П.Кръстев Публикувано: 12 юли, 2017 Автор Публикувано: 12 юли, 2017 18.06 Трети ден: Сутринта се събудихме и за първи път палатката беше суха, грееше слънце и духаше студен вятър. На такова време се надявахме. Закусихме набързо, и минахме през магазина (Netto) за да презаредим провизийте. Крайната дестинация за днешния ден беше Сейдисфьордур, като преди това трябваше да преминем през източните фьорди - предимно шофиране с няколко спирки. Първо се насочихме към Vesturhorn. Teриторията там се води частна собственост и трябва да се плати такса (800 ISK) на местния фермер за да може да се разгледа. Таксата се плаща във Viking Café. Първо посетихме изоставената филмова сцена на малко викингско селище. Все едно се върнахме назад във времето с 1000 години. След това направихме снимки и на планината. Маршрутът ни продължаваше на север през Източните фьорди, като спирахме на доста места за снимки, времето беше страхотно. Обядвахме на една отбивка, малко преди Джупивогур, разпънахме столчетата и масичките и се наслаждавахме на страхотната гледка която се откриваше към фьорда. След обяда направихме кратка разходка в малкото градче. Отклонихме се от път 1, за да изкачим фьорда по път 939 за Егилстадир. Пътят беше стръмен и тесен, но пък беше по-кратък, а и определено си струваше, най-вече заради гледките. В Егилстадир си купихме месо за вечеря и продължихме в посока Сейдисфьордур, където се настанихме в къмпинга за вечерта. Пейзажите бяха уникални, спускайки пътя надолу по фьорда, виждахме десетки водопади, които се образуваха от разтапящия се по върховете сняг. По-късно направихме разходка в градчето, приготвихме си салата и купените от Бонус телешки кюфтета в общата кухня на къмпинга и вечеряхме на откритата масичка точно до палатката ни. Ето такива дни искахме да виждаме и занапред! Явно реденето на камъни на Laufskálavarða наистина помага 17
Добри Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 (редактирано) Прекрасно! Прекрасно! Направо летя! Толкова любими места! Снимките ти са страхотни! Браво! А Seyðisfjörður са го поукрасили още повече! Последният път беше ей така, малко по-семпъл: Направи ли ти впечатление как си украсяват дворовете на къщите? Горе до паметника разходката и панорамите са също върха! и най-вече до местния водопад Gufufoss: Редактирано 13 юли, 2017 от Бай Добри 12
П.Кръстев Публикувано: 13 юли, 2017 Автор Публикувано: 13 юли, 2017 На 13.07.2017 г. в 10:56, Бай Добри каза: Направи ли ти впечатление как си украсяват дворовете на къщите? Горе до паметника разходката и панорамите са също върха! и най-вече до местния водопад Gufufoss: О да, забелязахме колко внимание отделят на дворовете и украсата на прозорците си Изобщо Сейдисьордур беше срахотно място, много спокойно и много приятно за разходка. 19.06 Четвърти ден: На сутринта станахме по-късно от обичайното, закусихме в колата и тръгнахме в посока Dettifoss, очакваше ни доста път. За тези почти 200 км пейзажът се променяше драматично. След последните километри черен път, най-после стигнахме до водопада. Бяхме избрали да го видим от източната страна, т.к. няма близък мост над реката и за да се види и от другата страна трябва да се пропътуват 50 км в двете посоки. Температурата беше само 5 градуса, комбинирана с дъжда и вятъра, правеше усещането като за -5. Детифос е най-пълноводния водопад в Европа, достъпа от източната страна позволява да се приближиш колкото искаш до него, без никакви ограждания и табели, което правеше усещането доста по-натурално. Разходката до Selfoss, който се намира малко по-нагоре по реката, по принцип не е дълга, но заради лошите климатични условия на нас ни отне повече време от очакваното. Все