Прескочи до съдържание

БДЖ Впечатления?


Kaloyan89

Препоръчани мнения

Снощи ползвах БДЖ за пръв път от доста години. Автобусът Скопие-София пристигна в 21 часа и след 5 часа лашкане не ми се хващаше друг автобус до Пловдив (който беше чак в 00ч), за това си взех билет за бързия влак София-Бургас/Варна в 22:40. Освен сърдитата служителка на гарата в София, на която трябваше да се моля едва ли не да ми издаде билет за 1ва класа (струва около 2 лв повече, а тя упорито искаше да ми даде за 2-ра) беше доста приятно. За 11,30 лв имах цяло купе 1 класа само за мен си, при 16 лв за автобусно място.

 

Бързият влак е много бавен. Тръгна със закъснение в 22:50ч, а пристигна в Пловдив около 2ч сутринта. Над 3 часа за 156 км!! Първоначалното ми впечатление преди да се загледам беше, че влакът беше чист. Дори тоалетните не бяха в окаяното състояние, в което си ги спомням от преди. Първата класа за мен си струваше, защото втората ми се видя малко по-народна. Розово купе със сини завеси и седалки. Спокойствие и тишина. Взех си литър Шуменско от София, NatGeo списание и се отпуснах сам с купето. Стана ми носталгично как с нощния влак ходехме като тийнейджъри на море. А сега забелязах, че дори може човек да си резервира и плати билет онлайн от сайта им, което е доста добре.

 

Единствената ми забележка, освен скоростта беше... Черната мръсотия по седалките, дори и в първа класа. На облегалката за глава и на самата седалка. Толкова ли няма кой да ги измие тия неща или да сложат едно самозалепващо се, което да се пере след всеки курс? Знам, че е криза в БДЖ, ама чак пък толкова!

 

Признавам, че и малко от патриотизъм взех влака, освен носталгията и това, че беше по-удобно в моя случай. Знам, че е в криза. Знам, че много хора са останали без работа, а влаковете са разредени. Знам или поне съм чувал, че чиновници се опитват да направят всичко, за да фалира БДЖ, за да може после същите да го приватизират и да ползват на готово цялата огромна инфраструктура. В развития свят железниците са по-добрата алтернатива от автобусния транспорт, по-бързи, по-удобни...

 

Та ползвате ли БДЖ? Какви са впечатленията ви? Какво би могло да се подобри според вас?

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Не бях ползвала БДЖ страшно много време, до по-миналата седмица - пътувах за Враца, където разликата в билета с автобус и влак беше доста голяма ( София-Враца-София е около 10 лв само), а с кола завоите са доста повече. Мизерно беше, но пък нямаше много хора. Не знам как е с отоплението през зимата и климатизацията през лятото - в момента мисля, че нямаше нито едното, нито другото. Мръсотия по мястото за главата, да - избягвах да се облягам, само върху якето си. 

 

Обслужването е традизиционно зле, в момента тече и някакъв зверски ремонт на гарата, минава се през едни проходчета, табелите за пероните са зле, освен това влаковете на таблото не всички са изписани с всички точки по дестинацията. Например ако искаш влак за Враца, гледаш този за Видин. Хубаво, аз ще се сетя, ами ако чужденец се наложи да пътува с нашите железници - хич не знам как ще се оправи...

Връзка към мнение

Юни месец ходих до Костенец, за да стигна до Долна Баня. На отиване бяхме с новите влакчета и пътуването беше супер - бързо, удобно и чисто. За тоалетните не знам, защото не посмях да стигна до там.

На връщане обаче бяхме с влак от старите, който идваше от морето и вътре беше некъв хорор, некъв хел - едвам си намерихме място за сядане, вътре хората се събули по чорапи и се носеше един аромат... и мръсотията си беше подобаваща, предвид това, че влакът идва от далече.

Та много има да се подобрява в БДЖ, ама надали...

Връзка към мнение

Та ползвате ли БДЖ?

 

Да, случва се. ;)

 

 

Бързият влак е много бавен. Тръгна със закъснение в 22:50ч, а пристигна в Пловдив около 2ч сутринта. Над 3 часа за 156 км!!

Е, международният "бърз" влак Белград-София, изминава разстоянието от 400км за 11часа.  ;)

 

 

Толкова ли няма кой да ги измие тия неща или да сложат едно самозалепващо се, което да се пере след всеки курс?

мно'о си се разглезил по тая чужбина :biggrin:

 

Знам или поне съм чувал, че чиновници се опитват да направят всичко, за да фалира БДЖ

няма какво да се опитват, компанията де факто отдавна е фалирала ...

 

за да може после същите да го приватизират и да ползват на готово цялата огромна инфраструктура

Всъщност, от години железопътната инфраструктура (НКЖИ) е отделена от БДЖ, а БДЖ е само превозвач с две поделения - товарни и пътнически превози.

 

 

В развития свят железниците са по-добрата алтернатива от автобусния транспорт, по-бързи, по-удобни..

Само че там и цените са доста по-различни, а и не е като тук - не съм сигурен колко точно, но май около половината пътници на БДЖ ползват безплатни билети или някакви сериозни намаления, за големия брой гратисчии да не говорим ...

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Този февруари ми се наложи да се кача на нощният влак от Добрич до София.Не бях пътувала дълги години поради злощастни инциденти с този влак и личният ми опит от зимата на 2001 год. и със страх се качих,но нямах алтернатива,гонех самолет,а Добруджа зимата понякога не е за мъже. :) 

Останах безкрайно изненадана от спалният вагон-новичък,чисто даже и климатизирано,като всяко купе може да регулира топлината вътре самостоятелно.Е,бавно-500 км. -10 часа.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пътувам често, защото от Своге до София е по-удобно по жп линиите, отколкото по завоите. А и обичам влакове :)

Положението е такова, че много зависи на какъв влак попаднеш. Дори и да е по-старичък, ако е прилично и не е наблъскано, всичко е ок. В последните години обикновено няма проблеми с отоплението (по-скоро прекаляват понякога). Обаче като се препълнят, става ад, а за съжаление това се случва често.

 

Бавни са много, а и организацията е ужасна. От много от вътрешните гари не може да си купиш запазено място за никъде. Изобщо в тая посока има най-много какво да се работи. Поне онлайн билетите са стъпка напред.

Връзка към мнение

Поне онлайн билетите са стъпка напред.

 

Стъпка напред?! Ти шегуваш ли се?! Когато БДЖ пуснаха онлайн-системата за билети, аз бях буквално сред първите, които се регистрираха тогава. Беше слаба работа - по отсечката Пловдив-София и обратно имаше възможност да се купуват билети за два (2) влака - един по малките часове сутрин и един късно вечерта. Това - преди години. Тази пролет реших да вляза и да видя какво е положението с влаковете и познай - същите два (2) влака от Пловдив до София и обратно. На слепец да бях възложил работата, досега щеше да е вкарал всички влакове в базата данни. Пълни нещастници. Очевидно отбиване на номера.

Аз съм казвал какъв е основният проблем на БДЖ, но ще повторя: много се краде. Ама страшно много.

 

Сега влязох в страницата им да погледна как е. Е как да е. Нова страница. На лично място най-отпред се мъдри реклама:

 

„София

Солун

София

 

25 € за второкласен билет“

 

и отдолу бутон „научете повече“. Цъквам на бутона и какво повече научавам? НИ-ЩО. Даже обратното - по-малко е, защото цената я няма. Няма и указание на лекичката врътка, че тая цена е при резервиране поне две седмици преди пътуванети. Казах ли вече, че са пълни нещастници? Не зная откъде си намират меринджеите, ама..

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Стъпка напред?! Ти шегуваш ли се?! Когато БДЖ пуснаха онлайн-системата за билети, аз бях буквално сред първите, които се регистрираха тогава. Беше слаба работа - по отсечката Пловдив-София и обратно имаше възможност да се купуват билети за два (2) влака - един по малките часове сутрин и един късно вечерта. Това - преди години. Тази пролет реших да вляза и да видя какво е положението с влаковете и познай - същите два (2) влака от Пловдив до София и обратно. На слепец да бях възложил работата, досега щеше да е вкарал всички влакове в базата данни. Пълни нещастници. Очевидно отбиване на номера.

Аз съм казвал какъв е основният проблем на БДЖ, но ще повторя: много се краде. Ама страшно много.

Ще трябва да е повече от страшно много. Компанията  харчи 470 млн лв. на година и резултатите са средна скорост от под 50км/ч по доста слабо натоварени трасета и седалки, на които пътниците ги е гнус да се облегнат...

 

 

Почти половин милиард не стигат

Общо за жп транспорта през 2015 г. държавата е заделила 472 млн. лв. За тази година предвидените в бюджета пари за БДЖ за дотации на намалените билети бяха 180 млн. лв. Отделно пътническата компания получи и 30 млн. лв. капиталов трансфер. Сега в бюджет 2015 предвидените пари за доплащане на билетите са 140 млн. лв., пак се предвижда капиталов трансфер от 30 млн. лв., а отделно холдингът майка ще получи 40 млн. лв. за разплащане с кредиторите.

