Прескочи до съдържание

Актуални новини от света на пътешествията


Препоръчани мнения

преди 2 часа, luba_rizova каза:

Не е решено още явно, НО Великобритания обмисляла "контрол" на вход и на туристите (по подобие на НЗ) уж протективно, за мен пък за пари, не че струва кой знае колко, но.. . https://www.actualno.com/europe/velikobritanija-ogranichava-svobodnoto-vlizane-v-stranata-i-na-turistite-news_1598827.html

То и ЕС обмисляше такова нещо, добре че ме подсети. Ама не мога да разбера дали е влязло в сила, май е от 2022.

Естествено за вас в България не се отнася, но за англичаните вероятно

 

ПП от края на 2022 влиза в сила

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Иван Попов
На 27.05.2021 г. в 14:06, Светославов каза:

Така че аз лично съм "за" влак на по-къси разстояния. 

Ванка, от известно време, не отскоро, на жп билетите в Италия  има инфо за въглеродния отпечатък, като за трена  очаквано е най-малък. Та си прав, имат политика в това направление и не от вчера. 

И аз съм за влак за къси разстояния. Няма редене на опашки по летища, от центъра на единия до центъра на другия град и т.н.

Те имат някаква политика (предполагам в цяла Европа), но при нас в Б-я няма да има скоро такова нещо. 

Иначе не съм се загледал на билетите в Италия дали има за въглеродния отпечатък. Благодаря за информацията. 😊

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 27.05.2021 г. в 10:37, Coo каза:

пътническия влак Варна-София на БДЖ за "кратко" пътуване

Дотук палмата на първенството е София - Пловдив за 5 ч. 45 мин. - не август, но късен юни 🙂

Връзка към мнение

Интересна концепция за самолетен салон с две нива! 

https://edition.cnn.com/travel/article/double-decker-airplane-cabin-concepts-crystal-cabin-awards/index.html

Screenshot_20210603_121638.jpg

Редактирано от crazyhorse
Корекция
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 8 минути , crazyhorse каза:

Интрррсна концепция за самолетен салон с две нива! 

https://edition.cnn.com/travel/article/double-decker-airplane-cabin-concepts-crystal-cabin-awards/index.html

Screenshot_20210603_121638.jpg

Сакън! Тогава ще трябва "партера" да са/сме с противогази😇Моля, моля! Стигат ни маските😉

  • Смея се 3
Връзка към мнение
  • 5 месеца по-късно ...
На 10.06.2021 г. в 10:45, crazyhorse каза:

Интересна преработка на Боинг 737 в бар! 

В Ихтиман имаше голф-клуб. Чорбаджията му беше и чорбаджия на АК AIR SOFIA. На входа на клуба имаше Ту-134, преработен и вграден в ресторанта.  Беше доста интересно като идея и изпълнение.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Мексико засилва сигурността в Канкун, след като въоръжени откриха огън на плажа в Канкун от джетове.

 

https://nypost.com/2021/12/10/mexico-to-bolster-security-in-cancun-during-gang-violence-surge/amp/

  • Замислям се 3
Връзка към мнение

Страните от ЕС  са съгласували в четвъртък  9ти декември текст  от изводи, потвърждаващи, че Хърватия изпълнява всички условия за прилагане на Шенгенските  принципи.  На практика чрез текста се подготвя почвата  за  крайното решение за  членството на Хърватия  в Шенгенската зона.

Изводите  са  процедурно необходимо условие  за  приемането на решение за влизане в Шенгенската зона  и отмяна на граничния контрол  по  границата на Хърватия със Словения  и Унгария, а също така  в летищата и пристанищата.

Крайното решение за присъединяване към Шенген може да бъде прието евентуално  след половин година по време на  френското председателство на ЕС и изисква съгласуване от всички шенгенски страни.

 

Източник: цък

 

 

 

В контекста на сегашното противостояние  между Запада и Русия , лично аз вярвам, а не просто се надявам, че  с Хърватия няма да се случи както с България и Румъния, и че през 2022 година и трите страни ще влезем  в шенгенската зона.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към мнение

Новата секция Милано-Париж

От Милано до Париж за около 6 часа. От 18 декември Trenitalia ще гарантира два високоскоростни влака по линията Париж-Лион-Торино-Милано, което ще позволи на хиляди хора да стигнат до френската столица за кратко време с влак.

 

Билетите ще бъдат пуснати в продажба от понеделник, 13 декември на промоционални цени.

( преведено с любезното съдействие на Гугъл преводач)

 

https://www.corriere.it/economia/consumi/cards/frecciarossa-milano-parigi-29-euro-con-sala-riunioni-79-prezzi-servizi/nuova-tratta-milano-parigi_principale.shtml?fbclid=IwAR2Twf_O7vGq5I2OLKPRT-2gZaOKuAf-DoX81YUtSQTxile4DucSqcTV4ZU

 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Туркменистан ще затвори вечно горящата дупка, язък, аз не я видях... Понеже и до Туркменистан не стигнах:(

 

Turkmenistan plans to close its 'Gateway to Hell'
https://www.bbc.com/news/world-asia-59920221
Turkmenistan's president has ordered the extinguishing of the country's "Gateway to Hell", a fire that has been burning for decades in a huge desert gas crater.

Gurbanguly Berdymukhamedov wants it put out for environmental and health reasons, as well as part of efforts to increase gas exports.

  • Шок 5
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Нова цел за колекционерите на посетени столици:

 

Забравете Джакарта, Индонезия ще кръсти новата си столица (в строеж) Нусантра

Строежът ѝ започва тази година след като е бил официално одобрен от парламента днес

 

Indonesia names new capital Nusantara, replacing sinking Jakarta
Government offices will relocate to province of East Kalimantan, easing burden on Java metropolis as it battles environmental problems

Indonesia plans to name its new capital Nusantara, which translates as “archipelago”, when government offices are relocated to the province of East Kalimantan from Jakarta, on the island of Java.

The government hopes it will reduce the burden on Jakarta, a city of 10 million, which is notoriously congested, suffers regular flooding, and is one of the fastest sinking cities in the world due to the over extraction of groundwater. Parts of north Jakarta are falling at an estimated 25cm a year, due to subsidence – including even the seawall designed as a buffer for communities.

Construction could start this year, after a bill on the new capital was approved by parliament on Tuesday.

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/18/indonesia-names-new-capital-nusantara-replacing-sinking-city-of-jakarta

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

След срещата Петков - Ковачевски: Двете столици ще се свържат по въздуха до 60 дни

 

 

Премиерите на България и Северна Македония Кирил Петков и Димитър Ковачевски се разбраха днес на среща в Скопие за общо заседание на двете правителства след седмица в столицата на България.

 

Сътрудничеството ще продължи по работни групи като всяка седмица ще се излиза с някакъв практически резултат. Въздушната линия София - Скопие ще бъде реалност след 60 дни.

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2022/01/18/4303801_sled_sreshtata_petkov_-_kovachevski_dvete_stolici_shte/

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 7 минути , dimitrov6 каза:

След срещата Петков - Ковачевски: Двете столици ще се свържат по въздуха до 60 дни

 

 

Премиерите на България и Северна Македония Кирил Петков и Димитър Ковачевски се разбраха днес на среща в Скопие за общо заседание на двете правителства след седмица в столицата на България.

 

Сътрудничеството ще продължи по работни групи като всяка седмица ще се излиза с някакъв практически резултат. Въздушната линия София - Скопие ще бъде реалност след 60 дни.

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2022/01/18/4303801_sled_sreshtata_petkov_-_kovachevski_dvete_stolici_shte/

Не че нещо, но колко време ще издържи тази линия?

  • Харесвам 1
  • Замислям се 3
Връзка към мнение

На мен по-реалистично ми се струва въздушната линия Скопие-София да се осъществява с пощенски гълъби 🙂 

 

Ако не бъркам на времето имаше едни оптимисти които се пробваха по линията, логично, приключиха набързо. Не виждам какъв директен трафик може да има, а и никое от тези летища не е трансферно.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Основните авиокомпании в САЩ предупредиха, че утре 5G може предизвика хаос с полетите.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2022/01/18/4303879_osnovnite_aviokompanii_v_sasht_preduprediha_che_utre/?fbclid=IwAR25Lawwb-Y6QJCH6LSsgvQeOEb0ekRF3GQtc3eRun9od1hmG5uhma5aIio

  • Шок 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, dimitrov6 каза:

След срещата Петков - Ковачевски: Двете столици ще се свържат по въздуха до 60 дни

Любимият номер на политиците, когато трябва да отчитат международна дейност, е откриване на самолетна линия. :grin:

 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Точно сега София-Скопие по въздух изглежда утопия. Но линията изобщо не е лишена от смисъл с оглед на инфраструктурния батак по отсечката. В едни по-добри времена между Скопие и София оперираха по 8 автобуса дневно, пътуването траеше 6 часа (случвало се е и повече) и не си спомням някога да съм се возил в автобус, който да нерека "полупразен"

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
1 hour ago, Фил said:

Любимият номер на политиците, когато трябва да отчитат международна дейност, е откриване на самолетна линия. :grin:

 

А може би точно сега ще се получи , друг е въпросът колко ще издържи и дали е икономически целесъобразно.

Натискът върху България е огромен и ще трябва да положим усилия ,било то и с цената на известни финансови загуби. Дано само с тях се размине.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 16 часа, stanimir каза:

друг е въпросът колко ще издържи и дали е икономически целесъобразно.

Информацията е, че в първите месеци линията ще се дотира от държавата. В условия на тотален хаос и предстояща икономическа криза да дотираш безсмислени линии със средства на данъкоплатците е постижимо само от популистка партия, доказано неспособна да управлява страната. Но, не е виновен нито този, който при официална среща не знае кога да закопчее и кога да разкопчае копчето на сакото, нито пък упражняващите се в управление на държава, а онези, които им дадоха тази възможност...

  • Харесвам 3
  • Браво 3
Връзка към мнение

Като започнат да изпълняват полета с екипаж повече от пътниците ще обърнат плочата. И ще има "що ги ручахме жабетата". 

Би имало смисъл ако направят една верижка - София - Белград - Скопие - Тирана - София. Или част от нея. Ще успеят да понапълнят един ATR. Иначе е кауза пердута. Работи за ден до пладне. Както и линията до Русе, де. 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към мнение
Светославов
преди 4 минути , дядо Пепи каза:

Като започнат да изпълняват полета с екипаж повече от пътниците ще обърнат плочата. И ще има "що ги ручахме жабетата". 

Би имало смисъл ако направят една верижка - София - Белград - Скопие - Тирана - София. Или част от нея. Ще успеят да понапълнят един ATR. Иначе е кауза пердута. Работи за ден до пладне. 

Един познат летеше по нея по мътните времена. Та контингента бил като в "секс, наркотици и ..." но вместо рокендрол имало други играчки за непораснали лапета. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.