Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

преди 13 минути , Ilian359 каза:

POS комисионните за Maestro са много ниски - затова банките се опитват да се отърват от тях.

Напълно възможно е. Ами да спрат да ги предлагат. А не да ми обясняват преди малко в телефонен разговор, че издавали нови Maestro, но преиздавали вече само с безконтактни MC. Страхотна логика! Да съм си закриел предлаганата ми на мястото на изтичащата Maestro MC, която още не съм получил, а пък после да съм кандидатствал за нова Maestro?!

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Логиката е в полза на банката, аз поне преди 2-3 години като се разправях с ДСК за маестро (първо в клон ме излъгаха, че вече не издават такива), впоследствие видях в онлайн банкирането, че ми взимат по 5 лв. за пластика. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Fibank подмениха моята дебитна Maestro с  Mastercard  и като погледнах вече имам две месечни такси - такса поддръжка на сметка и такса картови операции 1 и 2 лв.Не знам коя е нова и коя е стара важното е че теглят 3 лв. всеки месец за перфектното обслужване.

Много интересно че изобщо не уведомиха за смяната.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , traveler каза:

Fibank подмениха моята дебитна Maestro с  Mastercard  и като погледнах вече имам две месечни такси - такса поддръжка на сметка и такса картови операции 1 и 2 лв.Не знам коя е нова и коя е стара важното е че теглят 3 лв. всеки месец за перфектното обслужване.

Много интересно че изобщо не уведомиха за смяната.

Същата работа - миналата седмица ми подмениха едно забравено Maestro с дебитна Mastercard без въобще да ме попитат, само дето на мен ми взеха 5 лв. за преиздаване и 1 лв. такса картови операции (без да е имало каквито и да е операции по картата).

 

Отгоре на всичко към въпросната Mastercard тече и месечна такса поддръжка, за разлика от на Maestro-то. Добре, че изрично попитах, иначе никой не изпитваше нужда да ме уведоми за тази дребна промяна.

 

Толкова се изнервих на наглостта им, че директно закрих новата карта без дори да я получа, барабар с разплащателната сметка към нея.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

И аз станах скоро клиент на ДСК и си поръчах Маестро (което още е в процес на изработка) и никой не възрази. Ще се похваля след като се убедя, че е в ръцете ми

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , cybersimo каза:

И аз станах скоро клиент на ДСК и си поръчах Маестро (което още е в процес на изработка) и никой не възрази. Ще се похваля след като се убедя, че е в ръцете ми

Какви такси събират от ДСК за сметка с карта/и Маестро?

Връзка към коментар
3 minutes ago, cybersimo said:

за частно банкиране - нула

Това частно банкиране отдавна ми се върти, върти, но още някак си не може да ми завърти главата :), проблем е че искам да имам и златни кредитни карти, главно заради безплатното посещение на салон Преслав, но трябва да издам 1+2 допълнителни и тогава дори златното им частно банкране излиза доста нагове.... а сега ползвам подобна схема за салона, но към златните визи в една друга банка забравят за таксите на допълнителната карта 🙂 ... та затова и се чудя още и събирам мнения - кой какво и как ползва от частното банкиране ...

Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Същата работа - миналата седмица ми подмениха едно забравено Maestro с дебитна Mastercard без въобще да ме попитат, само дето на мен ми взеха 5 лв. за преиздаване и 1 лв. такса картови операции (без да е имало каквито и да е операции по картата).

 

Отгоре на всичко към въпросната Mastercard тече и месечна такса поддръжка, за разлика от на Maestro-то. Добре, че изрично попитах, иначе никой не изпитваше нужда да ме уведоми за тази дребна промяна.

 

Толкова се изнервих на наглостта им, че директно закрих новата карта без дори да я получа, барабар с разплащателната сметка към нея.

И при мен същата работа. Имах 2 карти Мaestro, едната ми беше изтекла миналата година и случайно разбрах, че е "подновена" с Mastercard, без никой да ме уведоми и че новата карта има месечна такса 1лв. 
Февруари пък ми изтичаше срока на втората карта и затова в края на януари отидох да се разправям за "подновяването" на първата и да предотвратя "подновяването" на втората.  Погледнах в договора и общите условия и видях, че наистина пише, че се подновява картата автоматично, ако в месеца преди изтичането не се заяви отказ.   Същото ми каза и служителят (който се случи и да е шефът на клона).   Аз и без това се бях нервирал от цялата работа и му заявих, че даже да го пише в Договора и ОУ, това не е добра търговска практика, но най-вече, че според мен в случая въобще не може да става дума за "подновяване" по две съществени причини:
 -  новата карта не е същата като старата (Maestro), а друг вид (Mastercard Debit) 
  - условията не са същите - старата нямаше месечна такса, а новата има месечна такса 1лв. 
и че ще настоявам да ми върната таксата за преиздаване и събраните месечни такси.

Служителят се съгласи с половин уста, че вероятно имам основание, но в клона не могат нищо да направят по въпроса и трябва да пусна жалба - или в свободен текст чрез клона, или по електронна поща. 
Още не съм я пуснал, но тия дни ще я напиша, че много ме издразниха. 

преди 34 минути , cybersimo каза:

И аз станах скоро клиент на ДСК и си поръчах Маестро (което още е в процес на изработка) и никой не възрази. Ще се похваля след като се убедя, че е в ръцете ми

и аз поръчах Мaestro от ДСК и  чакам да я изработят.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Сега като прочетох горните постовете се сетих, че забелязах въпросната странна такса за картови операции в извлечението след преиздаването и смяната на Maestro-то с Mastercard Debit, но не обърнах достатъчно внимание… мерси за тази информация! Точно тази карта даже не я и използвам, седи ми само в бюрото и сега ще изчезне.

 

С други думи, въпреки че се знаем с Fibank от доста време, малко по малко започват да стават дразнител…

Връзка към коментар
преди 30 минути , Фичо каза:

и аз поръчах Мaestro от ДСК и  чакам да я изработят.

Честито и уелкъм в отбора и ти :smile:

И да не забравяме, все пак, че при Maestro (и другите им карти) на Б ДСК я няма досадната ултра дразнеща такса "плащане на ПОС в чужбина" 0.25%. Която може на пръв поглед да не е нещо кой знае колко значително като сума, но като се натрупа целия оборот от купени билети, купувани именно през чужди сайтове (ПОС), си става пак прилична сума. Пък и защо изобщо да им я плащаме?!
Също и да не забравяме да си следим срока на валидност и на сегашните в ДСК, че да не стане като с FIB, и случаят на rik4o горе от Maestro да преиздадат Debit MC .
Аз също имах 4-5 Maestro в ПИБ, но много внимателно си следях сроковете им на валидност, и директно закривах всяка изтичаща още предния месец. Като не пропусках всеки път да им спомена причините (не че не си ги знаят, ама пак). Комичното е, че аз отивам да закривам карти, а те всеки път ми предлагат да си открия при тях нова кредитна, защото съм бил с одобрен от тях добър лимит :biggrin:

Останали са ми още две Maestro, които са валидни до края на годината, и като закрия и тях, с чиста съвест приключвам тотално всякакви отношения с банката на Цеко след дългогодишно сътрудничество. Както се казва - Nothing personal, it's just business:)

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Сега се сетих защо оставих MasterCard Debit-a, единствена карта ми е по сметка, за която нямам нужда от карта, но ми я предложиха, защото таксата за поддържане на сметка с нея беше по-ниска, сега това се компенсира с новата такса „картови операции“. Но вчера и на мерих приложение за едни билети, така че засега ще остане.

 

Иначе въпросът тук е принципен и освен до банката която ще ни отговори, „че ни обича и ни предлага модерни тенденции и качество… “  може би трябва да се пише и до някои институции, колкото и кухо понякога да е това понятие у нас, трябва да ги караме да работят. Мижавото текстче на сайта им не ми се вижда, не само добра практика ами и правно основание да те обвързват с продукт с други условия, с които ти не си се съгласявал изрично. 


Уважаеми клиенти,
В съответствие с актуалните тенденции в картовите разплащания и с цел повишаване на качеството на предлаганите услуги, Ви информираме, че считано от 01.01.2018 г., Fibank преустановява предлагането на дебитни карти Maestro/Maestro PayPass. Всички издадени вече карти, ще продължат да функционират до изтичане срока им на валидност, след което ще бъдат подновени с Debit Mastercard PayPass, при такси съгласно раздел VIII на действащата Тарифа на Банката.
За подновените през м. януари и февруари 2018 г. карти Maestro/Maestro PayPass е предвиден двумесечен срок (до 31.03.2018 г., съответно до 30.04.2018 г.), през който таксите по новата карта Debit MasterCard PayPass ще бъдат идентични с досега прилаганите.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да добавя само, че за една друга сметка използвам този пакет, който мен лично ме устройва за сега и е без дразнещите 0.25% за „плащане на ПОС в чужбина“.

 

 

Редактирано от Adventurer
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, Adventurer каза:

Иначе въпросът тук е принципен... 

Уважаеми клиенти,
В съответствие с актуалните тенденции в картовите разплащания и с цел повишаване на качеството на предлаганите услуги, Ви информираме, че считано от 01.01.2018 г., Fibank преустановява предлагането на дебитни карти Maestro/Maestro PayPass. Всички издадени вече карти, ще продължат да функционират до изтичане срока им на валидност, след което ще бъдат подновени с Debit Mastercard PayPass, при такси съгласно раздел VIII на действащата Тарифа на Банката.
За подновените през м. януари и февруари 2018 г. карти Maestro/Maestro PayPass е предвиден двумесечен срок (до 31.03.2018 г., съответно до 30.04.2018 г.), през който таксите по новата карта Debit MasterCard PayPass ще бъдат идентични с досега прилаганите.

А за родната и вечна ДСК някой открил ли е подобно уведомление в сайта?

Редактирано от rik4o
Връзка към коментар

При ПИБ онлайн банкирането само с приложение ли е? През Chrome на телефон дали става? Вече имали промени в 3D сигурност - СМС с парола преди плащане от нестатични адреси, може би е от много отдавна това, извинявайте ако е така

Връзка към коментар

Да попитам за виртуалните карти на ДСК

Това, което видях в DSKDirect е, че можеш да си я поръчаш on-line, но ще трябва да ходиш до някой офис да си вземеш картончето т.е. пластиката на която няма магнитна лента, няма чип, няма нищо.

Процесът траел около 7 дни.

 

Вярно ли съм разбрал.

Ако е така - егати виртуалността

Връзка към коментар
На 19.02.2019 г. в 19:11, Катя мравката каза:

През Chrome на телефон дали става?

На телефона е само с приложението. През Chrome - само на компютър с инсталиран BISS.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , ven62 каза:

Да попитам за виртуалните карти на ДСК

Това, което видях в DSKDirect е, че можеш да си я поръчаш on-line, но ще трябва да ходиш до някой офис да си вземеш картончето т.е. пластиката на която няма магнитна лента, няма чип, няма нищо.

Процесът траел около 7 дни.

 

Вярно ли съм разбрал.

Ако е така - егати виртуалността

Уви, правилно си разбрал. Малко е неудобно с разкарването, но няма как.

 

За сметка на това картата няма никаква такса за издаване, поддръжка, зареждане и закриване. И много важен детайл - няма такса за получаване (или връщане/рефънд) на пари по нея. Заради това виртуалната карта е много хитра за получаване на пари от Paypal, например.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги Матеев каза:

Уви, правилно си разбрал. Малко е неудобно с разкарването, но няма как.

 

За сметка на това картата няма никаква такса за издаване, поддръжка, зареждане и закриване. И много важен детайл - няма такса за получаване (или връщане/рефънд) на пари по нея. Заради това виртуалната карта е много хитра за получаване на пари от Paypal, например.

Много благодаря.

Почвам ги.

Аз, не че ще отслабна докато отида до клон на ДСК (с асансьора са 3 етажа под мен).:wink: Важен е принципа.

  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 53 минути , ven62 каза:

Ако е така - егати виртуалността

Ха-ха, и аз доста се учудих, когато девойката ми каза, че трябва да отида да си взема пластиката на "виртуалната" карта. :ohmy:

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, Георги Матеев каза:

Уви, правилно си разбрал. Малко е неудобно с разкарването, но няма как.

 

За сметка на това картата няма никаква такса за издаване, поддръжка, зареждане и закриване. И много важен детайл - няма такса за получаване (или връщане/рефънд) на пари по нея. Заради това виртуалната карта е много хитра за получаване на пари от Paypal, например.

 

@Георги Матеев, от списък със 7-8 карти тази ми се видя най-близка:

 

Visa Debit payWave

 

Уцелил ли съм я?

 

BTW, подписах нещо и за разплащателна сметка, да видим, дано зад картата не сложат някоя сметка с месечни такси.

 

Връзка към коментар
преди 53 минути , ven62 каза:

Visa Debit payWave

 

Уцелил ли съм я?

Не си! :acute:Тази е физическата... 🙂 Няма такса за обслужване на картата, но има такса за получаване на пари през ПОС терминал... 🙂

 

DSK.jpg

 

Ето я виртуалната, която искаш... 🙂

  • Шок 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, ven62 каза:

BTW, подписах нещо и за разплащателна сметка, да видим, дано зад картата не сложат някоя сметка с месечни такси.

Разплащателната сметка върви с 2 лв. месечно (за частно банкиране може да е друго, аз съм стандартен клиент). 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.