П.Кръстев Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 (редактирано) Пускам нова тема във връзка с тази услуга с идеята да синтезираме тук нужната информация за тези, които се чудят дали има смисъл да се активира този код или не. Услугата представлява следното: за сайтове, участващи в програми като MasterCard Secure Code и Verified by Visa се изисква допълнителна верификация, като се изпраща СМС на посочен от вас номер, който се въвежда на страницата за плащане. Плащане към тези търговци не може да се извърши ако нямате активирана тази услуга. Обикновено заяваление може да се подаде чрез платформите за онлайн банкиране - пога да гарантирам за Райфайзен, а Duke потвърди и за ПИБ, като при тях има и опцията да се изключва/включва срещу такса от 0,10лв. При РББ изключването става само на място. Това, което ме накара да пусна темата е, че преди време имаше дискусии, че всъщност активирането на 3D код освобождава банката от отговорност за извършено неправомерно плащане и загубите трябва да бъдат покрити от картодържателя. Ето и цитат от общите условия на РББ: Въвеждането на кода за потвърждаване на плащането е допълнителна идентификация, освен въвеждането на CVV2/CVC2 кода от Картата. Банката не носи отговорност и понесените загуби са за сметка на Картодържателя в случай на неправомерно използване на Картата в интернет след узнаване на кода за потвърждаване от трети лица Всъщност узнаването на кода от 3те лица би станало доста трудно, при положение, че се праща на телефонен номер и за всяко плащане този код е различен. Още нещо - тук Duke споменава, че му е било отказано плащане към Виетнамскието авиолинии при активирана услуга 3Д код. Тук не виждам каква е връзката - по принцип в сайтове, които не участват в програмите на Mastercard, Visa etc, не би трябвало да има проблем. Това е за което се сещам в момента, ако някой има какво да добави.... особено подозрителен ми е въпроса с освобождаването от отговорност при активирана услуга за 3Д код. Редактирано 15 март, 2016 от П.Кръстев Връзка към коментар
T.E.Lawrence Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Аз имах проблем с райфайзен при всякакви плащания без активиран 3д код. Абсолютно нищо не можех да платя, без да е активиран. 1 Връзка към коментар
Климент Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Зависи как е реализиран 3D кода. ОББ например не пращат код с SMS, а просто трябва да въведеш още една парола на тяхна страница. ( В следствие на което ми зависна поръчка в ЕМАГ защото нещо не бяха оправили рутирането на страниците между 2та сайта) Връзка към коментар
Пожето Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 В Банка ДСК също е статичен 3D secure кода, не се получава на SMS, а е допълнителна парола, която можеш да променяш през интернет банкирането. Връзка към коментар
Nati Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Аз съм на Unicredit и имам също такава допълнителна парола, която мога да я сменям на някой от банкоматите. Малко е кофти тая парола, защото е супер дълга и не може да се запомни Връзка към коментар
Duke Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Още нещо - тук Duke споменава, че му е било отказано плащане към Виетнамскието авиолинии при активирана услуга 3Д код. Тук не виждам каква е връзката - по принцип в сайтове, които не участват в програмите на Mastercard, Visa etc, не би трябвало да има проблем. Не става въпрос за отказ, а по-скоро за комуникационна грешка. Нещо системите не се разбираха и транзакцията не минаваше. Странно, но нито виетнамците, нито нашите се усетиха да ми предложат да премахна за момент 3D-то. Някакво шесто чувство ме накара да го направя и нещата се получиха. Пак да повторя, за повече от десет години активно онлайн пазаруване на стоки, доставки и услуги с карти на ПИБ, това се случи за първи път... Това е за което се сещам в момента, ако някой има какво да добави.... особено подозрителен ми е въпроса с освобождаването от отговорност при активирана услуга за 3Д код. Спомням си, че дискутирахме този въпрос във връзка с поставен казус тук във форума. Ако не се лъжа общите условия на ПИБ след влязло в сила съдебно решение (или решение на КЗК, не помня точно) бяха променени и очевидното несъответствие между текст и идея заложена в 3D отстранено... Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 15 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 15 март, 2016 (редактирано) Спомням си, че дискутирахме този въпрос във връзка с поставен казус тук във форума. Ако не се лъжа общите условия на ПИБ след влязло в сила съдебно решение (или решение на КЗК, не помня точно) бяха променени и очевидното несъответствие между текст и идея заложена в 3D отстранено... Поразрових се малко и в Общи условия за ползване на услугата 3D сигурност на карти на ПИБ. Ето какво пише там: Банката не поема отговорност за съдържанието на сайтовете, включително за каквато и да е реклама извършвана на тези сайтове, за съдържанието на продукти, стоки или материали или услуги, нито за каквито и да е щети, загуби или причинени вреди на Оправомощения ползвател или такива, които могат да бъдат причинени от или във връзка с използването на Карта за плащания през интернет при Търговци, участници в Програмите. Редактирано 15 март, 2016 от П.Кръстев Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 При ПИБ кода също е статичен и не получаваш SMS с код за всяко плащане. Може да се активира , деактивира или променя изцяло онлайн. И аз от 10 години съм с Visa на ПИБ , като съм имал около десетина случая на отхвърляне - Испания , Португалия и Италия. В някой случаи причината беше липса на 3D верификация ( банката още не подържаше услугата , първи у нас я въведоха UniCredit В други случаи се налагаше да изключвам 3D верификацията за да мине плащането. Мисля macf1an ме светна за това или пък Жоро Матеев е бил Онлайн всичко става за минутка! Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Моето впечатление е, че 3D кода не е задължителен и понякога дори повече пречи, отколкото да е полезен. Докато ползвах кредитна карта с активиран 3D (на ПИБ) 3-4 пъти се е случвало да не мога да платя поради неразбирателство в сървърите. След като смених банката на новата карта въобще не пуснах 3D и до момента не е имало нито един проблем (на базата на около 600 транзакции). Картата всъщност минава навсякъде без изключение, дори на сайтове, които уж задължително искат 3D. За сметка на това старата ми карта често минаваше директно, без сайта да поиска 3D верификация, въпреки че кода беше активен. В този ред на мисли поставям малко под съмнение доколко по-сигурно е, ако имаш активиран 3D код. Това + съмнението, че банката евентуално може да избяга от отговорност, ако си имал 3D, ме кара въобще да не ползвам тази допълнителна услуга. Не виждам смисъл. 4 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Поразрових се малко и в Общи условия за ползване на услугата 3D сигурност на карти на ПИБ. Ето какво пише там: Това е различно и касае щети, загуби или причинени вреди във връзка с предоставени данни от оправомощения ползвател на търговци. Систематичното място на цитираната от теб разпоредба е именно по отношение на доброволно предоставена информация, а не по отношение на неоторизиран достъп до подобна информация. Важна е разпоредбата на 4.1, която препраща към общите условия... 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Аз 3D активирах заради случаи при които беше невъзможно да мине плащане без него , не за по-голяма сигурност. Сега може да са други нещата. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Важно е да се знае, че притежателите на кредитни карти VISA и MasterCard, независимо от общите условия на банката-издател, са допълнително защитени от самите международни картови организации. Конкретно за ПИБ, това е уточнено в раздел XXVI от общите условия за издаване и ползване на револвиращи кредитни карти. В общи линии целта на услугата 3D е да увеличи сигурността при ползване на карти и именно затова нейното име е "3D сигурност на карти". Голяма част от търговците изискват подобна регистрация за разплащане, друга голяма част не изискват допълнителна защита. Както стана дума, има случаи на комуникационни проблеми между банката и търговеца в случай на използване на 3D сигурност. Едно обаче е безспорно. Въвеждането на допълнителна цифрено-буквена парола при онлайн разплащане по същество е плюс и реално погледнато представлява повишаване нивото на сигурност на извършваните транзакции... 1 Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 И при Алианц няма СМС, а допълнителна парола. Досега не съм имал проблем да не минава плащане поради тази допълнителна защита. Връзка към коментар
wilks Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Услугата представлява следното: за сайтове, участващи в програми като MasterCard Secure Code и Verified by Visa се изисква допълнителна верификация, като се изпраща СМС на посочен от вас номер, който се въвежда на страницата за плащане. Плащане към тези търговци не може да се извърши ако нямате активирана тази услуга. Обикновено заяваление може да се подаде чрез платформите за онлайн банкиране - пога да гарантирам за Райфайзен, а Duke потвърди и за ПИБ, като при тях има и опцията да се изключва/включва срещу такса от 0,10лв. При РББ изключването става само на място. Кръстев, не знам ти ли си смесил и объркал малко понятията, или аз не те разбирам правилно, но това с пращането на смс не е 3-D secure code. Поне при карти на ПИБ. 3-D може да си го регистрираш сам на сайта/ или с обаждане до банката/ или на място в офис. При него сам си измисляш юзър и парола, и те са статични. Можеш да ги променяш и сам, ако поискаш, но никой не ти ги праща всеки път като смс по телефона, трябва да си ги помниш. А другото - това с кода в смс (осем цифри, без бувки), е просто още една допълнителна мярка за сигурност, съвсем различна от 3-D кода. На мен досега само няколко пъти ми се е случвало при плащане, само за суми над 1000 евро, и вероятно банката е решила да се презастрахова. Там не посочваш в момента телефонен номер, защото би се обезсмислила идеята. Пращането на смс-а става автоматично на номера, който си посочил в заявлението за издаване на картата. 2 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 15 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 15 март, 2016 (редактирано) Моето впечатление е, че 3D кода не е задължителен и понякога дори повече пречи, отколкото да е полезен. Докато ползвах кредитна карта с активиран 3D (на ПИБ) 3-4 пъти се е случвало да не мога да платя поради неразбирателство в сървърите. След като смених банката на новата карта въобще не пуснах 3D и до момента не е имало нито един проблем (на базата на около 600 транзакции). Картата всъщност минава навсякъде без изключение, дори на сайтове, които уж задължително искат 3D. За сметка на това старата ми карта често минаваше директно, без сайта да поиска 3D верификация, въпреки че кода беше активен. В този ред на мисли поставям малко под съмнение доколко по-сигурно е, ако имаш активиран 3D код. Това + съмнението, че банката евентуално може да избяга от отговорност, ако си имал 3D, ме кара въобще да не ползвам тази допълнителна услуга. Не виждам смисъл. И аз нямаше да го активирам, но на две места ми поиска 3D код и не успях да си осъществя плащанията. Кръстев, не знам ти ли си смесил и объркал малко понятията, или аз не те разбирам правилно, но това с пращането на смс не е 3-D secure code. Поне при карти на ПИБ. 3-D може да си го регистрираш сам на сайта/ или с обаждане до банката/ или на място в офис. При него сам си измисляш юзър и парола, и те са статични. Можеш да ги променяш и сам, ако поискаш, но никой не ти ги праща всеки път като смс по телефона, трябва да си ги помниш. А другото - това с кода в смс (осем цифри, без бувки), е просто още една допълнителна мярка за сигурност, съвсем различна от 3-D кода. На мен досега само няколко пъти ми се е случвало при плащане, само за суми над 1000 евро, и вероятно банката е решила да се презастрахова. Там не посочваш в момента телефонен номер, защото би се обезсмислила идеята. Пращането на смс-а става автоматично на номера, който си посочил в заявлението за издаване на картата. Няколко пъти говорих с тях по телефона, попълних и заявление в офиса им, на което си посочих телефонния номер. Ето и цитат от общите им условия. СИГУРНИ ПЛАЩАНИЯ В ИНТЕРНЕТ (3-D Secure) 68. С цел да осигури допълнителна сигурност за Картодържателите при извършване на плащания в интернет, Банката регистрира всички издадени Карти за услугата Сигурни плащания в интернет (3-D Secure) Програмите на международните картови организации за осигуряване на услугата са MasterCard Secure Code и Verified by Visa. 69. При всяко плащане в интернет страници на търговци, участващи в програмите MasterCard Secure Code и Verified by Visa, Картодържателят получава на мобилния номер, посочен в Искането-договор, текстово съобщение (SMS), съдържащо код за потвърждаване на плащането. A иначе ми поиска такъв код като си поръчвах пица от Доминос, стойността беше 11лв. Редактирано 15 март, 2016 от П.Кръстев 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 (редактирано) Браво на тази банка! Така и не разбрах за коя става дума, но според мен това е най-доброто решение. Наскоро някъде във форума писах, че холандските банки (в частност ING Bank) действат по този начин. Там дори и един евроцент не можеш да преведеш или платиш онлайн, без да въведеш случайно генериран код, който банката ти изпраща на SMS. По този начин, дори и да ти откраднат (или загубиш) картата не могат да се извършат плащания онлайн... Редактирано 15 март, 2016 от Duke 1 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 15 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Браво на тази банка! Така и не разбрах за коя става дума, но според мен това е най-доброто решение. Наскоро някъде във форума писах, че холандските банки (в частност ING Bank) действат по този начин. Там дори и един евроцент не можеш да преведеш или платиш онлайн, без да въведеш случайно генериран код, който банката ти изпраща на SMS. По този начин, дори и да ти откраднат (или загубиш) картата не могат да се извършат плащания онлайн... За Райфайзен става въпрос. Но това не е за всяко плащане, а само за сайтовете, които участват във въпросмата програма. Второто място, където ми поиска такъв код беше при покупка на билети онлайн от кино Арена - пак не успях да купя и активирах услугата. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 15 март, 2016 Сподели Публикувано: 15 март, 2016 Все е нещо! Дано по-бързо бъде въведено от всички банки за всяка една онлайн транзакция или операция по банковата сметка. Предполагам все още не са го сторили, защото не могат да се договорят с мобилните оператори. Ето случай при който държавата е длъжна да се намеси чрез съответната регулация и да задължи банките и мобилните оператори да намерят решение в името на обществения интерес... 2 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 16 март, 2016 Сподели Публикувано: 16 март, 2016 И ако телефонът ти е спрян заради неплатена сметка или надхвърлен кредитен лимит (напр. в роуминг), как ще можеш да го платиш с такава карта? 3 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 16 март, 2016 Сподели Публикувано: 16 март, 2016 Аз си помислих просто да ти е паднала батерията , както ми се е случвало неведнъж Не бих избрал таза услуга , защото ме прави още по-зависим. 2 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 16 март, 2016 Автор Сподели Публикувано: 16 март, 2016 (редактирано) И ако телефонът ти е спрян заради неплатена сметка или надхвърлен кредитен лимит (напр. в роуминг), как ще можеш да го платиш с такава карта? Ако не ти е платена сметката на телефона все пак имаш входящи повиквания и смс-и. Аз си помислих просто да ти е паднала батерията , както ми се е случвало неведнъж Не бих избрал таза услуга , защото ме прави още по-зависим. Не става въпрос за избор. Има сайтове, в които не може да платиш ако нямаш активирана 3Д код. В тези, които не я поддържат не я и използваш. Редактирано 16 март, 2016 от П.Кръстев Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 16 март, 2016 Сподели Публикувано: 16 март, 2016 Ако не ти е платена сметката на телефона все пак имаш входящи повиквания и смс-и. Sms-ите много често не се получават, когато си в роуминг (особено извън ЕС). Това би било ненадеждно. Допълнителна sms верификация на картови транзакции според мен е нещо безумно непрактично по принцип. Задължително е обаче да има sms код при извършване на банкови операции през онлайн банкирането. 4 Връзка към коментар
adreno Публикувано: 16 март, 2016 Сподели Публикувано: 16 март, 2016 Задължително е обаче да има sms код при извършване на банкови операции през онлайн банкирането. Няма причина за едното да има смс, за другото не - даже картата е много по-лесно да бъде злоупотребено с нея, отколкото с е-банкирането. Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 16 март, 2016 Сподели Публикувано: 16 март, 2016 Няма причина за едното да има смс, за другото не - даже картата е много по-лесно да бъде злоупотребено с нея, отколкото с е-банкирането. Е нали картите имат и 3D С банкова сметка може да се злоупотреби много повече, тъй като обикновено там се държи значително повече кеш. А и ако ти откраднат пари от сметката трудно ще "оспориш транзакцията" - нито една банка няма да те отрази. 3 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 17 март, 2016 Сподели Публикувано: 17 март, 2016 Не става въпрос за избор. Има сайтове, в които не може да платиш ако нямаш активирана 3Д код. В тези, които не я поддържат не я и използваш. Това ясно , въпросът е че не е практично с тeзи SMS , щото може да увиснеш някъде като нищо. ПИБ дава статичен 3D код който ти е като PIN а , запомняш го и толкоз. Когато искаш ти си го сменяш. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега