FlyTraveler 38471 Публикувано: 12 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Изгледи от лоджата по време на закуска.Във водоема пред лоджата живееха няколко млади крокодила (разбирайте такива, които не са достигнали максималната си дължина), които се хранеха само с риба и изобщо не закачаха птиците или идващите да пият вода животни. Това обаче защото са още млади и има риба Ето един от тях с две Black-winged stilt: Тук отново крок-а с двойката Египетски гъски и някаква черна гъска, вида на която не мога да определя без да ровя из нета: Тъкмо си помислих, че съм приключил със снимките и е време да се отдам изцяло на закуска, когато пристигнаха два млади мъжки слона и започнаха приятелски спаринг (тренировки за истинските борби по-късно през живота им). На първата снимка отдясно се вижда и Черноглава чапла, кацнала на едно сухо дърво: Тук чаплата се вижда по време на полет пред слона: После игрите започнаха: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 12 ноември, 2015 от FlyTraveler 16 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 15 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 15 ноември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Изгледи от лоджата по време на закуска.Продължавам с още снимки от водоема пред лоджата Тау. Серия снимки на един от слоновете, който реши да влезе да се поразхлади докато пие вода: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 15 ноември, 2015 от FlyTraveler 11 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 20 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 20 ноември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Лоджата Тау - изгледи от верандата на нашето шале.Тук вече сме се прибрали в нашето шале и наблюдаваме спектакъла от верандата. Обръщам се към другия водоем вляво от нас, където освен слоновете на водопой са дошли и стадо зебри: В кадъра е влязла и самотна женска импала: Слоновете бяха сравнително толерантни към зебрите, за разлика от антилопите гну, които изгонваха с рев от водоема: Слонове, които виждаме на тези снимки са така наречените Breeding herds т. е. възрастни женски, малки и юноши. В момента, в който млад мъжкар достигне до полова зрялост се изгонва от стадото (общо взето както е и при прайдовете от лъвове). Така се осъществява генното разнообразие. Възрастните мъжки си "движат" отделно, било то соло или на малки групи. На долната снимка може да се види колко близо до верандата на шалето идват животните: Семейството брадавичести прасета си бяха едно постояно присъствие: Брадавичести прасета в един кадър със слонове: Обръщаме поглед отново към водоема отдясно на шалето ни (този, който е пред ресторанта), само за да преценя, че още не си струва да се ходи на обяд: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 20 ноември, 2015 от FlyTraveler 14 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 20 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 20 ноември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв Хронологично леко се връщам назад към началото на този ден и сутрешния ни гейм драйв. Бях забравил за снимките правени с добрия ми стар Никон Д50, който все още сърце не ми дава да пенсионирам напълно и заменя с нещо по-модерно. За да не сменям обективи по време на сафари го бях взел и него с един китов 18-70 мм обектив за "широки" пейзажни снимки. Той си е и много по-лек от основното ми тяло, така, че е удобен за държане с една ръка и щракане по време на движение. На сутрешния гейм драйв, който започва в 06:00 ч. отново бяхме с британо-южноафриканската двойка, където по-бялата беше южноафриканката. Резервата Мадикве по време на "Златния час" (времето около изгрев слънце): Малки "копи"-та - хълмчета от гранитни камъни, които изглеждаха като златни на светлината на изгрева: Тук гида ни Мъри слезе специално от джипа за да донесе и покаже изпражнения от импала. Аз така и не разбрах какво толкова има да им се гледа даже и някой да не е виждал друг път такива (примерно спътниците ни и дъщеря ми). От дясната страна на колана му се виждат петте патрона за пушката: Не си спомням в друг резерват или парк в Африка (или където и да било) да съм виждал такова голямо равно и съвсем голо пространство, което не е и пясък: Както вече споменах беше края на сухия сезон и пейзажа си беше направо полу-пустинен: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 20 ноември, 2015 от FlyTraveler 13 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 21 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 21 ноември, 2015 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв Още няколко пейзажни снимки от този гейм драйв. Характерни за северната част на парка са хълмовете с раздробените на сравнително малки парчета скали. Както се вижда, в края на сухия сезон повечето дървета и храсти са тотално изсъхнали: Ето и двойка зебри: И още "копи"-та (малки хълмчета от камъни): За момента наваксах с пропуснатите снимки от този сутрешен гейм драйв. От тук нататък поне ще направя опит да ги пускам в хронологичен ред, независимо с кой апарат са правени. Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! 5 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 22 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 22 ноември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Лоджата Тау - изгледи от верандата на нашето шале.Малко напред във времето и се връщаме на верандата на шалето ни, където почти безуспешно се опитвам да си дублирам снимките и видео файловете от картите на апаратите в лаптопа и един външен хард диск. Казвам, почти безуспешно, защото едвам успявам да задам команда за прехвърляне и грабвам фотоапарата за да снимам неща като тези (зад слоновете се виждат и брадавичести прасета): На снимките си личи динамиката, пръскането с кал, няма как да предам звуците, ще поровя да видя дали нямам видеоклипове от този момент.По някое време се появи и нашия гид Мъри (познавам много добре джипа по привързания отпред голям червен крик) и спря близо до групата слонове в калта. Возеше гостенка на лоджата, най-вероятно е взел новодошла (как звучи само, при условие, че ние в този момент имаме един ден "служба") от портала на парка: Сядам пак до лаптопа да задам друга команда за прехвърляне на файлове и като поглеждам отново навън виждам два млади мъжкаря да се упражняват в двубои, каквито ще водят по-късно през живота си: Времето до обяд мина в бързо задаване на команди на компютъра и наблюдение и снимане на животни, докато файловете от сутрешния гейм драйв се прехвърлят. Няма спокойствие в тази лоджа... Тук най-вероятно сме отишли вече на обяд, защото се виждат бягащи женски Greater kudu антилопи (има и Lesser такива, но са в Източна Африка и са много редки) до водоема, който е пред ресторанта на лоджата: Някои от птиците постоянни резиденти на този водоем. Черноглава чапла (Black-headed heron) и жълтоклюни патици (Yellow-billed ducks): Жълтоклюните патици плюс Red-knobbed coots (това не мога да го преведа на български): Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 22 ноември, 2015 от FlyTraveler 11 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 5 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 5 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Лоджата Тау - изгледи от верандата на нашето шале.Хайде да побутна малко и фото дневника относно сафари частта от това пътешествие в Ю. Африка, че все някога трябва да стигнем момента, от който започнах разказа за Йоханесбург и Претория.Та, все още сме на втория ни ден в резервата Мадикве до границата с Ботсуана. Почиваме си следобяда в шалето между сафаритата с джип, аз се опитвам да прехвърлям снимки и видео файлове от картите на апаратите на лаптопа и един външен хард диск, а вниманието ми постояно се отвлича от диви животни на метри от нашата веранда. Продължавам с най-добрите сцени с диви животни, които до момента съм виждал от лоджа/лагер (без да се излиза на гейм драйв), да не говорим, че тези ги гледахме директно от стаята. Серия от снимки на малко слонче, прескачащо голям камък: Тук пред вилнеещите във водата/калта слонове прелита Blacksmith Lapwing: Ей, голямо удоволствие тази кал... ... особено като се развилнеят малките и калта започне да ври и кипи: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 5 декември, 2015 от FlyTraveler 14 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 6 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 6 декември, 2015 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Лоджата Тау - изгледи от балкона над ресторанта в основната сграда. Всеки път се събирахме за гейм драйв 20-30 минути по-рано на балкона над ресторанта (или пред бара) на лоджата за снак-ове, кафе, чай и обсъждане на предстоящото излизане с джип с гида. Този път Мъри (гида ни) ме попита дали искаме да тръгнем на гейм драйв половин час по-рано, защото на този следобеден драйв сме били само двамата с дъщеря ми и имал изненада за нас. Как да откаже човек на такова предложение.Та тук съм застанал на по-височко на този балкон и докато чакаме Мъри снимам тази част на водоема.Слон с крокодил пред него, зебри и мъжко голямо куду (Greater kudu): Тук само куду-то в кадър: По едно време слона реши да изгони куду-то и зебрите от водоема: Тук към мъжкото Голямо куду, Слона и Зебрите, прибавяме и Сива чапла: Тази Сива чапла си беше постоянен резидент във водоема пред лоджата: Слонове и отражения: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! 12 Връзка към мнение
AlexandraKo 116622 Публикувано: 6 декември, 2015 Сподели Публикувано: 6 декември, 2015 Чакам с нетърпение изнадата :rolleyes: 1 Връзка към мнение
Еминко 1296 Публикувано: 6 декември, 2015 Сподели Публикувано: 6 декември, 2015 Чакам изненадата-снимката на леопарда или на двойка леопарди:-)) Благодаря за снимките .Върна ме в спомените ми!!! 1 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 6 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 6 декември, 2015 За изненадата май не трябваше да споменавам още, има и други снимки преди да стигнем до нея, а се опитвам да спазвам хронологията на събитията... Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 8 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 8 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Лоджата Тау - изгледи от балкона над ресторанта в основната сграда. Още малко снимки на изгледи от балкона над ресторанта и пред бара, които направих докато чакахме да тръгнем на гейм драйв. Зебри на водопой: Мъжко Голямо куду: Още слонски отражения (и изпражнения): Мисля, че тогава за пръв път разговарях с Бърни - възрастна суха (в смисъл телосложение) англичанка, която отсядаше в лоджата за дълъг период за втора поредна година, не си спомням точно дали беше за 20 или 25 дни. По принцип тя беше разпределена също като нас в джипа на Мъри, но не идваше на всички гейм драйвс заради дългия си период на престой. Чак малко преди да си тръгнем разбрах причината да стои толкова дълго - дъщеря и беше гид в тази лоджа. Бърни беше приятна компания по време на вечеря или следобеден чай и идеална за гейм драйв - седеше си кротко до Мъри и наблюдаваше какво се случва без да има претенции за каквото и да било. Гида ни пристигна, оставихме Бърни да си пие следобедния чай и тръгнахме към Ланд Крузер-а за гейм драйв, както бях споменал по-горе - половин час по-рано, за имаме време да отидем до най-южната част на резервата (където имало изненада за нас) и да се върнем навреме за вечеря. Ние бяхме едиствените гости на този драйв, та направо си беше private, голямо удоволствие - гида не се опитва да угоди на няколко различни групи хора едновремено за да изкара добри бакшиши. 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв. Още с излизането от лоджата видяхме един мъжки Common waterbuck. Различава се от Defassa waterbuck по белега от прясно боядисаната тоалетна чиния на задните си части. На български съм чувал да го превеждат по ТВ канала Nat Geo Wild като Воден козел, изкючително неточно според мен. Всички buck-ове и bok-ове са си антилопи. В Мадикве не видяхме много от тези видове, нормално, като се има предвид, че в резервата няма реки и естествени водоеми. После видяхме тази слоница с малко: Слоновете в Мадикве са много спокойни. Явно се пазят много добре от бракониери, а и няма наблизо ловна концесия. Не си спомням да сме имали нито една фалшива (предупредителна) атака, а и Мъри се чувстваше уверен да ги допуска на един метър от открития джип, само изгасяше двигателя и казваше да стоим мирно и тихо. All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 8 декември, 2015 от FlyTraveler 12 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 11 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 11 декември, 2015 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв. Продължавам със следобедния гейм драйв на път към най-южната част на резервата и "изненадата" обещана от гида ни Мъри. Самотна зебра, а по-нататък и антилопа гну. Ако човек е виждал безкрайните стада по време на голямата миграция на антилопите гну и зебрите в Масай Мара и/или Серенгети, самотна гну или зебра изглеждат сериозно незначително: Следват малко грабливи птици. Първата е млад Bateleur eagle (Terathopius ecaudatus). На български не знам как се превежда този вид орел. При възрастните оперението на главата и около крилата става черно, а частта м-у очите и върха на клюна - червена: Втората граблива птица от този ден беше Southern pale chanting goshawk, нескопосан превод би бил нещо от сорта на "Южен блед пеещ ястреб": Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! 7 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 11 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 11 декември, 2015 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв. Малко и "широки" снимки от този гейм драйв, правени с добрия стар D50. Стадо слонове близо до лоджата: Гида ни Мъри върти геврека на Ланд Крузер-а: Оловно дърво (Leadwood tree): Самотна Антилопа гну под сянката на Овчарско дърво (Shepard's tree): Малко "копи" от гранитни камъни: Още две снимки на тотално изсъхналата и жадна за дъжд земя: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! 10 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 12 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 12 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв - коалиция от четири братя гепарди. Дойде време и да разберем каква е изненадата на Мъри. Аз тайно се надявах да ни заведе при бърлогата на глутницата диви кучета, знаех, че е някъде из южната част на парка (така ми беше казал Ерик, шофьора, който ни докара от летището в Джобърг до Мадикве). После като бях питал Мъри за бърлогата ми каза, че кучетата я били преместили и от тогава никой не ги бил виждал. Това доста ме усъмни, няма как при толкова лоджи, возила и гидове в парка да не знаят къде са тези редки животни, по-скоро ако имат малки ги пазят от посетители или пък бърлогата е прекалено далеч от лоджата Тау.Оказа се обаче, че Мъри е имал предвид гепардите. В целия резерват Мадкиве има само 4 гепарда - коалиция от братя, които постоянно са заедно. Та явно е чул, че гепардите са видяни в тази част на парка и беше решил да ни ги покаже. Вярно, че гепарди за последно бях виждал през 2013 г. в Кения и доста ми се гледаха и снимаха такива, но като цяло бих предпочел да бяхме отишли при бърлогата на дивите кучета. Диви кучета съм виждал в концесията Khwai до делтата на Окаванго в Ботсуана, но доста отдалеч. В концесията се разрешава да се кара извън пътя, но между нас и кучетата имаше блата и гида с право се страхуваше да не затъне Ланд Ровър-а. После кучетата пресякоха границата с резервата Мореми и това беше. Докато обиколим и влезем в Мореми през портала, нямаше и да има следа от тях, а там и не можеше да се излиза извън пътя. Колкото и да се бях затъжил за гепарди, самото наблюдение не беше чак толкова интересно - и четиримата си почиваха и дремеха в една долчинка, като от време на време някой надигаше мързеливо глава да види какво става или пък само отваряше леко едното око: Не можеше да става и дума за сравнение с абсолютно-тотално-невероятните гледания на гепарди в концесията Ол Кинией или в резервата Масай Мара в Кения, където наблюдавахме най-различни групи (коалиции от по трима и четирима братя, възрастна женска с 2 пораснали малки) в най-различни ситуации, включително и лов на младо гну - от преследването до изяждането. Тук гепардите освен това носеха и радио-(или GPS) нашийници , не съм сигурен какви точно. Разбирам, че са редки видове и по този начин ги проучват и следят, но нашийниците на мен до някаква степен ми развалят впечатлението за дивотия. Този фото дневник за сафаритата в Кения съм го започнал тук и идея си нямам кога ще го продължа. Може би е най-добре да го разделя на групи от по 2-3 парка, че както е сега няма свършане. Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 12 декември, 2015 от FlyTraveler 13 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 13 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 13 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв - коалиция от четири братя гепарди. Продължавам с още снимки от времето прекарано с четирите братя гепарди: Невероятни животни са гепардите. Все още има спорове дали се причисляват към семейството на котките или не. При всички случаи на са "пантера" както са лъвовете, леопардите и тигрите. В България има една общоприета заблуда, че има животински вид пантера. Такъв няма, това, на което казват пантера, всъщност е леопард (включително и черната/черния). Пантера е всяка от големите котки - лъвът е Panthera leo, леопарда е Panthera pardus, тигъра е Panthera tigris, ягуара е Panthera onca и т. н. Гепарда не е "пантера", ами Acinonyx jubatus, но пък е в семейството на Felinae, където има други средно-големи и по-малки котки като пума, кугар (то пак е вид пума), каракал и др.Никога не съм чувал гепард да е убил човек. Има инциденти на ухапани хора, предимно в развъдници, където дават на хора да ги галят, но за убит не съм чувал, докато има доста убити от лъвове, тигри и леопарди. В Серенгети и още повече Масай Мара, гидовете често оставят гепардите да се качват по джиповете заради забавлението на гостите си, но като цяло това не е добра практика и отговорните оператори не разрешават това - достатъчно е да се включи двигателя и гепарда слиза. Иначе се качват по джиповете с цел наблюдение на околноста - те винаги търсят високо място, от което да наблюдават, затова и често се снимат по разни малки хълмчета в равнините.Гепардите са най-бързите спринтьори - достигат до скорост 120 км/ч за няколко секунди. Това обаче им отнема страшно много енергия и могат да бягат за много кратко време - ако хванат жертвата -хванат, иначе спират за да се възстановят. Костите им са кухи и леки, опашката им служи като кормило и им помага да вземат остри завои при висока скорост. Другата им особеност е, че ноктите им не се прибират както на "пантерите", това им помага за добро сцепление при високи скорости и рязка смяна на посока.Може да са най-бързи, но пък са и най-слаби от големите котки. Лъвовете, леопардите и хиените (общо взето всички основни хищници) редовно им крадат плячката. На леопардите също им я крадат лъвове и хиени, но те си имат тактика - качват я веднага на дърво, те са най-силни за килограмите си - един леопард може да качи на дърво плячка три пъти по-тежка от него. Гепардите не се катерят така по дървета, затова като убият нещо го изяждат много бързо, докато не са им го взели. Пред мен три мъжки гепарда в Масай Мара изядоха младо гну за около 15-20 минути. Хубавото на това наблюдение беше, че бяхме единственото возило с единствените гости в него. Мъри се беше постарал да е първи на мястото, преди возилата и гидовете от лоджите наоколо да са излезли на гейм драйв. Скоро дойдоха още два джипа, а други започнаха да се обаждат по радиото. Правилата в резервата, както и в други подобни в Ю. Африка са да има не повече от три возила на sighting (било то животно или група животни заедно). Обикновено след 15 минути е обичайно да се тръгне и да се остави място на някой друг. Ние бяхме преди още да има чакащи джипове, та стояхме към 25 минути общо при гепардите. След гепардите видяхме много красив женски Южен жираф, огрян от вече ниското над хоризонта слънце: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 13 декември, 2015 от FlyTraveler 15 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 13 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 13 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв - прайд от лъвове (женски и пораснали малки). Започнахме да правим серия от хищници на този гейм драйв - след четирите гепарда, близо до жирафа видяхме прайд, който се състоеше от пет лъва - женски и порастнали малки. Правеха това, което лъвовете правят най-често и умеят най-добре - да спят. Една от лъвиците беше най-едрата, която съм виждал и за каквато съм чувал някога. Мъри каза, че тежала около 180 кг. (средно нормална възрастна лъвица тежи към 120 кг.) и освен това имала много лош темперамент, та ни предупреди да не мърдаме и да не говорим изобщо докато сме близо до нея.Ето тук на снимката е тази отляво: Наистина огромна лъвица, почти с размера на възрастен мъжки: Жирафа все още се виждаше като се обрърнехме на другата страна. Лъвовете определено не бяха заинтересовани от него (нея по-скоро). Не навсякъде и не всички прайдове лъвове ловуват жирафи, трябва да са "тясно специализирани". Възрастен жираф може да убие лъв с един ритник, особено на задните крака. Виждал съм на видео как женски жираф убива лъвица с ритници и от предните крака: Друга лъвица от прайда (с нормални размери): Още една снимка на едрата лъвица, да се види разликата с другата: И още две на жирафа - наистина много красив този женски жираф, не са всичките просто еднакви: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 13 декември, 2015 от FlyTraveler 12 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 16 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 16 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв - коалиция от трима възрастни мъжки лъвове - номади. Определено бяхме стигнали до най-южната част на Мадикве, защото видяхме отново руините на католическата мисия от 19-ти век и щаба на парка: Когато човек има късмет, просто има късмет. След коалицията от четири братя гепарди и лъвския прайд с едрата лъвица продължихме серията от хищници с друга коалиция - трима братя възрастни мъжки лъва. Те си имаха някаква задача, защото през цялото време докато ги наблюдавахме вървяха целеустремено в една посока. Гледахме ги докато не отминат джипа ни, после Мъри караше успоредно с тях, но на разстояние, спираше някъде по пътя им, пак ги гледахме като идват към нас и ни подминават, пак ги изпреварваше и пак спираше на пътя им и така няколко пъти. Лъв № 1 от коалицията от 3 възрастни мъжки лъва - братя: След него вървеше лъв № 2: Третият вървеше най-отзад, за разлика от братята си нямаше черна грива, приличаше малко на лъв от Крюгер, докато другите два си бяха 100% Калахари тип: Като пиша за "коалиции", както например тези трима братя лъвове или четиримата братя гепарди преди лъвовете, би трябвало да напиша и няколко думи за начина на живот на тези видове, за да стане по-ясно какво е "коалиция".Лъвовете са единствените големи котки, които водят социален начин на живот - в прайдове. Прайда се състои задължително от две или повече лъвици и тяхното поколение (ако има такова в момента). Може да има, може и да няма възрастни мъжки лъвове. Ако има, може да е един, а може и да са два, че и три. Предимно ловуват лъвиците, защото са по-леки и подвижни, в някои прайдове ловуват и мъжките. При всички случаи мъжките ядат първи. Тяхната основна задача е да охраняват територията на прайда и да не разрешават на други лъвове или каквито и да било хищници да навлизат в техния периметър. Териториите са доста големи и мъжкарите може да ги няма при прайда с дни, докато ги патрулират.Мъжките лъвчета като порастнат и достигнат полова зрялост, ги изгонват от прайда и стават номади - скитащи лъвове. Ако са двама или повече братя, може да образуват и коалиция - заедно живеят, заедно ловуват и заедно се опитват да превземат някой прайд, където или няма мъжки или мъжкия е вече остарял и могат да го победят в битка. Ако превземат прайд, където има малки лъвчета, ги убиват, за да могат лъвиците да се разгонят наново и да се продължи тяхното поколение, а не на предния мъжкар или мъжкари на прайда. Лъвиците се опитват на всяка цена да си запазят поколението и покрай тези сложни до някаква степен взаимоотношения се случват доста интересни истории.Та, коалиция са група, най-често братя лъвове (винаги мъжки), които още не са превзели прайд и живеят заедно.При гепардите е горе-долу същото за коалициите - създават се само и единствено от братя от едно котило. Разликата с лъвовете е, че те не живеят изобщо в смесени групи. Женската винаги живее сама или с малките си, но порастнат ли, всички напускат, независимо от пола си. Ако видите няколко гепарда заедно, или са коалиция от братя или е женска с малки или поизрастнали малки.Леопардите пък са тотални самотници - и женските и мъжките. Виждат се само за чифтосване. Никога не живеят в групи, освен майка с малки или поотраснали малки. Никога не ловуват в групи, както лъвовете и гепардите. И отново лъв № 1: № 1 и № 2 ни подминават: Лъвовете бяха едри мъжкари в разцвета на силите си (с гени от национален парк Етоша в Намибия).№1 и 2 бяха с типичната за Калахарските лъвове черна грива, докато брат № 3 си беше почти изцяло блондин. Тези с черните гриви имали по-голямо количество тестостерон и лъвиците повече ги харесвали. Бихме ги съпровождали и гледали с часове, така или иначе нямаше други гости освен нас в джипа, но беше започнало да се смрачава, а бяхме и в далечна за нашата лоджа част на парка. Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 16 декември, 2015 от FlyTraveler 11 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 17 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 17 декември, 2015 (редактирано) 24-ти Септември, 2015 (втори ден в Мадикве). Следобеден гейм драйв - коалиция от трима възрастни мъжки лъвове - номади. Още няколко снимки на коалицията от трима мъжки лъва. Кръстения от мен №1: Лъв №3: Лъвове №2 и №3 в момента, в който ни подминават: Съвсем малко преди залез слънце видяхме тези мъжки Африкански биволи. Не можах да разбера дали са част от голямо стадо или са малка група от прогонени от стадото стари мъжки (dagga boys): Не спирахме за sundowner (за съжаление на Мъри, който сигурно взема комисиона от продажбата на напитките). След като се стъмни видяхме този Стийнбок, който бързо избяга: И още една снимка от нощното сафари - мъжка импала: Прекрасен гейм драйв. До някаква степен останах с впечатлението, че южната част на Мадикве е по-богата на животни. В нашия сектор също имаше коалиция от два мъжки лъва, но не толкова красиви като тримата братя, които видяхме на този драйв. В южния сектор имаше и повече жирафи (предполагам, заради и повечето дървета). Гепардите изминават много големи разстояния, като доказателство е, че на следващата сутрин ги видяхме доста близо до нашата лоджа.Както обикновено прекрасна вечеря в лоджата, за втори път ядох стейк от Голямо куду (първия път беше в лоджата Мотсуари в резервата Тимбавати в екосистемата на парка Крюгер), малко сухичко, но не е лошо. Компания на масата ни бяха само гида Мъри и Бърни (възрастната англичанка). През следващите вечери опитах и три други антилопи, каквито не бях ял преди - Springbok, Impala и Eland. Иланд-а може да е най-едрата от всички антилопи, но месото и е най-крехко. За да не останете с впечатление, че тези животни просто ги отстрелват в парка, ще спомена, че в РЮА си има специални ферми за дивеч, където различни животни се развъждат и отглеждат за месо или пък за продажба на частни резервати. Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 17 декември, 2015 от FlyTraveler 10 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 20 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 20 декември, 2015 (редактирано) 25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв. Тук леко ми се губят спомените с кого сме били на този гейм драйв (освен с гида Мъри), май само възрастната англичанка Бърни беше с нас. При условие, че на следобедния драйв предния ден бяхме само аз и дъщеря ми, няма как да е пристигнал някой нов толкова рано сутринта. Както бях споменал и по-рано, Бърни правеше престои от 20+ дни в лоджата и ходеше на гейм драйвс от време на време, като винаги сядаше до гида.Обичайно телефонно обаждане от гида 05:30 ч. сутринта за събуждане и обичайния ми отговор, че вече сме станали преди половин час. 05:45 ч - среща на балкона пред бара в основната сграда, кафе и чай за който ги пие, вода с бисквита или кексче за нас.Точно в 06:00 ч. - по машините (както имаше една команда навремето в казармата).Мъри изчаква Breeding herd слонове да пресекат пътя: Мъжки импали по време на "златния час": Типичен хълмист пейзаж от северната част на Мадикве с група антилопи Гну: Самотно гну и самотна зебра - това би звучало като оксиморон в големите равнини на Серенгети или Масай Мара: Тук изведнъж зад един завой се показа и самотен възрастен мъжки лъв, който си вървеше по пътя. Интересното е, че лъвовете често използват пътищата (стига да са в тяхната посока) в различните африкански резервати и паркове, просто се върви по-лесно по тях. Мъри веднага го разпозна като един от коалицията от двама братя (различна от коалицията от трима братя, която наблюдавахме предния ден в южната част на парка): Следвахме го, докато не се отби встрани. Тогава се изравнихме, за да можем да го виждаме по-добре. Надявахме се да ни заведе при брат си, но той изчезна в гъсталака и по един баир нагоре, та нямаше начин да го проследим. Спряхме и чакахме около 15 минути да видим дали няма да се покаже отнякъде, но явно беше отишъл от другата страна на баира. Младо мъжко Голямо куду - няма още нито една извивка на рогата, тъкмо са започнали да му растат: Тук вече по-големички групи от зебри и антилопи гну. Причината за това е, че съвсем наблизо имаше водоем и тук на тези снимки или се мотат преди / след пиене или пък чакат ред: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тук All images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 20 декември, 2015 от FlyTraveler 11 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 26 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 26 декември, 2015 (редактирано) 25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв. Първо да използвам случая да поздравя всички с Рождество Христово, където и да сте по света! Пожеланията ще ги оставя за Нова Година. А сега след-Коледно да побутнем и този фото дневник.В предния пост бях стигнал до един водоем, където се бяхме спрели на сутрешния гейм драйв на третия ни ден в Мадикве. Около водоема имаше необичайно големи за този резерват групи от зебри и антилопи гну, които или очакваха ред да пият или се нещо мотаеха след водопой: Ето го и водоема, където в момента пиеха антилопи гну и зебри: Следват снимки на зебри. Много обичам да снимам различните "patterns" от ивици: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тукAll images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 26 декември, 2015 от FlyTraveler 8 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 26 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 26 декември, 2015 25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв. Още малко снимки на зебри, показващи размяна на нежности: Набор от задни части на зебри: Зебра до термитник: Женско Голямо куду: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тукAll images are copyrighted, please do not publish without a written permission! 8 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 27 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 27 декември, 2015 25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв. Тъкмо щяхме да напускаме района на водоема, когато по радиото съобщиха на Мъри, че коалицията от четиримата братя гепарди е дошла на водопой. Същите тези, които бяхме наблюдавали по време на следобедния гейм драйв предния ден в южната част на Мадикве. Гепардите бяха изминали около 40 километра от тогава до този район на парка. Лошата новина беше, че вече имаше три джипа до водоема и според правилата на парка (не повече от три возила на sighting) трябваше да изчакаме някой да напусне за да му заемем мястото. Сафари етиката в такива случаи (ако някой друг джип чака на опашка) е след около 15 минути да се отстъпва на следващия. Хищници на водопой обаче е едно от най-интересните гледки, които могат да се видят на сафари и въпреки, че 15 минути минаха, трите джипа продължаваха да стоят на местата си, докато ние си гризехме пръстите на около 200 метра от водоема без никаква директна видимост.Както може да се предположи, гепардите не пият вода вечно, нито пък са заинтересовани от къпане (мразаят водата като повечето котки - дали са котки е предмет на друг разговор), та по едно време по радиото докладваха, че напускат водоема (на сафари жаргона на гидовете се казва "the cheetahs became mobile"). Язък, изтървах възможност за невероятни снимки на пиещи вода гепарди... Това обаче даде възможност на Мъри веднага да се предвижи веднага към тях - повече от 20 минути бяха минали откакто чакахме ред и нямаше място за етика, освен това животните се движеха и трудно може да се определи колко возила са около тях. Тук трябва да му призная, че владееше отлично техниката на следене на движещи се животни с правилно отгатване на траекторията им, изпреварване, изчакване и после повторение на същото когато животните ни задминат - същата техника както при тримата братя лъвове предния ден.Ето го и първия от гепардите, чак сега на снимките забелязвам, че няма GPS яка, за разлика от останалите: Много, много трудно им се хващат очите на гепардите на снимки (не, че аз съм с най-добрия обектив за целта), та някои от снимките нарочно съм ги пре-експонирал за да се видят ужким малко по-добре очите: Тук се виждат двама от братята: Ето го и втория, този е с GPS нашийник. Държда да отбележа, че в резервата Мадикве нашийниците на гепардите се използват само за изследване на навиците на животните, а не за намирането им с цел показване на гости: Ето този успях да го хвана в кадър докато идваше фронтално към нас: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тукAll images are copyrighted, please do not publish without a written permission! 8 Връзка към мнение
FlyTraveler 38471 Публикувано: 29 декември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 29 декември, 2015 (редактирано) 25-ти Септември, 2015 (трети ден в Мадикве). Сутрешен гейм драйв. Продължавам с още снимки четиримата братя гепарди. Sighting-a можеше да не е толкова върховен както би бил ако бяхме видяли гепардите да пият от водоема, но все пак беше много по-добър от виждането им предния ден, когато и четиримата просто се излежаваха. Този път гепардите целенасочено си вървяха нанякъде и както споменах в предния пост, тактиката на Мъри беше да ги изпреварва, да изчаква да ни доближат и подминат и после пак същото. В такива случаи много ясно се усеща предимството на резервата да може да се излиза извън пътя, иначе нямаше да видим и 1/10 от това, което видяхме. Една от малкото снимки, на която се виждат и четирите гепарда, последния малко не е на фокус: Опит за портретна снимка в движение: Тук по пътя на гепардите се изпречиха двойка Южни жирафи. За лов изобщо не можеше и да става дума, гепардите никога не ловуват такива едри животни: Двойката жирафи наблюдаваше с любопитство преминаващите гепарди, знаейки много добре, че няма от какво да се страхуват: Повече снимки от този ден може да видите в моя блог за пътешествия и фотография тукAll images are copyrighted, please do not publish without a written permission! Редактирано 29 декември, 2015 от FlyTraveler 12 Връзка към мнение
Asterisk 1467 Публикувано: 29 декември, 2015 Сподели Публикувано: 29 декември, 2015 (редактирано) А змии срещат ли се и въобще как се пазят от тях? Редактирано 29 декември, 2015 от Asterisk Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега