Прескочи до съдържание

Актуални новини от света на пътешествията


Препоръчани мнения

преди 26 минути , Topfly каза:

Идеята на тази аргументация е, че закъсненията се дължат основно от прекаленото натоварване на въздушното управление в Европа. Това че не стават реформи в този сектор обаче не е вина на авиокомпаниите. От една страна профсъюзите не позволяват осъществеване на реформите, а от друга страна много национални правителства не искат да изпуснат контрола над въздушния трафик..

 

Това е някакъв опит да се сложи зависимост между цената на билета и компенсацията. Не е все едно билет за 500-600 евро ли си купил и искаш няколко стотин евро компенсация или пътуваш с билет за 10 евро и пак искаш същата компенсация...По коректно би било да има някаква компенсация която е процент или няколко пъти от цената билета...

Има слотове. Те би трябвало да се раздават според това колко полети може да обслужи въздушното управление.

По мое мнение трябва да има регулиране и глоби за летищата, ако не се справят с управлението на въздушното движение на база на слотовете,които сами са заявили. Там е редно авиокомпаниите да си търсят правата.

 

А това, че по една и съща дестинация и за един и същ полет се предлагат и билети за 10 и за 200 евро си е вина и ценова политика на авиокомпаниите.

Обезщетението е за пътника и размерът на щетите, които той понася от закъснение/отмяна на полет, а те не зависят от това, колко е платил за билет. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
1 hour ago, master_of_germs said:

Има слотове. Те би трябвало да се раздават според това колко полети може да обслужи въздушното управление.

По мое мнение трябва да има регулиране и глоби за летищата, ако не се справят с управлението на въздушното движение на база на слотовете,които сами са заявили. Там е редно авиокомпаниите да си търсят правата.

 

Слотовете и летищата нямат нищо общо с управлението на въздушното пространство. Това са абсолютно независими една от друга структури. Управлението на въздушното пространство е изцяло държавна дейност, докато летищата могат да са частни или управлявани от концесионер. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , Topfly каза:

Слотовете и летищата нямат нищо общо с управлението на въздушното пространство. Това са абсолютно независими една от друга структури. Управлението на въздушното пространство е изцяло държавна дейност, докато летищата могат да са частни или управлявани от концесионер. 

OK, прав си. Не рзбирам нищо от летища и въздушни пространства. Но ми се струва абсолютно нелогично да няма координация и комуникация между едните и другите. Щото, ако летищата не се съобразяват с пропусквателната способност на управлението на въздухоплаването, няма как да не се получи проблем. Държавата има интерес да осигури достатъчно добро управление на въздушното пространство, независимо кой управлява летищата.

Редно е да се осигури на авиокомпаниите начин, да могат да си търсят правата с обезщетения от едните или от другите. Но пътниците са закупили билети от авиокомпанията и тя е тази, която следва да ги обезщети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Еми да, ама много ясно е дадено, че само по вина на авиокомпанията има обезщетение.

И ако за закъснението е виновно примерно летището - нищо не получаваш, личен опит. В тази връзка много силно се съмнявам авиокомпанията да плаща обезщетение при проблем с капацитета на въздушното пространство.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
2 hours ago, master_of_germs said:

OK, прав си. Не рзбирам нищо от летища и въздушни пространства. Но ми се струва абсолютно нелогично да няма координация и комуникация между едните и другите. Щото, ако летищата не се съобразяват с пропусквателната способност на управлението на въздухоплаването, няма как да не се получи проблем. Държавата има интерес да осигури достатъчно добро управление на въздушното пространство, независимо кой управлява летищата.

Редно е да се осигури на авиокомпаниите начин, да могат да си търсят правата с обезщетения от едните или от другите. Но пътниците са закупили билети от авиокомпанията и тя е тази, която следва да ги обезщети.

Проблемът обикновенно е като между строители на МОЛ-ве и жилищни кооперации и капацитета на околните улици и булеварди. Има някаква слаба координация, но общо взето строителите слабо се интересуват, какви проблеми в трафика ще създадат, като се надяват общината да инвестира в по широки улици и булеварди или да организира по добре трафика...

Купувачите на коли, автобуси и камиони също слабо се интересуват какъв е капацитета на пътя и се надяват, че след като си купят кола, някой ще инвестира за да се справи със задръстването което и той е предизвикал с покупката си..

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
1 hour ago, neuromancer said:

Еми да, ама много ясно е дадено, че само по вина на авиокомпанията има обезщетение.

И ако за закъснението е виновно примерно летището - нищо не получаваш, личен опит. В тази връзка много силно се съмнявам авиокомпанията да плаща обезщетение при проблем с капацитета на въздушното пространство.

В случая не говорим за виновно летище, а за забавяне поради претоварен въздушен трафик. Кой е виновен, когато поради задръстване закъснееш от работа, среща или за самолета си? Ти ли си виновен, че не си взел в предвид, че е възможно в този час да има задръстване или общината, която не е разширила булеварда или организирала по добре трафика? Задръстванията харесват или не на авиокомпаниите са дадености с които трябва да се съобразяват. Проблемът е, че не винаги е лесно да изчислиш, кога точно ще се образува задръстване, а и с времето ситуацията се променя...

Връзка към коментар

Ами не ми се спори, просто в случая с летището е далеч по-ясно кой е отговорен, отколкото при въздушното пространство (дали контролерите са малко, дали ситуацията е такава винаги или е моментно състояние, дали не е в резултат на лошо време/стачка/затваряне на възд. пр. на съседна държава, дали авиокомпаниите трябва да вземат капацитета предвид, след като държавата е казала "ок, летете", а капацитетът зависи от държавата...)

Връзка към коментар

Британец потупал по гърба полицейски летищен служител в Египет - хайде в затвора!

 

https://www.independent.co.uk/news/world/africa/british-tourist-egypt-jail-pat-back-police-officer-airport-hurghada-a9336276.html

 

Цитат

A British man has allegedly been arrested and accused of sexual assault for patting a male police officer on the back at an airport in Egypt.

Tony Camoccio was undergoing routine security checks at Hurghada International Airport ahead of his flight home to London on 8 February when the incident took place.

 

  • Шок 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Японската компания IHI INfrastructure Systems Co. Limite, която построи най-големия висящ мост в света Akashi (Япония),  строи в момента  висящ мост  през Дунав  до град Браила. Румъния вече е започнала да получава средства за строителството му от ЕС.  Стойността му е  550 милиона евро, като  363 милиона евро ще бъдат предоставени от различни европейски фондове.  Дължината на моста ще бъде 1,9 км с две ленти във всяка посока.  Завършването на моста е  планирано за март 2022 година.  Строителството на висящият мост над Браила е най-големият обект в пътната инфаструктура на Румъния за последните 30  години.  Ето и видео от строежа https://youtu.be/kHd5y3MpMWk

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Това получих по мейла днес

 

 

7 март - от Пътешественици за Пътешественици

 

За Sofia Travel Fest

 

Sofia Travel Fest e първият Туристически фестивал в България, който ще ви отведе в прекрасния свят на пътешествията.

Еднодневно събитие в което опитни пътешественици и страхотни разказвачи, чрез интерактивни презентации ще Ви  вдъхновят и мотивират да откриете нови места, да преживеете заедно с тях още веднъж преживяното. Ще Ви предоставят ценни съвети и ще ви покажат, че Пътешестването е общодостъпно.

Отделили сме време за една от най-важните части на Sofia Travel Fest – Networking-а , по време на паузите за Ароматно кафе или чай и коктейла след края на презентационната част.

Ще имаме и малки обособени кътчета – изложбени прстранства за продукти и дейности свързани с пътешествията.

 

Какво да очаквате?

 

 

 11 пътешественици

11 завладяващи истории по 30 мин.  - с фокус от личното към пътешествията 

1 късометражен филм

Кафе, Обяд от Food Panda и After party – с време за Networking

 

 

Защо да присъствам? 

 

 

Ви споделим опита и емоцията

 

Ви вдъхновим за нови места и приключения

Ви свържем с други пътешественици

Научите в детайли „Как да планирате пътешествията си“

 

Билети: на този линк: https://sofiatravelfest.bg/tickets/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , dimitrov6 каза:

Билети: на този линк:

@домосед преди няколко дена презентира мероприятието.  Издействал е за магеланците  и промокод за отстъпка от цената на билета.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

За да се справи с намалелия брой туристи в Ангкор, от камбоджанското министерство на икономиката направиха изявление, че удължават валидността на билетите за вход до 25 юни. Еднодневният ще важи два дни, тридневният - пет, седемдневният - десет.

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Един може би неочакван ефект от мерките срещу Covid-19 - Air Tahiti Nui счупиха рекорда за най-дълъг полет. 
Папеете - Париж  - 15575км. 

Air Tahiti Nui has successfully completed the world’s longest flight using a Dreamliner. It’s also the world’s longest flight overall, and the longest domestic flight ever to have taken place. The flight traveled nonstop between Pape’ete in Tahiti and Paris in France, covering 15,715 km in 15 hours and 45 minutes.
 

  • Харесвам 6
  • Шок 3
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
преди 4 часа, Фичо каза:

Това е разбираемо на този етап, но има вариант да бъдат защитени не само компаниите, ако им бъде разрешено невръщането на пари.

Клиента също може да бъде защитен поне минимално - напр. да ползва същия билет след година ли повече за същото място, в същото време или друго подобно ако дестинацията не съществува вече. Комисията засега не е коментирала информацията за полети, които не са зпълнявани при ползването на ситуацията КОВИД !– , без реално такава необходимост да е имало ...

Хитреенето на Райън с двойни цени поставя клиента в твърде неравнопоставено положение, а манкирането на УИЗ не мога да квалифицирам заради липсата яснота или нови правила. Изи започнаха с връщане на пари, после с безплатна промяна, после с ниски цени на билети в зимно и лятно разписание, вече и това го няма или поне не във вида, в който стартира.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 28.03.2020 г. в 14:55, Таньо каза:

Клиента също може да бъде защитен поне минимално - напр. да ползва същия билет след година ли повече за същото място, в същото време или друго подобно ако дестинацията не съществува вече.

Това би било безумие и по никакъв начин правата на пътниците не биха били защитени. 

1. Това би означавало ние като клиенти да финансираме с безлихвени заеми авиокомпаниите за 1 година. Ама искам и аз да ме финансира някой с безлихвен заем... знаеш ли само колко го искам?

2. След една година може компанията изобщо да не съществува, а времето за оспорване на транзакцията би било отдавана отминало. Клиентите да "пият студена вода".

3. Ако маршрутът, който съм закупила вече не се изпълнява от авиокомпанията, аз може да не желая да пътувам с нея - възможно е никой от другите ѝ маршрути да не ми върши работа. Какво ще ги правя тези ваучери тогава...? Пак ще "изгорят" парите, които съм платила. Преди 2 години TAP Portugal ни предлагаха ваучери за полет с тях - обезщетение за закъснелия полет Лисабон - Рио де Жанейро. Предлагаха ни 25% повече от стандартното обезщетение ако ги вземем като ваучери. Ами отказахме, тъй като никога повече няма да пътуваме с тях, камо ли в рамките на 1 година. Не защото съм им сърдита или нещо подобно, а защото нито един от останалите им маршрути не представляваше интерес за нас. Ясно е, че и за компаниите е трудно, но в крайна сметка полетът не се е състоял, клиентът не е получил стоката/услугата, за която е платил и не е длъжен да става кредитор на авиокомпанията.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Това е така и може би не всеки ще има късмета правителството да му спасява задника,  както това ще се случи с много от авиокомпаниите.  

 

За съжаление явно в момента са готови да поемат риск от евентуални съдебни дела в името да спасят малкото  кеш с който разполагат, а за другото после ще му мислят.  На преден план е спасяването на работни места и чисто физическото оцеляване на АК. 

Почти сигурно тече и активен лобизъм в Брюксел за промяна на правилата, така както хърватското председателство уж "невинно"  реши да постави  на дневен ред въпроса с обезщетенията, още преди драмите с коронавируса. 

 

Единственият шанс в повечето случаи е оспорване пред банката, където знаем има шестмесечен срок. Много от хората резервират дори за година напред, та ще изгърмят и по този параграф. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Тенденцията е купуването на самолетен билет да се превърне в еквивалент на това да си клиент на Топлофикация. Вечна любов.

 

@chandni - за безлихвен заем се обърни към нашето правителство, нали стартират такава програма 🤣

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 8 минути , stanimir каза:

Единственият шанс в повечето случаи е оспорване пред банката, където знаем има шестмесечен срок. Много от хората резервират дори за година напред, та ще изгърмят и по този параграф. 

Вече прочетох за 5-6 случая на отказани оспорвания от страна на банки, които са счели, че връщането на ваучер е предостатъчна компенсация. Подозирам, че съвсем скоро отказите ще станат масови.

 

Поне за момента Пейпал защитата все още работи учудващо добре, чрез нея вече си върнах парите за 4 билета (и то от посредници / авиокомпании даващи само ваучери в момента) и чакам за още няколко.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Досадата на ваучерите, е че поне в повечето случаи въобще не са гъвкави. Хубаво, искам да кредитирам компанията, свързан съм емоционално с нея, така съм си избрал. Ама от там се почва:

 

- Този, за който е издаден ваучера задължително да е пътник. Защо?

- За всеки билет се дава ваучер и не може два ваучера да се комбинират в една резервация. Защо?

- Ваучерът не може да се ползва на части. Защо?

- Ваучерът има краен срок. Защо?

 

Да, при някои компании ги няма всички греди, но универсално предложеният ваучер чисто и просто е по-ограничаващ от паричната равностойност, на която пътникът има право по всички правила. Аз разбирам ваучерът като опция да имам нещо като кредит сметка с конкретната авиокомпания, взаимозаменяема за пари. Ама при положение, че орязват гъвкавостта значително, зорлем ме бутат да си искам парите, колкото и както казах да са ми емоционално симпатични.

 

Ако си взема парите мога да купя билет на който си искам, за колкото си искам резервации, да си ги цепя на половинки, третинки и осминки и да си купя билета когато си искам. Допълнителните проценти горница тук-там са добър стимул, но 10-20% отгоре въобще не са достатъчни спрямо предложените ограничения. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 11
Връзка към коментар

То тук в Бразилия правителството официално реши, че може да предлагат ваучери вместо пари и толкова. Като плюс е, че промяната е безплатна (дори разликата в цената не се доплаща, освен в случая, когато билета е за нисък сезон и искаш да го смениш с висок)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.