Прескочи до съдържание

Hyperloop бъдещето на “авиацията“


Topfly

Препоръчани мнения

On 7/14/2017 at 8:42 AM, Topfly said:

Още една важна стъпка към реализирането на Hyperloop

 

Hyperloop's First Real Test Is a Whooshing Success

https://www.wired.com/story/hyperloop-one-test-success/

Както се вижда и от клипчето са още много далеч от достигането дори на пълномащабен прототип. А скоростта, която са развили е 10 пъти под общената.

Връзка към коментар
преди 49 минути , tch каза:

Както се вижда и от клипчето са още много далеч от достигането дори на пълномащабен прототип. А скоростта, която са развили е 10 пъти под общената.

Преди 5 години Hyperloop беше просто една налудничаво звучаща идея на един милиардер. Днес Hyperloop вече е работещ прототип. Прав си, че този прототип не е пълномащабен и доказващ, че технологията може да стигне всички обещани параметри, но е много важна крачка в тази посока.

Вероятно ще минат още няколко години докато технологията може да се докаже и успеят да построят пълномащабен прототип...

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
преди 19 минути , Topfly каза:

Свръхскоростните влакове "Хиперлуп 1" са все по-близо до масово производство

http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2017/08/03/3018093_svruhskorostnite_vlakove_hiperlup_1_sa_vse_po-blizo_do/

Понятия като "постигнал ускорение до 310 км/ч" биха изкушили и Хокинг да се повози :lol:

Връзка към коментар
Преди 1 час, Боби каза:

Понятия като "постигнал ускорение до 310 км/ч" биха изкушили и Хокинг да се повози :lol:

Споко, не журналисти от Дневник работят по осъществяването на Hyperloop :laugh:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, tch каза:

Ускорението, което е нужно да развиеш 310км/ч. за 450м би било неприятно за всеки един човек.

То даже е повече, защото трасето е с дължина 450м, а не само ускорението, т.е. включва и спирачния път. Но това няма да е ускорението във финалната версия, ама като се борят да постигнат максимална скорост на малко изградено тестово трасе, нормално ускорението да е високо. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Само да вметна, че маглев технологията не е съвсем захвърлена...В момента се строи трасе Токио-Нагоя, с план да бъде открито през 2027, а продължението до Осака - през 2037.

Основният поблем на Hiperloop е поддръжката на частичен или пълен вакуум в трасето. Това оскъпява много системата - докато ще е евтино да се движат влаковете , ще е много скъпо (на този етап) да се поддържа трасето и "грите". При маглева трасето е скъпо за изграждане (предвижда се 80% от пътя Токио-Нагоя да е в тунели), но веднъж построено ще се поддържа по-евтино.

Но "скъпо" и "евтино"са относителни понятия, нещата се променят. Когато Тойота направиха първите хибриди ги продаваха на загуба и поак бяха по-скъпи от всики други подобен клас. В момента от 10те топ продавани модела коли в Япония 9 са хибридни. Скоро и електромобилите ще дръпнат.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, samuraika каза:

Само да вметна, че маглев технологията не е съвсем захвърлена...В момента се строи трасе Токио-Нагоя, с план да бъде открито през 2027, а продължението до Осака - през 2037.

Основният поблем на Hiperloop е поддръжката на частичен или пълен вакуум в трасето. Това оскъпява много системата - докато ще е евтино да се движат влаковете , ще е много скъпо (на този етап) да се поддържа трасето и "грите". При маглева трасето е скъпо за изграждане (предвижда се 80% от пътя Токио-Нагоя да е в тунели), но веднъж построено ще се поддържа по-евтино.

Но "скъпо" и "евтино"са относителни понятия, нещата се променят. Когато Тойота направиха първите хибриди ги продаваха на загуба и поак бяха по-скъпи от всики други подобен клас. В момента от 10те топ продавани модела коли в Япония 9 са хибридни. Скоро и електромобилите ще дръпнат.

Не знам от къде ги вадиш горните заключения, но те не са верни. Целта на Hyperloop е да бъде с 90% по евтин от скоростните влакове по света и за сега тази цел не изглежда да е компрометирана, а напротив оригиналната концепция започва да се потвърждава от реални тестове.

