнахме в посока Гриндавик по път 43 като спряхме някъде преди Синята лагуна на една отбивка за да се насладим на гледката от вулканични скали с мъх по тях. Както всички туристи, стъпихме и легнахме на него като гледахме да не го нараняваме, а само да изпробваме колко е мек. Наистина много интересно усещане.

 

CSC_0007.thumb.JPG.952ed043cb20842456f6356dab27c3fe.JPG

След това продължихме към Гриндавик, подминавайки, където спряхме за да си купим картата за къмпинг (www.campincard.is) След като проверихме в пощата, магазин N1 и къмпинга в града (човека от рецепцията го нямаше) и не я открихме никъде се запътихме към геотермалната зона Krysuvik. Въпреки дъжда и студения вятър, облякохме водоустойчивите дрехи, сложих един плик на фотоапарата и обикаляхме в продължение на 40-50 минути като правихме и много снимки. Миризмата на сяра (или развалени яйца) е доста силна, но се свиква.

 

595ea0316ea79_CSC_0035-EDITED.thumb.JPG.9a9bb877cf17a3fb668962d59ed9a6f3.JPG

 

След Krysuvik трябваше да се отбием до Рейкявик за да вземем запазените от Iceland Camping Equipment масичка и две столчета, да купим газ за котлончето и картата за къмпинг. Междувременно отделихме и 1 час за разглеждане на главната търговска улица в града – Laugavegur и хапване на така извесните хотдоци от Bæjarins Beztu Pylsur (наистина бяха много добри, изядохме по два).

 

Този ден беше доста дълъг и по план продължихме към златния кръг, дъждът не спираше. Първо спряхме на кратера Kerid. Имайки предвид, че атракцията е платена (400 ISK на човек), валеше дъжд и щяхме да видим други кратери в северната част на страната, решихме да я пропуснем. Продължихме към църквата Skalholt, което е едно от историческите и святи места за исландците. Тази църква е била център на обучението и църковната власт в страната повече от 700 години.

 

CSC_0071.thumb.JPG.f1e9689e902b714bfd08085dcdf1145c.JPG

 

Дъждът понамаля, дори спираше от време на време. Следващата ни забележителност трябваше да бъде водопадът Бруарфос, който обаче не успяхме да достигнем. Първо търсихме известно време мостчето, по което се стига до него. След като го намерихме се оказа, че е затворено заради многото кал и имаше информационна табела „Bridge closed. Access 3km down the main road”. Каквото и да значеше “main road”. Обикаляхме пеша може би 1 час, минавахме покрай къщи, през какви ли не пътечки като се ориентирахме по звука, идващ от реката. В крайна сметка достигнахме до някакъв водопад, който беше по-надолу по течението на реката.

 

595ea39945cb2_CSC_0078-EDITED.thumb.JPG.0ebb7720e17f75b6d195ee7729d6d70f.JPG

 

Продължихме пеша нагоре покрай реката и стигнахме до приток, който ни пречеше да продължим, но успяхме да видим нашата първоначална цел на около 300-400 метра нагоре по течението (с групичка хора, които й се наслаждаваха отблизо). Ние обаче бяхме принудени да завием надясно по притока.... което ни изведе отново до затвореното мостче от по-рано. Явно тези няколко човека пред водопада просто бяха пренебрегнали табелата и бяха прескочили....

 

Върнахме се към колата доста изморени и продължихме към Geysir

 

595ea0ac67cb6_CSC_0106-EDITED.thumb.JPG.867444791c3cdc6068e87c77462aafea.JPG

 

595ea0a4d673e_CSC_0103-EDITED.thumb.JPG.b9663594671247038b9e686e652e4ab1.JPG

 

595ea0d48683a_CSC_0111-EDITED.thumb.JPG.ecd9dd4fb6276bc13aa4a8d4b371c986.JPG

 

На Гълфос не успяхме да отделим времето, което му се полага според мен, защото ни хвана много силен дъжд. Все пак успяхме да го разгледаме и да направим снимки.

 

595ea0ebe20a3_CSC_0113-EDITED.thumb.JPG.dd2cc281bb268ccd3f10f6b544de0ec6.JPG

 

След водопада решихме, че е време да се насочваме към къмпинга ни за вечерта – Langbrok, който се намираше в близост до градчето Hvolsvöllur. Пристигнахме около 22:30. Къмпинга се намираше точно до бар, който носеше същото име. Там трябваше и да заплатим нощувката.