пак не се отказахме и посетихме и него. Преди да тръгнем към Миватън се отбихме и до Hafragilsfoss, който е по-надолу по реката. Път 864 на връщане от Детифос С наближането на зоната около езерото времето започна да се изчиства и изгря слънце. Първoто място, на което се спряхме беше вулканът Крафла. Там се разходихме и изкачихме кратера Stóra-Víti (голям ад). На около 2-3 километра от там се намира геотермалната зона Leirhnukur, която се състои частично от лавово поле, формирано след пожарите причинени от Крафла. (1975-1984). Тук пейзажите бяха още по-нереални... Следващата геотермална зона, която посетихме беше Mt. Námafjall. Намира се точно до път 1. Изобщо целият район беше много страннен, на където и да се обърнеш виждаш пара, излизаща от земята, а специално при Mt. Namafjall миризмата на сероводороз беше особено силна, в сравнение с предишните две геотермални зони, които бяхме посетили. Усещането беше всякаш си попаднал на друга планета. Около езерото Миватън забележителностите са много близо една до друга, навсякъде има какво да се види. Затова и не карахме повече от 10-15 минути за да стигнем до пещерата Grjótagjá. За феновете на Game of thrones, това е мястото на което Джон Сноу и дивачката Игрит се къпят в термалния извор на пещерата. Имаше фотосесия на някакви китайски младоженци, които бяха окупирали единия от входовете. Добре, че има втори малко по-надолу, та все пак успяхме да влезем за малко. Минаваше 21:00 часа, а слънцето все така си светеше. Туристите бяха малко, почти никакви, времето беше страхотно затова не мислехме да спираме все още. Ако сте около езерото Миватън, няма как да не забележите огромния кратер до него (Hverfjall). Восок е около 400 метра и има диаметър от 1 км. Определено ни стана интересно каква ще бъде гледката отгоре, затова трябваше да го изкачим. Отдолу изглежда измамно лесно и бързо, но всъщност не е точно така. Когато се качихме до горе, за първи път ми се случи в реално време да не мога да преценя мащабите на нещо, обикновено това се случва само когато разглеждам снимки. Да, но сега гледах сигурно 30-40 секунди, преди да забележа, че на другия край по ръба на кратера ходят двама души. Снимката няма никакъв шанс да предаде усещането когато си на място. Гледката от ръба на кратера Към езерото също не беше за изхвърляне. След като слязохме се насочихме към лавовите скални образувания Dimmuborgir. Освен обстановката, фактът, че бяхме напълно сами там в 22:30 (видяхме само още една друга двойка, с която се разминахме) правеше усещането още по-приятно. В началото на парка има карта, която показва различни възможности за маршрути, ние направихме малкия и големия кръг. Ставаше късно, а имахме 40 минути път до къмпинга, който се намираше на 20 км южно от Хусавик. Имаше само още едно място, което исках да видим и това бяха т.нар. псевдо кратери в южния край на езерото (Skútustaðagígar). Те се образуват по малко по-различен начин: когато лавата се стича по мокра земя, тя я натиска надолу и това води до голямо натрупване на пара под тежеста на лавата. Когато налягането стане прекалено високо се стига до екслозии и формирането на тези красиви кратери. Навръщане минахме и покрай Höfði, което е малък полустров на езерото, които е направен като парк и предполагам е приятен за разходка, но него го пропуснахме и се насочихме към къмпинга в посока Хусавик. 19
DenitsaS Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 1 hour ago, Бай Добри said: А Seyðisfjörður са го поукрасили още повече! Явно @П.Кръстев е бил малко след или преди прайд парада, защото това е причината алеята до църквата да изглежда така: По принцип това с боядисването тръгва от Рейкявик, снимките са от интернет: 10
Добри Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 преди 23 минути , DenitsaS каза: Явно @П.Кръстев е бил малко след или преди прайд парада, защото това е причината алеята до църквата да изглежда така: По принцип това с боядисването тръгва от Рейкявик, снимките са от интернет: Да, в последните няколко години дори ми прави впечатление, че някои не ги и махат след прайда. Доста пространства, къщи и пътеки по-далече от центъра са си останали така целогодишно. 6
ven62 Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 М---ка му, как се разминах с тази Исландия, ..., ама тази година. Сега вече се чудя зимата ли (февруари, март), лятото ли на 2018 ...? 1
DenitsaS Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 (редактирано) 57 minutes ago, ven62 said: Сега вече се чудя зимата ли (февруари, март), лятото ли на 2018 ...? Първо февруари-март за 3-4 дни, после лятото за повече Освен това зимата тепърва предстои, стягайте се за едно кратко ходене ноември - декември. Аз също все не мога да се наканя за зимно пътуване, но и това ще стане... Редактирано 13 юли, 2017 от DenitsaS 3
Добри Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 преди 55 минути , ven62 каза: М---ка му, как се разминах с тази Исландия, ..., ама тази година. Сега вече се чудя зимата ли (февруари, март), лятото ли на 2018 ...? В момента, DenitsaS каза: Аз също все не мога да се наканя за зимно пътуване, но все ще стане... Да стягаме магеланска група за края на март? Щото аз обмислям едно евентуално отскачане, за малко обаче. 7
SLX Публикувано: 13 юли, 2017 Публикувано: 13 юли, 2017 Ух, и на мен зловещо ми се доходи пак. Кой март и колко време? 1
Добри Публикувано: 14 юли, 2017 Публикувано: 14 юли, 2017 преди 16 часа, SLX каза: Кой март и колко време? В проект е още - идващият март 2018, 4-5 дни макс някъде около равноденствието. Идеално за отпразнуване на юбилей, дай боже с горещо вино, сред сняг, под зелено небе Ако ще го бъде, то ще е само с ръчен, най-вероятно през Лутън (lowest fare на Изи в отсечката LTN - KEF виждам 59 лири return). Първо ще се върна от Виетнам обаче и тогава ще го мисля по-сериозно. 3
П.Кръстев Публикувано: 20 юли, 2017 Автор Публикувано: 20 юли, 2017 20.06 Пети ден: На следващия ден сутринта се насочихме към Хусавик Градчето е средоточено изцяло върху наблюдавaнето на китове. Има много компании, които предлагат Whale watching турове, които се намират в центъра до църквата, но т.к. ние бяхме решили да не правим такъв, разгледахме доста набързо. Имаше хора, които обличаха костюмите си и се качваха в лодките. Отбихме се в музея за китове, за да проверим цената на входа – 1600 ISK. Решихме, че можем да ги инвестираме в нещо по-интересно и продължихме към Godafoss. Там стигнахме към 12:30, но за съжаление беше пълно с туристи – поне 5 автобуса и много коли. Заради бързото преминаване през Хусавик и Годафос пристигнахме по-рано – oколо 14:30, а часа за настаняване беше едва от 17:00. Времето беше кофти и валеше, но за щастие стаята ни беше готова по-рано и успяхме да се настаним. Къщата разполагаше с 4-5 стаи за гости, обща кухня и една обща баня. Всички стаи се намираха на приземния етаж, а на горните 2 етажа живеха хостовете. Казаха ни, че ако долната баня е заета може да използваме и тази на 3-тия етаж. Отделно всяка стая си имаше собствен рафт в хладилника. Като цяло къщата за гости ни допадна много, стаите бяха уютни и чисти, а цената от 100 евро за вечер беше доста добра за лятото, при положение, че я запазихме едва 3-4 дни преди да се настаним, определено я препоръчвам! Guesthouse Hvítahúsid Църквата: Стана време за вечеря и започнахме да се оглеждаме за подходящо ресторантче. Бяхме решили тази вечер да се поглезим. Много искахме да опитаме стек от кит, но цените бяха леко над нашия бюджет. Ние обаче настоявахме, че тази вечер ще ядем стек от кит и затова решихме да идем и да си купим от магазина. Бонус беше затворил още в 18:30, но за щастие Netto беше отворен до 21:00. Успяхме да се доберем до там в 20:30, взехме 2 стека (които в последствие се оказаха много), картофи, бира и Skyr, като всичко ни излезе по-евтино, отколкото 1 порция в ресторанта. Вечерта спахме на легло за първи път от 4 вечери 13
Добри Публикувано: 20 юли, 2017 Публикувано: 20 юли, 2017 Акурейри ми е много любим град. И има чудни местенца за разходка и хапване. Езерото с иглолистната горичка при хотел Акурейри: Театърът на Акурейри: Червеният ресторант RUB 23: Или ресторант Bautinn: Горе на хълма при църквата: Яхтеното пристанище Където също могат да се гледат китове: Дългата алея покрай залива: Прословутото френско кафене: Зеленият хостел за бекпекъри до него: И гледката към заснежения фиорд над града: 16
Георги Публикувано: 20 юли, 2017 Публикувано: 20 юли, 2017 Акурейри е и малкия Рейкявик, когато стане дума за нощен живот през уикенда 2
П.Кръстев Публикувано: 20 юли, 2017 Автор Публикувано: 20 юли, 2017 (редактирано) Наистина беше много приятно за разходка градче, чисто, спокойно и красиво. Почти всички места от снимките на Бай Добри видяхме, а снимката нa менюто е точно от ресторант Bautinn Редактирано 20 юли, 2017 от П.Кръстев 1
DenitsaS Публикувано: 20 юли, 2017 Публикувано: 20 юли, 2017 6 hours ago, Георги said: Акурейри е и малкия Рейкявик, когато стане дума за нощен живот през уикенда Я кажи кои барове да пробваме уикенда 3
Добри Публикувано: 20 юли, 2017 Публикувано: 20 юли, 2017 Преди 1 час, DenitsaS каза: Я кажи кои барове да пробваме уикенда Дразниииииш!!!! 2
Георги Публикувано: 21 юли, 2017 Публикувано: 21 юли, 2017 преди 11 часа, DenitsaS каза: Я кажи кои барове да пробваме уикенда Оф, не им помня имената. Почнахме от хостела (посочен от новия Добри по-горе ), че там беше най-евтина бирата, пък и никъде другаде нямаше хора към 10 вечерта. После продължихме по уличката, аз за това го сравнявам с Рейкявик, че и там е една улица барове, само че тук е по-малка. Но да, песни, танци, музика на живо и така. 3
Добри Публикувано: 21 юли, 2017 Публикувано: 21 юли, 2017 преди 8 минути , Георги каза: (посочен от новия Добри по-горе ) Новият си е старият. Бай Добри ми казваше близък човек, който си отиде твърде млад от тоя свят и в негова памет 2 години във форума носих този иначе простонародно-махаленско-байчовско-звателен ник, дал повод на мнозина да ме помислят за гаражен чичка 50+ с фас, шкембе и шофьорски тен Аз бях, съм, и ще си остана винаги просто Добри. По исландскому Добродур Василсон Знам не повече от 4-5 бара в Акурейри. - Микро бара R5 - http://r5.is/ - Един бял такъв на центъра Café Amour - https://www.facebook.com/kaffiamour/?rf=206373089387873 - Græni Hatturinn с музика на живо, който Денерис го знае - https://graenihatturinn.is/ - Един Ölstofa Akureyrar - ама там зяпат повече мачове https://www.facebook.com/olstofak/ - Барът на hotel Kea - ама тоз за мен не се вписва много в представите ми за бар - https://www.keahotels.is/is/hotelin/mulaberg И, да, готино е във фоайето на Бекпекърите. А мисля, че имат и един италиански ресторант - скромен, но хубав. 9