 

Що се отнася до историята на японските скоростни влакове, тя изобщо не е история на успеха. Един от най-големите фалити в корпоративната история на света е свързан с фалита на Japanese National Railways. Японските данъкоплатци платиха прекалено висока цена за националната гордост Шинкансен и ще платят не по малка цена и за Маглев технологията. Не е случайно, че в родината на Маглев Германия, няма нито една работеща линия на Маглев. Не е случайно, че в САЩ, Канада, Австралия, Великобритания, Скандинавия и т.н. няма скоростни влакове. Там където ценят парите на данъкоплатците не строят такива икономически безумни проекти.

 

Цитат

By 1987, JNR's debt was over ¥27 trillion ($280 billion at 2009 exchange rates) and the company was spending ¥147 for every ¥100 earned.[3] By an act of the Diet of Japan, on April 1, 1987 JNR was privatized and divided into seven railway companies, six passenger and one freight, collectively called the Japan Railways Group or JR Group. Long-term liabilities of JNR were taken over by the JNR Settlement Corporation. That corporation was subsequently disbanded on October 22, 1998, and its remaining debts were transferred to the national budget's general accounting.[4] By this time the debt has risen to ¥30 trillion ($310 billion in 2009 dollars).

https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_National_Railways

 

По курс  от 2009-та година на всеки японец “нацоналната гордост“ Шинкансен е струвала по около 2500 долара на човек от пеленачетата до старците и едни от най-скъпите билети за влак в света.

 

Hyperloop технологично прилича много повече на самолет или ракета летяща в космоса от колкото на влак. Основното технологично предимство на самолетите е, че могат да летят в среда с ниско налягане, която позволява без сериозно съпротивление на въздуха и с относително малко енергия да се развиват високи скорости. На земната повърхност основният проблем пред високите скорости е съпротивлението на въдуха и колкото е по висока скоростта толкова по голям е проблемът, а разходите са по високи. В същото време в космоса с минимални разходи и енергия могат да се развиват огромни скорости.

 

Изграждането на трасето на Hyperloop също ще е много по евтино от трасето на Маглев или другите скоростни влакове, защото цялата конструкция ще е много по лека, а магнитната левитация ще се осъществява с постоянни магнити, които не изискват допълнителна енергия.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Не знам от къде ги вадиш горните заключения, но те не са верни. Целта на Hyperloop е да бъде с 90% по евтин от скоростните влакове по света и за сега тази цел не изглежда да е компрометирана, а напротив оригиналната концепция започва да се потвърждава от реални тестове.

 

Между другото, до колкото и аз съм чел, ценовите предположения са силно препоръчителни. Както е общо взето с почти всеки мегаломански проект, включително и маглева. Тестовете са на твърде ранно ниво за да се вадят крайни заключения от тях, а решението на проблема с вакуума, за което говори samuraika още не е тествано и е просто на хартия. 

 

Не ме разбирай погрешно, аз съм оптимист като цяло и съм окуражен от всеки следващ тест, но все пак е твърде рано да говорим и да правим заключения, особено пък за това колко ще струва. Всичко е в много начален стадий. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Маглева не ми се струва евтин за поддръжка. Там трасето е един електромагнит. Дори да е със свръхпроводник и да не харчи зверски много ток, пак трябва постоянно охлаждане на цялото трасе.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги каза:

Между другото, до колкото и аз съм чел, ценовите предположения са силно препоръчителни. Както е общо взето с почти всеки мегаломански проект, включително и маглева. Тестовете са на твърде ранно ниво за да се вадят крайни заключения от тях, а решението на проблема с вакуума, за което говори samuraika още не е тествано и е просто на хартия. 

 

Не ме разбирай погрешно, аз съм оптимист като цяло и съм окуражен от всеки следващ тест, но все пак е твърде рано да говорим и да правим заключения, особено пък за това колко ще струва. Всичко е в много начален стадий. 

Съгласен съм, че още е много рано да се изказваме категорично за крайната цена на проекта, но вакумната тръба е най-атрактивната и същевременно най-малко проблемната част на проекта. В света има много ноу-хау как да се строят хиляди километри магистрални газопроводи издържащи до 100 атмосфери вътрешно налягане и до 200-300 атмосфери външно налягане (при подводните газопроводи). Спрямо тези екстремни условия изграждането на тръба за Hyperloop издържаща 1 атмосфера външно налягане е десетки пъти пъти по елементарен и евтин проблем. Всяка фирма която се занимава с изграждането на газопроводи би могла да даде много точна оценка и оферта за изгражденето на хиляди километри тръба издържаща на една атмосфера външно налягане.