Източник: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/12/10/2435981_transportniiat_ministur_poiska_jp_subsidiite_da/

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Ползвам БДЖ 3-4 пъти годишно по линията Бургас - София. Това сигурно е най-натоварената линия и не намирам за нормално през 2015 г. да се пътува по 7-8 часа. Като изключим скоростта влаковете не са толкова трагични. Ако сложат достатъчно контакти и пуснат безплатен wi-fi съм сигурен, че доста пътници ще ги предпочетат пред автобусите.
Относно кражбите един министър на транспорта беше казал, че от БДЖ е източена толкова нафта колкото е Охридското езеро. А аз подозирам, че даже е повече...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Веднъж годишно пътувам Плевен - Букурещ - Плевен.

Да започна от международно бюро "Рила". Пълна трагедия , място което служи единствено няколко служителки да избутат до пенсия. В Плевен са две , но едва ли влизат повече от пет човека дневно. Аз поне никога не съм засичал друг клиент там , а и към Букурещ никога не е имало повече от десетина пътника.

Самото издаване на билет е като някакво свещенодействие , взиране , писане в компютъра някъде докъмто 30 минути.

За вагона - един път бяха пуснали що годе читав към 40 годишен явно търкалян из швейцарските или френските железници.

Останалите пъти йок !!! - тези които са из България са дори по-читави.

Явно бакпейкърският маршрут е в обратна посока , защото винаги от Букуреш към БГ има много чужденци.

Не мисля , че мизерията им пречи и за тях това е просто част от екзотиката.

Последно бяха голяма група австралийци , като част от тях насядаха на пътеката до купетата на лафче , и да се радват на прохладата от отворените прозорци.

Смях , закачки ... млади хора , купон. Не са мрънкалници като мен :(

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

В събота, с дъщерята пътувахме с пътнически влак от Стара до Нова Загора. От новите влакове Siemens. На мен ми хареса, сравнително чисто, за тоалетната нямам мнение защото не я посетихме. Проблема беше на Старозагорската гара. Лелката или хайде дамата в пред пенсионна възраст водеше задушен разговор със свой близък или познат, и точно в този момент аз си позволих, не знам с какъв акъл, да поискам два билета. Тогава дамата ме погледна с такъв поглед, че ако бях Пинокио сигурно щях да избухна в пламъци и ми каза със строг глас: Отидете на другата каса. По-най бързия начин се изнесох на другата работеща каса където наборка на въпросната дама водеше неистова борба с компютъра в опит да издаде билети на една пътничка. След няколко минутна борба билетите бяха издадени и дойде моя ред. Явно натрупала опит касиерката издаде моите билети сравнително бързо. Та в този ред на мисли си спомням за господина връстник на въпросните дами, продаващ билети на гарата в Болоня, който на почти перфектен английски обясняваше на една японка как да си купи билет първо до Флоренция и от там до Неапол.

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

И като сме на темата:

 

http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/dim-spria-byrziia-vlak-sofiia-plovdiv-6043712

 

Капитане, пак си хвърляш фасовете, където не трябва! -_-

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

И като сме на темата - докато китайците бръмчат с 430км/ч. на влак на магнитна възглавница (документирано тук и от БигМаг :) ), то в БДЖ се връщат към ... парната тяга :biggrin: . А може да пуснат и дрезини ;) , например като тези, които ползват "французите" от Томска област.  Или пък ръчни - хем ще бъде доста "еко" и без въглероден отпечатък. :)

Впрочем - от вчера са пуснали билетите за влака с парния локомотив - та който има дечица, може да ги заведе да видят машината наживо, за да не се чудят като срещнат израза "пуф-паф" в книжките. :)

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Стъпка напред?! Ти шегуваш ли се?!

 

За мене е все нещо, сега имам шанс да си запазя място от Своге до Варна например. Преди се качваш и се надяваш да има поне в първа класа. Нямаш представа колко беше трагично положението, когато не тръгваш от начална гара.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз съм възхитен,нашите българи-цели англичани!-провикна се министъра на обществените сгради,като се спираше на насипа в Желюша един трен с вагони за говеда и гъски,натъпкан,буквално натъпкан с хора.Тренът спря.Ако се наемате,опитайте се да нарисувате с нежни думици картината,която се представи след спирането на трена.Смущавате ли се madame?Е,добре,затворете си очите,запушете си ушите.Петстотин мъже,жени и деца се стремят да слязат от вагоните,други хилядо и петстотин се силят да се покачат.Във всеки вагон пригоден да вози 8 говеда ,са натъпкани по 30 души хора,от които едни са купили билети за 2ра класа,други за 3та,а някои са без билети.Ето една английска черта.Когато ще се качат или слизат говеда от тия вагони им се подлага  наклонен мост от дъски,а когато се качиха или слизаха хора нямаше никакъв мост..........

