Прескочи до съдържание

Актуални новини от света на пътешествията


Препоръчани мнения

Hainan airlines ще пусне директни полети от август между Шънджън и Будапеща и Чунцин и Будапеща. Чесно казано до сега не бях чувал за Чинцин, а се оказа, че това е град с 32 милиона души в централен Китай цък

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

American Airlines са преустановили полетите до Венецуела. Външното министерство на САЩ (Department of State) са преустановили услугите, предоставяни от посолството в Каракас. Също така са издали препоръка американските граждани да напуснат Венецуела възможно най-скоро. Препоръката е използвана от профсъюзите на пилотите да им препоръчат да не изпълняват полети до Венецуела. В резултат на това, а/к е преустановила полетите до успокояване на напрежението там.

https://www.cnbc.com/2019/03/15/american-airlines-pilots-told-not-to-fly-to-venezuela-amid-unrest.html

Ако някой магеланец пътува там, много да внимава!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ако си мислите, че иновациите в хотелското настаняване са се изчерпали откъм нови модели, сте се заблуждавали :). Hyatt ще тества нова услуга - ако се откажете от почистване на стаята и смяна на чершафите, за всяка вечер (без последната) ще ви начислят 250 точки в тяхната система за редовни клиенти. По сметки на TPG това са 4.25 щатски долара:

https://thepointsguy.com/news/hyatt-testing-option-to-skip-housekeeping-for-bonus-points/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , akair каза:

Ако си мислите, че иновациите в хотелското настаняване са се изчерпали откъм нови модели, сте се заблуждавали :). Hyatt ще тества нова услуга - ако се откажете от почистване на стаята и смяна на чершафите, за всяка вечер (без последната) ще ви начислят 250 точки в тяхната система за редовни клиенти. По сметки на TPG това са 4.25 щатски долара:

https://thepointsguy.com/news/hyatt-testing-option-to-skip-housekeeping-for-bonus-points/

Hilton я тестват отдавна. Януари месец в началото непрекъснато ми я предлагаха (по време на командировка, аз в частните си пътувания такива вериги не търпя). 

Връзка към коментар
преди 5 часа, akair каза:

ако се откажете от почистване на стаята и смяна на чершафите

А ако сам си пометете стаята и си носите чаршафи от вкъщи, направо ви вдигат статуса с едно ниво :smile:

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Точно Hyatt и Hilton съм им видял всичките "иновации", а те са на нивото на "иновациите" в средно статистическа американска бургенджийница, такова е и тяхното ниво, и както каза и @Rainy, при лични пътувания е най-добре да се избягват.

 

На Hyatt пък съм им лично обиден, че след като ми губиха времето няколко пъти да проверят за едни не начислени точки и няколко пъти ми върнаха автоматичен отговор, че нито са ме виждали, нито ме познават и то след като им пратих потвърждението за платената резервация, което те сами си поискаха. Накрая аз "иновативно" им пратих снимка от стаята, така че там обикновено иновативния подход се очаква да е двустранен, ако искате да получите обслужване от тях. 😎

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Според Skytrax :

Top 30 cleanest airlines:

 

1. ANA All Nippon Airways
2. Eva Air
3. Asiana Airlines
4. Singapore Airlines
5. Japan Airlines
6. Cathay Pacific Airways
7. Qatar Airways
8. Swiss International Air Lines
9. Hainan Airlines
10. Lufthansa
11. Korean Air
12. Cathay Dragon
13. Austrian Airlines
14. China Airlines
15. Thai Airways
16. Garuda Indonesia
17. China Southern Airlines
18. Bangkok Airways
19. Emirates
20. Air New Zealand
21. Etihad Airways
22. Qantas Airways
23. Hong Kong Airlines
24. KLM Royal Dutch Airlines
25. Finnair
26. Oman Air
27. Virgin Australia
28. Air France
29. Turkish Airlines
30. Philippine Airlines

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , домосед каза:

Кой ходил в Астана - ходил!

