Прескочи до съдържание

Проблем с бг агенция - или манипулация и подвеждаща реклама


Bliss

Препоръчани мнения

Имам си прясна ученичка и се налага да организирам пролетна ваканция с баба и дядо. Любители сме на Сандански заради определени здравословни нужди. Отсядаме винаги в Парк хотел Пирин, като безбройните ни резервации са били по всевъзможни канали. 

 

Ползвала съм доста ХХХ за някои хотели в България и до тук не съм имала оплаквания. Цените през тях в повечето случаи са най-ниските, които съм намирала. Така беше и в конкретния случай. Имат он лайн форма за резервация. Пуснах си я и зачаках потвърждение. 

 

Е дойде мейл със следното съдържание:

Благодарим Ви за интереса към ХХХ

Относно Вашето запитване за ценова оферта през желания от Вас период 02-04-2016 до 09-04-2016 в Парк хотел Пирин - за съжаление не можем да Ви предоставим такава за този период, поради пълната заетост на този обект за периода на ученическата ваканция.

Може да разгледате другите наши оферти на адрес:

ХХХ

С надежда скоро да Ви бъдем полезни оставам

Best regards,

Ignat Hristov
Sales & Marketing Department

 

 

Озадачих се серизоно. В booking си имаше наличности на стаи. Звъннах в хотела и служителя беше силно изненадан. Имат достатъчно места и даже още не са пуснали специалната си оферта за периода. Т.е. дори още не са се заприготвяли за точно този период. 

 

Направих аз резервация и като стар клиент си направих устата за отстъпка. Е получих я и накрая общата сума излезе и по ниска от тази през ХХХ. 

 

Но започнах да мисля каква им е целта да лъжат, че хотела е запълнен за периода. Единствено ми хрумна, че се опитват да пренасочат търсененто към другите им обекти с оглед цитирания линк. Което е измама, подвеждаща реклама и заблуда на клиент.  

 

Естествено им пуснах един подобаваш мей в отговор на лъжата и им обещах никога повече да не им отварям сайта, както и да ги понапиша във форумите.  :)

Редактирано от Георги
премахване на име на агенция
Връзка към коментар

Туристическите агенции работят с букинг системи, които имат зададен капацитет - брой стаи.

 

Същото важи и за booking.com, те също имат капацитет, и е напълно възможно даден хотел да бъде разпродаден при тях, а да има свободни стаи на expedia.coм, примерно.

 

Това, че вие не разбирате как работят нещата не ги прави лъжци. В момента клепате фирмата без абсолютно никаква основателна причина. Друг е върпоса, че са могли да го напишат малко по разбираемо за лаиците. 

 

ПП: И мястото във форума не сте уцелил/а.

Редактирано от xisba
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

xisba в мейла на фирмата пише цитирам дословно "за съжаление не можем да Ви предоставим такава за този период, поради пълната заетост на този обект за периода на ученическата ваканция." Не пише наличните при нас стаи за продажба са разпродадени, а пише че хотела е запълнен поради период на ваканция. 

 

Горе съм постнала получения мейл и никого не клепам. Само цитирам какво са ме излъгали. Като са неспособни да предоставят нормална информация и обслужване ще е все така. 

 

 

И да ви кажа явно аз знам и разбирам маааалко по-добре от вас как работи точно ХХХ. Те вземат моето запитване и го препращат към хотела. Ако хотела потвърди наличност и те потвърждават резервацията като прибират предплатата(която обичайно задържат до последния момент, т.е. аз ги кредитирам). В случая такова запитване не е стигало до хотела по някакви си техни причини. Да не говорим, че явно не сте наясно, че ХХХ е туроператор за разлика от booking. Та има някои тънки разлики. Или не чак толкова тънки.  :)

 

И да ви кажа, някак си некоректно ми се вижда с раздразнен тон да прхвърляте тук и тема от друго място.  ;) Че и с квалификации. 

 

Аз пък смятам, че съм уцелила мястото. С оглед и другите теми обсъждани в подфорума. Особено темата в която се обсъжда букинг. Ако ли не, модератор скоро ще се намеси и ще я премести.  :lol:

Редактирано от Георги
премахване на име на агенция
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ама, идеята е, че на практика те не са те излъгали, а си ти казали истината. Щом един търговец не може да предостави услугата е съвсем нормално да отговори на потенциалния си клиент именно по този начин. В конкретния случай под "за съжаление не можем да Ви предоставим такава за този период, поради пълната заетост на този обект за периода на ученическата ваканция" се има предвид именно това. От тяхна гледна точка този обект е зает за посочения период и съвсем коректно те препращат към други свои предложения. Къде е лъжата?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Идеята Дюк е че обекта не е зет от всякаква гледна точка. В хотела бяха много озадачени и казаха, че ще проверят случая защо ХХХ отговарят така на клиентите им.  ;) Те нямат квоти за стаи(както е в booking), а при всяко запитване и те правят запитване към хотела. И едва тогава потвърждават резeрвация. Е този път директно лъжат, че хотела е зает без дори да попитат дали има свободни стаи. 

 

И честно не ми се спори с наливане на вода от девет дола и извъртане на обстоятелства. Ясно е написано, че не могат да предоставят услугата поради запълване на хотела за периода, което се оказа, че изобщо не е вярно. 

Редактирано от Георги
Връзка към коментар

Само да вметна, че в booking.com го споменават като "1 more room left on our site."  До преди известно време беше по-друг начин, може би и те са имали някакви оплаквания от този род, не знам.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Айде стига вече  глупости, а?

Как точно се чете това :

"пълната заетост на този обект"

освен като :

"ние продаваме този хотела, но всичко е заето и не търсете повече места в този хотел, търсете в други"

КОЕ МУ Е КОРЕКТНОТО НА ПОСЛЕДНОТО ?


 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Само да вметна, че в booking.com го споменават като "1 more room left on our site."  До преди известно време беше по-друг начин, може би и те са имали някакви оплаквания от този род, не знам.

Няма нищо общо с този случай. ХХХ са туроператор, а не резервационна система. Нямат квоти за стаи като в booking. При всяка заявка на сайта от клиент те я препращат към хотела за потвърждение. Имам поне 4-5 резервации през ХХХ и винаги процедурата е такава. Даже потвърдителния мейл е с текст, че хотела е потвърдил наличност и резервацията. Договорът за резервацията се подписва със ХХХ като туроператор и т.н. 

 

Та е озадачаващо зашо туроператора ще рекламира на сайта една оферта, но ще отказва да я продава. Има доста логични обяснения на случката, но ще оставя хотела да си провери обстоятелствата.  :lol:

Редактирано от Георги
премахване на име на агенция
Връзка към коментар

Хотелът "Х" има 100 стаи, които разпределя между различните агенции, като си оставя и стаи за продажба на рецепция. В случая е напълно възможно агенцията да е продала стаите, които са и били отпуснати за хотела и тя да пренасочва към другите си оферти. И в Букинг е така, и във Венере.ком итн., тогава просто си сменяш агенцията през която търсиш или се свързваш директно с хотела, за да провериш дали наистина е така.  

 

Все си мисля, че не е редно, а и досега не сме го правили и сме го избягвали, коментирането на бг туристически фирми. 
Хайде и сега просто да не го правим. Нали е форум за самоорганизиране? 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Айде стига вече  глупости, а?

 

 

 

 

Съгласен съм!

 

Говорим за посредник. Посредникът отказва да извърши услугата. Позовава се на изчерпване на количеството. Защо обезателно това да означава, че търговецът, който реално продава услугата е изчерпил наличностите? Да помислим...

Връзка към коментар

Това е вид самоорганизиране. И не виждам защо да не го обсъждаме? И не виждам защо да жалим БГ туристическите фирми? Нали е туристически форум за споделяне?

 

Отделно от това описаното за квотите не е вярно. Но няма да го повтарям за стотен път. ХХХ конкретно винаги питат хотела за наличност. Затова и от запитване до потвърждение има поне един работен ден. В случая запитването изобщо не е стигнало до хотела. А по думите на момчето от маркетинга на хотела за периода почни няма резервации. Така, че дори и да приемем хипотезата за квотите историята пак не се връзва. И съвсем отделно ХХХ и booking предоставят съвсем различен тип услуги и аналогията е неуместна. 

 

Duke, на 14 Ян. 2016 - 11:58, написа:
 

Съгласен съм!

Говорим за посредник. Посредникът отказва да извърши услугата. Позовава се на изчерпване на количеството. Защо обезателно това да означава, че търговецът, който реално продава услугата е изчерпил наличностите? Да помислим...

 

 

Защото на чист български език точно това са написали в мейла - че хотела е запълнен. Помисли... Не е написал "отказвам да ви продам", а е написал "хотелът е запълнен".

Редактирано от Георги
Връзка към коментар

 

 

Говорим за посредник. Посредникът отказва да извърши услугата. Позовава се на изчерпване на количеството. 

Вероятно, но този субект излъчва подвеждаща информация.

А това просто няма как да е коректно.

Ако в хлебарницата ти кажат " хляба свърши",  а ти го виждаш по стелажите, на очите или ушите трябва да вярваш ?

пп. тази "тенденция" се мултиплицира правопропрционално на броя на българските "хотелиери" и "туроператори".

тепърва ще вият като кучета, а още по-мъчително ще е израстването им до идеята, че най-добре да ги съборят.

Редактирано от bat.galin
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

xisba в мейла на фирмата пише цитирам дословно "за съжаление не можем да Ви предоставим такава за този период, поради пълната заетост на този обект за периода на ученическата ваканция." Не пише наличните при нас стаи за продажба са разпродадени, а пише че хотела е запълнен поради период на ваканция. 

 

Добре де, а защо не напишете мейл на ХХХ или да се обадите по телефона и да се изясните?

Може пък, на тях от хотела така да са им казали :rolleyes: Защото, ако наистина целият хотел е празен, какъв е смисълът да Ви отказват, че да си изпуснат и комисионната? Нали от това се хранят? :unsure:

Аз не ги защитавам, ползвала съм ги веднъж, вече не помня за какво и къде, но помня, че бяха много любезни и отзивчиви по телефона. В този случай бих им звъннала, за да изясня нещата за себе си. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Български туроператори не споменаваме тук. И не е за да ги жалим, а колкото да не решат те да се хвалят чрез подставени лица колко са хубави и колко са прекрасни. Ако искате да се оплачете от някоя бг фирма, също не е тук мястото. Не отричам, че правилото е доста рестриктивно, но администраторската/модераторска тежест, които биха били необходими за да се поддържа всичко в ред, не оправдава като цяло ползата. 

 

Казуса съвсем спокойно може да се обсъди и решение да се намери, и без да се споменава името на фирмата. 

 

Повече е споменато в тази тема: http://magelanci.com/topic/1383-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D1%83%D1%80-%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B2%D1%8A%D0%B2-%D1%84/

 

Ако забележите тема, която според вас е на неточното място, единствения начин да сигнализирате е доклад, няма смисъл да го казвате на автора, той и да иска няма как да я премести. 

 

Забраната за споменаването на български тур агенции остава твърда и моля продължете само по конкретния казус. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Български туроператори не споменаваме тук. И не е за да ги жалим, а колкото да не решат те да се хвалят чрез подставени лица колко са хубави и колко са прекрасни. Ако искате да се оплачете от някоя бг фирма, също не е тук мястото. Не отричам, че правилото е доста рестриктивно, но администраторската/модераторска тежест, които биха били необходими за да се поддържа всичко в ред, не оправдава като цяло ползата. 

 

Казуса съвсем спокойно може да се обсъди и решение да се намери, и без да се споменава името на фирмата. 

 

 

Забраната за споменаването на български тур агенции остава твърда и моля продължете само по конкретния казус. 

Георги, честно казано тази забрана сега ми става известна. И мотивът с хваленето чрез подставени лица ми е достатъчен за да се съглася и да уважа решението. Дори адмирирам причината. 

 

Александра, от хотела казаха, че такова запитване не са имали изобщо от въпросният туроператор. Което за мен беше абсолютно достатъчно. Аз имам своя версия, но пак да кажа, че ще оставя хотелът да си провери случая. Казаха, че това им е един от големите контрагенти и че не виждат причина да съм получила този отговор от тях. 

 

Просто навързвайки всички обстоятелства и информация за мен поведението на туроператора не е коректно. 

Редактирано от Bliss
Връзка към коментар

Не мисля, че можем в случая да съдим кой прав, кой крив, щом не знаем какво точно е записано в договора между хотела и агенцията. Може напр. агенцията да дължи пари на хотела и хотелът от своя страна да не потвърждава заявки за резервация, докато агенцията не се издължи. Хотелиерът отказва резервациите с мотива, че е пълен и няма свободни стаи. На клиентите по телефона обяснява съвсем друго. Изобщо варианти има много и най-добре да не се ядосваме за такива неща, а да преминем директно към друга агенция или направо към хотела. Да не говорим, че този на рецепция понякога изобщо не е в час с отношенията на хотела с агенциите, маркетинга и т.н.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Не мисля, че можем в случая да съдим кой прав, кой крив, щом не знаем какво точно е записано в договора между хотела и агенцията. Може напр. агенцията да дължи пари на хотела и хотелът от своя страна да не потвърждава заявки за резервация, докато агенцията не се издължи. Хотелиерът отказва резервациите с мотива, че е пълен и няма свободни стаи. На клиентите по телефона обяснява съвсем друго. Изобщо варианти има много и най-добре да не се ядосваме за такива неща, а да преминем директно към друга агенция или направо към хотела. Да не говорим, че този на рецепция понякога изобщо не е в час с отношенията на хотела с агенциите, маркетинга и т.н.

Така е варианти много. И единствения коректен вариант на честно отношение на туроператора към неговите си клиенти е да спре да предлага въпросния хотел на сайта си докато не се изясни и не си реши проблемите с доставчика на услугата.

 

Проблемът в случая е че ако бях приела за чиста монета написаното за напълно запълнен хотел изобщо нямаше да продължа нататък към друг туроператор или направо към хотела. 

 

И изобщо не съм се ядосала. Отдавна не влагам емоции в подобни неща. Но и отдавна съм се научила, че когато виждаш някъде проблем следва да си търсиш правата до дупка. 

Редактирано от Bliss
Връзка към коментар

Така е варианти много. И единствения коректен вариант на честно отношение на туроператора към неговите си клиенти е да спре да предлага въпросния хотел на сайта си докато не се изясни и не си реши проблемите с доставчика на услугата.

 

Проблемът в случая е че ако бях приела за чиста монета написаното за напълно запълнен хотел изобщо нямаше да продължа нататък към друг туроператор или направо към хотела. 

 

И изобщо не съм се ядосала. Отдавна не влагам емоции в подобни неща. Но и отдавна съм се научила, че когато виждаш някъде проблем следва да си търсиш правата до дупка. 

Изобщо не искам да защитавам агенцията, но и в чужди туроператори и агенции излизат съобщения в този смисъл: Hotel fully booked, no available rooms. Hotel voll ausgebucht и т.н. Като се има предвид, че контингентът на агенцията е изпълнен, а не че хотелът е пълен по принцип. Мисълта ми е, че не трябва да си мислим, че като излезе такова съобщение, хотелът реално е пълен. Съгласен съм, че не е съвсем коректно, но е често срещано.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

И изобщо не съм се ядосала. Отдавна не влагам емоции в подобни неща. Но и отдавна съм се научила, че когато виждаш някъде проблем следва да си търсиш правата до дупка. 

 

В конкретния случай, кои твои права са нарушени и как?

Връзка към коментар

Изобщо не искам да защитавам агенцията, но и в чужди туроператори и агенции излизат съобщения в този смисъл: Hotel fully booked, no available rooms. Hotel voll ausgebucht и т.н. Като се има предвид, че контингентът на агенцията е изпълнен, а не че хотелът е пълен по принцип. Мисълта ми е, че не трябва да си мислим, че като излезе такова съобщение, хотелът реално е пълен. Съгласен съм, че не е съвсем коректно, но е често срещано.

 Тук не излиза такова съобщение. Никъде. Докато не тръгнеш да правиш резервация. И това, че една порочна практика е често срещана не означава, че е коректна и в рамките на добрите търговски практики. Както по горе беше казано - ще се научат да работят по трудния начин.

 

Дюк, знам юридическия ти капацитет. Може ли да не го упражняваме излишно в тази тема? Приеми, че не съм съгласна с теб и опитите ти странно защо, да оправдаеш нелоялни и некоректни търговски практики както тук, така и в други две-три теми. Благодаря!

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Ако в хлебарницата ти кажат " хляба свърши",  а ти го виждаш по стелажите, на очите или ушите трябва да вярваш ?

 

Има съществена разлика! Макар и неприложим по аналогия (защото в разглеждания случай говорим за услуга, а ти даваш пример с директна продажба на стока) можем да заключим, че в твоя пример би следвало поръчката да е направена дистанционно (а не в магазина на търговеца), чрез посредник между теб (в ролята на краен получател) и търговец (хлебарницата) при който посредника ти отговаря, че хляба е свършил в хлебарницата. Това по никакъв начин не те ангажира да повярваш на посредника, вместо да отидеш лично до хлебарницата или пък да потърсиш друг доставчик (посредник), който работи със същата хлебарница. ОК? ;)

Редактирано от Duke
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Тук не излиза такова съобщение. Никъде. Докато не тръгнеш да правиш резервация. И това, че една порочна практика е често срещана не означава, че е коректна и в рамките на добрите търговски практики. Както по горе беше казано - ще се научат да работят по трудния начин.

 

Дюк, знам юридическия ти капацитет. Може ли да не го упражняваме излишно в тази тема? Приеми, че не съм съгласна с теб и опитите ти странно защо, да оправдаеш нелоялни и некоректни търговски практики както тук, така и в други две-три теми. Благодаря!

Под съобщение имам предвид и мейла, който си получила от агенцията.

Връзка към коментар

 

Дюк, знам юридическия ти капацитет. Може ли да не го упражняваме излишно в тази тема? Приеми, че не съм съгласна с теб и опитите ти странно защо, да оправдаеш нелоялни и некоректни търговски практики както тук, така и в други две-три теми. Благодаря!

 

Няма проблем, съжалявам ако съм те засегнал с нещо!

Връзка към коментар

Под съобщение имам предвид и мейла, който си получила от агенцията.

 

Ок. Разбрах. И пак не съм съгласна. Защото ако анализираме цялото изречение, ще е точно това което написа Галин:

 

"Ние по принцип продаваме този хотел, но за периода ви той е изцяло запълнен защото е ученическа ваканция. Моля погледнете другите ни оферти.  ;) "  И пак да кажа, хипотезите ви щяха да са точни ако беше вярно, че въпросния туроператор има квота. Няма. Прави запитване за налични свободни стаи до хотела.(това съм го проверила напрактика вече поне 4-5 пъти) А хотела е полупразен за периода. ;) И запитване няма. Просто са пляснали ниска цена на хотела с оглед рекламка и в моя случай са решили, че не им е изгодно да си я спазят. Учтиво ме лъжат и ме пренасочват към другите им по изгодни от гледна точка комисион оферти. Като забележка: цената беше най-ниска за пакета, който ме интересува в сравнение с всички други места на които проверих. Аз аз проверявам на всички достъпни.  :)

 

Дюк, не си ме засегнал. Просто намирам за безпредметно да повтаряме едно и също. Очевидно е и двамата какви характери имаме и че по гръб няма да паднем.  :sarcastic:

Редактирано от Bliss
Връзка към коментар

 

 

Дюк, не си ме засегнал. Просто намирам за безпредметно да повтаряме едно и също. Очевидно е и двамата какви характери имаме и че по гръб няма да паднем.  :sarcastic:

 

Що? Аз много обичам да съм по гръб... :blush:

(упс, сега сигурно форумните моралисти ще ме емнат :( )

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.