Прескочи до съдържание

Самолет излезе от пистата на летище Варна


georgiev

Препоръчани мнения

От Дневник:

http://www.dnevnik.bg/morski/2013/05/24/2067707_samolet_izleze_ot_pistata_na_letishte_varna_dvama/

 

Някой дали има повече информация?

 

Самолет излезе от пистата на летище Варна, двама души са със счупени крайници

Самолет излезе от пистата при кацане на летище Варна. Двама души са със счупени крайници, съобщи "Фокус".

Говорителят на полицията във Варна информира, че самолетът е летял от Лайпциг. Засега причината за инцидента не е изяснена.

Пострадалите - мъж и жена, са без опасност за живота със счупени крайници. Те са настанени за лечение в болница "Св. Анна", информираха от лечебнот озаведение. Националността им не се съобщава.

 

Връзка към мнение

Да, съобщава се само за буря и проливен дъжд точно преди инцидента.

 

 

По непотвърдена информация самолетът е кацнал в близката нива. Очевидец разказа пред Канал 3 какво е видял от терасата си. „Живея до летището и от 9 етаж се вижда почти цялата писта. Дъждът беше много силен и видях как самолетът беше накрая на пистата. Но времето беше толкова лошо, че почти не можеше да се види какво става там долу. Вдигна се малко, но веднага се приземи. Ситуацията щеше да стане много лоша. После дойдоха линейки, пожарни. Много бързо реагираха хората. Овладя се положението, но щеше да стане много страшно. След като спря самолетът, не се видяха пламъци. И сега, като се проясни времето, се вижда, че самолетът е цял”, сподели мъжът

 

Редактирано от Тони
Връзка към мнение

 

 Вдигна се малко, но веднага се приземи. Ситуацията щеше да стане много лоша.

Само аз ли намирам подобни описания за, учтиво казано, несериозни? Неспециалист да прави подобни коментари е като зарзаватчия да коментира ядрен реактор...

Иначе самолетът е на българската а/к Air Via, изпълнявал е чартърен полет от Лайпциг.

Връзка към мнение

Е ти какво искаш- хванали някакъв очевидец в търсене на каквото и да е инфо? :);)

Канал 3 в това отношение са майстори, при тях всяка новина е уникална, всяко интервю е култово, винаги се бутат където не им е работата.

Връзка към мнение

А дали е възможно подобни журналистически напъни да изчезнат по естествен начин, ако ние откажем да им обръщаме внимание за достатъчно дълго време? :)

Връзка към мнение

В момента всички самолети кацат в Бургас и ми минават над главата през 5 минути. А в петък по принцип има най-много полети.

 

И над моятя, над Славейков е като на летище... много яко...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Кви са тези в кабина дето кацат по средата и не им стига пистата? 

 

Сигурно са си мислели, че са с  Бае146 :D и яко "кучки" за изход по B

 

Е айде да потърпим още малко, къде го видя това, че са кацнали по средата на пистата и не им е стигнала...

Връзка към мнение

Не знам, но това е новото инфо за климатичната обстановка по време на кацането.

 

Шквал със скорост 17 м./сек. е духал днес във Варна. Това съобщиха от Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ) филиал Варна. Този вид вятър е много опасен, тъй като променя посоката си на движение. Той се характеризира с това, че е опасен за плавателните съдове и летателните апарати с внезапността, особено от страна, противоположна на посоката на вятъра. В момента вятърът е със скорост 2 м./сек. Количеството валежи, регистрирани през днешния ден, в рамките на 3 л./кв.

Връзка към мнение

Някъде от нета.  Погледнете каква пародия е на страницата на летището - липсва всякаква информация, а всичко е пренасочено за Бургас. 

 

Пострадалите да ги съдят да дупка. Другият път да не забравят , че имат право на втори, трети ..... опит за кацане, освен ако не са загубили (изгаснали) двигателите (двата) при кацане.

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Офнюз пуснаха снимки. Изглежда сериозно.

Успях да изровя по регистрацията на самолета, че е нов Airbus А320, доставен Май месец 2012.

Според сайта на авиокоманията това е и най-новият им самолет.

post-133-0-72792500-1369392305_thumb.jpg

post-133-0-44901200-1369392306_thumb.jpg

post-133-0-19487100-1369392307_thumb.jpg

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Успях да открия данни за времето от автоматична станция във Варна - вятърът между 10 и 11 часа е бил доста поривист и си е сменил посоката поне с 90 градуса.

Друг въпрос е какво казват страндартните процедури в такива случаи и имало ли е вариант за go-around.

post-133-0-39282100-1369393688_thumb.gif

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

По принцип винаги се намират мрънкалници , но пътниците които дадоха се оплакваха от много лошата организация по евакуирането от страна на екипажа.

То вярно , че не им се случва всеки ден и сигурно стюрдесите също са били шашнати.

 

Нека се поуспокоят страстите а и може би ще се разбере как точно са протекли нещата.

Германката със сигурност ще измъкне пет цифрена сума в евро , а застрахователите ще търсят под вола теле /да се разбира вина у стюрдесите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Чета, че двете пътнички са пострадали при спускането по пързалката и се питам как е възможно да се случи това и кой е виновен?

 

Иначе, днес не сме сами:

 

Затвориха летище Хийтроу заради аварийно кацане на самолет.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това на Хийтроу го видях преди малко. Там е дори забавно - отхвърчали са външните капаци на двигателите и дори пътниците са снимали как си лети самолета без капаци.

Най-хубавото е че няма пострадали де.

Връзка към мнение

Чета, че двете пътнички са пострадали при спускането по пързалката и се питам как е възможно да се случи това и кой е виновен?

 

Иначе, днес не сме сами:

 

Затвориха летище Хийтроу заради аварийно кацане на самолет.

 

Точно писах по тая тема в бгспотърс, срамота да не си гледам мойто чадо, ще се поправи. Та контузиите при тоя тип евакуации са нормални, даже очаквани. Идеята е максимално бързо да се изкарат хората от самолета, а не да се внимава никой да не си пореже пръстчето. 

 

Ето линк от евакуационния тест за сертифициране на А380, и там има контузени и счупвания, но теста е успешен:

http://news.airwise.com/story/view/1143411717.html

 

Както навсякъде има баланс в работата и е много по-добре да има единични счупвания и натъртвания, отколкото хората да не могат да излезнат навреме. 

 

Относно Лондон, крайно любопитен случай как ще изхвърчат капаците и на двата двигателя!

Връзка към мнение

Георги, сега се замислям. Няма ли някакви различни вариации на тези процедури? Едно е да евакуираш цял приводнен или горящ самолет, съвсем друго е да евакуираш излязъл от пистата самолет, в покой и без никакви признаци за евентуален взрив или някакво друго внезапно събитие с опасен характер?

Връзка към мнение

Различните компании имат различни процедури, в крайна сметка решението е на капитана. За пример мога да дам А380 на Qantas, който беше с гръмналия двигател в Сингапур - след кацането му не беше евакуиран, а се чакаха стълби доста време, през което през сдупченото крило е изтичало гориво, а двигател 1 не е могъл да бъде спрян. Мога да се постарая да намеря детайли, но капитана се беше аргументирал много добре защо не е наредил евакуация, общо взето точно за да спести контузии и поражения.

 

Изхвърлянето на тези пързалки не е шега работа също, те са като заредени бомби общо взето, съответно зареждането им е също скъп, времеемък и трудоемък процес, нещо като уголемена версия на въздушните възглавници в колите. 

 

И да, преценява се точно на базата на това какво се е случило и какви са рисковете, които се очакват - пожара е най-големия кошмар, ако има минимално съмнение за такъв трябва да се евакуира. Структурни проблеми също. Но всяка авиокомпания си има различни изисквания и до колкото ми е известно няма единна процедура, всичкото е въпрос на преценка. 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.