То бива двама човека да мислят еднакво, ама чак пък толкова еднакво е голяма рядкост. Разликата е само 60 минути. Вероятно толкова е трябвало на журналистите от Дневник.

https://magelanci.com/forums/topic/4228-говорим-си-за-казахстанкиргизстанстан/?do=findComment&comment=353486

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Тук има един нюанс. Летището на столицата на Казахстан се казваше "Нурсултан Назърбаев"  още когато Назърбаев беше президент и столицата  Астана. То е едно от трите, които носят имена на живи хора. Другите две са :  на Гданск- "Лех Валенса" и на  Мадейра " Кристиано Роналдо" . Преди време имаше идеи в Турция Новото летище на Истанбул да се казва " Ердоган" , но това не се случи....за сега.

Връзка към коментар
13 minutes ago, epetkov said:

Тук има един нюанс. Летището на столицата на Казахстан се казваше "Нурсултан Назърбаев"  още когато Назърбаев беше президент и столицата  Астана.

Първо летището, след това града, а накрая могат да прекръстят и Казахстан 🙂

Връзка към коментар
преди 8 минути , Topfly каза:

а накрая могат да прекръстят и Казахстан

Да, вероятно така ще стане накрая.  През 2014 година Назарбаев имаше идея да смени името Казахстан на Казах ели (страната на казахите).

https://www.golos-ameriki.ru/a/kazakhstan-name/1848745.html

 

Но първо се почна с изграждането на паметници : https://ru.tsn.ua/svit/prezidentu-kazahstana-ustanovili-pamyatnik-pri-zhizni.html

  • Шок 1
Връзка към коментар

Е чак пък само едно десетилетие... Иначе по принцип, като нищо

На 21 March 2019 в 6:43, Topfly каза:

Nursultan, Nazarbaevstan и т.н. звучат по добре от Казах ели 😃 Благодарният народ ще измисли подходящо име след смъртта на великия вожд 😉

Е, за велик вожд няма нужда да се чака смъртта му. 

А като стана дума за паметници, Тодор Живков имаше паметник в Правец още по соц време.

На 21 March 2019 в 6:37, epetkov каза:

Но първо се почна с изграждането на паметници : https://ru.tsn.ua/svit/prezidentu-kazahstana-ustanovili-pamyatnik-pri-zhizni.html

 

Връзка към коментар
1 hour ago, epetkov said:

Времето на самолетния транспорт било преброено..........https://it.dir.bg/tehnologii/spacex-patyat-ot-nyu-jork-do-london-shte-trae-29-min

Конкорд също щеше да превземе полетите на дълго разстояние, но това не се случи. Аз лично не мога да си представя, че летенето с ракета някога ще стане по евтино от летенето със самолет. Цени от порядъка на 10 000 долара биха били приемливи единствено за малка част от бизнес пътниците.

 

Нещо което ще застраши традиционните самолети е технологията на Hyperloop при полети на късо и средно разстояние. Тази технология има потенциала да е по надеждна, по удобна, по бърза и по евтина от сегашните самолети.

 

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
3 minutes ago, Topfly said:

Нещо което ще застраши традиционните самолети е технологията на Hyperloop при полети на късо и средно разстояние. Тази технология има потенциала да е по надеждна, по удобна, по бърза и по евтина от сегашните самолети.

Ако тази технология наистина се окаже успешна (което предстои да видим), това може да е по-скоро нещо положително за полетите като цяло - малките самолети така и така не са икономически ефективни. А има и недостиг на пилоти. Отпадане на регионалните полети ще освободи а/к от една тежест и също ще освободи човешки ресурс за икономически ефективни полети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

През уикенда е имало много сериозен инцидент с круизния кораб Viking Sky на луксозната круизна компания Viking Cruises.

Край бреговете на Норвегия при сторм с вълни около 25 фута е загубил "тяга". От CBS казват, че три от четирите му двигателя са спрели да работят, което най-вероятно е журналистическа некомпетентност, тъй като кораба, както и повечето други круизни кораби, има два електрически двигателя. Най-вероятно са имали предвид три от четирите генератора, които захранват двигателите с ток.

При всички случаи се е материализирал вторият най-страшен кошмар (след сериозен пожар на борда) за всеки капитан на круизен кораб - изгубили са "тяга" при сторм с вълни над 25 фута. 

 

В няколко поста бях написал колко естествено нестабилни (top-heavy и с плоско дъно без кил) са съвременните круизни кораби, за разлика от класическите такива и как само модерни системи за баласт и стабилизация ги спасяват при голямо вълнение. Да, ама като няма "тяга" и системата за стабилизация не върши никаква работа. И Viking Sky е взел буквално да "гълта вода". Бих предположил, че при аварии в генераторите,  помпите, които изпомпват вода в баласта на дъното на кораба от един резервоар в друг, за да възтановят баланс също може и да не са работили, но това си е моя спекулация и никъде не е споменато. На видеото се вижда колко много се накланя странично кораба при 25 фута вълни. Аз съм преживявал вълни с 35 фута височина без чак такова голямо накланяне, но слава Богу си имахме пълна "тяга" и системата за странична стабилизация си работеше. 

Направили са евакуация с хеликоптери и са пренесли 473 пътника (от 1373). Хеликоптерите не са могли да кацнат на кораба (този кораб няма хелипад, някои по-големи имат на носа или на кърмата), та пътниците са били вдигани с въже и лебедка един по един.

Впоследствие са успели да закачат кораба за влекачи и да го изтеглят в норвежкото пристанище Молде с останалите пътници и екипаж. Ако бяха навътре в океана, това най-вероятно нямаше да може да се получи.

Добрата новина е, че няма пострадали.
 


 

 

 

И още малко видео материал:
 

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 4
  • Шок 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, FlyTraveler каза:


Направили са евакуация с хеликоптери и са пренесли 473 пътника (от 1373). Хеликоптерите не са могли да кацнат на кораба (този кораб няма хелипад, някои по-големи имат на носа или на кърмата), та пътниците са били вдигани с въже и лебедка един по един.
 

То при такова клатене и такъв вятър и да е имало хелипад, едва ли би било безопасно да се каца с хеликоптер. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, FlyTraveler каза:

През уикенда е имало много сериозен инцидент с круизния кораб Viking Sky на луксозната круизна компания Viking Cruises.

Край бреговете на Норвегия при сторм с вълни около 25 фута е загубил "тяга". От CBS казват, че три от четирите му двигателя са спрели да работят, което най-вероятно е журналистическа некомпетентност, тъй като кораба, както и повечето други круизни кораби, има два електрически двигателя. Най-вероятно са имали предвид три от четирите генератора, които захранват двигателите с ток.

При всички случаи се е материализирал вторият най-страшен кошмар (след сериозен пожар на борда) за всеки капитан на круизен кораб - изгубили са "тяга" при сторм с вълни над 25 фута. 

 

В няколко поста бях написал колко естествено нестабилни (top-heavy и с плоско дъно без кил) са съвременните круизни кораби, за разлика от класическите такива и как само модерни системи за баласт и стабилизация ги спасяват при голямо вълнение. Да, ама като няма "тяга" и системата за стабилизация не върши никаква работа. И Viking Sky е взел буквално да "гълта вода". Бих предположил, че при аварии в генераторите,  помпите, които изпомпват вода в баласта на дъното на кораба от един резервоар в друг, за да възтановят баланс също може и да не са работили, но това си е моя спекулация и никъде не е споменато. На видеото се вижда колко много се накланя странично кораба при 25 фута вълни. Аз съм преживявал вълни с 35 фута височина без чак такова голямо накланяне, но слава Богу си имахме пълна "тяга" и системата за странична стабилизация си работеше. 

Направили са евакуация с хеликоптери и са пренесли 473 пътника (от 1373). Хеликоптерите не са могли да кацнат на кораба (този кораб няма хелипад, някои по-големи имат на носа или на кърмата), та пътниците са били вдигани с въже и лебедка един по един.

Впоследствие са успели да закачат кораба за влекачи и да го изтеглят в норвежкото пристанище Молде с останалите пътници и екипаж. Ако бяха навътре в океана, това най-вероятно нямаше да може да се получи.

Добрата новина е, че няма пострадали.
 


 

 

 

И още малко видео материал:
 

 

Леле, много страшно!

Връзка към коментар
преди 36 минути , Фичо каза:

То при такова клатене и такъв вятър и да е имало хелипад, едва ли би било безопасно да се каца с хеликоптер. 

Точно така, това пропуснах да го напиша.

Друг важен момент, който пропуснах е, че понеже са били на милоста на вълните (без собствен ход) и много близо до брега, екипажа е спуснал котви, за предотвратят разбиване на кораба в скалите и да се повтори случая с Costa Concordia (или по-лошо). 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.