 

Техническото предизвикателство не е изграждането на дълга вакумната тръба, а на евтино превозно средство което използва напълно предимствата на вакумната тръба и с минимална енергия може да се движи с над 1000 км/ч при голяма сигурност за пътниците. Заменято на електромагнитите при Маглев с постоянни магнити при Hyperloop е част от ключа към радикално намаляване на разходите и успешните тестове дават голяма надежда, че предварителните калкулации ще се изпълнят.

 

Що се отнася до “мегаломанските“ проекти не забравяй, че Hyperloop  е частен проект при който изпълнението на разходната част е въпрос на живот и смърт. За разлика от държавите проекти, като Конкорд, TGV, Шинкансен, Маглев и т.н. тук не може да си позволят да осъществят проект, който икономически да е провал. Летенето в космоса може да ти изглежда много мегаломански проект, но Илон Мъск доказа, че една частна компания може радикално да намали разходите за изстрелване на ракети. Тази иновация не можа да я осъществи нито НАСА, нито Роскосмос и т.н. Проблемът на държавните институции е, че те имат гъвкав бюджет и задачата пред тях е по скоро да изстрелят ракета, а не да изстрелят ракета при максимално ниска цена. Никой няма да похвали инженерите в НАСА или Роскосмос, ако намялат радикално разходите за един проект. Някой шеф дори може да им се скара, защото това може да е причина за радикално намаляване на бюджета на институцията.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

Маглева не ми се струва евтин за поддръжка. Там трасето е един електромагнит. Дори да е със свръхпроводник и да не харчи зверски много ток, пак трябва постоянно охлаждане на цялото трасе.

Там не само трасето е скъпо, а и влакът. Сигурно си виждал, как ураганни ветрове със 150-200 км/ч разрушават цели сгради. При 500 км/ч съпротивлението е огромно и изисква много масивна конструкция и огромна енергия за да се преодолее. Капсулата на Hyperloop обаче може да е много лека и не много здрава, защото не трябва да се бори с такива сили.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Съгласен съм, че още е много рано да се изказваме категорично за крайната цена на проекта, но вакумната тръба е най-атрактивната и същевременно най-малко проблемната част на проекта. В света има много ноу-хау как да се строят хиляди километри магистрални газопроводи издържащи до 100 атмосфери вътрешно налягане и до 200-300 атмосфери външно налягане (при подводните газопроводи). Спрямо тези екстремни условия изграждането на тръба за Hyperloop издържаща 1 атмосфера външно налягане е десетки пъти пъти по елементарен и евтин проблем. Всяка фирма която се занимава с изграждането на газопроводи би могла да даде много точна оценка и оферта за изгражденето на хиляди километри тръба издържаща на една атмосфера външно налягане.

До колкото знам проблемът въобще не е в изграждането и създаването на вакуумната тръба, а начинът, по който вакуумът ще се поддържа след като постоянно ще има качващи и слизащи пътници в двете страни на тръбата. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 42 минути , Георги каза:

 начинът, по който вакуумът ще се поддържа след като постоянно ще има качващи и слизащи пътници в двете страни на тръбата. 

Това май не е особен проблем - правят се някакъв тип шлюзове, каквито имат подводниците, или космическите апарати. 
По-скоро стои въпросът как ще се постигне сигурността по цялата  дължина на трасето от стотици километри, в смисъл - да се предотврати възможността някой терорист да наруши целостта на тръбата със  сравнително лесно достъпни средства. 
И другият проблем са линейните разширения/свивания на тръбата при темепературни амплитуди, които са неизбежни при положения че няма да е под земята.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Мъск е имал доста добра преценка колко ще струва първата Тесла или по-скоро за колко ще може успешно да я продава. Тук големият проблем е до кога инверститорите ще са съгласни този проект да им носи загуби. Например Тесла все още носи стотици милиони загуба, но явно инвеститорите са го очаквали и няма срив в цената на акциите. Другата голяма неизвестна (или поне аз не съм срещъл информация) е колко човека се предвиждат да може да се превозват на един курс? Имам съмнения, че бройката ще е в пъти по-малка от един самолет и от там няма да излизат разходите, но ще поживеем и ще видим.

Връзка към коментар
преди 8 минути , Фичо каза:

Това май не е особен проблем - правят се някакъв тип шлюзове, каквито имат подводниците, или космическите апарати. 
По-скоро стои въпросът как ще се постигне сигурността по цялата  дължина на трасето от стотици километри, в смисъл - да се предотврати възможността някой терорист да наруши целостта на тръбата със  сравнително лесно достъпни средства. 
И другият проблем са линейните разширения/свивания на тръбата при темепературни амплитуди, които са неизбежни при положения че няма да е под земята.

Технологията със шлюзовете е елементарна и отработена от поне 40-50 години при много по големи разлики в налягането. При подводниците на всеки 10 воден стълб налягането се увеличава с една атмосфера.

 

Що се отнася до терористите проблемът няма да е по голям от колкото и при сегашните влакове. Всеки влак може да го дерайлираш с подръчни средства.

Връзка към коментар
преди 8 минути , tch каза:

Мъск е имал доста добра преценка колко ще струва първата Тесла или по-скоро за колко ще може успешно да я продава. Тук големият проблем е до кога инверститорите ще са съгласни този проект да им носи загуби. Например Тесла все още носи стотици милиони загуба, но явно инвеститорите са го очаквали и няма срив в цената на акциите. Другата голяма неизвестна (или поне аз не съм срещъл информация) е колко човека се предвиждат да може да се превозват на един курс? Имам съмнения, че бройката ще е в пъти по-малка от един самолет и от там няма да излизат разходите, но ще поживеем и ще видим.

Амазон близ 20 години работеше на загуба и въпреки това инвеститорите го финасират и вярват. Ако има ръст на продажбите и завзимане на пазарен дял една компания може доста дълго да работи на загуба и пак да не загуби доверието на инвеститорите.

 

Що се отнася до Hyperloop идеята не е с един курс да превозват много хора, а едва ли не индивидуално да те превозват с близка до свръхзвуковата скорост в момента когато ти искаш да пътуваш, а не тогава когато има “полет“ по разписание. Виж видеото за Дубай как предвиждат да работи системата:

https://www.youtube.com/watch?v=3fu-6IDp3Fo

 

преди 13 минути , neuromancer каза:

Аз не виждам защо да не закачат 2-3 или повече вагони като в нормален влак и така да увеличат капацитета.

Няма да има нужда от локомотив за да има нужда от вагони :) Всяка капсула на Hyperloop ще се движи автоматично в зависимост от нуждите и капацитетът ще зависи от търсенето, а не от предлагането ;) 

Връзка към коментар
30 minutes ago, Topfly said:

Що се отнася до Hyperloop идеята не е с един курс да превозват много хора, а едва ли не индивидуално да те превозват с близка до свръхзвуковата скорост в момента когато ти искаш да пътуваш, а не тогава когато има “полет“ по разписание. Виж видеото за Дубай как предвиждат да работи системата:

 

Ако е такъв планът аз не виждам как това нещо ще е на достъпна цена. Да имаш нещо on demand значи, че ще трябва да кешираш яко. Да, няма да е колкото при бизнес-полетите, ама все пак недостъпно за масовия потребител.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 14 часа, tch каза:

Ако е такъв планът аз не виждам как това нещо ще е на достъпна цена. Да имаш нещо on demand значи, че ще трябва да кешираш яко. Да, няма да е колкото при бизнес-полетите, ама все пак недостъпно за масовия потребител.

Цената на една Hyperloop капсула ще е много ниска, защото това ще е лека и относително елементарна конструкция, която изисква минимална енергия за придвижване. По голяма капсула вероятно няма да доведе до никаква икономия на мащаба, както е при самолетите. Кеширането ще дойде не от това, че в една капсула ще качаваш много хора, а от това че постоянно ще пускаш нови капусли, на интервали от секунди или минути в зависимост от търсенето. Освен това една капсула ще се ползва много кратко време от един човек, поради голямата скорост и това ще доведе до по голяма ползваемост на капсулите.

 

Представи си капсулите на Hyperloop като количките за пазаруване в хипермаркетите. Реално това е on demand, но е евтина, гъвкава и общодостъпна :) Правенето на по големи колички за общо пазаруване на клиентите реално с нищо няма да намали разходите, но ще увеличи проблемите на клиентите.

Връзка към коментар

Хм, първо липсва мерната единица, но от заглавието предполагам, че става въпрос за долари. Та, как стигнаха до сметката, че керосина за един полет струва 1100 долара на пътник, тогава билетите по 2000 долара ли ги продават?

Редактирано от tch
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.