Прескочи до съдържание

Изпускане на прекачване заради стачка


Препоръчани мнения

Благодаря ти. Не мога да се свържа с нито един телефон. Утре на място ще е. Кавото стане. Все си мисля, че Кондор не би трябвало да ми откажат да се свържат с Луфтханза и да ме премаршрутират. Все пак от тях съм купила билет, с тях имам взаимоотношения. Те отказаха всякакво съдействие.

Връзка към коментар

Да допълня, че бихме могли да модифицираме хипотезите по-горе по още един критерий:

 

1. Общ билет с включени два /или повече/ полета от които един /довеждащ/ е проблемен - реалната хипотеза с Ива

 

или

 

2. Единичен билет издаден от компания "Х" с оператор компания "Y" - също съвсем реален вариант

Връзка към коментар

И аз търся отговор на тези въпроси. И хич не ми се струва уместно да си блъскам главата накъде да хващам и какво да правя, при условие, че имам закупен билет от компания, която сега отказва да се занимава с мен, ако и да било по друга вина. Телефоните са недостъпни, намаш ход направо

А , освен това, ако сега си купя нов билет за Пунта Кана утре, кой ще ми поеме разходите?!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Накратко: винаги отговорността се носи от опериращия превозвач на неосъществилия се по план полет, без значение кой е издал билета или кой маркетира полета. Това е договорено в interlining споразуменията между авиокомпаниите, които им позволяват да издават полети на общи билети.

Самата форма на отговорност е дефинирана в директивата 261/2004 и делата след нея.

 

Ива, Кондор нямат никакво отношение за полети, неизпълнявани от тях.

Това, че са те са ти продали билета, е просто "маркетингов трик". Можеше и Юнайтед да ти го продадат същия.

Реално ти имаш 2 билета, към две авиокомпании, но плащаш на едната, а тя се разплаща с другата, като двете имат договорки как да се справят в подобни ситуации. Търсиш Луфтханза до дупка, не оставяй нещата за летището. В най-най-лошия случай ще ти върнат всичките пари, но ще им е по-изгодно да те качат на други полети, които да те закарат до Мюнхен.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря ти. Не мога да се свържа с нито един телефон. Утре на място ще е. Кавото стане. Все си мисля, че Кондор не би трябвало да ми откажат да се свържат с Луфтханза и да ме премаршрутират. Все пак от тях съм купила билет, с тях имам взаимоотношения. Те отказаха всякакво съдействие.

 

На твое място аз бих се опитал да звънна и на Летище София, а ако не се свържа бих отишъл лично още тази вечер. Най-късно утре някой ще те премаршрутира на летището, но е по добре да го направи още днес.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Накратко: винаги отговорността се носи от опериращия превозвач на неосъществилия се по план полет, без значение кой е издал билета или кой маркетира полета. Това е договорено в interlining споразуменията между авиокомпаниите, които им позволяват да издават полети на общи билети.

 

 

ОК, това вече го написа. Дай сега по-подробно по различните хипотези. Наистина ми е интересно, защото убеден съм, че има нюанси в частта отговорност в различните варианти...

Връзка към коментар

Отговорът ми е "one size fits all" :) Омнивалентен за зададените въпроси.

 

Едно допълнение: въпреки, че отговорността за възстановяване на средства (не за компенсации) е на опериращия превозвач, реално транзакцията се извършва от този, който е прибрал парите, но след като изрично бъде оторизиран от първия.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Има полет, с който да го заместят: София - Берлин - Мюнхен на България Еър и Еър Берлин. Бори се за него.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Има полет, с който да го заместят: София - Берлин - Мюнхен на България Еър и Еър Берлин. Бори се за него.

 

Чудя се ако сама се премаршрутира и си купи билет за този полет ще я компенсират ли?

 

Ива, на твое място тази вечер не бих станал от телефона. Много хора са в твоето положение, но поне с летище София би трябвало да можеш да се свържеш.

Връзка към коментар

По-скоро няма, освен с мнооого разправии.

Най-добре да се отиде на летището не по-късно от 2-3 през нощта, защото алтернативният полет лети в 5:45..

Връзка към коментар

Ох, няма свързване. Изключва дирекно. Вече 7 часа звъня.

 

Опитай се от тук да им звъниш на различни номера. Може да им звъннеш и в САЩ или на друго място където в момента е през деня и вероятно са по малко натоварени.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ние имахме сходен (макар и не толкова драматичен) случай миналата година, декември. Трябваше да си летим за София от Брюксел, с Bulgaria Air, сутрешен полет. Малко след като купихме билетите, РВД на Завентем обявиха, че се присъединяват към обявената преди месеци генерална стачка и затвориха летището, респ. всякакви полети бяха канселирани. Агенцията, която ни продаде билетите се ангажира и ни намери места за полет предната вечер, без допълнително заплащане (или е било нещо минимално, защото нямам спомен).

Връзка към коментар

При стачката на пилотите на ТАР ние имахме билети купени от трип.бг с австрийските авиолинии, като Виена- Лисабон беше кодшеър с ТАР. На летището в Лисабон агентите на ТАР ни казаха да се свържем с австрийците. Когато го направихме те ни казаха, че не могат да ни помогнат и да се обърнем към агенцията, която ни е продала билета, като даже изявиха готовност да ни продиктуват телефона на агента (трип.бг). Агентите съдействаха дотолкова, доколкото не ни хлопнаха телефона, защото още нямаха никаква информация дали полетът ни ще е отменен, но казаха при нужда да им звъним отново. За радост нямахме отменен полет  и не се наложи наистина да ни съдействат за друг.

 

В обобщение, в нашия случай ни пратиха да се разправяме с тези, от които сме купили билета.

Редактирано от Сю_
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Билетите са закупени директно на сайта на Кондор. Засега нищо. В 22.30 ч нямаше никой на летището и ни казаха, че утре рано ще дойде представител на Луфтханза.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Днес са анулирани 929 полета на Луфханза, като са засегнати 113 000 пътници, а до колкото разбирам от написаното от Ива колцентърът им в цял свят е напълно блокирал. Явно дори и реномирана авиокомпания, като Луфтханза може да се провали организационно в такива случаи :mad:

 

Това което не мога да разбера е защо не инвестират в развитието на сайта си и в момента в който се анулира даден полет да пратят мейл на пътуващите, че онлайн могат сами да си премаршрутират полета или да изберат друга опция. Така без проблем и наемане на нови служители биха могли да обслужат едновременно и 113 000 пътници.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Това което не мога да разбера е защо не инвестират в развитието на сайта си и в момента в който се анулира даден полет да пратят мейл на пътуващите, че онлайн могат сами да си премаршрутират полета или да изберат друга опция. Така без проблем и наемане на нови служители биха могли да обслужат едновременно и 113 000 пътници.

 

Предполагам не го правят по няколко причини. На първо място има разлика между това самата компания да премаршрутира по код-шеър споразумение и пътник самостоятелно да купи билет без никаква документална връзка с форсмажорните обстоятелства. На второто място има разлика в тарифите и надали по-високата цена платена от пътника ще се понрави на мениджмънта на компанията във форсмажор. Накрая, по всяка вероятност съществува и вариант за спекулативно извличане на полза от страна на пътника чрез премаршрутиране...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Предполагам не го правят по няколко причини. На първо място има разлика между това самата компания да премаршрутира по код-шеър споразумение и пътник самостоятелно да купи билет без никаква документална връзка с форсмажорните обстоятелства. На второто място има разлика в тарифите и надали по-високата цена платена от пътника ще се понрави на мениджмънта на компанията във форсмажор. Накрая, по всяка вероятност съществува и вариант за спекулативно извличане на полза от страна на пътника чрез премаршрутиране...

 

Каква е разликата жив човек да те премаршрутира, спрямо това компютър да ти предложи няколко опции? Ако не ти харесат опциите пак имаш възможност да се обадиш на кол центъра, но вероятно 90% от случаите биха могли да се приключат и онлайн. Ако авиокомпанията има някакви споразумения за специални цени при премаршрутиране, тя би могла да ги предложи и онлайн.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да, разбира се, възможно е компанията да заложи в резервационната си система всички възможни опции за премаршрутиране и да остави самите пътници да избират между тях. Това вече е напълно реална опция и сигурно е въпрос на време и софтуерно решение, за да се случи на практика...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Иве успя ли да се свържеш ? Мои познати трябва да летят в сряда сутрибта за Мюнхен и се чудят как да се оправят. На телефоните никой не вдига естествено.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.