Прескочи до съдържание

Самолет излезе от пистата на летище Варна


georgiev

Препоръчани мнения

Ето намерих го изказването на капитана:

 

From then on, it became an exercise in preserving the passengers as best we could. We had the aircraft with no air conditioning and its about midday now in Singapore – so its getting very hot in the cabin. We’ve lost our satellite phone so the trusty mobile phones came out and called the company in Sydney to relay back to the company in Singapore, to dispatch some stairs and buses to the aircraft. We were 4,000m down the end of the runway and steps don’t go very fast so it was nearly an hour before we got the first set of stairs to the aircraft and another hour by the time the last passenger  departed the aircraft. So it was nearly two hours on the ground with major fuel leaks and engines running.

 

I think most probably the most serious part of the whole exercise, when you think back at it, was the time on the runway after we’d stopped. Because we were very concerned and conscious of evacuating the aircraft using slides. We had 433 passengers onboard, we had elderly, we had wheelchair passengers, so the moment you start evacuating, you are going to start injuring people. So a lot of discussion was had on the flight deck about where was the safest place for the passengers? We’ve got a situation where there is fuel, hot brakes and an engine that we can’t shut down. And really the safest place was onboard the aircraft until such time as things changed. So we had the cabin crew with an alert phase the whole time through ready to evacuate, open doors, inflate slides at any moment. As time went by, that danger abated and, thankfully, we were lucky enough to get everybody off very calmly and very methodically through one set of stairs.
Връзка към мнение

 че двете пътнички са пострадали при спускането по пързалката и се питам как е възможно да се случи това и кой е виновен?

 

 

 

Да не окаже, че са скачали от крилата, а не по пързалката.

 

Някой има ли видео от кацането?

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Aми гледах и отношението на Eр Виа .

Първо на адреса на компанията даден в интернет няма нищо. На адреса на когото все пка бяха открити от журналистите , пазача най-безцеремонно притисна вратата пред носа на журналистите и ги увика както се пада.

 

Не е ли цивилизовано веднага да излязат с някакво пресъобщение , да отговорят на журналистически въпроси , ей такива работи ?

Сайта на летището също е пълна смешка.

Връзка към мнение

Предполагам на а/к последна грижа са ѝ журналистите. Важната информация е съобщена от болницата - 2-ма пострадали, без опасност за живота. А и не разбирам какво има да обясняват - станал е инцидент - такива неща се случват навсякъде по света... Да не би Алиталия или Карпат Ер да дадоха инфо за излезлия от пистата АТР в Италия? Или Сингапур за излезлия от пистата техен самолет в Германия (777 в Мюнхен, ако помня правилно), или Лайън за падналия в морето 737, ...

Никоя а/к няма пряк интерес да се шуми около името ѝ след инцидент. :)

Връзка към мнение

Ами да де , но когато така или иначе се шуми със лоша реклама и слухове май е по-добре да се вземе накакво професионално отношение и да се успокоят хората.

Връзка към мнение

Така или иначе 7/8 от аудиторията идея си няма какво е "Ер Виа", 9/10 никога няма да лети с тази а/к така или иначе... Основен шум се вдига в БГ - сериозните медии отразиха фактологията, останалите - ами никой уважаващ себе си човек не чете Блиц... А тези, които го четат - на тях каквото и да им се каже от достоверен и отговорен източник, ще продължат да вярват на чутото/прочетеното в Блиц... :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Така или иначе 7/8 от аудиторията идея си няма какво е "Ер Виа", 9/10 никога няма да лети с тази а/к така или иначе... Основен шум се вдига в БГ - сериозните медии отразиха фактологията, останалите - ами никой уважаващ себе си човек не чете Блиц... А тези, които го четат - на тях каквото и да им се каже от достоверен и отговорен източник, ще продължат да вярват на чутото/прочетеното в Блиц... :)

Между другото първи отразиха случващото се Канал 3, чрез един зрител, после Блиц...а по-нататък, т.нар. сериозни медии - едно към едно изчетоха/преписаха информацията на Блиц-а... :)

Връзка към мнение

Всеки сам решава на какво да вярва. За едни е по-важно да са първи, за други - да са достоверни... :)

Все се сещам за онзи виц дето детето питало баба си дали е истина, че слоновете могат да летят....

