Прескочи до съдържание

Изпускане на прекачване заради стачка


Препоръчани мнения

Иве успя ли да се свържеш ? Мои познати трябва да летят в сряда сутрибта за Мюнхен и се чудят как да се оправят. На телефоните никой не вдига естествено.

 

Няма смисъл от сега да правят нещо твоите познати. Чак когато им анулират полета, могат да тръгнат да уреждат нещо, а това става обикновенно предишния ден. Единственото нещо което могат да направят е да си търсят сами алтернативен транспорт ако им е супер важно да пътуват, но както коментирахме по горе изобщо не е сигурно, че някой ще ги компенсира за тези разходи.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

След като прекарах цял ден на телефоните и похарчих незнамколкопари да слушам, че  операторите на Луфтханза за заети по целия свят, ни премаршрутираха в 4 часа сутринта от София. За съжаление за другия ден. Полет до Берлин, после Мюнхен с нощувка и оттам Пунта Кана. На 10 ти.

Възниква следващият въпрос - кой ще поеме нощувката и храната /полетът е на другия ден в 9 часа сутринта за Пунта Кана от Мюнхен /? А хотелът в Пунта Кана за тази вечер, който е платен? На летището в София и дума не дадоха да се каже за плащане от тяхна страна.

Досега новините за стачки на авиокомпании са ми минавали покрай ушите, но днес не мога да повярвам, че това е възможно да се случва в днешно време. И само като си представя, че родителите ми ще идват след 20 тина дена със същия полет....

Връзка към коментар

След като прекарах цял ден на телефоните и похарчих незнамколкопари да слушам, че  операторите на Луфтханза за заети по целия свят, ни премаршрутираха в 4 часа сутринта от София. За съжаление за другия ден. Полет до Берлин, после Мюнхен с нощувка и оттам Пунта Кана. На 10 ти.

Възниква следващият въпрос - кой ще поеме нощувката и храната /полетът е на другия ден в 9 часа сутринта за Пунта Кана от Мюнхен /? А хотелът в Пунта Кана за тази вечер, който е платен? На летището в София и дума не дадоха да се каже за плащане от тяхна страна.

Досега новините за стачки на авиокомпании са ми минавали покрай ушите, но днес не мога да повярвам, че това е възможно да се случва в днешно време. И само като си представя, че родителите ми ще идват след 20 тина дена със същия полет....

 

До колкото разбирам са ви премаршрутирали с други авиокомпании и Луфтханза очаква и за утре да има стачка? Междуконтиненталният полет, отново ли е с Кондор?

В Мюхнен би трябвало да настояваш да ти платят хотела, но възниква въпросът, кой трябва да го плати? Луфтханза са те закарали до крайната дестинация от тяхна гледна точка, но Кондор не са виновни за стачката на Луфтханза.

 

Едва ли ще има нова стачка след 20 дни. Тази стачка е обявена за едноседмична и дори да не приключи с резултат, нормално е да минат няколко месеца до следващата стачка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според Мак, трябва да се разправяш с Луфти. Нека да каже какво следва? Относно хотела в Пунта Кана със сигурност пиеш една студена вода. За мен лично е спорен и този в Мюнхен, но не искам да се изказвам неподготвен и затова оставям Мак да обясни компетентно. Аз затова поставих горните въпроси и като намеря време ще преровя нормативната база и ще открия отговорите, защото продължавам да съм сигурен, че в различните хипотези има различни варианти и нюанси...

Връзка към коментар

Фактът, че проблемът е причинен от стачка ("извънредно обстоятелство") отменя задължението на авиокомпанията за парична компенсация, но останалите задължения "пре-рутиране и грижи" си остават. Това е записано и в Директивата, и в "правата на пътника":

 

Cancellation

If your flight, for which you hold a valid reservation, is cancelled, you are entitled to re-routing, care, refund and compensation as laid out here above. You are not entitled to receive a compensation if the cancellation is attributed to extraordinary circumstances which could not have been avoided, even if all reasonable measures had been taken. Examples include bad weather conditions, political instability, strikes, security, risks, unexpected flight safety shortcomings.

 

С други думи, представителите на Луфтханза в Мюнхен би трябвало да осигурят настаняване, ваучери за храна и напитки, но гаранция за количеството и качеството няма. Миналата година са настанявали и в хотели, и на летището, на походни легла ..

 

Ето един пример:

 

http://ec.europa.eu/ireland/the_eu_and_you/faq/air_travel/index_en.htm

 

 

Flight cancellations - air passenger rights
What are my rights if my flight is cancelled?

Article 5 of the Regulation sets out the assistance available to passengers where a flight is cancelled. Where a flight is cancelled, passengers are entitled to reimbursement of the full cost of their tickets for the parts of the journey not made and for the parts already made if the flight is no longer serving any purpose in relation to the passenger’s original travel plan together with, where relevant, a return flight to the first point of departure at the earliest opportunity or re-routing to their final destination at the earliest opportunity or re-routing at the convenience of the passenger to the final destination subject to availability of seats.

In addition, passengers are entitled to meals and refreshments reasonable to the waiting time and two telephone calls or faxes or emails. If the re-routing is the day after the planned flight, passengers are also entitled to hotel accommodation where a stay of one or more nights becomes necessary or where a stay additional to that intended by the passenger becomes necessary. Transport should be provided between the hotel and the airport.

 

По темата с обезщетенията за изпуснатите дни в хотела:

 

 

If I miss the first two days of my holiday because my flight has been cancelled, can I claim the cost of the accommodation from the airline?

Under Article 14 of the Regulation, passengers who have not voluntarily surrendered their seats (volunteers in denial of boarding) may make further claims for compensation. Such claims would be made in the national courts.  In view of the amounts of money involved, most claims could be taken before the Small Claims Court where the civil jurisdiction of the court is for claims less than 2,000 euros.

Passengers should note that under the Montreal Convention, which governs airline liability, an airline is liable for “damage occasioned by delay” up to a limit of 4,150SDRs. (4,796 euros on 6th May 2010). However, the airline will not be liable if it proves that it took all measures that could reasonably be required to avoid the damage or that it was impossible for it to take such measures. If the cancellation was due, for example to technical difficulties which were inherent in the normal exercise of activity of the airline, arguably, a claim could successfully be made for costs of accommodation not taken up. By contrast, if the cancellation is due to the presence of volcanic ash in the airspace, the airline would probably not be liable under the Montreal Convention.

 

Пак оттам:

 

 

He is entitled to reimbursement of reasonable and appropriate expenses if the airline fails to provide for refreshments, food, accommodation, transport to the accommodation and communication with third parties.

 

Изобщо: "длъжни са", но ако не го направят, просто трябва да се съдите впоследствие.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И в крайна сметка, какво излиза - че въпреки всичките конвенции или както се наричат там задълженията на авиопревозвачите, " контрата" винаги е в драгия пътник.. :mad::unsure: 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И в крайна сметка, какво излиза - че въпреки всичките конвенции или както се наричат там задълженията на авиопревозвачите, " контрата" винаги е в драгия пътник.. :mad::unsure:

 

Личната отговорност, винаги си е водеща, особено в период, когато авиокомпаниите са притиснати да намаляват разходи, но в същото време изискват от тях да поддържат огромен свободен капацитет за облужване на извънредни ситуации.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Документът e регламент, а не директива. Регламентът има обвърьзващ характер за страните от клуба и те са длъжни да приведат националното си законодалтество в синхрон с приетия регламент. Директивата задава цел за клуба и детайлите относно постигането на целта са отговрност на всяка страна.

В случая става дума за Регламент 261/2004.

http://europa.eu/eu-law/decision-making/legal-acts/index_en.htm

 

Склонен съм да вярвам, че разходите за хотел, транспорт и храна са отговорност на Кондор - Луфти са извозили / ще извозят пасажерите при първа възможност. Забавянето на Луфти е форсмажор. Отговорност на Кондор е да се погрижат за пасажерите, защото пасажерите са изпуснали полета на Кондор за съответния ден по независещи от пасажера и Луфти обстоятелства... Ако има мъгла в София и Луфти закъснее, защото летището в София е затворено, отново Кондор следва да се погрижи за пасажерите...

 

Успех с пътуването и дано няма повече неприятности... Помислете от хубавата страна - може би вече има коледен базар в Мюнхeн - ще се разходите, ще разгледате :)

Редактирано от akair
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не мога да се съглася. Цитирал съм достатъчно по-горе.

Кондор нямат никакво отношение към случая, т.като техните полети си летят по график и никакво тяхно действие или бездействие не е причинило нуждата от премаршрутизиране и настаняване.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не мога да се съглася. Цитирал съм достатъчно по-горе.

Кондор нямат никакво отношение към случая, т.като техните полети си летят по график и никакво тяхно действие или бездействие не е причинило нуждата от премаршрутизиране и настаняване.

 

Има логика и в това, но в случая може би по важното е кой е продал билета с връзката, а това е Кондор и от такава гледна точка Кондор осигурява спането. Разбира се в последствие Кондор би могъл да си иска парите от Луфтханза, защото те са виновни за изпусната връзка. Общо взето интересен казус без много ясно решение.

Връзка към коментар

Ами, аз го написах 10 пъти кой е отговорен и защо, ама всеки е с правото си на мнение.

Дано Ива попадне на разбрани служители.

Връзка към коментар

Сега го дадоха и по Нова. Това е най-голямата стачка в историята на Авиокомпанията....

 

И не виждам как ще се оправи положението, защото профсъюзите не са склонни на компромис, което означава че проблемите ще продължат. Компромис от страна на мениджмънта нищо няма да реши, защото единствено може да отложи малко неизбежното.

Връзка към коментар

Преди време Луфтханза публикуваха този документ, с доста рестриктивно звучащи клаузи, но все пак даващ обща насока:

 

http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/46/media_487538746.pdf

 

В него се загатва, че в действителност дават възможност да се прерутираш сам, даже и с влак, но явно тук обемът е бил прекалено голям.

Връзка към коментар

И не виждам как ще се оправи положението, защото профсъюзите не са склонни на компромис, което означава че проблемите ще продължат. Компромис от страна на мениджмънта нищо няма да реши, защото единствено може да отложи малко неизбежното.

 

Дай малко по-позитивно, моля! Знаеш ли що магеланец накупи промоционални билети с Луфтханза до Азия?! Ще ни докараш някоя нервна криза и ще трябва да се глобяваме после ;)

 

Иве, съжалявам за случилото ти се, но както са те посъветвали по-горе, събирай бележките за всички разходи, пък дано имаш нерви да се разправяш после... 

...поне си отиваш пак на топло :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Дай малко по-позитивно, моля! Знаеш ли що магеланец накупи промоционални билети с Луфтханза до Азия?! Ще ни докараш някоя нервна криза и ще трябва да се глобяваме после ;)

 

 

Ако кажа, че очаквам стачки и при KLM-Air France, ще ме биете ли? ;) Дори и в най-лошият случай общо годишно едва ли ще стачкуват повече от 2-3 седмици, което е вероятност от 95%, че няма да попаднете на стачка и да получите нервна криза  ;) Така достатъчно позитивно ли е?  :) 

Връзка към коментар

Нц, с останалите 5% ще ни докараш я зъбобол, я косопад :angry:  Искаме си 100% изпълняемост на полетите и по-млади и красиви стюардеси, ако може... :blush: пък ако си нямат в Германия, да се обърнат към Балканите.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз продължавам да не съм особено убеден относно възможните решения във връзка с възникналата ситуация, но също така за жалост продължавам да разсъждавам единствено теоретично без нужната подготовка. И все пак, нека отново повторя загадката-закачката:

 


Издаден билет от компания "Х" с оператор компания "Y". Очевидно става дума за код-шеър споразумение между компаниите, но хипотезата е реална. Да приемем, че:

 

1. Полетът е анулиран поради стачка:

а) на служители от компанията оператор "Y"

б) наземния персонал на изходящото летище

в) авиодиспечери по трасето на полета

 

2. Полетът е анулиран поради други причини, извън стачка и форсмажор.

 

3. Полетът закъснее поради причини извън вече посочените.

 

4. Пътникът не е допуснат на борда по причини независещи от него.

 

Въпросите са следните:

1. Коя компания носи отговорност по всеки отделен случай посочен по-горе?

2. Коя компания дължи съдействие и премаршрутиране на пътника по всеки отделен случай посочен по-горе?

3. В случай на анулиране на полета, коя компания дължи възстановяване на заплатената сума по всеки отделен случай посочен по-горе?

4. В случай на дължимо обезщетение, коя компания е отговорна по всеки отделен случай посочен по-горе?

 

 

Да допълня, че бихме могли да модифицираме хипотезите по-горе по още един критерий:

 

1. Общ билет с включени два /или повече/ полета от които един /довеждащ/ е проблемен - реалната хипотеза с Ива

 

или

 

2. Единичен билет издаден от компания "Х" с оператор компания "Y" - също съвсем реален вариант

 

Ако приемем за установено, че Мак е прав (в крайна сметка той цитира различни текстове и очевидно се е постарал да събере достатъчно информация) и при всяка една от горните хипотези отговорност (включително относно дължими компенсации) носи компанията "Y", тогава излиза, че същата компания следва и да върне парите на пътника в случай на анулиране на полета. Това обаче очевидно няма как да се случи, защото не компания "Y" е издала билета, а същият е издаден от компания "Х". Според мен в различните хипотези съществува вероятност претенцията за съдействие и компенсация, включително евентуален бъдещ съдебен иск, да бъдат насочени към компания "Х" в качеството и на страна по сделката с пътника. По всяка вероятност на база действащи регламенти, които се явяват "специални" относно възникналия спор, но същите не могат да противоречат на действащото законодателство на определена страна или ЕС (ако говорим за инцидент възникнал на територията на ЕС), съществува вероятност (по подобие на регресните искове при застрахователите), компанията "Х" да насочи претенцията по служебен път или пък да привлече в бъдещ процес компанията "Y", която е причинител на възникналата щета. Това обаче е нещо съвсем различно. За мен казусът е много интересен и ще продължа да изследвам материята...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Стачката продължава :(

 

Стачката в "Луфтханза" отново ще засегне летище София

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/11/11/2646680_stachkata_v_lufthanza_otnovo_shte_zasegne_letishte/

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Не съм видял някой да го публикува. но все пак:

http://www.lufthansa.com/de/en/Travel-information

 

 

Has your flight not been cancelled?

Passengers whose flights have not been cancelled and are in possession of Lufthansa/SWISS/Austrian Airlines of Brussels Airlines tickets for flights between 6.11.2015 and 13.11.2015 from/via Frankfurt/München/Düsseldorf, can rebook once free of charge online under My bookings.


The following conditions must be observed:
- Rebooking within the same booking class
- Tickets must be issued on/before 6.11.2015
- New date of travel must be on/before 28.2.2016
- Change of origin/destination and class of service/compartment are not permitted
- For all other ticket conditions, original fare conditions apply

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Темата продължава да е актуална :( Iva_a какво стана с твоето прекачване?

 

Бордовият персонал на "Луфтханза" готви нова стачка в четвъртък и петък

http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/11/23/2655239_bordoviiat_personal_na_lufthanza_gotvi_nova_stachka_v/

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.