Прескочи до съдържание

Как ли изглежда Мароко в края на януари?


Янко Велков

Препоръчани мнения

От години е спорно с всички тези емигранти по големите градове, а сега с новите вълни емигранти още повече. Ех това Мароко, надъхвате ме и мен особено като чета за какви цени могат да се намерят нощувки :) Дано докато сколасам да ида , не стане размирно като Тунис и Египет

Връзка към коментар

В крайна сметка се настанихме в риад "Киф-Киф", за скромните 60 дирхама (11 лв.) на вечер, с включена закуска:) След снощната разходка в мен се породиха някои съмнения, които кратко проучване затвърди - в Маракеш се намира най-голямата медина в Мароко! В 19:30 тук вече е тъмно и намирането на портите може да е трудно за новодошлите, затова може би е по-добра идея да се срещнем или в основа на минарето на джамията Кутубия (тя се извисява над всичко наоколо, красиво осветена е и се вижда отдалеч, а и местните ще могат да ви упътят, дори да не сте уверени в познанията си по френски (или арабски):) Друга възможност е големият площад, в чийто край (в посока към споменатата джамия) има една поща, която също се намира лесно, и можем да се открием край пощенската кутия да речем;) Какво мислите?

Здравей :) Нека помислим с девойките и ще пишем, става ли? Иначе знаем за къде говориш, сега се връщаме оттам :)

Връзка към коментар

Aз имам малко въпроси на тези, които вече са в Мароко: как е времето? Топло ли е през деня, по  къс ръкав ли сте? 

И как е със сигурността вечер? Чувствате ли се спокойни и сигурни на улицата?

 

По къс ръкав през деня - около 20 градуса е, но на слънце е доста топло.

Специално в Маракеш, където сме, не сме се почуствали застрашени с нищо!

Има доста полицаи, а със свечеряването, стават още повече.

Дори и продавачите не са толкова приканващи, колкото очаквах. :)

Супер много народ има по улиците.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Времето през деня е слънчево и топло, местните ходят с леки якета или връхни дрехи, туристи се виждат и по шорти и тениска; аз лично ходя с тениска и суитчър, и ми е много приятно:) Вчера си спазарих една "джелаба" - дълга дреха с островърха качулка, която много от местните носят, с идеята да се маскирам с нея като мароканец, и и наистина всеки срещнат ми подмята че съм като мароканец. На английски. Сигурно защото е твърде нова и ме издава, но като я поизцапам всичко трябва да се оправи:)

Що се отнася за сигурността - не съм си правил експерименти да се разхождам вечер след като започнат да разтурят сергиите и да затварят магазините. През деня ми е съвсем спокойно, след като посвикнах с обстановката:) Продавачите в Маракеш са осезаемо по-малко нахални от колегите си в други туристически градове, но пък тези от сергиите за храна на големият площад са безобразно нагли - първата вечер един от тях усмихнато ми подаде ръка и аз чистосърдечно му я стиснах, само че той забрави да ме пусне и ме задърпа към неговата лафка (как ли пък не:)

Друга може би полезна информация е че навсякъде предлагат организирани екскурзии до пустинята, като до тук проучих 3 оферти - най-евтината за 3 дни/2 нощи включва всичко без обяд и някои такси за посещавани обекти (по желание) - за 750 дирхама (от 800 първоначална цена), а един лицензиран гид ни предложи същото, само че с платени входни такси, и спирания за почивка не в крайпътни магазини, както щели да правят от конкуренцията, всичко за 1300 дирхама (които паднаха на 1000). Моята спътничка, след като при първото ни предложение за 700 дирхама за 2 дни едва не получи истеричен пристъп (много й се видяха), в крайна сметка отиде днес с най-скъпата оферта - женска логика, никога няма да я разбера...! Същото щях да направя и аз, но останах заради срещата ни, и го отложих за 02.02, с най-изгодната оферта, пък ще видим:)

 

П.П. Тъй като ме оставиха самичък, ако някой има нужда от логистична подкрепа (или каквато и да е) - аз съм насреща, само кажете навреме, за да мога да проуча нещата;) Ако сте с по-голям бюджет винаги може да приемете и услугите на някой от гидовете, които веднага ще се лепнат за вас като видят багаж - но не им давайте повече от 10 дирхама (дори и да искат повече - ще се отървете от тях и с толкова:) И се пазарете с такситата, особено на летището чух че искали по 50 дирхама на човек за пълна кола, което е пладнешки обир, автобуса е 30 дирхама(; И до скоро;)

Редактирано от Янко Велков
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз имам лош опит с нелицензирани "екскурзии" в Западна Африка, така че препоръчвам да платите малко повече, но да сте сигурни какво да очаквате. Благодаря за информацията. Нямам търпение и аз да довтасам:) 

Връзка към коментар

Младежи и девойки марокански, ние имаме следното конструктивно предложение :)

 

Медината наистина е огромна, да не говорим, че портата е повече от една :)

 

Другият момент - където и да се чакаме, ще бъде тегаво дали ще се намерим (а и ще има закъснели със сигурност). Телефони не ползваме по обективни обстоятелства...

 

Затова ви каня (останалата дамска група е напълно ЗА) в нашия риад на вино - тук виното знаете как е :) и марокански мезенца след 19.30 часа. Мари ще ви пусне карта - слънце, извинявай, че те натресох така ;). Но къщата лесно се намира - близо е до Полицията. И е много хубава :) Собственикът е предупреден и ще изпълни молбата ми. Като се наприказваме, някои хукваме на марокански бар, а на който му се спи -ясна история :)

 

Надявам се поканата да ви се харесва. Утре ще сме офлайн - в Атласките планини - затова оставяме всичко като информация сега.

 

Поздравииии и мерхаба :)

 

 

20160131_161907.jpg

 

20160131_161847.jpg

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Вие сте на 10-на минути от моят риад (20 с лутането из уличките, докато го открия)! Предложението звучи чудесно! А ще празнуваме ли нещо? Или това за 26-тия рожден ден беше шега?:) Аз какво да донеса - имам бутилка мароканско вино (но от нисък клас, кой го знае какво ще излезе) или да взема нещо сладко?

Опитах се да отговоря още следобед, но интернета тук от време на време си взима почивка и изчезва някъде.. За тази вечер вече ме бяха поканили 2 чехкини - спят точно под мен (понеже сме на двойни легла) - да пием бира на покрива O:)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте и от мен! Ние взехме много евтини билети от Бергамо до Фез, 25 евро на посока. Но пътуваме през май. Ако не броим любимата ми Малта <3 която е само на някакви си километри от брега на Тунис и се води официално в Европа, значи никога не съм бил в Африка. Да не говорим, че малтийският език си е диалект на арабския. (бива ме в лирическите отклонения). Та просто се надявах тези, които ще ходите в Мароко преди мен (или вече сте ходили) да споделите вашите приключения и да дадете съвет къде е хубаво да се нощува във Фез и Маракеш. Ние клоним към хостели, разглеждах наскоро и видях прекрасни и автентични места за по 10 долара в стая за двама. И така, ще чакам идеи, впечатления, пътеписи :) Travel safe

Редактирано от seagull_29
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Та просто се надявах тези, които ще ходите в Мароко преди мен (или вече сте ходили) да споделите вашите приключения и да дадете съвет къде е хубаво да се нощува във Фез и Маракеш. Ние клоним към хостели, разглеждах наскоро и видях прекрасни и автентични места за по 10 долара в стая за двама. И така, ще чакам идеи, впечатления, пътеписи :) Travel safe

 

Здравей, Сийгъл:)

Лично аз едва ли ще ти бъда от полза, защото в нашето пътуване винаги се спирахме на възможно най- най- евтиното, и не бих ти препоръчал нито едно от местата, в които отсядохме!

Пътеписът си го писах няколко дни, но малко преди да го завърша се наложи да си преинсталирам Уиндоус-а - а той се оказа че бил само на десктопа (т.е. в "C", т.е. вече го няма..!), и поне за сега се отказах да започвам наново (може да е било знак от съдбата:Р)

 

Все пак - къде нощувахме в споменатите градове:

1. Фес: пристигнахме на автогарата и заедно с един канадец, с който се запознахме в автобуса, хванахме такси до медината (струваше 60 дирхама); медината на Фес е най-лабиринтоподобната от всичките осем-девет, които посетих - аз си бях готов загубен след втория завой... Но не се стигна до там, защото веднага ни пое един "гид" и ни заведе в къщата за гости на чичо си, където след дълго пазарене се договорихме за тройна стая със собствена баня и тоалетна за по 70 дирхама на човек (около 7 евро), и спахме заедно с канадеца. В къщата на един от горните етажи си живееше семейството на собственика, излизаше се и на покрива, където ни сервираха чай и скромна закуска, и се откриваше чудесна гледка към... други покриви:))

 

2. Маракеш - там попаднахме в един риад, превърнат в хостел, където легло в стая с 8 легла струваше 100 дирхама (със закуска). Отидохме да се срещнем с едно момиче, а съдържателите му съвсем любезно ни поканиха да седнем, поднесоха ни чай и сладки, и като разбраха, че 100 дирхама не ни устройват, ни заведоха до друг, идентичен риад, където за абсолютно същото нещо платихме 60 дирхама на вечер. Хостелът се казваше Kif-Kif, а по-късно научих, че в сайтовете за резервации фигурира под още едно име - "Freedom hostel", като за резервация във вторият, цената беше даже 40 дирхама (отново за едно и също!). Мен ме устройваше напълно, но със сигурност можете да си намерите нещо съвсем прилично на ниска цена, като по мое мнение е добре да е в югозападната част на медината, в близост до голямата джамия "Кутубия" и големият площад;)

 

Идеи - всички горещо ми препоръчаха Есауира - морско пристанище на 4 часа път от Маракеш, бивш португалски авантпост със специфична атмосфера (остана ми за следващият път). Това, което горещо препоръчвам е екскурзия до пустинята Сахара, каквато предлага всяка срещната туристическа агенция. Не ги подбирайте кой знае колко - предлагат едно и също, като основните варианти са 3 дни с 2 нощувки, и 2 дни с 1 нощувка. Аз се спрях на първият вариант - пътува се мноооого (минават се Атласките планини през прохода Тичка), но всичко си струва заради язденето на камила и нощта в пустинята. Ако се решите не се подлъгвайте от топлото време през деня - вземете си много топли дрехи за нощувката - нощта в палатката беше една от най-студените в живота ми, макар че спах с всичките си дрехи, и омотан с две одеала като пашкул, само с малък отвор за да дишам:) На сутринта ви будят по тъмно, за да видите изгрева от гърба на камилата, и металната дръжка на седлото е ледено студена, така че си пригответе ръкавици, или някаква дреха, с която да я обвиете(; 

Агенцията, която аз ползвах, се намира като застанете срещу "Cafe du France" на главният площад - подължавате в уличката, която минава от лявата страна на кафето, и офисът е на около стотина метра вдясно (точно след едно интернет кафе). Цената, която ще ви дадат е силно надвишена - реално може да свалите до 650 дирхама на човек (или около 60 евро, с включено всичко без обядите). ...Има и други варианти, но този ми се струва най-добрият.

Също горещо ви препоръчвам да станете рано някоя сутрин, и да излезете на разходка към 7 да речем - точно до споменатото кафе се разхожда един симпатичен дядо, който носи в едната си ръка гигантски чайник, а в другата - кошница с чаши. В чайника има невероятно кафе с вкус на мента - струва 5 дирхама:) Ооо, и задължително опитайте една местна напитка - пасират няколко вида плодове: авокадо, банани, ягоди, и др., добавят като че ли мляко, и сипват всичко в голяма стъклена чаша. Не разбрах със сигурност как се нарича, но се среща тук-там по улиците - две такива на мен ми стигаха за вечеря! Също 5 дирхама. Само като се сетя за него - и ми потичат лигите!:D 

За бира и алкохол - търсете супермаркети, лично за мен най-добрата местна бира е "Щъркел"...

 

Ех, има доста за разказване, ако ви интересува нещо конкретно - питайте!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Здравей, изключително полезно, точно от такава информация се нуждаем. Точно камилите, нощувката в лагер и изгрева са нещата, които няма да пропуснем със сигурност. Вчера разглеждах сайтове на агенции и аз стигнах до заключението, че ще трябва да се спрем на някой тур за 3 дни и две нощувки ако искаме истинско усещане за пустиня - дюните Чегага. Цените на тези оферти, които оглеждах започват от 150 евро ако сме група от 2 или 3 човека. Двата дни с една нощувка са само до Загора, което не е автентичното пустинно приключение, доколкото разбирам. Цените започват от 95 евро. Препоръчаха ми да резервираме предварително по интернит за да не губим време на място, но от теб разбирам, че може би не е толкова трудоемко и ще ни излезе по-евтино дори ако се пазарим на място? Предимството на тези по интернет е, че в повечето случаи те взимат и те връщат от/ в мястото, на което си отседнал. Видях и турове, които започват в Маракеш и приключват във Фез, което е най-добрият вариант за нас мисля, тъй като направихме грешката да си вземем билети с кацане и излитане във Фез и така ще загубим цели два дни в път. А дните са ни много кът като цяло. Искаме да отидем и до Шефшауен. Въобще, голямо планиране ще падне и затова всяка информация е добре дошла. Вие с кола ли пътувахте между Фез и Маракеш или кой е най-бързият и евтин вариант между двата града според теб? Предполагам автобус, но маже би и за там трябва предварително резервация.

Връзка към коментар

Цените на тези оферти, които оглеждах започват от 150 евро ако сме група от 2 или 3 човека. Двата дни с една нощувка са само до Загора, което не е автентичното пустинно приключение, доколкото разбирам. Цените започват от 95 евро. Препоръчаха ми да резервираме предварително по интернит за да не губим време на място

В моят случай с микробус пътувахме 15 души от 13 различни държави, като имаше няколко платили колкото мен - 65 евро (грубо), имаше за 80, а някои бяха резервирали през интернет за 110 евро на човек (това са само хората, с които го обсъждахме, за другите не знам). Преди да избера екскурзия, се срещнах с "един от петимата лицензирани гида в Маракеш", който вече имаше група от 3-ма бразилци, плащащи по 150 евро, на нас ни предложи по 130 и като видя категоричният отказ веднага свали на 100 евро (ако имал повече клиенти, даже безплатно щял да ни вземе, както се било случвало вече). Две момичета бяха с него и разказаха, че са получили добро обслужване, минали са по различен път на връщане, и имаха доста добри снимки на камилите:) Докато ние по време на пътуването нямахме гид, но пък до шофьора се возеше някакъв образ - французин-библиотекар, роден в Сенегал от родители Кабовердяни (по времето, когато Кабо Верде е португалска колония), та той постоянно питаше шофьора нещо, или водеха религиозни спорове с норвежеца-пастор, който седеше до мен, и беше много забавно:) Така че вие си преценявате, но почти със сигурност ще вземете по-добра цена на място (стига да можете да се пазарите;) Ако наистина имате вариант завършващ във Фес, предполагам това ще е най-добрият ви избор.

И нас ни взеха и върнаха от/до хотелите ни в Маракеш. През третия ден, който мина в 8 часово прибиране (но си струваше понеже срещнахме краля - по-точно кортежа му от около 50-на коли, 3 хеликоптера и кралска полиция на всеки 50 м от двете страни на пътя - той тъкмо откриваше най-голямата соларна ел. централа в Африка), още в началото оставихме на една автогара 3-ма от спътниците ни, които продължиха с нормален автобус за Фес, но май че и тях ги чакаше 8 часово пътуване. Ние от Фес стигнахме до Маракеш с влак..ове, но със спирки в Мекнес, Рабат и Казабланка за по ден. Има варинат с влак и с автобус, но не съм сигурен кой е по-добрият...:/

От Шефшауен до Фес беше около 4 часа с автобус, с 20 минутна почивка по пътя за храна и тоалетна. Не вярвам да ви трябва резервация, въпреки, че имаше хора с такава - с купуването на билети за автобуси е малко объркано, но и там не мога да помогна много, защото оставях момичето, с което пътуваме да се оправя (тя говореше френски:). Само имайте предвид, че разписанията по правило се четат от дясно на ляво, дори имената на градовете да са написани нормално. Освен това билети се купуват не от централно гише за билети, а от офиса на автобусната фирма, който обаче си отваря по свое усмотрение (не е постоянно отворен). Само веднъж се случи - като пътувахме от Тетоуан за Шефшауен - да няма билети за автобуса, който чакахме, и загубихме още 2 часа до следващият...

Аааах, заспивам вече, така че спирам до тук (дано да са се получили свързани изречения:)

 

П.П. Каквото и да решите - приятно пътуване и както обичат да казват местните: "иншалла(х)" - ако е рекъл Господ(:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.