 

IMG_2828.thumb.JPG.ecbbde5a8d330eeaefaa271d902766a3.JPG

 

Oбобщение на първия (не особено успешен) ден:

 

- Дъжд почти през цялото време

- Пропуснати забележителности - Мостът между континентите, термалните извори Gunnuhver, кратерът Керид

- Недостигнати забележителности - Bruarfoss

 

 

  • Харесвам 16
Връзка към мнение

@П.Кръстев, съвсем успешен си е бил денят - снимките ти са много хубави; аз два пъти съм била на "златния кръг" без да видя кратера Kerið; за сметка на другите неща сте посетили Skálholt, пропускано място от повечето туристи, а катедралата е толкова хубава отвътре. За съжаление този юни не е като миналогодишния и сте усетили истинското исландско лято с дъждовете, но пък и сте били по време на белите нощи, което е супер ;)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Чудесен разказ и снимки! Подкрепям казаното от Дени - програма макс изключинелно трудно се прави при наличие на винаги неизвестни време и обстоятелства. Това си е съвсем в реда на нещата да изпадат забележителности, да вали, да е затворено нещо и да отреагирате с друго. Не оставяй със съжаления. "Изпуснатото" си има много важна роля - да те накара да отидеш пак :)

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

17.06.2017 - Ден втори

 

На сутринта се събудихме и времето отново беше мрачно. Започна да вали и закусихме в колата, слeд което тръгнахме към Seljalandsfoss. Вместо да спре, дъждът се усили още повече, а като погледнахме прогнозата в приложението на Vedur.is видяхме, че целия ни ден ще бъде изцяло дъждовен. За сметка на това на изток към ледената лагуна и Höfn времето беше слънчево. Това ни накара да променим плана и да преминем с колата през цялата програма за ден 2, без да спираме на почти никое от местата и да изпълнил програмата за ден 3. Това щеше да ни даде възможност последния ден да се върнем към Вик и да направим опит за посещение на забележителностите при хубаво време.

 

Минахме покрай Скогафос, Вик, и многото други места, които бях отбелязал на картата за този ден. Преминахме през пясъчните полета източно от Вик (Мирдалсандур), дъждът започна да спира и следващото място на което се отбихме беше Laufskálavarða. По традиция, всеки който минава от тук реди купчинка от камъни (cairn) за добър късмет по време на пътуването. Тук е и единственото място, на което това редене на камъни е разрешено, въпреки че го видяхме и на много други места. Успяхме да съберем няколко малки камъка и ги наредихме, като се пожелахме да имаме малко повече късмет с времето, т.к. програмата ни първите 2 дни не беше особено успешна – много пропуснати забележителности, лошо време и кофти къмпинг.

 

CSC_0136.thumb.JPG.98057b96b9a522c92187ff2ac7056420.JPG

 

Пейзажът, през който минавахме беше внушителен. Спряхме за кратко на една отбивка. На където и да се обърнеш единственото, което се виждаше, беше едно голямо поле от лавови камъни, покрити с мъх.

 

59625ae329ffe_CSC_0143-EDITED.thumb.JPG.d75373d06ef61c47daca1f8fc0bc5d10.JPG

 

Следващата ни спирка беше Fjaðrárgljúfur – красив каньон, който се намира недалеч от главния път 1 и на който успяхме да отделим достатъчно време за да му се насладим, въпреки студения вятър. Поне вече не валеше.

 

59625a99b2eae_CSC_0160-EDITED.thumb.JPG.0af6b0bfbf258331951ffce4c04537ca.JPG

 

Продължаваме към национален парк Скафтафел, който след 2008 година става част от по-големия национален парк Ватнайокул. Тук времето отново се влоши и заваля силен дъжд, според приложението, което следяхме редовно до 1 час времето трябваше да се оправи затова решихме да поизчакаме в колата и да отпочинем. Така и стана, след около 40 минути дъждът намаля, екипирахме се с водоустойчивите дрехи и се насочихме към ледника. Имаше няколко възможни пътеки, по които можеше да поемем: 

 

S1 - стига се пред Skaftafell, сравнително най-лесно (по около 30 минути на посока)

S2 - до Svartifoss, по около 45 минути в посока

S5, S6 - Вървят по билото на планината и откриват гледка към глетчера от високо. Отнемаха по около час, час и половина на посока. 

 

По принцип искахме да изберем третата опция, но от информационния център ни казаха "много е кално, много е мокро, но е проходимо". Това малко ни разколеба и избрахме S1. Пътеката водеше точно до клетчера, което позволяваше да го видим мноого отблизо.

 

5962b215c9ba8_CSC_0195-EDITED.thumb.JPG.94ad12ba1ee5d7a633e40a99137fabbd.JPG

 

CSC_0233.thumb.JPG.bf776cd730ddfc8e4d5ff3fa8fc05748.JPG

 

Дъждът ту спираше, тук пак започваше да пръска. На нас обаче не ни правеше особено впечатление. Гледките бяха невероятно, това определено беше мястото, което най-много ни впечатли до момента. Тук изкарахме поне 2 часа. 

Решихме да пропуснем водопада Svertifoss, защото нямахме достатъчно време, а и щяхме да видим достатъчно водопади за 10-те дни, с които разполагахме.

 

След кратка почивка в колата за хапване тръгнахме към двете ледени лагуни: по-малката и може би по-непопулярна Фялсарлон и по-известната Йокулсарлон. По пътя направихме кратка отбивка до една интересна църква, намираща се на около 1 км навътре от главния път, Hofskirkja - eдна от последните торфени църкви в Исландия, направени изцяло от дърво и торф. Подутините около нея са древни гробове.

 

5962b3c425f39_CSC_0308-EDITED.thumb.JPG.abd16f8cf24f7e5eccd1b73420b50600.JPG

 

 За двете ледени лагуни няма какво да кажа, освен че гледките са невероятни. Вече беше около 19:00 часа, така че нямаше и прекалено много хора.

 

 

 

5962b56844ab2_CSC_0372-EDITED.thumb.jpg.86004789852d2e75354353505f51f851.jpg

 

В Йокулсарлон видяхме и тюлен, който за съжаление не успяхме да снимаме. От другата страна на моста се намира кристалния плаж, където парчетата лед, влезли в океана, се изхвърлят от вълните обратно на плажа. Е, сега не бяха толкова големи, колкото вероятно са зимата, но това не направи плажа по-малко впечатляващ за нас.

 

5962b59f10587_CSC_0408-EDITED.thumb.JPG.fbfc7358082659512ee48f866117ce56.JPG

 

Точно до моста беше и първия ни сблъсък с арктическите рибарки.

 

 

 

След този дълъг и изтощителен ден беше време да се насочим към къмпинга ни в Höfn, където пристигнахме около 22:30. Разпънахме палатката и се приготвихме вечеря в общото помещение, където си поговорихме и с други пътешественици, които обикалят страната.

Преди да легнем видяхме дъга.... в 23:30

 

IMG_2866.thumb.JPG.3799d730c32137b84964a0e6d2fc0cb2.JPG

 

IMG_2870.thumb.JPG.f92f31f6db97999ac5ab7e08c5866d54.JPG

  • Харесвам 16
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 13 часа, П.Кръстев каза:

S1 - стига се пред Skaftafell, сравнително най-лесно (по около 30 минути на посока)

S2 - до Svartifoss, по около 45 минути в посока

S5, S6 - Вървят по билото на планината и откриват гледка към глетчера от високо. Отнемаха по около час, час и половина на посока. 

 

По принцип искахме да изберем третата опция, но от информационния център ни казаха "много е кално, много е мокро, но е проходимо". Това малко ни разколеба и избрахме S1. Пътеката водеше точно до клетчера, което позволяваше да го видим мноого отблизо.

 

IMG_2870.thumb.JPG.f92f31f6db97999ac5ab7e08c5866d54.JPG

Тук му е мястото да предупредим хората, че в подножието на тоя ледник при пътеката S1 (а и не само на него) е изключително опасно, колкото и това хич да не си личи. Дори не говорим да се ходи върху самия ледник, а за ей тези кални планини и наслагвания при подстъпите на първа линия, които изкушават да се покатериш по тях и да видиш безкрайния лед навътре. Аблацията е подкопала леда отдолу, реката тече под тия купчини и само ако стъпите - виждате ли ги ей тези спорадични пропадания като черни дупки - падаш и край. Е те това тук е много крехка маса, особено лятото. На това място за малко да нагостя роднините с жито. С ледниците - огромно внимание и спазване на всички инструкции за безопасност, никога без водач и по неотъпканите пътеки!

 

IMG_7524.thumb.JPG.fefa7553332a5e7028f4987cc4c72ebc.JPG

IMG_7513.thumb.jpg.445f46ea92a49b48486ca03221dd3f1e.jpg

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.