Прескочи до съдържание

Актуални новини от света на пътешествията


Препоръчани мнения

Друга некоректна практика е да обявяват официално канселиране в последния възможен момент  с надеждата пътниците сами да пожелаят това.  

Това при положение че полетите не са налични в продажба,  и много преди това е ясно че няма да бъдат изпълнявани. 

 

Тук не визирам Wizz, които знаем ще летят до последен лев... опа дъх. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Георги Матеев

Донякъде е разбираемо. Бизнес моделът на цялата травъл индустрия е изграден малко на пирамидален принцип. Събираш пари от клиентите срещу обещание за бъдеща услуга, като с оборотния кеш плащаш текущи разходи, и това го повтаряш до безкрай.

 

В момента, в който хиляди хора едновременно си поискат обратно парите, в комбинация с почти секналите приходи - и всички авиокомпании / посредници клякат поради липса на достатъчно кеш. Ситуацията напомня на класически bank run, който е способен да фалира всяка банка в рамките на дни.

 

Триковете и некоректните практики на авиокомпаниите само ще се увеличават, а за евентуален кеш рефънд дори сега вече се чака с месеци... Докато съответната компания успее да генерира пари от настоящи продажби, с които да изчисти стари задължения.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

По подобие на директният полет ( в едната посока) Таити - Париж ,  в момента се осъществява най-дългият полет - този на австриийските авиолинии Виена - Сидни , 17 часа , 9918 мили с 500 мили повече от Нюърк - Сингапур . Самолета е празен в тази посока , в Сидни ще евакуира австрийски граждани и на връщане ще спре в Пенанг за дозареждане и евакуиране на още пътници ...

 

F0B03669-23D0-432E-AAA2-3043AEB343D8.jpeg.de81612717bef60bd35ac5d552c1cf35.jpeg

 

 

FA3D68EC-D4A2-4AB2-A1C6-6EC2967ACEAC.gif.8416475a889e4661a12be05a6b8fb937.gif

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар

Авиокомпаниите вече изпитват крещяща необходимост от кеш, в последните дни цените на офертите за есента и зимата в Северна и Южна Америка са ударили дъното на дъното , няколко примера :

 

JFK - Aruba 155$
JFK - Cartagena 189$
JFK - SCL 250$ (LATAM )
LAX - SCL 188$
JFK - Cancun 112$ (Delta)

 

 

Най-агресивни с ниските цени са JetBlue, AA, Copa , LATAM..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 1 час, stanislavpp каза:

Авиокомпаниите вече изпитват крещяща необходимост от кеш, в последните дни цените на офертите за есента и зимата в Северна и Южна Америка са ударили дъното на дъното , няколко примера :

 

JFK - Aruba 155$
JFK - Cartagena 189$
JFK - SCL 250$ (LATAM )
LAX - SCL 188$
JFK - Cancun 112$ (Delta)

 

 

Най-агресивни с ниските цени са JetBlue, AA, Copa , LATAM..

АА са единствените, които ми върнаха парите за билета по картата. Обяснимо е, че са им празни сметките.

Връзка към коментар
На 29.03.2020 г. в 19:25, stanimir каза:

Друга некоректна практика е да обявяват официално канселиране в последния възможен момент  с надеждата пътниците сами да пожелаят това.  

Това при положение че полетите не са налични в продажба,  и много преди това е ясно че няма да бъдат изпълнявани. 

 

Тук не визирам Wizz, които знаем ще летят до последен лев... опа дъх. 

Точно такъв номер Луфтханза ни извъртяха на нас - изпратиха ни съобщение на мейла че полета е анулиран в 17.50 в петък (полета беше в неделя) , с искане да звъннем в call центъра който обаче работи от понеделник до петък, от 09.00 до 17.30. Сега като си поисках парите за неизползваните части от билетите уж писаха че ще ги върнат ама не сега, а някога. Да не говорим че се наложи да си купим други билети за да се приберем. 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Вчера фалира десетия най-големият туроператор в Унгария и най-големият водещ унгарски туристи в България. Най-вероятно е това лято да няма никакви чартери към България от Унгария независимо от регулациите.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...

Докато целия процес по ресертифицирането на 737 MAX продължава да върви "бавно и полека", в американския сенат се появи план за реформиране на регулатора (FAA), което със сигурност е нещо, което трябва да се случи и то не само на думи.

 

Key poins:

 

- Putting the FAA “back in the driver’s seat” - eliminating the ability of aircraft makers like Boeing to unduly influence the certification process. 

 

- Preventing “undue pressure... or instances of perceived regulatory coziness or other failures to maintain independence between the FAA and” Boeing employees conducting certification tasks.

 

- Аddressing concerns about “human factors” - the cumulative impact new technologies may have on pilot response, consult outside experts and notify other international regulators and encourage them to make evaluations.

 

 

U.S. senators draft plan to reform new plane design approvals after 737 MAX crashes
https://www.cnbc.com/2020/06/12/us-senators-draft-plan-to-reform-new-plane-design-approvals-after-737-max-crashes.html 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Авиокомпании ловят клиенти с евтини билети

Цените им обаче може да нараснат бързо с увеличаването на търсенето

 

Европейските авиокомпании предлагат привлекателни отстъпки на хора, които искат да избягат от месеците на коронавирусна блокада. Цените на билетите обаче може да нараснат бързо с увеличаването на търсенето, пише Bloomberg.
Авиопревозвачите предлагат промоционални цени за лятото в момент, когато самолетите им се връщат в небето за първи път от края на март или началото на април.
Ryanair Holdings предлага пътувания в двете посоки от летище „Станстед“ в Лондон до Севиля, Испания, в средата на юли за 20 паунда (25 долара) или до Триест в Италия за 50 паунда. Средната цена на двупосочния билет на нискотарифната авиокомпания миналата година беше 74 евро (83 долара).
„Сега е страхотно време да си потребител. Можете да постигнете страхотни сделки. Авиокомпаниите опитват да запълнят самолетите си това лято“, коментира анализаторът Марк Мандука от Citigroup в Лондон.
Цените на пътуванията този и следващия месец ще са с около 14% по-ниски спрямо миналата година и с около 10% за август, сочат данни на компанията Skytra.

Колко трайни ще са тези оферти зависи от това доколко бързо ще се отърсят хората от безпокойството си от вируса и ще стабилизират собствените си финанси, както и доколко капацитетът на авиокомпаниите ще отговори на търсенето. Ще е необходима дисциплина, за да се запази контролът върху цените и да се предотврати пълномащабна ценова война.
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри съобщи, че европейските авиокомпании, стремящи се към пазарен дял след пандемията, може да се впуснат в ценова война.
Докато Ryanair се хвали с изгодните си цени, данни на UBS сочат, че ирландската компания е в най-добри позиции да подложи на натиск конкурентите си. Цените й растат с около 20% през юли и август спрямо миналата  година, докато при повечето други авиокомпании е регистриран спад.
Други нискотарифни авиокомпании като EasyJet и Wizz Air Holdings, които възстановиха услугите си в Западна Европа тази седмица, не изглеждат особено ентусиазирани да се впуснат в ценово съревнование в момент, когато европейските потребители имат притеснения, надхвърлящи цената на билетите.

Необичайното в настоящата ситуация е, че авиокомпаниите на практика започват от нулата, след като загубиха продажби за няколко месеца, които щяха стабилно да запълнят летните им графици преди началото на оживения сезон тази година.
Това може да ограничи степента, в която могат да вземат повече пари за обичайно късни резервации – билети, закупени три дни преди полета, сега съставляват 41% от продажбите, сочат данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА). Асоциацията допълни, че доверието на потребителите в пътуванията по въздух е намаляло от април насам.
Мандука от Citigroup прогнозира, че Ryanair ще намали цените на билетите през идните месеци, но все пак самолетите й ще летят с три четвърти запълнен капацитет, тъй като хората се въздържат от възобновяване на пътуванията. Цените може да не се възстановят напълно до лятото на 2023 г., допълва той.
Азия може да даде представа как ще се развиват полетите и цените в Европа, тъй като регионът, от който започна коронавирусната пандемия вече започна предпазливо възобновяване на пътуванията.

Авиопревозвачите на континента предлагат промоции, за да привлекат хората да се върнат на борда, като нискотарифната авиокомпания AirAsia Group предлага неограничени полети между 16 малайзийски градове до март 2021 г. за 93 долара. Korean Air Lines дава отстъпка от 15% за международни полети през идните две години, ако са резервирани до 31 май.
Както в Азиатско-тихоокеанския регион, така и в САЩ, където полетите никога не са спирали толкова цялостно, колкото в много европейски страни, данните на Skytra показват, че цените на билетите се повишават за юли и август на годишна основа след спада от съответно около 22% и 12% през юни.

 

https://www.pariteni.bg/novini/transport/aviokompanii-loviat-klienti-s-evtini-bileti-235470

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

https://www.bbc.com/news/world-africa-53257512

 

Тоя път не е антракс и изглежда, че болестта, каквато и да е, засяга само слоновете. 

Но все пак е добре да се следи ситуацията, ако някой планира сафари в делтата на Окаванго. 

Че Ботсвана пък е от малкото отворени държави в Африка...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Една голяма стъпка за Боинг и никаква за човечеството, но пък може би се приближаваме към дългоочакваното завръщане... 

 

FAA COMPLETES BOEING 737 MAX RECERTIFICATION FLIGHTS
https://airwaysmag.com/industry/faa-completes-boeing-737-max-recertification-flights/

 

Next Boeing 737 MAX Government Test Flight Scheduled for Coming Days
https://apkmetro.com/next-boeing-737-max-government-test-flight-scheduled-for-coming-days/

 

 

 

Challenge: Kой първи от форума ще се качи отново на 737 MAX? На мен желание не ми липсва, но не знам до колко това може да се планира... и разбира се @Георги ще награди отличилия се магеланец с ключодържател-самолетче. :grin:  

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар

Обединените арабски емирства пускат нова авиокомпания

Air Arabia Abu Dhabi will begin flying on July 14, with the first flight bound for Alexandria, Egypt. Air Arabia

 

Еър Арабия Абу Даби (Air Arabia Abu Dhabi) ще започне дейност на 14 юли с директни полети от столицата на Обединените арабски емирства (ОАЕ) - Абу Даби, до Александрия и Сохаг в Египет, съобщи днес в Туитър компанията, цитирана от Ройтерс и местни медии.

Това е най-новата авиокомпания на ОАЕ, отбеляза "Гълф нюз".

Тя е смесено дружество на Еър Арабия (Air Arabia), която е единственият листван на борсата превозвач от ОАЕ, и на държавната авиокомпания на Абу Даби - Етихад еъруейз (Etihad Airways).

"В тези извънредни времена, сме много горди да пуснем Еър Арабия Абу Даби, първия нискотарифен превозвач на столицата", коментира Тони Дъглас, главен изпълнителен директор на Етихад авиейшън груп (Etihad Aviation Group).

 

За повече инфо цък (на български език) или цък (на английски език) 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Wizz and Ryanair are bumping heads about the name Buzz
https://airlinegeeks.com/2020/07/08/wizz-air-takes-legal-action-against-ryanair-over-buzz-brand/ 

 

While the original ruling has not been reported and is not public, ch-aviation understands from sources in the Hungarian aviation industry that Wizz Air has sought to block its rival low-cost carrier from using the Buzz brand due to the alleged similarity to Wizz Air's own name.

Вие си изберете страна по симпатия, a корицата на френския комикс от 2006 само наивно щтрихира ситуацията. :scratch_one-s_head:

 

wizzbuzz.jpg.0c387b5e67c6c8f136de1aba411b73cd.jpg

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Случаят с въздушната блокада на Катар търпи развитие, благоприятно за катарците: https://loyaltylobby.com/2020/07/15/icj-rules-in-qatars-favor-to-give-icao-authority-to-decide-over-gulf-airspace-blockade

 

Съдът в Хага е постановил, че е в юрисдикцията на ICAO да вземе решение по този случай и като че ли се очаква организацията да се изкаже в полза на Катар, тоест блокадата на въздушното пространство да падне. Само дано не им отнеме години и на тях, за да се произнесат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Emirates са добавили към билетите си иначе стандартна застраховка, която включва медицински разходи, 2 седмици под карантина и евентуално в най-лошия случай и погребение, а някой е направил безвкусна сензация от това... :nea:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/koppel-raakt-thuis-besmet-met-malaria-en-sterft-uitzonderlijke-geisoleerde-situatie~a6590f86/

 

 

Двойка се заразява с малария у дома и умира: „Изключителна, изолирана ситуация“
Двойка от Кампенхаут почина преди две седмици от тропическата болест малария. Агенцията за грижи и здраве на правителството на Фламандия и Институтът по тропическа медицина (ITM) разследват инфекциите. "Това е изключителна, изолирана ситуация", казаха те на пресконференция в общината.
„Двойката със сигурност е починала от тропически вариант, най-лошият вариант“, обяснява Йорис Муунс, говорител на Агенцията за грижи и здраве. „Това е вариант, който не е заспал за дълго. Инкубационният период е седем дни. Следователно курсът е много бърз, със фатални последици. "
„Двойката не е пътувала или е била посещавана от завръщащи се пътници. Единствената правдоподобна хипотеза е, че комарът е дошъл от летищата Завентем или Мелсбрук, които са на няколко километра от дома на двойката. Струва ни се единственото възможно обяснение, че комарът е попаднал на летището през товарна зона на самолет и така е попаднал случайно в къщата “, продължава Moonens.

Без допълнителна опасност
„Тук във Фландрия има само един случай на местна инфекция през 2014 г. Това е много изключително събитие. Тук няма допълнителна опасност. Така че хората не трябва да се притесняват. Ако някой друг вече беше ужилен, този човек щеше да е болен дълго време. Нямаше да остане незабелязано ”, добавя Moonens.

Инфекциите вероятно са се случили в средата на септември. Тогава все още беше достатъчно топло, за да може екзотичен маларичен комар да оцелее временно. Самият комар не може да оцелее през студеното време през последните седмици. Така че тя почти сигурно е мъртва. Изследователи от Института по тропическа медицина (ITM) ще търсят комари и ларви на комари в района през следващата седмица, за да разберат кои видове се срещат.
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.