и т.н.......:-)))))))))))

 

Алеко Константинов 1895г.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

И аз се сещам за този прекрасен разказ-пътепис на Алеко,като стане дума за БДЖ :) .

Често ми се случва да пътувам с влак.Старите мотриси са кошмар,но има и и много нови(втора употреба от Германия),климатизирани, с които си е почти удоволствие да пътуваш.....освен ако не решиш да отидеш до тоалетната. :)

Може и да няма логика,но най-често пътническите влакове са с нови мотриси.

Редактирано от Мари Николова
Връзка към мнение

Боже, Докарай ме Жив  :P 

 

 - БДЖ се грижи за чистотата на вагоните и купетата и по това прилича на железниците в някой западни държви. Така че в никакъв случай не се притеснявайте да бъдете облечени в светли дрехи. Ако има промяна в цвета им след края на пътуването, това се дължи на некачествените бои за текстил. Няма проблем и да поспите в купето но внимавайте главата Ви да не се плъзне по седалката и да се ударите лошо. Не че седалките са мазни но все пак сигурно не полагате достатъчно грижи за косата си.

 
 - Когато отидете в тоалетната не се притеснявайте да използвате кърпите за еднократна употреба. Ако усещате някаква странна миризма, значи влакът минава покрай кравеферма в този момент.
 
 - Ако в тоалетната е тъмно не е лошо да отидете на очен лекар. Същото трябва да направите ако не виждате нищо през прозореца.
 
 - Ако радиото в купето не свири пък трябва да прегледате слуха си.
 
 - Случайни хора се оплакват, че през зимата в купето е студено, а през лятото много топло. Предполагам че това се дължи не на прекрасната отоплителна или охладителна система а на недобрият подбор на облеклото.
 
 - Е ако все пак пристигнете дори и със закъснение до крайната точка не псувайте БДЖ защото то е единственото, което имаме. Пък и за без пари толкова. Да не им е лесно на някой с тия влакове дето дигат по 300 километра в час. Не можеш една бутилка да метнеш през прозореца.

 

Това е от преди 15 години, малко неща са се променили. Е, последните две години има напредък по отношение на чистотата и състоянието на вагоните

За скоростите обаче БДЖ не са виновни - те имат и вагони и локомотиви за 130+ км, няма трасета. НКЖИ се мотаят, а и там се източва яко - масово нормални ремонти ги обявяват за аварийни (или ги чакат да станат такива) и после се дават луди пари без конкурс, без обществена поръчка.

Пловдив - Бургас и Септември-Пловдив-Свиленград като ги завършат ще са за 160, обаче за София-Пловдив (и по точно Елин Пелин-Септември) ще трябват скромната сума от около 1.7 млрд лв, които ги чакаме от ЕС. Само дето досега няма завършен навреме жп проект - забавянията са от 1 до 3 години...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

БДЖ никога няма да го бъде докато изпълнява чисто социални функции на евтин транспорт.

Всички сме пътували и знаем , че в нормалния свят жп мрежата е много по-функционална и комфортна от автобусите , но и цените са в пъти по-високи.

Както често се случва ние пак сме наопаки.

Не мисля , че това може да се промени.

Примери :

Париж - Ница , Барселона - Мадрид , Валенсия -Мадрид ...скоростните влакове направо убиха авиопревозвачите макар и на по-високи цени , за автобусите дума да не става.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Мен ей това много ме дразни - докато източват българския данъкоплатец разни чиновници, чакат пари от ЕС, за ремонти и ъпгрейди, които обаче също идват... от европейския данъкоплатец. И това се търпи с години от всички правителства, мениджмънти, транспортни министри и... данъкоплатци. Оставено е на анархия, както и повечето държавни и бивши държавни  компании,

 

Аз бих предпочел самолет пред влака на дълги разстояния (София-Варна, Ница-Париж), но пък за по-кратки предпочитам  пъти влак пред автобус. Разликата Скопие-София с рейса и София-Пловдив с влака беше огромна. Толкова по-спокойно, приятно и широко беше във влака.

Редактирано от Kaloyan89
Връзка към мнение

Може ли да кажеш на коя фирма е тоя рейс Сф- Плд в 0,00ч. Защото аз знам, че рейсовете Сф-Плд и Плд-Сф са от 06,00 до 20,00ч. А цената им е 14лв. Питам, тъй като често пътувам по линията...

 не ми се хващаше друг автобус до Пловдив (който беше чак в 00ч), За 11,30 лв имах цяло купе 1 класа само за мен си, при 16 лв за автобусно място.

 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.