Прескочи до съдържание

Автомобили под наем - пълни инструкции. Много подробни.


Препоръчани мнения

На 16.04.2024 г. в 6:44, backpacking.southamerica каза:

Относно застраховката от посредник, до колкото виждам, booking също работят със застрахователна фирма - в този ред на мисли не е ли същото дали съм направил застраховката там или при съвсем външен застраховател?

Да, същото е.

На 16.04.2024 г. в 6:11, backpacking.southamerica каза:

в сайта на booking няма никаква информация колко би струвала допълнителната застраховка на място и предполагам е възможно да бъде доста по-скъпа

Колкото излиза застраховката директно с компанията, толкова ще излезе ако имаш резервация през посредник и платиш за застраховка от компанията.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
backpacking.southamerica
преди 1 час, neuromancer каза:

Да, същото е.

Колкото излиза застраховката директно с компанията, толкова ще излезе ако имаш резервация през посредник и платиш за застраховка от компанията.

Благодаря за информацията. До колкото разбирам, в такъв случай единственият минус е, че при външна застраховка ще дам голям депозит, който все пак до някъде се рискува.

Връзка към коментар

депозита не ми пречи лично на мен, по-скоро ако има проблем ще трябва да си платиш всичко, и после си искаш парите от застрахователя

при пълна застраховка от рентакар компанията просто все едно нищо не е станало

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
backpacking.southamerica
преди 6 минути , neuromancer каза:

депозита не ми пречи лично на мен, по-скоро ако има проблем ще трябва да си платиш всичко, и после си искаш парите от застрахователя

при пълна застраховка от рентакар компанията просто все едно нищо не е станало

А смятате ли, че има голям риск външната компания да не одобри някакви щети?

Връзка към коментар
преди 12 минути , backpacking.southamerica каза:

А смятате ли, че има голям риск външната компания да не одобри някакви щети?

Трудно може да се отговори на този въпрос, защото всеки казус си е специфичен. Ако например пиеш 2 бири и катастрофираш няма да е виновна нито фирмата отдаваща колата, нито външния застраховател, че ще си покриеш всичките щети.

Като цяло имахме вече няколко случая докладвани във форума на изплатени щети от worldwideinsure без много да се разправят и да си търсят повод да не платят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 26 минути , backpacking.southamerica каза:

А смятате ли, че има голям риск външната компания да не одобри някакви щети?

ами не мисля, че има голям риск, ама все пак не трябва да се прекалява и да се вършат глупости, тогава и директна застраховка няма да помогне

по-скоро си е разправия, документация и плащане на някаква сума, макар и временно

Връзка към коментар

Според вас има ли шанс фирма за коли под наем да вземе повече от 300 евро от депозита при спукана гума?

Чета в условията на worldwideinsurе, че покриват до 300 евро за гуми, а депозитът на фирмата за коли, която гледам, е 700 евро. Става въпрос за нисък клас кола, но се колебая дали няма опасност да искат да вземат повече от 300 евро за такава щета.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, mary_shery каза:

Според вас има ли шанс фирма за коли под наем да вземе повече от 300 евро от депозита при спукана гума?

Чета в условията на worldwideinsurе, че покриват до 300 евро за гуми, а депозитът на фирмата за коли, която гледам, е 700 евро. Става въпрос за нисък клас кола, но се колебая дали няма опасност да искат да вземат повече от 300 евро за такава щета.

Ако е само гума без джанта, ще си купиш поне 2 нови за тези пари 300€ и ще си ги смениш ти.

 

Връзка към коментар

Ако се притеснявате, спирате на гумаджийница, плащате поправката и никой няма да знае какво е ставало. Ако искате по лесния начин - през фирмата, но каква цена ще даде няма как да знаем. Би трябвало да не товари многократно над сумата, но кой знае.

Връзка към коментар
преди 42 минути , neuromancer каза:

Ако се притеснявате, спирате на гумаджийница, плащате поправката и никой няма да знае какво е ставало.

А външната застраховка би ли поела плащането за този ремонт, виждайки фактура на трета страна, а не на рентал фирмата? Мисля си, че не би трябвало да одобрят този разход, но просто си разсъждавам...

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте, предстои ми пътуване за около две седмици до САЩ,  ще кацнем на летището във  Phoenix AZ, от там искаме да наемем кола под наем за да посетим Лас Вегас и националните паркове във Юта . Срокът за наемане е 5 или 6 дни. За 1-ви път ще посещаваме САЩ , кредитните ни карти нямат застраховки за автомобили, от изчетеното до тук съм се спрял на наемане директно от фирмата за Рент а кар. Държа да имам застраховка с Нулево самоучастие и да мога да посетя щата Невада и ЮТА , че някои компании имат и ограничения. Засега съм се спрял на EUROPCAR и HERTZ , от това което намерих стигнах до извода ,че са най-евтини спрямо това което предлагат. Ще ви приложа скрийншотове от пробната ми ресезрвация. Притеснява ме малко ,че на EUROPCAR  цените имат доста разлика спрямо всички други компании, другото е че в САЩ колата се наема през сайта на EUROPCAR, а се взима от FOX rent-a-car ( това дали ще е проблем ?). Колебая се дали EUROPCAR или HERTZ ?

 

europcar.jpg.cb840befb83466162fa299be161d3c6b.jpg

 

europcar01.jpg.e245f8e0b997ec68f1b9760c128d712d.jpg

 

europcar1.jpg.16d3166b0bc1869e82b552006031b188.jpg

 

europcar2.jpg.05a465952c2d81c89f38da0135ef626f.jpg

 

 

 

europcar3.jpg.d16ba79935e761bcda458cc58eba2b46.jpg

 

При HERTZ нещата изглеждат така: Има включена застраховка която се води Protect the Car - Loss Damage Waiver която не мога да разбера освобождава ли ме от самоучастие и отново ли няма да дължа нищо. При HERTZ  се доплаща за допълнителен шофьор, но това не ме притеснява.

 

1841481386_hertz3.jpg.bdc01c31a51f4b8c61ca4981658e0283.jpg

 

184758331_hertz2.jpg.1a76adc5f03b7ce7d024719df71f0071.jpg

 

Връзка към коментар
На 12.05.2024 г. в 13:08, predator2000 каза:

Здравейте, предстои ми пътуване за около две седмици до САЩ,  ще кацнем на летището във  Phoenix AZ, от там искаме да наемем кола под наем за да посетим Лас Вегас и националните паркове във Юта . Срокът за наемане е 5 или 6 дни. За 1-ви път ще посещаваме САЩ , кредитните ни карти нямат застраховки за автомобили, от изчетеното до тук съм се спрял на наемане директно от фирмата за Рент а кар. Държа да имам застраховка с Нулево самоучастие и да мога да посетя щата Невада и ЮТА , че някои компании имат и ограничения. Засега съм се спрял на EUROPCAR и HERTZ , от това което намерих стигнах до извода ,че са най-евтини спрямо това което предлагат. Ще ви приложа скрийншотове от пробната ми ресезрвация. Притеснява ме малко ,че на EUROPCAR  цените имат доста разлика спрямо всички други компании, другото е че в САЩ колата се наема през сайта на EUROPCAR, а се взима от FOX rent-a-car ( това дали ще е проблем ?). Колебая се дали EUROPCAR или HERTZ ?

 

europcar.jpg.cb840befb83466162fa299be161d3c6b.jpg

 

europcar01.jpg.e245f8e0b997ec68f1b9760c128d712d.jpg

 

europcar1.jpg.16d3166b0bc1869e82b552006031b188.jpg

 

europcar2.jpg.05a465952c2d81c89f38da0135ef626f.jpg

 

 

 

europcar3.jpg.d16ba79935e761bcda458cc58eba2b46.jpg

 

При HERTZ нещата изглеждат така: Има включена застраховка която се води Protect the Car - Loss Damage Waiver която не мога да разбера освобождава ли ме от самоучастие и отново ли няма да дължа нищо. При HERTZ  се доплаща за допълнителен шофьор, но това не ме притеснява.

 

1841481386_hertz3.jpg.bdc01c31a51f4b8c61ca4981658e0283.jpg

 

184758331_hertz2.jpg.1a76adc5f03b7ce7d024719df71f0071.jpg

 

Само гледай да си избрал/а правилно националността си, друга греда едва ли ще има. Това, че резервираш от Europcar, а се взима от Fox, не е проблем, много локации работят с 5-6 бранда едновременно, по-скоро бих проверил дали в сайта на Фокс подобен наем няма да е чувствително по-евтин. 

 

Иначе и двете фирми - Europcar и Hertz са премиум брандовете на големите корпорации под тях, така че хипотетичния риск с тях е сведен до минимум, но винаги може и да го има. От двете при еднакви условия, бих избрал по-евтината. 

Връзка към коментар

Искам да наема кола за 34 дни в Испания. Намирам колата, но се чудя дали бих могъл евентуално да я върна един ден по рано. Проблема, е че полета е в 9:20, а гишето на FireFly на летище Севиля отваря в 8 часа , като преди това трябва да пътувам едни 220 км и ако нещо се закучи може да си изтърва полета. Дали бих могъл опционално да върна колата на предния ден, а сутринта ще се придвижа до летището по някакъв начин? Някой има ли опит с по ранно връщане на автомобил? Аз лично съм връщал неведнъж по късно, както и някой друг час по рано, но до сега не съм се замислял дали може цял ден по рано да се върне автомобила.

Връзка към коментар

не виждам защо да не я върнеш предния ден, какъв опит искаш? връщаш и край, стига да е отворено. Или още като резервираш резервираш до предната вечер, но не е задължително. Или се чудиш как се стига до летището без кола.

Връзка към коментар
преди 3 часа, neuromancer каза:

не виждам защо да не я върнеш предния ден, какъв опит искаш? връщаш и край, стига да е отворено. Или още като резервираш резервираш до предната вечер, но не е задължително. Или се чудиш как се стига до летището без кола.

Ами ако някой го е правил да потвърди... и на мен ми се струва, че не би трябвало да е проблем, ама знам ли какво може да не съм дочел... 

 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Shlosera каза:

Ами ако някой го е правил да потвърди... и на мен ми се струва, че не би трябвало да е проблем, ама знам ли какво може да не съм дочел... 

 

Няма проблем. Даже го пише в техните условия, с уговорката, че не дължат връщане на пари за неизползвания период.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Връщал съм автомобили по-рано многократно (предишният ден ) , заради ограниченото работно време на някои офиси (извън летищата са типично  до 18.00, а през уикендите до 15.00 ) . Нула проблеми , но винаги снимам обстойно автомобила след паркирането му .

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Имаме следния казус. Резервирахме кола за Летище Вроцлав за три дни през Ryanair - приблизителна сума от 86 евра от Budget. Винаги сме резервирали с тях и досега не сме имали проблеми. Полетът ни на отиване закъснява с 45 минути и вместо в 20.30, пристигаме на летището в 21.15. С кацането на самолета получавам SMS за пропуснато обаждане от полски номер в 20.58 ч. - от Budget са ми звъняли. На място разбираме, че офисът им затваря в 21.00 ч. и реално няма кой да ни даде кола. Всички други офиси на другите фирми работеха, звъняхме на номера многократно, звъняхме и на обслужване на клиенти, но така и не вдигна никой. В крайна сметка си взема кола на място със Sixt и платихме 255 евро (с пълна застраховка и т.н.). Бяхме три дни във Вроцлав, никой от Budget не ни се обади дори на следващия ден да попита защо не сме си взели колата, ще я взимаме ли и т.н. 

 

Писахме им на мейла (полския) и получихме някакъв референтен номер, който обещава, че разглеждат случая, но искаме поне сумата за резервацията да ни върнат, след като не са ни предоставили услугата. Разбираме, че трябваше да проверим, че офисът затваря точно в 21 ч. и да предвидим възможността за закъснение на полета, това си ни е обеца на ухото, но и тяхното е пълно безобразие при положение, че в офиса им с големи букви пише, че при закъснение на полет и потвърдена резервация (каквато ние имаме), са длъжни да ни изчакат. 

 

Писах и на Раянер на мейла специално за rent a car и очаквам да върнат и те - писаха, че не можели да открият резервацията по този номер, та им прикачих и PDF с потвърдения ваучер. 

 

Въпросът е дали да чакам да се опитам да се разправям с Budget/Ryanair или да пускам директно клейм към банката през кредитната карта за неполучена услуга? Или ще е по-добре да докажа, че съм се опитал да си искам парите обратно от компанията и те са ме игнорирали и отказали? 

 

Някой имал ли е подобен казус? 

Връзка към коментар

Не ми се е случвало ( все още ) да не ме изчакат . Клейм към банката може да пуснеш след като си направил вече комуникация с провайдера за рифанд. Аз обикновено изчаквам две седмици за отговор и при липса на такъв , пускам чарджбек . 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Привет! 

 

Имам няколко въпроса и ще съм много благодарен, ако ми помогнете! Предстои  ни пътуване до Флоренция/Тоскана в края на август. Решил съм да наема кола за три дни от Флоренция. Спрял съм се на Avis. В официалният им сайт- avis.com, не мога да добавя застраховка с пълно покритие, без самоучастие. В италианскитя такъв, намирам няколко типа покритие, но не мога да се ориентирам, каква е разликата между Super Cover  и Avis Inclusive. В тази връзка, въпросите са следните: Мога ли да добява пълна застраховка без самоучастие, на гишето на летищото и каква точно да бъде тя? За информация Super cover, е близо 40 евро по-скъпа от Avis Inclusive 

image.png.d6fac849ac80d11cf941eb723058d061.png

 

В Sicily by car, намерих по-добра цена с най-високото ниво на застрахователно покритие предлагано от компанията, но не намирам никъде информация има ли самоучастие при тази застраховка и ако има, в какъв размере. 

Ще са радвам, ако получа отговор на въпроса, дали при Super Gold protection има самоучастие при евентуално застрахователно събитие?

 

Предварително благодаря за съдействието

Връзка към коментар

В официалният сайт е включен CDW + TPL в цената , явно няма самоучастие и затова не ти дава подобна опция.

 

В сайта на франчазьора се виждат различни опции , в базовата има самоучастие , в другите няма .

 

Разликата между покритията , за които питаш ще се видят и в details . При мен не излиза опция за Авис Инклузив и мога да те подведа .

Връзка към коментар

Здравейте, аз също като доста от питащите тук, поизчетох доста из форума и къде ли не още и накрая се престраших да резервирам през платформа ... факторът "цена" повлия спрямо цените директно от сайта на компанията. В крайна сметка запазих през Carjet с изпълнител Sicily by Car.В офертата пише, че е Zero Excess и единствено се взима 100 Евро депозит, което би трябвало да означава, че в случай на повреда/кражба на колата, мога да изгоря с тези 100 евро, поправете ме ако греша? Търсих доста в сайта им за информация, писах им на съпорта, но не ми отговориха конкретно на въпроса дали ще ме таксуват или не...може би нарочно. Допълнително си направих и застраховка за целия период на наем към Worldwideinsure, ей така за още един слой спокойствие, но това към Carjet ме чопли, понеже никъде не пише ясно дали мога да очаквам да ме таксуват в случай на щета/кражба. Някой по-запознат може ли да внесе яснота по темата ако е имал опит с подобни оферти през Carjet?

Screenshot 2024-05-30 at 1.01.53.png

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.