Връзка към мнение

Блиц, млиц,  това е. По Канал1 казаха, че "причината може да е технически проблем или лошото време". Причината е само една - грешка на един от пилотите, което е поел риск, кацайки по средата на пистата. Познатият и виновен пилот Венков се крие от министър Кръстев. :D

 

ПС. Интересно защо няма счупени ръце и крака при аварийното кацане на летище "Хийтроу"

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Дори звеното за разследване на авиационни събития в МТИТС не си позволява да посочва виновни - а там работят експерти, които имат пълен достъп до цялата фактология, записи, обяснения, ... Нека изчакаме крайния доклад. :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Успях да открия данни за времето от автоматична станция във Варна - вятърът между 10 и 11 часа е бил доста поривист и си е сменил посоката поне с 90 градуса.

Друг въпрос е какво казват страндартните процедури в такива случаи и имало ли е вариант за go-around.

 

Имало е вятър от  ЗАПАД, а те кацат в посока ИЗТОК. Май се кацаше при насрещен вятър. :D

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

ПС. Интересно защо няма счупени ръце и крака при аварийното кацане на летище "Хийтроу"

Без да претендирам за компетентност, и по информацията (или по-скоро липсата на такава), която имаме за случаите, да погледнем фактите:

За случая на Хийтроу - имаме  самолет по дестинацията Лондон - Осло, по която предполагам летят предимно бизнесмени и търговски представители, с една дума делови, и хора свикнали да спазват писани и неписани правила, но особено писаните. В случая на Варна - полет Лайпциг - Варна, пълен с туристи, тръгнали да почиват, поради това със занижени критерии на дисциплина.

В резултат едните спазват точно и ясно инструкциите, изминали хиляди часове във въздуха, и знаещи наизуст правилата за аварийни ситуации. Другите (допускам за някой от тях да е и първи полет), без такъв летателен опит, при които паниката е била много по-голяма - а най-вредящото в такива случаи, е именно паниката, и от там дезорганизацията.

Вторият фактор - самолета на BA спира на пистата - равна и чиста повърхност. Другият - в полето, при кал, дъжд и вятър.

Отделно от това има всякакви и различни хора, някой даже от едно просто спъване на улицата, чупят крак и пукат кости на китката. Други падат от 5 метра, и нямат драскотина. Може да допуснем, че на нашия самолет са се паднали двама точно от втория тип хора.

 

Нямам никакви претенции да съм спец в областта, просто размишлявам върху разликите според информацията, която имам до момента.

Връзка към мнение

Ами една от пътничките се оплака , че трябвало да газят в кал и нямало автобуси , но не ми стана може ли автобусите да влязат в нивата ? -:)

 

Най-хубавото е , че няма жертви , а другото малко страх , малко набутване на застрахователите и ЕрВиа , но то пък всеки бизнес си има върхове и падения.

Не е станало кой знае какво.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

wilks, няма лошо в спекулациите, но нека са базирани на поне малко информация. Нямаме абсолютно нищо, което да ни казва как е подходил екипажа в двата случая. А такива контузии са неща, които се влиаят от доста фактори - примерно възраст и физическо здраве, далеч извън контрола на авиокомпанията, самолета и летището.

 

Евакуацията е нещо с много голям случаен фактор, контузии са норма, а не изключение. 

 

Доклад 1: При 50% от евакуациите има контузии, като 10% от тези контузии са сериозни. Счупени крака май се водят сериозна контузия, има много графички тук: http://onlinepubs.trb.org/onlinepubs/acrp/acrp_rpt_002.pdf

 

Доклад 2: Тук статитиката е на база обща бройка пътници - 92% без контузии, 6% с минорни и 2% със сериозни. Самолета на ВИА е бил с над 170 човека, т.е. 2ма сериозно контузени са напълно в нормата на статистическата извадка. 

http://www.ntsb.gov/doclib/safetystudies/SS0001.pdf

 

От там нататък, в кой самолет каква е била аудиторията, имало ли е паника, нямало ли е...не знаем нищо. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Георги, виж ми пак последното изречение в предното мнение. А в първото ясно уточнявам, че са базирани на малкото информация, която имаме, и лично моето обяснение под формата на размишление над въпроса защо при едните така, а при другите иначе.  :)

Относно контузиите и факторите, съм писал почти същото - че субективният фактор е много голям в такива случаи...каквото ти пишеш, само че с други думи.

Относно пасажерите - поне за варненския полет ти не знам, но ние тук ги видяхме по телевизията. И двете контузени жени не са първа младост, и определено е имало паника, според интервюираните, които излъчиха.

И никъде не съм обвинявал никоя авиокомпания, нито летищата. Ясно е, че инцидентите при евакуиране не зависят от тях.

Не разбрах с какво не си съгласен, и къде е спекулацията? Размислите по въпрос не са спекулация, според мен. Не съм го заявявал пред власти, или по официални държавни медии с цел облага, реклама за едните, или антиреклама за другите.  :)

 

П.П. Благодаря за докладите от изследванията!

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не съм съгласен с разделението на това как хората в лондонския полет най-вероятно знаят как да следват правилата и дисциплината, а тези в българския са едва ли не разхайтени туристи, които за сефте стъпват на самолет. 

 

А иначе хора по полетите всякакви, включително трошливи като солети и роднини на чък норис :)

Връзка към мнение

 

ПС. Интересно защо няма счупени ръце и крака при аварийното кацане на летище "Хийтроу"

 

Едната наранена пътничка във Варна е на 70+ години, а другата - на 80+. На "Хийтроу" положението какво е?

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Не знам дали е за тук , но по последна непотвърдена информация :

Посетилият варненските полета самолет на ВИА ще има нужда от доста време и лечение , за да оздравее.

И все пак размера има значение.

Новата , по-дълга писта във Варна си е казала думата , предотвратила е по-голяма драма.

Кацане на летище Бургас при същите условия , драмата-трагична.

Виновен за ситуацията!?

Е , тук е спорно. Според профита и други , виновен е Капитана.

Имал е избор ,(предупреден е от долу / Бургас е близко), знаел е , предпочел е.

Странното , на този полет като Капитан е летял един от инструкторите на ВИА.

И последно , същият самолет в същият ден е трябвало да изпълнява полети и за друга авиокомпания.

Кой е виновен !?

Не знам . А може и да знам.

Натрупването на следствия и събития , които не зависят от нас.

Виновен ще се намери , няма спор. Но дали той е основният виновен!?

ПП:БЛАГОДАРЯ ВИ КАПИТАН ВЕНКОВ , ЧЕ ВСЕ ПАК УСПЯХТЕ ДА СПАСИТЕ ТУРИСТИЧЕСКИЯТ СЕЗОН!!!

ППП: Малко пушек в Турция , голям дим в Европа.

 

 

Здравейте Магеланци , Здравейте Господин Георги!

Да знам , сам се цитирам . Ама не знам , как да не се цитирам сам и все пак да споделя. :)

Рано (ако намеря време) или късно (ако не намеря време )  ще се опитам и да се представя.

За сега , поздрави за всички тук!

Много сте........ , как да кажа, по различни.

Не , това не трябва да обижда никой. 

 

ПП: А БРЕ, СТИГА СЪМ ГО УВЪРТАЛ:

       НАЙ- ДОБРИТЕ ХОРА , СЪБРАНИ В НАЙ-ДОБРИЯТ ФОРУМ!

Редактирано от dilianb
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Добре дошъл и благодаря за информацията :)

 

Ако имаш повече подробности за ремонтите, които ще се наложат на самолета ще се радвам да споделиш. 

Връзка към мнение

Има ли някакво раздвижване по случая - има ли уволнен пилот, провинил се самолет или ще пращат черните кутии в Франция? :rolleyes:

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

От BEA са пуснали някои факти в седмичния бюлетин. Новото е, че самолетът е стъпил късно на пистата - доста след началото й.

Поне от досегашните факти изглежда, че правилното действие е било втори подход или кацане в Бургас.

Да видим все пак официалния доклад.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

BEA е френския орган по безопасност на авиацията. Що те публикуват нямам на идея, предполагам може да е имало френски гражданин на борда. Ето го линка към PDF бюлетина, цитиращ българските разследващи органи, всъщност те не публикуват ли някъде?

 

http://www.bea.aero/fr/enquetes/2013/2013.semaine.22.pdf

 

 

Flight VIM502 EDDP-LBWN was approaching Varna in poor meteorological conditions. On board 

the aircraft there were 172 pax and 6 crew. The final approach was performed in rapidly deteriorating weather conditions in rain and variable wind with significant gusts. The 
landing was long and the touchdown took place at considerable distance from RWY09 threshold. The crew was unable to stop the aircraft on the runway and exited the RWY 
09. The aircraft collided with the perimeter fence of the airport, sustained serious damages and finally came to rest approximately 270 ì from the RWY09 end and 30 meter 
north from the RWY09 extended centerline. During the evacuation 2 pax received serious injuries (broken legs) and were hospitalized. 
Връзка към мнение

Е нали BEA са част от разследването като страна производител на самолета.

И явно в седмичните им бюлетини влиза всичко, по което работят...

Изглежда като стандартна процедура.

Ние май още нямаме такива процедури.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.