Добри Публикувано: 21 юли, 2017 Публикувано: 21 юли, 2017 (редактирано) Иначе в моментите, в които не бях навън, киснах тук. Атмосферата бие малко на екзистенциалистко кафене на Сартр в Париж, само че с исландски привкус. Да седнеш, да си събереш мислите, да напишеш нещо, и пак да излезеш: После да се полюбуваш малко на големите пристигащи круизни кораби: На емблематичната лодка Húni II, която лови риба, гледа китове, разхожда и поне до скоро предаваше на живо в интернет: Да половиш рибка с ей тоз хлапак: И да джитнеш из прекрасните околности на градчето: А тия петна от сняг са точно като засъхнала сметана - с коричка, с нож да ги режеш, а отдолу 2 метра пресен пълнеж P.S. @П.Кръстев Извинявай, друже, че ти оплесках темата. Климат - хладен, сърце - горещо. Давай, ти си: Редактирано 21 юли, 2017 от Добри 11
ven62 Публикувано: 21 юли, 2017 Публикувано: 21 юли, 2017 Маниаци, С вас не се издържа. Махам се! ... До следващия път, когато някой плесне снимки от тоя шантав остров. 6
DenitsaS Публикувано: 23 юли, 2017 Публикувано: 23 юли, 2017 (редактирано) Сега се прибирам и преди да заспя давам кратък отчет за баровете, които посетихме снощи: като цяло хората излизат след 23:30, преди това всички споменати заведения са празни (проверихме го). Ние започнахме с Backpackers Hostel - имаше музика на живо, но към 1 светнаха лампите, раздадоха ни пластмасови чаши за бира и любезно ни изгониха. Продължихме в R5 Micro Bar, където имаше по-хубава бира, но и малко по-скъпа. И тук светнаха лампите в 2:30, раздадоха ни пластмасовите чаши и още по-любезно ни изгониха. Завършихме в единствената дискотека - Pósthúsbarinn, която прилича на български клуб от 90-те, а и музиката е от тогава. Тук лампите се светнаха в 4 и отидохме да ядем хот-дог. Въпреки, че няма такъв нощен живот като в Рейкявик или точно по тази причина, хората бяха супер общителни и си намерихме компания още в началото на вечерта. В Рейкявик ако някой дойде да те заговори ще е в 5 сутринта и супер пиян. Качвам снимки от дискотеката: Редактирано 23 юли, 2017 от DenitsaS 7
AlexandraKo Публикувано: 23 юли, 2017 Публикувано: 23 юли, 2017 На 7/21/2017 в 14:31, ven62 каза: Маниаци, С вас не се издържа. Махам се! ... До следващия път, когато някой плесне снимки от тоя шантав остров. И що? Направи като мене - вече скроих планче за по-следващия ми рожден ден. Защото за това време избирам дестинацията, без да се съветвам с половинЪТ, че ми се угажда на 100%.Догодина през август ще претръшкахме това ми ти островче подрооообно! 5
ven62 Публикувано: 24 юли, 2017 Публикувано: 24 юли, 2017 (редактирано) На 7/23/2017 в 10:15, AlexandraKo каза: И що? Направи като мене - вече скроих планче за по-следващия ми рожден ден. Защото за това време избирам дестинацията, без да се съветвам с половинЪТ, че ми се угажда на 100%.Догодина през август ще претръшкахме това ми ти островче подрооообно! Така, така, ..., наливай масло в огъня. Аз планчето го бях скроил за 10 дни през март (много подробно, по дни, едва ли не и по часове, с всичките забележителности,...) С купени билети, с уреден - хем транспорта, хем спането - с нещо такова: И греда - наложи се да канцелирам всичко. Ама нищо - ще има Р.П.Т. Само не знам зимата или лятото, но едно е ясно - 2018 г. ... А и Сицилия-та чака ... Редактирано 24 юли, 2017 от ven62 6
AlexandraKo Публикувано: 24 юли, 2017 Публикувано: 24 юли, 2017 преди 1 час, ven62 каза: Така, така, ..., наливай масло в огъня. Аз планчето го бях скроил за 10 дни през март (много подробно, по дни, едва ли не и по часове, с всичките забележителности,...) С купени билети, с уреден - хем транспорта, хем спането - с нещо такова: И греда - наложи се да канцелирам всичко. Ама нищо - ще има Р.П.Т. Само не знам зимата или лятото, но едно е ясно - 2018 г. ... А и Сицилия-та чака ... Сицилия в началото на юни, август - Исландиявземи пример от мен, така съм го подредила 5
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега