Прескочи до съдържание

БДЖ Впечатления?


Kaloyan89

Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

Може ли да кажеш на коя фирма е тоя рейс Сф- Плд в 0,00ч. Защото аз знам, че рейсовете Сф-Плд и Плд-Сф са от 06,00 до 20,00ч. А цената им е 14лв. Питам, тъй като често пътувам по линията...

 

Не е директен за Пловдив, а само преминаващ. Мисля, че този в полунощ е за Бургас.

 

 

...Ако се съди по тази информация - става дума за София-Лозенец, който най-вероятно е сезонен.

 

Имай предвид, че преминаващите автобуси невинаги спират на автогара - понякога спират по разни техни си „спирки“ из града, а се е случвало и автобус да ме оставя на магистралата до Труд. Той не се водеше преминаващ ПРЕЗ Пловдив, де, и бях изрично предупреден за това, когато купувах билет.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Публикувано:

Да, мисля. че автобусът беше за Бургас, преминаващ през Пловдив. Не попитах къде спира. Не знам дали мога да кажа коя е фирмата. Юниън нещо си :)

Публикувано:

До миналата година, не бях ползвала БДЖ, много, много години. Миналата година ми се наложи да се возя в спалния вагон Бургас - София. Бях изключително впечатлена. После започнах да пътувам по този маршрут само по този начин. Макар, че слизайки една сутрин на Бургаската гара погледнах влака напред, вагоните и направо се уплаших, как с това чудо сме стигнали до точка Б. Както и да е. До тук с хубавото. 

Платформата за онлайн пазаруването е отваратителна, ту работи, ту не работи. Персонала на гарите е безумен, живеят още в някой друг век. Всичко останало е ясно. 

Но все пак, ако човек е спокоен, има здрави нерви и безгрижен живот си заслужава да опита малко с БДЖ! :) 

  • Харесвам 1
  • 1 година по-късно ...
Публикувано:

Знаете ли кой е най-големият ми ужас с БДЖ през студените месеци? Ако щете вярвайте - непоносимата жега! Така надуват парното, че буквално не може да се диша в купетата. И това е перманентно. Даже в късна пролет, когато навън е 15+ градуса, пак се е случвало да набичат топлото на МАХ. 

 

Не знам къде е проблемът - в отоплителната система на вагоните, в контрольорите или и в двете, но не е нормална тази работа - на минус пет градуса да пътуваш с отворен прозорец, за да не получиш топлинен удар?!? :wacko:

  • Харесвам 1
Публикувано:

Пътуването с влак от и до морето ще си остане едно от най-емблематичните неща за моята младост. Взимането на нощния влак до Варна или Бургас в петък вечер, съответно пристигането рано сутрин на гарите в тези два града, слизането от влака и директно насочване към близко кафене за чаша кафе, цигара и отправяне на разходка към морските градини, където да се насладим на морето. И после връщането в неделя вечер, за да може в понеделник сутринта да се изстреляме към лекции и/или работа.

 

Спрях да пътувам с БДЖ, когато вкараха едни нови вагони, които не са разделени на купета и съответно е доста по-шумно и неприятно (според мен), а не да сме няколко приятели с по една малка раница, бутилка бира и усмивки.

  • Харесвам 2
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Случайно попаднах на този интересен рекламен плакат на БДЖ от 1891г,. 
Някой си го е купил на аукцион за 432 швейцарски франка през 1994г (ако правилно разбирам) 

 

poster_294018_z.jpg

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
  • 1 година по-късно ...
Публикувано:
преди 17 минути , Meidj каза:

Днешният влак от Бургас за София:

 

bdz3.jpg.2f857bed7f1e2185c3f8e3d38b29026c.jpg

 

 

bdz2.jpg.9f13acdcdeb6b0f650b6c8113663437c.jpg

 

bdz1.jpg.bfa65dee17c950aa8efa5232c7fdb087.jpg

 

Коментарите са излишни.....

Това е някакво сюрреалистично 4D преживяване. 

Публикувано:

Правило на БДЖ е зимата прозорците да не се затварят,а лятото да не се отварят. Това го знае всеки пътуващ всеки ден за работа с тях.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 17 минути , viola7707 каза:

Правило на БДЖ е зимата прозорците да не се затварят,а лятото да не се отварят. Това го знае всеки пътуващ всеки ден за работа с тях.

Абе пъувал съм доста с влак в България, ама това не го бях чувал, може ли малко разяснение :lol:

Публикувано: (редактирано)
преди 18 минути , tch каза:

Абе пъувал съм доста с влак в България, ама това не го бях чувал, може ли малко разяснение :lol:

Дължи се на разширяването и свиването на метала в зависимост от температурата.

 

През зимата с падането на температурата металните траверси се свиват. По този начин надлъжното разстоянието между две траверси се увеличава. Получава се голям процеп между траверсите, а с това се увеличават вибрациите при преминаването на всяка една колоос. А с увеличаването на вибрациите заключващият механизъм на процорците се скапва и ето ти ги отворените процорци през зимата.

 

Обратно, през лятото металът се разширява, при което металните части на прозорците (ключалки, рамка...) се деформират и това причинява блокиране на механизма. Честито! Имате здраво залостен прозорец във вашето купе.

 

Затова отвореният и заключеният процорец е неизбежен. :lol:

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 4
  • Смея се 5
  • 6 месеца по-късно ...
Публикувано:

В Offnews  има статия, която твърди, че експерт от ТУ е написал доклад, в който има заключение, че дори най-новите влакове на БДЖ не са минали на ремонт, какъвто предписват производителите:

https://offnews.bg/razsledvane/dori-i-naj-novite-vlakove-na-bdzh-simens-deziro-veche-sa-opasni-688390.html

Нека всеки вземе информирано решение дали и на кои влакове да се вози...

Публикувано: (редактирано)

След като преди няколко години за последен път ползвах БДЖ-то и пътувах около 7,5 часа от Бургас до Пловдив, повече не рискувам. Впрочем моята лична теория е, че БДЖ-то нарочно се държи в будна кома, за да се създава изкуствено бизнес на автобусите. Отделно в България е прието, че това е социален транспорт и по тази причина се возят предимно индивиди, които пътуват с намаление или без пари, т.е. такива, които почти не генерират приходи.

Редактирано от Hayasko
  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Аз го ползвах по отсечката София-Сандански (международният за Гърция) и съм много доволна. Беше приветлив и много панорамен по Кресненското дефиле. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ако не беше БДЖ,нямаше да имам 115 екскурзии в чужбина за 7 години.

Живея на 230 км от София,и почти толкова от Бургас и Варна.

С карта за 50% намаление пътувам.✈️

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 2 часа, akair каза:

В Offnews  има статия, която твърди, че експерт от ТУ е написал доклад, в който има заключение, че дори най-новите влакове на БДЖ не са минали на ремонт, какъвто предписват производителите:

https://offnews.bg/razsledvane/dori-i-naj-novite-vlakove-na-bdzh-simens-deziro-veche-sa-opasni-688390.html

Преди няма и година в медиите излезе информацията, че някои локомотиви и вагони са се връщали от ремонтните депа със същите дефекти, с които са заминали натам.

 

преди 1 час, Hayasko каза:

Впрочем моята лична теория е, че БДЖ-то нарочно се държи в будна кома, за да се създава изкуствено бизнес на автобусите.

Изчакват. Изчакват либерализацията на ЖП-сектора в Европейския съюз, която е планирана за 2019 година.

 

 

Преди години една кондукторка, с която бяхме станали близки, защото известно време сравнително често се засичахме по влаковете, ми сподели, че нейното внуче било карало влака. Буквално. Татко му му бил давал.

Преди месец-два във влак по същото направление лично станах свидетел как на една междинна гара се качиха някакви, които явно бяха близки на машиниста, та и трите деца от семейството се намъкнаха в кабината при него. Е, не видях да карат влака, но се опитвам да си представя какво би се случило на машиниста, а и на железопътната компания, при подобен случай в Западна Европа или в САЩ например.

Сещам се и как преди няколко месеца им бяха пуснали централата за продажба.

Сещам се и как през 1938 година (това е преди 80 години) влакът е взимал София-Пловдив за 2 часа и 20 минути, а миналата година го взимаше за 3 часа.

Та... какво да си мисля за БДЖ-то. Все хубави неща. И още по-хубави ще стават, благодарение на средната буквичка в абревиатурата.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Публикувано:

За мен все още е непонятно как не просто някои, ами че и повечето хора предпочитат автобусният транспорт пред железнодорожният...! При мен предпочитаните превозни средства са в този ред: 1. самолет; 2. влак; 3. лека кола; 4. автобус.

Да, в БДЖ тоалетните не са никак чисти - но има тоалтени! Седалките въобще не са ми правили впечатление на мръсни, но пък и аз не се впечатлявам много от подобни дреболии:) Често се случва купето да се поизпразни и да се озовеш с 4 седалки само за себе си = удобно легло!; Като ми дотегне да седя, излизам в коридора и се разхождам, или дишам чист въздух от прозореца и гледам зелените ни пейзажи, понакъсвани от застинали във времето села и градчета; спалните вагони са огромно удобство - заспиваш си във Варна, и се събуждаш в София, готов за пълноценен ден; в някои случаи се завързват интересни разговори и дори се създават дълготрайни познанства - във всеки случай времето минава неусетно; и не на последно място - приятният звук "ту-туф-ту-таф..ту-туф-ту-таф". В момента във всяко купе има и контакти - единственото, което ми липсва е Wi-Fi и вагон-ресторант, или поне някой, който да минава и да предлага кафе и закуски - би било просто перфектно! 

 

Някои хора изтъкват, че са по-бавни. За мен това значи повече време удоволствие от пътуването:)

 

  • Харесвам 3
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Днес пътувах с БДЖ от Трявна до Велико Търново , влака пристигна на време и за мое учудване вагоните бяха реновирани не изцяло но нов под нов таван имаше контакти в купето и приветливи лепенки по прозорците на купетата. И още нещо пристигнахме почти навреме 🙂

  • Харесвам 3

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.